اطلاعات ایمنی

معرفی ویژگی های کفش کار مناسب و استاندارد

سرفصل‌های مقاله

در این مقاله سعی داریم با معرفی صفر تا صد ویژگی های کفش کار مناسب شما را با تمامی مشخصات کفش کار ایمنی آشنا نماییم. کفش های ایمنی از مهم ترین تجهیزات ایمنی کار می باشند که کارکنان باید در هنگام کار از آن استفاده نمایند. کارکنان کارگاه ها باید تا حد امکان از ایمن ترین و بهترین کفش ها استفاده نمایند. برای خرید یک کفش کار مناسب باید به تمام شاخص های ایمنی و بین المللی توجه داشت زیرا یکی از مهم ترین عوامل ایمنی در کارگاه ها می باشد. در فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا به راحتی می توانید انواع کفش ایمنی کار را با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها خریداری نمایید.

کفش کار یا کفش ایمنی چیست؟

کفش های کار یا کفش های ایمنی، کفش هایی هستند.که برای کار کردن در محل های سخت و در قسمت هایی که پوشیدن کفش معمولی مناسب نیست استفاده می‌شوند. بنابراین لازم است این کفش ها دارای بالا ترین کیفیت باشند. پا پوش ها و کفش های ایمنی مناسب دارای سطوح مختلفی از ایمنی هستند.که حداقل استاندارد هایی که باید داشته.باشند شامل موارد زیر است:

معرفی ویژگی های کفش کار یا کفش ایمنی:

  • جلوگیری از آسیب دیدن پا توسط برخورد اشیای سنگین
  • عدم جذب آب و دیگر مایعات توسط این گونه از کفش ها
  • جلوگیری از آسیب دیدن پا توسط برخورد احتمالی اشیای تیز در محل کار و یا ساختمان ها
  • جلوگیری از ایجاد برق گرفتگی
  • تحمل دماهای بسیار بالا

این استاندارد هایی که ذکر شد.در داقع همان حداقل استاندارد هایی است.که یک کفش ایمنی مناسب باید داشته باشد تا برای کارکنان قابل استفاده باشد.و بعد از آن بنا بر کاربرد استفاده این کفش ایمنی استاندارد های جزئی آن متفاوت خواهد بود.

 

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا عرضه کننده محصولات تجهیزات ایمنی شامل انواع لباس کار ، کفش کار ، عینک ایمنی و … می باشد.

ویژگی های کفش کار مناسب

کفش ایمنی مناسب و انواع آن

جنس کفش های ایمنی و همچنین ماده سازنده کفه کفش ها از اهمیت زیادی برخوردار است.و کفش های ایمنی نیز بر همین اساس دسته بندی می‌شوند.

  • کفش ایمنی پلاستیکی که از صدمات شیمیایی جلوگیری می‌کند.
  • کفش ایمنی کفه فلزی که.در سطوح سخت از سوراخ شدن کفش و زخمی شدن پا جلوگیری می‌کند.
  • کفش ایمنی به کفه و دور منسب که بهترین گزینه برای.افرادی است که راحتی کفش در هنگام دویدن برایشان اهمیت زیادی دارد.
  • کفش ایمنی با پنجه فولادی که از پنجه پا در برار ضربه.و فشار زیاد جلوگیری می‌کند.
  • کفش ایمنی از جنس بوتیل.که از کفش و پاها در برابر مواد خورنده شیمیایی نگهداری می‌کند.
  • کفش ایمنی از جنس پلاستیک سخت که.عایق جریان برق می‌باشد.

کفش ایمنی مناسب و انواع آن

عوارض استفاده از کفش های ایمنی نامناسب

استفاده کردن از کفش های نا مناسب و غیر استاندارد عوارض زیادی دارد.و ممکن است بعد از استفاده طولانی مدت باعث بیماری های زیادی شود.که ممکن است آسیب جدی به سلامتی بزند.بنابراین شناخت ویژگی های کفش کار و استفاده از یک کفش معمولی خیلی بهتر از استفاده از یک کفش کار نامناسب است.به دلیل آن که آسیبی که به پا ها وارد می شود.در طولانی مدت جبران نشدنی است.

همان طور که می‌دانید پاهای انسان قلب دوم انسان ها هستند که توجه کردن به پوشش آنها بسیار اهمیت دارد، استفاده از کفش های نامناسب در طولانی مدت باعث می‌شود که ستون فقرات و حتی چشم های شما دچار مشکلات جبران ناپذیری شوند. قرار گرفتن پا در کفش ایمنی اهمیت زیادی دارد به دلیل آن که پاها در مدت طولانی در کفش ها هستند، داشتن یک کفش ایمنی مناسب ضروری است.

 

لیست قیمت به روز کفش ایمنی

حفاظت در برابر نفوذ

یک کفش ایمنی مناسب باید بتواند از پاها در برابر ضربه ها و برخورد با اشیای تیز محافظت کند و اگر شخصی که از این کفش ها استفاده می‌کند، بخواهد از سطحی که خراشیدگی دارد و یا از مسیر سختی عبور کند باید بدون آسیب رسیدن به کفش بتواند از پاهایش استفاده کند. کفش ایمنی مناسب باید در برابر نفوذ آب و دیگر مایعات و همچنین اشیاء تیز و ابزار آلات مقاومت کند.

کفش های ایمنی نسوز

کفش ایمنی مناسب علاوه بر ویژگی هایی که ذکر کردیم باید دارای ویژگی های دیگری از قبیل نسوز بودن هم باشد. چون بسیاری از کسانی که با کفش های ایمنی سر و کار دارند و از کفش های ایمنی در مدت زمان طولانی استفاده می‌کنند، در محیط هایی قرار دارند که احتمال آتش سوزی وجود دارد بنابراین این کفش ها باید دارای این ویژگی مهم هم باشند.

کفش ایمنی مناسب باید تحمل گرما را تا دمای 150 درجه سانتی گرادی را داشته باشد. این دما برای شغل‌هایی مانند تراشکاری، آتش‌نشانی و دیگر شغل‌هایی که کارکنان با دمای بالای محیط روبرو می‌شوند مناسب است ولی در شغل آتش نشانی که بعضی از کارکنان که احتمال بودن در دمای بیشتری را دارند باید از کفش های مخصوصی با روکش مناسب استفاده کنند که توانایی تحمل دمای بیشتری را داشته باشد. چکمه آتش نشانی نباید گرما را به داخل کفش نفوذ بدهد و در برابر آتش گرفتن هم مقاوم باشد. این کفش ها دارای یک لایه فلزی نیز هستند که از پاها در برابر برخورد اشیاء سنگین محافظت می‌کند.

 


بیشتر بخوانید : بهترین لباس کار مهندسی را بخرید


کفش های ایمنی نسوز

ویژگی های کفش کار مناسب سطوح لغزنده

لغزش و مجروح شدن به دلیل لغزنده بودن زمین و نداشتن کفش ایمنی مناسب، روزانه مجروحین زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. برای جلوگیری از افزایش این آمار باید از کفش های ایمنی با کفه بهتری استفاده کرد. به همین علت شرکت‌های تولیدکننده‌ کفش ایمنی مناسب در جهت تولید بهترین کفش ایمنی مناسب می کوشند و برای تولید کفشی که روی سطوح لغزان بهترین عملکرد را داشته باشد با یکدیگر در رقابت هستند. تست مقاومت کفش ایمنی بر روی سطوح زیر انجام می‌شود.

  • بر روی سطوح خشک
  • بر روی سطوح خیس (با آب)
  • بر روی سطوح آغشته به روغن
  • بر روی سطحی از جنس استیل ضد زنگ و خیس (با آب)

بنابراین کفشی که از این نوع آزمایش ها گذشته باشد می‌تواند قابل اعتماد باشد و برای کارکنانی که در قسمت های سخت کار می‌کنند استفاده شود. با دقت در برخی از ویژگی‌ها می‌توانید مقاوم‌ترین کفش را در برابر لغزش انتخاب کنید.

ویژگی های کفش ایمنی مناسب

جنس

لاستیک از دیر باز در زیره کفش‌های ایمنی به‌عنوان مانعی در برابر لغزش به کار می‌رود.

طراحی عاج

کناره‌های زیره با عبور دادن روغن و آب از زیر کفش، تماس سطح زیرین را با زمین افزایش می‌دهند. زیره ای که لبه‌های بیش‌تری در جهت عرض خود داشته باشد در برابر لغزش مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. اغلب زیره های ضد لغزش بدین منظور عاج‌هایی با طرح هندسی دارند.

 


بیشتر بخوانید : اصول ایمنی در محیط کار خود را بدانید


کانال‌های باز

علی رغم اهمیت تماس سطح زیره با زمین، زیره کاملاً تخت برای سطوح لغزنده مناسب نیست. برای ایجاد اصطحکاک موردنیاز جهت عدم لغزش کف، وجود کانال‌های باز برای خارج شدن روغن یا آب از زیر کفش ضروری است.

میزان تماس با سطح

زیره های دارای عاج با ارتفاع کم یا متوسط به دلیل داشتن تماس بیشتر با سطح برای سطوح لغزان بهینه هستند.

کفش ایمنی

نکات مهم برای خرید کفش ایمنی

برای خرید کفش ایمنی مناسب باید به نکات گوناگونی از جهت های مختلف دقت کرد و بر اساس استفاده خود کفش مناسب را خریداری کرد. به عنوان مثال آتش نشان ها کفش هایی را لازم دارند که مقاومت در برابر گرما بالا داشته باشد و برق کاران کفش هایی که به خوبی عایق الکتریسیته باشند را خریداری می‌کنند. کفش های معمولی می‌توانند ولتاژ برق را از 500 تا 1000 ولت را تحمل کنند. تحمل این مقدار ولتاژ نشانه مرغوبیت کفش نیست و باید طبق گواهینامه کفش را که در بر دارنده نکات مهمی چون نوع کفش، کارخانه سازنده، مدل، تاریخ ساخت، زمان تست و سایر مشخصات فنی و عکس کفش است خرید خود را انجام دهید.

خرید کفش ایمنی

در این متن به بررسی انواع کفش ایمنی مناسب و ویژگی ها و استاندارد های مربوط به آن پرداختیم و همه ویژگی های یک کفش ایمنی را مورد بررسی قرار دادیم و برای هر زمینه کاری کفش مناسب را معرفی کردیم تا کارکنان بتوانند به راحتی کفشی که مناسب با زمینه کاری آنها است را انتخاب کنند.

برای خرید تجهیزات ایمنی و اطلاع از لیست قیمت به سایت اینترنتی ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا