بازی و کودکان

استانداردهای مهدکودک در ایران

مهد کودک ها باید امن ترین فضا برای کودکان باشد تا در غیاب والدین آنها، مسئولین مهدکودک بتوانند تا حدودی جای والدین را پر کنند. در ادامه این متن به بررسی استانداردهای مهدکودک در ایران می‌پردازیم. تعداد مربی ها، محیط مهدکودک، تغذیه کودکان و حتی اتاق بازی کودکان باید استاندارد هایی داشته باشد که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد. در یک مهدکودک خوب باید تعداد و نسبت مربی ها رعایت شود به این معنی که به ازای چه تعداد از کودکان چند مربی در مهدکودک حضور داشته باشد و یا اینکه کدام وسایل بازی برای چه گروه سن کودکانی مفید است و یا حتی رژیم های غذایی مربوط به سنین مختلف رعایت می‌شود یا خیر؟

رعایت بهداشت عمومی در مهدکودک ها از اهمیت فراوانی برخوردار است و تاثیر فراوانی بر کودکان و والدین آنها می‌گذارد. بهداشت عمومی در مهدکودک ها باید رعایت شود و طبق استاندارد های بین المللی به نظافت مهدکودک ها رسیدگی شود تا کودکان درگیر بیماری ها نشوند. در استانداردهای مهدکودک در ایران برنامه های روزمره مفیدی ارائه میشود تا کودکان در زمانی که در مهدکودک ها هستند بتوانند در یک محیط اجتماعی مطالب تازه ای را دریافت کنند و با محیط های عمومی آشنایی پیدا کنند. این گزینه در ایران و در مهد کودک ها تا حدودی رعایت شده است و طبق استاندارد های جهانی می‌باشد.

 

استانداردهای مهدکودک در ایران


بیشتر بخوانید : راهنمای انتخاب بهترین میز و صندلی برای کودک


خدمات درمانی

طبق استاندارد های جهانی وجود یک پزشک متخصص کودکان در محیط هر مهدکودکی الزامی است و باید در حداقل ۳ روز در هفته پزشک مورد نظر در مهدکودک حضور داشته باشد ولی طبق استانداردهای مهدکودک در ایران این موضوع به درستی  و به طور صد در صد رعایت نمی‌شود و پزشک متخصص در محیط مهدکودک ها حضور ندارد.

طبق استانداردهای مهدکودک در ایران وظایف مربی های مهدکودک به شرح زیر است

  • حضور در مهدکودک در مدت زمان کار خود و تربیت و پروش و آموزش کودکان
  • کمک به توسعه تفکر و همفکری با کودکان علاوه بر تشویق کودکان بر انجام بازی های فکری
  • اجرای صحیح و دقیق برنامه تغذیه کودکان
  • مسلط بودن بر نکات کمک های اولیه و اجرای آن در شرایط ضروری

 

لیست قیمت وسایل بازی مهدکودک

ساختمان مهدکودک

ساختمان مهد کودک باید شامل استاندارد هایی باشد که در مقاله صفر تا صد تاسیس مهدکودک به آن پرداختیم. اما در حال حاضر در به بررسی استانداردهای مهدکودک در ایران در زمینه ساختمان مهدکودک می‌پردازیم که هر طبقه شامل چه قسمت هایی شود و کاربرد هر کدام چیست. در ابتدا باید بدانید که مهدکودک ها می‌توانند کودکان را از زمان نوزادی تا ۶ سالگی پذیرش کنند، بنابراین کنترل کردن تمام گروه های سنی در یک محیط سخت خواهد بود بنابراین بهتر است که از ساختمان های چندطبقه برای مهدکودک استفاده کرد تا هر گروه سنی در یک طبقه مخصوص باشند تا هم از لحاظ تربیتی و هم از نظر آموزشی دچار مشکل نشوند .

در ساختمان مهدکودک همچنین باید یک طبقه به آشپزخانه اختصاص داده شود تا بوی غذا ها کودکان را آزار ندهد. طبقه دیگری باید مختص قسمت دفتر مهدکودک و محل بایگانی یا کارهای اداری باشد.

استانداردهای مهدکودک در ایران


بیشتر بخوانید : سفر تا صد راه اندازی مهد کودک با ایمن ترافیک مگ


در ها و پنجره ها باید دارای شرایط زیر باشند

  • در ها و پنجره ها در مهدکودک ها باید دارای ایمنی بالا و شرایط ویژه باشند. زیرا از لحاظ ایمنی، جان کودکان اهمیت فراوانی دارد.
  • در ها و پنجره ها باید مقاوم و از جنس هایی باشند که علاوه بر استحکام، زیبایی نیز داشته باشند.
  • محافظ هایی باید پشت پنجره قرار بگیرد. در فصل های گرم اگر لازم باشد پنجرها باز شود نباید ایمنی کمتر شده و برای کودکان خطر جانی داشته باشد.
  • پنجره های اتاق کودکان در مقایسه با پنجره قسمت های اداری باید دارای حفاظ های بیشتر و ایمنی بالاتری باشد.

امنیت راه پله ها، نرده ها،  خرید تاب و سرسره و لوازم بازی مهدکودک هم از مواردی هستند که باید رعایت شده و ما در مقالات بعدی به آنها خواهیم پرداخت. زیرا نکات مربوط به استانداردهای مهدکودک در ایران پیچیده و در برخی موارد بسیار سخت گیرانه است. قوانین و تهمیدات لازم تاسیس مهدکودک هم توسط سازمان های مربوطه تعیین و تایید می‌شود.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

    1. سلام. بله محصولات در فروشگاه ایمن ترافیک کالا موجود هستند. در بالای صفحه سایت به فروشگاه دسترسی دارید.

    1. سلام، با توجه به تعداد زیاد محصولات امکان ارائه لیست قیمت وسایل بازی کودکان امکان پذیر نیست. شما بعد از مراجعه به لندینک تجهیزات مهد کودک می توانید محصولات خود را انتخاب و با شماره های داخل سایت تماس حاصل نمایید تا در مورد قیمت محصولات به صورت کامل مشاوره دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا