بازی و کودکان

ماکت پلیس کودکانه

سرفصل‌های مقاله

بیشتر بچه ها در سنی پایین علاقه‌ی زیادی به پلیس شدن دارند. آقای پلیس در ذهن آنها فردی است که در برابر بدی ها ایستادگی می کند و دزدها را می گیرد. این علاقه در کودکان ناشی از تمایل آنها به خوب بودن است. گاهی ساخت یک کاردستی در مورد پلیس هیجان آنها را برانگیخته می کند. ساختن کاردستی ماسک پلیس، کاردستی کلاه پلیس برای کودکان و کاردستی ماشین پلیس با کاغذ رنگی در خانه و مهد کودک می تواند آنها را شاد کند.

با ساختن این کاردستی توسط کودکان آنها این احساس را خواهند کرد که یک پلیس هستند و همین زمینه ای فراهم می کند که بتوانند ساعت ها بازی کنند و حس انسان دوستی و کمک به هم نوع در آنها تقویت شود. تجهیزاتی که به همراه پلیس حمل می شود نیز برای کودکان جذابیت زیادی دارد. تجهیزاتی مانند دستنبد، بیسیم و لباس پلیس همه برای کودکان مخصوصا پسر بچه ها هیجان انگیز هستند. از این رو والدین و مسئولین مهد کودک به بهانه‌های مختلفی می تواند کاردستی پلیس با کاغذ رنگی را به بچه آموزش دهند تا کودکان علاوه بر اینکه مهارت های دستورزی خود را تقویت می کنند شرایط بازی به عنوان پلیس را نیز خودشان بسازند و با لذت بیشتری بازی کنند.

 

کاردستی کلاه پلیس با مقوا

ساخت کلاه پلیس به کمک کاغذهای رنگی کار ساده ای است  و حتی خود کودکان در پیش دبستانی و مهد کودک نیز به کمک مربی می توانند آن را به عنوان کاردستی پلیسی بسازند. برای ساختن کلاه پلیسی می‌توانید از کاغذهای رنگی و یا مقوا استفاده کنید. اگر مقوای رنگی در دسترس ندارید می توانید آن را با مقوای سفید ساخته و با کاغذ رنگی تزئین نمایید.

الگوی کاردستی کلاه پلیس سخت نیست و کودکان با کمی کمک می‌توانند آن را رسم نموده و با قیچی مخصوص ببرند. کلاه پلیس کاغذی دوام کمی دارد و استفاده از مقوا برای این کار بهتر به نظر می رسد.  در صورت تمایل برای ساخت کلاه پلیس با مقوا می توانید طرز ساخت کلاه پلیس با مقوا و الگو کاردستی کلاه پلیس را در این سایت مشاهده فرمایید. این آموزش، مرحله به مرحله نحوه‌ی ساخت را به شما توضیح می‌ دهد.

کاردستی ماشین پلیس

ماکت پلیس کودکانه می‌تواند بسیار کاربردی باشد به عنوان مثال می‌توانید از این ماکت ها برای جشن هایی که برای کودکان در نظر گرفته شده است و یا برای بازی کردن آنها استفاده کنید. در مواقعی که در مدرسه ها و یا مهد کودک ها جشن ها و یا مراسم هایی برای معرفی پلیس به دانش آموزان برگذار می‌شود، ماکت پلیس کودکانه می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. ممکن است شما در این شرایط از ماکت‌های تبلیغاتی که به صورت آماده وجود دارند استفاده کنید؛ اما ساختن ماکت پلیس در خانه خلاقیت کودک را پرورش داده و او را با تجهیزات پلیس آشنا می‎کند. جهت خرید چراغ پلیسی کلیک کنید.

 

کاردستی ماشین پلیس

در پیش دبستانی ها مربی سعی دارد کودک را برای ساخت ماکت کاغذی آماده کند. کودکان با ساخت ماکت دانش آموزی، ماکت کودکانه ای می سازند و قوه تخیل و شبیه سازی آنها تقویت می شود. در میان انواع کاردستی، ساخت کاردستی در مورد شغل پلیس بیشتر مورد توجه پسر بچه ها است. از آنجایی که در ایران بیشتر پلیس ها مرد هستند کودکان پلیس بودن را کاری مردانه می دانند. اما با ساخت کاردستی پلیس برای مهد می توانید فرهنگ سای کرده و نقش پلیس زن را در جامعه به کودکان آموزش داد.
برای آموزش طرز ساخت ماکت در انواع مختلف باید ابتدا روش درست کردن ماکت را به کودکان آموزش داد و سپس از آنها بخواهید که یک ماکت با مقوا رنگی بسازند. ساخت کاردستی شغل پلیس به علت تعداد تجهیزات آن علاوه بر اینکه تنوع خوبی دارد برای کودکان جذابیت بیشتری نیز دارد. ساختن ماشین پلیس با مقوا، ساخت بیسیم پلیس و کاردستی ایست پلیس را در اولویت قرار دهید و با ساخت آنها لحظات خوشی را برای آنها رقم بزنید.

درست کردن این ماکت پلیس کودکانه بسیار آسان است و حتی کودکان هم می‌توانند به راحتی آنها را در خانه درست کنند، فقط کافی است وسایل مورد نیاز را داشته باشند. در این بخش از مجله ایمن ترافیک مگ با ما همراه باشید

  • متر
  • کاغذ های رنگی
  • قیچی
  • چسب
  • منگنه

طرز ساخت کلاه  پلیس

مرحله اول :ابتدا با استفاده از متر محیط سر خود را انداره بگیرید که اندازه کلاه دقیقا متناسب با سر شما باشد.

مرحله دوم : تصویری که می‌خواهید روی کلاه خود داشته باشید را روی برگه رنگی قرار دهید و متناسب با آن کاغذی که به رنگ دلخواه خود انتخاب کردید را ببرید.

مرحله سوم : یک دایره با اندازه ی محیط سر خود ببرید و سپس توسط آن را به قسمت کناری کلاه اتصال دید این کار را هم می‌تموانید با اساتقاد از چسب انجام دهید هم می‌توانید از منگنه استفاده کنید البته بهتر است که از چسب استفاده شود چون اگر با استفاده از منگنه این دو قسمت را به هم متصل کنیم ممکن است قسمتی از منگنه مشخص شود که اگر کاغذ تیره باشد کاردستی شما در نهایت زیبا نخواهد شد.

مرحله چهارم : درست کردن نقاب یکی از مهم ترین قسمت های درست کردن کلاه پلیس است. طرح نقاب را روی کاغذ مورد نظر بکشید و انرا ببرید و توسط چسب یا منگنه به قسمت بالایی کلاه متصل کنید.

مرحله اخر : کاردستی کلاه ماکت پلیس کودکانه شما آماده شده است که در هر مراسمی که می‌خواهید از آن استفاده کنید.


بیشتر بخوانید : مراحل ساخت کاردستی چراغ عابر پیاده


ساخت ماکت پلیس

طرز ساخت لباس پلیس

ابتدا وسایل های مورد نیاز برای دوختن ایت لباس هارا تهیه کنید اگر پارچه ای دارید که مورد استفاده شما نیست می‌توانید از آن استفاده کنید و لازم نیست که حتما از پارچه های جدید استفتده کنید.

  • پارچه
  • چسب
  • قیچی
  • نخ
  • سوزن

برای درست کردن لباس ماکت پلیس کودکانه ابتدا باید اندازه ماکت پلیس کودکانه را در نظر گرفت، سپس پارچه را به اندازه لازم ببریم. بعد از انتخاب طرح می‌توانیم پارچه را برش دهیم.

 


بیشتر بخوانید : روش های ماکت سازی کودکان


ساخت ماشین پلیس با اشیای بازیافتی

کودکان ما همیشه عاشق ماشین پلیس هستند و ساعت ها خود را مشغول دستگیری دزدها می کنند. ساخت ماشین پلیس با مقوا و یا ساخت ماشین پلیس با کارتن همگی برای کودکان هیجان انگیز است و مهارت های آنها را در تجسم کردن و کار با ابزار افزایش می دهد. فرقی نمی کند از چه مواد اولیه ای استفاده کنید با کاغذهای رنگی، کارتن و مقواها شروع کنید. الگو را رسم کنید و از کودکان بخواهید آنها برش داده به هم بچسبانند.

این کار نه تنها ساعتی فکر آنها را مشغول می کند بلکه کمک می کند دید بهتری به زندگی داشته باشد و بتواند از هر چه در اطرافشان است استفاده کرده و بهترین ها را بسازد. ماشین پلیس با کاغذ رنگی برای بازی کردن زیاد مناسب نیست و ممکن است زود پاره شود پس اگر کودکتان علاقه دارد با کاردستی خود بازی کند بهتر است ماشین کاردستی با مقوا را جایگزین آن کنید.

در صورتی که کاردستی پاره شود ممکن است کودکتان را ناراحت کند به همین دلیل برای بازی کاردستی ماشین پلیس با کاغذ را پیشنهاد نمی کنیم. در صورت تمایل می توانید از آموزشی که برای شما در نظر گرفته ایم استفاده کنیم.شما می‌توانید به راحتی یک ماشین ماکت پلیس کودکانه را با استفاده از اشیای دور ریختی بسازید، لوازم مورد نیاز:

  • چسب
  • قیچی
  • رول دستمال کاغذی
  • درب آب معدنی یا نوشابه
  • مدادرنگی یا ماژیک یا ابزار دیگری برای رنگ آمیزی کاردستی
  • چند تکه کاغذ باطله

مرحله اول : در ابتدا باید به اندازه یک سانتی متر از دو طرف رول دستمال کاغذی خود ببرید و آن را مرتب کنید.

مرحله دوم :توسط ماژیک، آبرنگ و یا مدادرنگی رول دستمال کاغذی را به رنگی که دوست دارید رنگ کرده و چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود.

مرحله سوم : بعد از اینکه رول دستمال کاغذی خشک شد، درب ها را به عنوان چرخ های ماشین ماکت پلیس کودکانه توسط چسب به چهار طرف ماشین خود اتصال دهید.

مرحله چهارم : قسمت جلویی ماشین پلیس را که باید بسته باشد را توسط چند تکه کاغذ باطله ببندید و آنرا رنگ کنید.

این نوع کاردستی به دلیلی راحتی در ساخت و زیبایی برای کودکان یک تا سه سال بسیار مناسب است. کاردستی ماکت پلیس کودکانه یک کاردستی خلاقانه و آسان است که کودکان می‌توانند به راحتی آنرا انجام دهند و از نتیجه لذت ببرند. مربی های مهدکودک و همچنین معلم مدرسه ها می‌توانند از این روش ها برای سرگرم کردن دانش آموزان استفاده کرده و خلاقیت آنها را به چالش بکشند.

کاردستی شغل پلیس

خوشبختانه شغل پلیس جذابیت هایی زیادی برای کودکان دارد و از ساده ترین مسایل می توانید برای آنها بازی طراحی کنید. با ساخت ماکت خیابان برای کودکان می توانید محیطی فراهم آورید که کودکان بتوانند کاردستی ماشین پلیس خود را در آن به حرکت در آورند و مجرمین را دستگیر کنند. بهتر است ساخت ماکت خیابان کودکانه را به آنها آموزش دهید تا خودشان ابزار بازی را با دستان خود بسازند. به آنها آموزش دهید تا بیسیم پلیس، علایم راهنمایی و رانندگی و کاردستی طرح ترافیک را خود با کمک مقوا بسازند.

تمام محققین بر این اعتقاد هستند که آموزش به صورت عملی در ذهن نهادینه می شود و به هیچ عنوان فراموش نخواهد شد. با ساخت کاردستی پلیس با مقوا می توانید نحوه درست رانندگی کردن و بعضی علایم راهنمایی رانندگی مهم را به آنها آموزش دهید. با اینکار از کودکی به فرزندانمان نحوه درست رانندگی و رعایت قوانین را آموزش داده ایم.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام با تشکر از این مقاله، ممنون میشم آموزش ماشین امداد رو هم بگذارید بچه ها آمبولانس دوست دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا