مبلمان شهری

آشنایی با انواع گلدان های شهری: گلدان بتنی شهری

سرفصل‌های مقاله

یکی از پرکاربرترین گلدان های شهری، گلدان بتنی شهری می باشد. گلدان های شهری به عنوان عنصری جهت زیباسازی محیط به کار می روند. گلدان ها مانند قابی هستند که قسمتی از طبیعت را جدا کرده و در خود جای می دهند. وجود این دسته از مبلمان و تجهیزات شهری، علاوه بر زیبایی بصری، هویت بخش بوده و سلیقه ی فرهنگی یک شهر را به نمایش می گذارد. گلدان های شهری می‌تواند مکانی برای گل های تزیینی و یا حتی گل و گیاه های طبیعی باشد.

 

گلدان بتنی شهری

 

کاربرد گلدان بتنی شهری در مزاحمت پارک

در کلان شهرهایی مانند تهران و تبریز و اصفهان که مشکل پارک خودرو به یک معزل اساسی تبدیل شده است و بسیاری از رانندگان در صورت نیافتن پارکینگ مناسب، خودروهای خود را مقابل درب بسیاری از منازل مسکونی پارک می کنند و سبب ایجاد مزاحمت برای سایرین می شوند، موضوع پارکینگ بیش از پیش اهمیت پیدا می کند، از این رو این نوع پارک غیر قانونی است و تخلف به شمار می آید، لذا استفاده از موانع ترافیکی پیشنهاد می شود تا از معضلاتی همچون پارک غیر قانونی جلوگیری شود، از جمله این موانع ترافیکی گلدان های بتنی شهری هستند که از آنها برای پیشگیری از پارک های آزار دهنده جلو درب منازل مسکونی یا مغازه ها و فروشگاه ها استفاده می شود.

شاید خیلی از مالکین منازل مسکونی به بنرهای هشداردهنده برای جلوگیری از پارک های نامناسب جلو درب منزلشان پناه ببرند، اما کجاست گوش شنوا! حتی با وجود علایم و هشدار هم با پارک های آزار دهنده روبرو خواهند شد. بنابراین استفاده از موانع ترافیکی همچون گلدان بتنی شهری قطعا کمک کننده خواهد بود. برای اطلاع از قیمت گلدان بتنی شهری و قیمت گلدان بتنی خیابانی در فروشگاه ایمن ترافیک می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

گلدان بتنی شهری

از گلدان بزرگ شهری در جهت کاشت انواع گل های طبیعی یا حتی مصنوعی استفاده های زیادی می شود، این نوع گل آرایی ها علاوه بر اینکه فضای شهری و جو فضا را جذاب و زیبا می کند به سرزندگی و نشاط شهر نیز کمک فراوانی می کند. لازم به ذکر است که اکثر این گلدان های بززگ شهری از جنس بتنی یا فایبرگلاس هستند. این نوع گلدان ها که به گلدان های شهری معروف هستند عموما در پارک ها و فضاهایی که ترافیک و تردد خودرو کم است، مورد استفاده قرار می گیرند و همانطور که گفته شد علاوه بر زیباسازی، بر روحیات مردم نیز  تاثیر زیادی می گذارند. قطعا برایتان پیش آمده که این گلدان های بزرگ شهری را در اقصی نقاط فضای شهری دیده باشید، این گلدان ها به همراه دیگر تجهیزات شهری هچون المان های شهری و نیمکت هایی برای نشستن رنگ و بوی با طراوتی به شهر می دهند.

باید خاطر نشان کرد که اکثر گلدان های بتنی شهری را می توان در اقسام رنگ و مدل متنوع تولید کرد و برای استحکام و دوام هرچه بیشتر آنها از کاورهایی با کیفیت بالا استفاده می شود. گلدان های بتنی و فایبر گلاس در انواع مدل ها و قالب ها با بهترین جنس مواد اولیه قابلیت تولید دارند به طوری که با گذشت زمان از کیفیت آنها کاسته نخواهد شد و مانند روز اول شیک و زیبا خواهند بود. ابن گلدان ها را می توان در داخل و خارج منزل نیز مورد استفاده قرار داد. همچنین نوع دیگری از گلدان ها نیز موجود است که به گلدان های طبقاتی معروف هستند و در طبقات 2تایی، 4 تایی و 8 تایی موجود هستند.

 

طراحی گلدان های شهری

تقاضا و تولید زیاد انواع مبلمان و تجهیزات شهری توسط نهادهای مسئول در شهر، ممکن است.باعث حذف جنبه هنری و منحصربفرد آن شده و تنها.رویکرد کاربردی آن مورد توجه قرار گیرد. اما گاها توجه به این عناصر،.توسط مسئولان شهری و یا شهروندان، گلدان ها را از حوزه ی مبلمان شهری خارج کرده.و به اثری هنرمندانه که بر اساس خلاقیت فردی هنرمند شکل گرفته، تبدیل می کند.

همان طور که پیش تر گفته شد، گلدان‌های شهری مانند قاب و یا حاشیه ای،.وظیفه ی تزئین آنچه در خود جای داده اند را بر عهده دارند. بنابراین توجه به نوع طراحی، رنگ و متریال استفاده شده.برای ساخت آن دارای اهمیت زیادی است. همچنین لازم است گلدان های شهری در برابر عوامل طبیعی.مانند رطوبت، باد و باران نیز مقاوم و مستحکم باشند. به همین دلیل بیشتر از گلدان های بتنی شهری در فضاهای باز.و پارک ها استفاده می شود. باید به این نکته توجه کرد که مبلمان، تجهیزات شهری.و الگوهای به کار رفته و تکرار شده در آن، مشخصه ای.از هویت و فرهنگ یک جامعه است. هر کشور، شهر یا هر محله با توجه به فرهنگ.غالب خود از الگوهای خاصی پیروی می کند.

گلدان بتنی شهری

 


بیشتر بخوانید : اهمیت طراحی و ساخت مبلمان شهری


جنس بدنه گلدان شهری

بدنه گلدان هایی شهری که در سطح شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند باید از مواد مقاوم و موادی با کیفیت بالا باشد تا بیشترین مقاومت را در برابر ضربه ها بارش باران و غیره داشته باشد. این گلدان ها معمولا در دو جنس بتن و یا فایبر گلس دیده می‌شود که مقائم تر بوده و برای سطح شهر گزینه بهتری هستند. برای خرید اینترنتی انواع گلدان های بتنی و سیمانی به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

گلدان های سیمانی بزرگ

گلدان سیمانی بزرگ  از دیگر تجهیزات و عناصر شهری است که در فضاهای سبز شهری و پارک ها بسیار مورد استفاده می باشد، از گلدان بتنی پارکی و گلدان بتنی خیابانی بیشتر در جهت زیباسازی پارک ها و باغ و یلا می توان بهره برد. این گلدان ها در عین ساده بودن، بسیار شیک هستند. حمل و نقل و جابه جایی آنها آسان است اما ممکن است پس از کاشت گیاه و ریختن گل و خاک کمی سنگین شوند که این موضوع خود مزیتی است که از سرقت ان جلوگیری می کند.  در ضمن این گلدان ها به خاطر سایز استاندارد و ابعاد مناسب برای جدا کردن در خیابان ها و عنوان موانع در نظر گرفته می شوند. قیمت گلدان بتنی خیابانی نسبت به مزایا  و یژگی هایی که گلدان های بتنی در خیابان دارند بسیار مناسب است.

 

ابعاد گلدان بتنی

باید خاطر نشان کرد که گلدان بتنی بزرگ که این روزها بسیار پر استفاده هستند برای مصارف داخلی و خارجی می توانند در سایزهای کوچک و بزرگ تولید شوند. معمولا از گلدان های مستطیلی بزرگ در سطح شهر و یا فضاهایی مانند پارک ها یا مکان هایی که رفت و آمد خودروها کمتر است، باغ و ویلا و…، استفاده می شود. گلدان های بزرگ بتنی در برابر سرما و گرما  و دیگر شرایط جوی قطعا مقاومت بالایی دارند و بخاطر این استحکام و دوام بالا جز عناصر شهری پر استفاده محسوب می شوند. در ضمن در خیابان هایی که حجم ترافیک شهری بالا است، گلدان های بتنی به عنوان جدا کننده می توانند بهترین گزینه باشند.

 

کاربرد گلدان شهری بتنی

گلدان های شهری که از جنس بتن ساخته می‌شوند معمولا گلدان هایی بزرگی هستن که برای اتوبان ها و یا فضاهای سبز بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. ولی این دسته از گلدان ها دارای ویژگی های دیگری نیز هستند که کاربرد های آنها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین از این گلدان ها می‌‌توان برای جلوگیری از پارکینگ مزاحم استفاده کرد.

 

گلدان شهری فایبر گلس

نوع دیگر گلدان های شهری، گلدان های جنس فایبر گلس هستند که این از گلدان ها دارای تنوع بیشتری بوده و این موضوع باعث می‌شود تا از این نوع گلدان ها بیشتر در سطح شهر استفاده شود.

گلدان شهری فایبرگلاس

 

کاربرد گلدان شهری فایبر گلس

گلدان های فایبر گلس به علت تنوع بیشتر در محصولات در محل های بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرند. از گلدان های شهری فایبر گلس در مراکز خرید، فرودگاه ها و یا مکان های عمومی دیگر استفاده می‌شود این نوع از گلدان ها به دلیل ظرافتی که دارند بیشتر از گلدان های بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال از این گلدان ها می‌توان در ورودی ساختمان ها و هتل ها استفاده کرد.

 

ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی

برای ساخت گلدان هاش شهری خلاقانه مکی‌توان از وسیله های دور ریختنی استفاده کنید و با کمی خلاقیت، گلدان های زیبا و جدیدی داشته باشید که می‌توانید از انها برای کاشتن گل های کوچک آپارتمانی استفاده کنید. این موضوع کاملا به خلاقیت و حوصله شما بستگی دارد ولی می‌توانید در ایمن ترافیک مگ مقاله کامل آن را بخوانید.

گلدان شهری بزرگ

 


بیشتر بخوانید : بهترین زمان برای آبیاری باغچه


راهنمای خرید گلدان شهری

برای خرید گلدان های شهری از سایت ایمن ترافیک کالا باید به نکات فنی توجه داشت. به عنوان مثال باید دقیقا با اندازه گلدان و محل مورد نظر برای نصب توجه کرد.و گلدانی را تهیه کرد که مطابق با نیاز ها باشد. به طور معمول برای خیابان ها و اتوبان های بین شهری.از گلدان های بتنی استفاده می‌شود به دلیل آن که این گلدان ها معمولا در سایز بزرگ ساخته می‌شوند.و برای مکان های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. گلدان های شهری بتنی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل 2 نوع می‌شوند،.یکی با پایه بلند و دیگری بدون پایه. نوع اول گلدان شهری بتنی باید شامل گیاهانی باشد.که نیاز  به آبیاری زیادی نداشته باشند. زیرا این گلدان ها به دلیل جنس مواد سازندشان نمی‌توانند.زیر گلدانی داشته باشند. اما اگر گیاهانی که استفاده می‌کنید نیاز به آبیاری زیادی دارند بهتر است.از گلدان های فایبر گلس استفاده کنید که شامل زیر گلدانی می‌شوند.و تنوع بیشتری هم دارند.

گلدان های شهری فایبر گلس از بهترین گزینه ها.برای استفاده در آپارتمان ها و فضاهای عمومی هستند.که به علت ظرافت در طراحی و تنوع در طرح و.رنگ از پر طرفدار ترین انواع وسیله های زیبا سازی شهر ها است.که کاربرد های زیادی که دارد باعث می‌شود در مکان های زیادی.از آن استفاده شود.

 

ساخت گلدان پارکی

گلدان پارک یکی از پر کاربرد ترین انواع مبلمان و تجهیزات شهری می باشد که بیشترین کاربرد آن ها استفاده از آن ها در پارک ها و بوستان ها می باشد. این گلدان ها دارای انواع گوناگونی می باشند که این ویژگی باعث شده است بتوان از آن ها در هر مکان به شکلی استفاده کرد تا با محیط همخوانی کامل داشته باشد. با توجه به افزایش آلودگی هوا استفاده از انواع گیاهان در پارک ها و یا فضاهای شهری دیگر اهمیت بیشتری پیدا کرده است. کاربرد های گلدان پارک محدود به استفاده از آن ها در پارک ها و بوستان ها نمی شود و می توان از آن ها درمکان هایی مانند خیابان ها و یا حتی تراس خانه ها نیز استفاده کرد. ولی انواع دیگری از گلدان ها اعم از گلدان بتنی شهری و گلدان شهری فلاور باکس می تواند انتخاب های بهتری برای قرار گیری در مکان های عمومی مانند خیابان ها و یا اطراف ساختمان ها باشد.

 

ویژگی گلدان پارک

جنس این گلدان های از بتن می باشد و بر خلاف پلاستیک برای طبیعت مضر نیست و همین ویژگی باعث شده است تا بتوان به راحتی از آن ها در طبیعت نیز استفاده کرد. برخی از گیاهان حساسیت زیادی نسبت به جمع شدن آب در کف گلدان را دارند و نباید در کف گلدان آب جمع شود. طراحی این گلدان ها دقیقا به شکلی می باشد که برای این دسته از گلدان ها بهترین انتخاب می باشند. سوراخ هایی که در کف گلدان باغ و ویلا تعبیه شده اند باعث می شود آب اضافی در کف گلدان ها نماند و آب ها به خوبی تخلیه شوند. که این ویژگی باعث رشد بهتر گیاه نیز می شود. و باعث می شود هوا در زیر گلدان در جریان باشد و ریشه ها نپوسند. طول این گلدان ها 54 سانتی متر، عرض 25 سانتی متری و ارتفاع 22 سانتی متری این گلدان ها باعث شده است تا بتوان از آن ها به خوبی و در مکان های گوناگونی استفاده کرد.

 

خرید گلدان پارک

فروشگاه ایترنتی ایمن ترافیک کالا ارائه دهنده انواع گلدان پارک می باشد. همچنین تیم متخصص ایمن ترافیک ارائه دهنده تمام خدمات مرتبط به نصب، راه اندازی، تعمیر و تعویض می باشد و این خدمات را در کمترین زمان و با نازل ترن قیمت گلدان بتنی و قیمت گلدان بتنی خیابانی به مشتری ها ارائه می دهد. شما نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید گلدان بتنی پارکی با کارشناسان مربوطه در ایمن ترافیک کالا تماس بگیرید و بعد از کسب اطلاعات کافی محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

تصاویری از گلدان های شهری

مجله آنلاین ایمن ترافیک مگ مجموعه عکس هایی.از گلدان های شهری با فرم هایی متفاوت.را برای شما جمع آوری کرده است.

 

گلدان سفید

گلدان بزرگ سفید

خرید گلدان مشکی بزرگ

گلدان شهری

گلدان خلاقانه

گلدان شهری بزرگ در حیاط منزل

گلدان شهری ایمن ترافیک کالا

گلدان خلاقانه شهری

گلدان بتنی شهری

گلدان بتنی مشکی

گلدان بتنی زرد رنگ

گلدان بتنی شهری کنار خیابان

گلدان بتنی در شهر

لیست قیمت گلدان

تصاویر خلاقانه گلدان

گلدان های چوبی شهری

گلدان های خلاقانه با بتن

گلدان های خلاقانه در شهر

گلدان های فلزی خلاقانه

گلدان های بزرگ شهری

خرید گلدان های بتنی

لیست قیمت گلدان های بتنی

گلدان بتنی تخم مرغی

گلدان چوبی شکل تنه درخت

سه گلدان بتنی سفید

گلدان جالب

زیباترین گلدان های بتنی

فروش گلدان بتنی

گلدان بتنی

به روزترین لیست قیمت گلدان

گلدان شهری و پارکی

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. با سلام، عکس هایی که گذاشتیم از محصولات خودتون هست؟ گلدان سیمانی بهتره یا سفالی؟

    1. با سلام، جهت بررسی گلدان سیمانی و بتنی می توانید به لندینگ گلدان پارکی مراجعه نمایید. از نظر ماندگاری و طول عمر گلدان سیمانی مقاومت بیشتری خواهد داشت.

  2. سلام از شهرداری تهران هستم اگر ممکنه شماره تماس بدید برای هماهنگی خرید گلدان های بزرگ برای کاشت درخت.09121490389

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا