دانستنی ها

سامانه استعلام مالکیت خودرو؛ چگونه بفهمیم صاحب پلاک خودرو کیست؟

سرفصل‌های مقاله

وسایل نقلیه یکی از لوازمی است که آسایش زندگی را فراهم می کند در این مورد علاوه بر آشنایی مسائل فنی خودرو باید از قوانین مربوط به استعلام مالک پلاک خودرو آگاه باشید. آگاهی از استعلام مالکیت خودرو برای افرادی که در حوزه معاملات خودرو کار می کنند کاربردی تر می باشد؛ زیرا لازم است تا با استعلام مالک پلاک خودرو بدانند که مالک خودرو کیست؟

برای افراد جامعه نیز هرازگاهی گرفتن استعلام مالکیت خودرو کار خوبی است تا از پلاک خودرو آنها سو استفاده نشود. اگر شما هم می خواهید بیشتر راجع به استعلام مالک پلاک خودرو و سامانه استعلام مشخصات خودرو  بدانید با ما همراه باشید.

در این مقاله قصد داریم، درباره استعلام مالکیت خودرو با شماره پلاک و سامانه استعلام مالکیت خودرو با کد ملی و سامانه استعلام مشخصات خودرو صحبت کنیم و همه چیز را در رابطه با موضوع استعلام مالکیت خودرو بگوییم، بنابراین تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

استعلام مالکیت خودرو

استعلام مالکیت خودرو

پس از بالا رفتن ناگهانی قیمت خودرو، خرید و فروش خودروهای کارکرده بسیار بالا رفت؛ مهمترین موضوعی که در زمان خرید و فروش پیش می‌آید استعلام مالکیت خودرو می‌باشد.

اما ممکن برای شما این سوال پیش بیاید که استعلام مالک خودرو چه اهمیتی دارد وابا اصلا یافتن مالک خودرو از روی شماره پلاک ممکن است؟

فرض کنید خودرویی را خریداری کرده اید و هزینه آن را پرداخت کرده اید، اما مالک خودرو شخص دیگری ست!

در این حالت به طور قانونی شما هیچ حقی در استفاده از خودرو بدون اجازه مالک ندارید و مطمئنا دچار مشکل خواهید شد.

اما این موضوع ممکن است به طور معکوس نیز اتفاق بیفتد، زمانی که شما خودروتان را به شخص دیگری می‌فروشید، اگر همچنان سند خودرو به نام شما باشد، هر اتفاقی برای ماشین و یا توسط ماشین بیفتد قانون مالک ماشین را مقصر می‌داند!

بنابراین استعلام مشخصات مالک خودرو بسیار اهمیت دارد. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از سامانه استعلام مشخصات خودرو و سامانه استعلام مالکیت خودرو با کد ملی و پیگیری مشخصات مالک خودرو این کار را انجام دهیدو بدانید مالک خودرو کیست؛ در ادامه در ویدئویی مراحل آن را آورده ایم.

خرید تجهیزات ایمنی

 

بیشتر بخوانید: برگ سبز خودرو چیست؟

چگونه بفهمیم صاحب پلاک خودرو کیست؟

برای اینکه چگونه بفهمیم صاحب پلاک خودرو کیست باید با استعلام مالک خودرو در هنگام خرید و فروش خودرو به این موضوع پی ببرید. برای این که چگونه بفهمیم صاحب پلاک خودرو کیست 3 روش که مهم ترین روش های برای یافتن مالک خودرو از روی شماره پلاک است را برای شما عنوان می کنیم.

استعلام مالک خودرو

استعلام مالکیت خودرو از طریق مرکز تعویض پلاک خودرو

یکی از روش ها برای اینکه چگونه بفهمیم صاحب پلاک خودرو کیست  و استعلام مالکیت خودرو را انجام دهید این است با دستور انتظامی به مراکز تعویض پلاک خودرو مراجعه کنید و برای استعلام مالک خودرو و اینکه مالک خودرو کیست اقدام کنید.

استعلام مالک پلاک خودرو از مرکز پلیس +10

روش دیگری که چگونه بفهمیم صاحب پلاک خودرو کیست و با استعلام مالک خودرو با خیال راحت از صحت و درست مالکیت خودرو به معامله بپردازیم پلیس +10 یکی از مراکز معتبر برای استعلام مالک پلاک خودرو می باشد.

استعلام مالکیت خودرو با سامانه پلیس راهور

همانطور که در بالا اشاره کردیم سامانه راهور service.rahvar120.ir یکی دیگر از مراجع معتبر برای استعلام صاحب پلاک خودرو می باشد و روش آخر برای اینکه چگونه بفهمیم صاحب پلاک خودرو کیست.

این سامانه استعلام مشخصات خودرو service.rahvar120.ir علاوه بر یافتن مالک خودرو از روی شماره پلاک پیگیری کارت سوخت، استعلام وضعیت نظام وظیفه ، صدور مجوز خروج از کشور و سایر خدمات مربوط به نیروی انتظامی را انجام می دهد.

استعلام مالکیت خودرو با کد ملی

یکی از ساده ترین راه های استعلام مالکیت خودرو استفاده از کد ملی است، شما به سادگی و در کمترین زمان می‌توانید برای یافتن مالک خودرو از روی شماره پلاک با وارد شدن به سامانه پلیس راهور جهت استعلام مالکیت خودرو و وارد کردن کد ملی تان در سامانه این کار را انجام دهید.

در ویدئو زیر نحوه استعلام مالک پلاک خودرو با کد ملی را آورده ایم:

 

سامانه استعلام مالک خودرو

نیروی انتظامی راهور برای راحتی و آسایش مردم در استعلام صاحب پلاک خودرو و وضعیت پلاک ها، سایت هایی را راه اندازی کرده است، تا همه مالکین وسایل نقلیه با کمک سایت های سامانه استعلام مالک خودرو و سامانه استعلام مشخصات خودرو با طی چند مرحله و اقدام لازم به پیگیری مشخصات مالک خودرو بپردازند.

سایتی که نیروی انتظامی راهور برای استعلام مشخصات مالک خودرو راه اندازی کرده است، به آدرس service.rahvar120.ir می باشد، که علاوه بر استعلام صاحب پلاک خودرو  استعلام مشخصات خودرو را نیز انجام می دهد.

  • کارت سوخت
  • صدور مجوز خروج از کشور
  • وضعیت نظام وظیفه

استعلام مالکیت خودرو از روی شماره پلاک

از مهمترین مواردی که اکثر افراد به دنبال آن هستند، استعلام مالک خودرو از روی شماره پلاک می‌باشد.

یافتن مالک خودرو از روی شماره پلاک

اما انجام این کار غیر ممکن است، هیچ سامانه ای برای پیگیری و استعلام این مورد وجود ندارد، تنها در یک صورت می‌توانید مراحل یافتن مالک خودرو از روی شماره پلاک را انجام دهید، شما می‌توانید با درخواست و گرفتن مجوز نظامی و یا قضایی یافتن مالک خودرو از روی شماره پلاک را انجام دهید؛ پس از گرفتن مجوز به راحتی می‌توانید با مراجعه به یکی از مراکز تعویض پلاک مراحل را پیش ببرید.

جهت اطلاع از هزینه تعویض پلاک ۱۴۰۱ کلیک کنید.

سخن پایانی

استعلام مالک پلاک خودرو و استعلام مالکیت خودرو مسیر قانونی برای پیگیری مشخصات صاحب خودرو ست، تا با خیالی آسوده به معامله و خرید و فروش وسایل نقلیه بپردازید. براحتی می توانید با مراجعه به سامانه استعلام مشخصات خودرو مشخصات خودرو و مالک را کنترل کنید و برای خرید خودرو با خیال راحت اقدام کنید

سعی کردیم نکات و مراکز لازم برای استعلام مالک خودرو را برای شما توضیح دهیم تا به حداقل آگاهی در هنگام معامله وسیله نقلیه رسیده باشید. ممنون که تا آخر مقاله با ما همراه بودید.

در این مقاله همه چیز در رابطه با سامانه استعلام مالکیت خودرو و سامانه استعلام مشخصات خودرو گفته شد و نحوه استفاده از سامانه استعلام مشخصات خودرو و مراحل آن گفته شد. جهت خواندن ادامه مقالات با ایمن ترافیک کالا همراه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا