شهر و جادهتجهیزات ترافیکی

آینه سر پیچ جاده چیست؛ کدام نوع آینه در پیچ جاده ها استفاده می شود؟

سرفصل‌های مقاله

احتمالاً در بسیاری از مسافرت‌ ها و گردش های خود با پیچ‌هایی مواجه شده‌اید که در قسمت روبروی آنها از آینه سرپیچ جاده استفاده شده و به روان کردن و کنترل ترافیک مسیر، کمک می‌کند. آینه سر پیچ جاده نقش بسیار مهمی در مناطق کوهستانی و در جاده‌های پر پیچ و خم دارد و حتی برای برخی از رانندگان، به طور ویژه رانندگان خودروهای سنگین، حیاتی است.

اگرچه امروزه در اکثر کشورهای دنیا تلاش‌هایی برای حذف پیچ‌های خطرناک صورت گرفته است، اما استفاده از آینه سر پیچ جاده به عنوان یک بخش ضروری در این جاده‌ها در نظر گرفته می‌شود. البته استفاده از انواع دیگر آن مانند آینه محدب پارکینگ نیز در پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی و همچنین در ورودی کوچه‌ها و خیابان‌ها نیز دیده می‌شود، که در ادامه همه آنها را بررسی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید مدل‌های مختلف این آینه‌ها را در فروشگاه ایمن ترافیک کالا مشاهده کنید.

سر پیچ جاده ها از چه نوع آینه ای استفاده می شود؟

نوع آینه سرپیچ جاده ها، آینه محدب شیشه ای یا پلی کربنات است، که بازتاب تصاویر آن در زاویه مخالف انجام می‌گیرد و یک شخص به کمک آن می‌تواند قسمت‌های خارج از دید خود را مشاهده کند.

مکانیسم عمل این آینه‌ها بسیار ساده است و طراحی آنها به صورتی ست که هرکسی می‌تواند قسمت های خارج از دید خود را ببیند. این آینه‌ها، برخلاف آینه‌های تخت، در صنعت خودروسازی و ترافیکی بسیار پرکاربرد هستند و نمونه بارز آنها، آینه‌های سرپیچ جاده، آینه‌های محدب پارکینگ و حتی آینه‌های بغل خودرو هستند.

پارکینگ ها نیز مانند خیابان ها دارای تجهیزات مربوط به خود هستند، از نکاتی که در پارکینگ ها باید رعایت شود، نکات مهم در خط کشی پارکینگ هاست، که برای اطلاع بیشتر می توانید مقاله نکات مهم برای اجرای خط کشی پارکینگ ها را مطالعه نمایید.

معرفی انواع مختلف آینه‌های سرپیچ

کاربرد آینه سرپیچ جاده ها

کاربرد آینه سرپیچ جاده و آینه محدب پارکینگ به محل استفاده از آنها بستگی دارد. در واقع همه این آینه‌ها از نوع آینه کوژ هستند که سطح آنها برآمده بوده و بازتاب تصاویر آنها در جهت مخالف انجام می‌گیرد. پس هر کسی که نیاز داشته باشد که نقاط کور جلوی خودرو یا مسیر خود را ببیند، استفاده از این آینه‌ها برای آنها مفید است.

  • آینه محدب شیشه ای در پارکینگ های طبقاتی برای دیدن قسمت جلو مسیر
  • استفاده در مسیر های پر پیچ و خم کوهستانی
  • استفاده در کوچه ها و خیابانها در قسمت ورودی
  • استفاده در جلوی مدارس برای تسلط بر خیابان
  • استفاده در انبار های بزرگ و متوسط
  • نصب در ورودی پارکینگ ها
  • افزایش دید نگهبانان پارکینگ ها جهت جلوگیری سرقت ها
  • و…

 

خرید آنلاین آینه محدب ترافیکی

 

انواع آینه سر پیچ جاده

برای معرفی انواع مختلف آینه‌های سرپیچ جاده کار چندان سختی نداریم، می‌توان ادعا کرد که این آینه ها در دو دسته کلی قرار می‌گیرند. البته همانطور که در بندهای قبلی نیز اشاره شد، این آینه‌ها از نوع آینه محدب یا کوژ هستند، پس به راحتی نقاط کور و نقاط جلویی در محل های مختلف را نشان می‌دهند. دو نوع آینه سر پیچ جاده وجود دارد:

1.آینه محدب پارکینگ

آینه در پارکینگ

این نوع آینه‌ها از دو جنس شیشه و پلی کربنات ساخته می‌شوند و تحت عنوان آینه محدب شیشه ای و اینه محدب پلی کربنات فروخته می‌شود. این آینه‌ها به طور ویژه و خاص برای پارکینگ‌ها طراحی شده‌اند و اندازه آنها با توجه به اندازه پارکینگ متغیر است.

آینه‌های محدب پارکینگ برای پارکینگ‌های بزرگ و همچنین پارکینگ‌های طبقاتی به منظور دیده شدن نقاط کور پارکینگ و محل‌های مخفی آن‌ها استفاده می‌شود. برخی از آنها بدون قاب بوده و برخی نیز دارای قاب هستند. برای مشاهده لیست قیمت آینه محدب پارکینگ به لینک زیر مراجعه کنید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا

2.آینه سر پیچ جاده

آینه سر پیچ جاده ها

آینه سرپیچ جاده ها نیز از نوع آینه محدب هستند، که به طور خاص برای نصب در جاده‌ها مورد استفاده قرار می گیرند. در ساخت این آینه‌ها نیز شیشه و پلی کربنات استفاده می‌شود و لازم است که نسبت به شرایط مختلف جوی مقاوم شود.

نکته مهم در مورد این آینه‌ها، محل نصب و همچنین اندازه آنها است. محل نصب آینه‌ها، معمولاً پیچ‌های خطرناک بدون دید، ورودی خیابان‌های بزرگ، ورودی کوچه‌های بدون دید و همچنین سر چهار راه‌های بزرگ است. اندازه این آیینه‌ها به طول مسیر و نوع پیچ بستگی دارد. به طوری که هر چه پیچ خطرناک‌تر باشد، ترجیحاً از آینه‌های بزرگتری استفاده می‌شود، تا زاویه‌ها را به خوبی پوشش دهد.

چرا آینه‌های سر پیچ جاده را تخت نمی‌سازند؟

یکی دیگر از سوال هایی که در رابطه با آینه‌های سرپیچ جاده وجود دارد این است که چرا از آینه تخت ساخته نمی‌شوند. اگر در منزل یا در دفتر کار خود به طور مستقیم به یک آینده نزدیک شوید، تصاویر شما بسیار واقعی‌تر از تصاویر شما در آینه‌های خودروها هستند.

این تغییر در تصاویر به ذات و طراحی آینه‌ها برمی گردد. آینه‌های تخت به شکلی طراحی شده‌اند که برای پوشش دادن تصاویر مستقیم بهترین گزینه هستند و بازتاب تصاویر به طور مستقیم به شخص فرستاده می‌شود. اما در مورد آینه سرپیچ جاده یا آینه محدب پارکینگ، روند بازتاب تصاویر متفاوت است و به طور ویژه تصاویر به سمت مقابل منعکس می‌شوند.

در این آینه‌ها، فردی که از سمت کنار به آینه نگاه می‌کند، نمی‌تواند تصویر خود را ببیند و تنها تصویر مقابل خود را می‌بیند. این وضعیت در آینه بغل خودروها به خوبی قابل لمس است و معمولاً مسیر مقابل یعنی کنار خودرو و پشت آن دیده می‌شود.

 

خرید حضوری آینه سر پیچ جاده

 


بیشتر بخوانید : کاربرد آینه محدب ترافیکی در جاده ها


خرید آینه سر پیچ جاده

در مورد خرید آینه سر پیچ جاده و اینه محدب پلی کربنات دو گزینه مطرح است که به نوع خرید شما و نحوه دسترسی به این آینه‌ها بستگی دارد. برخی از خریداران ترجیح می‌دهند که از خرید اینترنتی استفاده کنند.

قیمت آینه محدب خرید آینه برای پارکینگ خرید آینه سر پیچ جاده

در این شیوه خرید، فرد خریدار به یک فروشگاه اینترنتی مانند ایمن ترافیک مراجعه می‌کند و از محصولات مختلف آنها دیدن می‌کنند. مقایسه این محصولات با یکدیگر و همچنین مقایسه قیمت ها در فروشگاه‌های مختلف باعث می‌شود که بهترین گزینه ممکن را انتخاب کرده و به نوعی انتخابی آگاهانه داشته باشد.

روش دیگر، خرید حضوری آینه سر پیچ جاده است که با مراجعه به یک فروشگاه می‌توان این فرایند را انجام داد. در خرید حضوری خریدار به طور مستقیم می‌تواند آینه ها را امتحان کند یا عکس العمل آن‌ها را ببیند، اما سهولت کار آن مانند خرید اینترنتی نیست و تنوع گزینه‌ها در آن کمتر است.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد که بخشی از ابهامات شما در رابطه با آینه‌های سرپیچ جاده و آینه محدب پارکینگ را برطرف کرده باشد. برای آشنایی بیشتر و خرید تجهیزات ترافیکی جاده ای و آینه محدب سر پیچ جاده با کارشناسان ایمن ترافیک کالا در تماس باشید.

سوالات متداول آینه سر پیچ جاده

سوالات متداول

سر پیچ جاده ها از چه آینه ای استفاده می شود؟

سر پیچ جاده ها از آینه محدب استفاده می‌شود. آینه محدب یک نوع آینه است که سطح خمیده‌ای دارد و نقش بزرگی در بهبود دید و امنیت رانندگان در جاده ها دارد.

آینه سر پیچ جاده ها چه نوع آینه ای است؟

آینه سر پیچ جاده ها از نوع آینه محدب ، برآمده یا کوژ است . این نوع آینه از نوع آینه های خمیده است که در پیچ جاده ها جهت افزایش دید رانندگان نصب می شوند.

چرا سر پیچ جاده ها از آینه برآمده استفاده می شود؟

آینه برآمده به دلیل خمیدگی سطح خود، توانایی بزرگتری در بازتاب نور و تصاویر را دارد. این خاصیت باعث می‌شود که راننده‌ها بتوانند در آینه سر پیچ، مناظر و وسایل نقلیه را به صورت گسترده‌تر و با جزئیات بیشتر مشاهده کنند.
آینه محدب یا همان برآمده ، قابل استفاده در شرایط نور کم و شب است. با توجه به اینکه آینه محدب نور را به صورت منظم پخش می‌کند، راننده‌ها قادر خواهند بود تصاویر روشن تر و بزرگتر را در شب ببینند.

چرا در پیچ جاده ها آینه نصب می کنند؟

استفاده از آینه سر پیچ جاده ها باعث بهبود دید و امنیت رانندگان در شرایط مختلف شده و برای جلوگیری از تصادفات و حوادث ناخوشایند بسیار مؤثر است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا