راهنمای خرید

آینه مخصوص رانندگی تک چشم یا آینه مخصوص کد 17

سرفصل‌های مقاله

طبق قانون راهنمایی و رانندگی، میزان بینایی برای افراد سالم باید به صورت ۱۰ از ۱۲ باشد و ۷۰ درجه بینایی داشته باشند، اما برای افراد تک چشم محدودیت‌هایی وجود دارد و به آنها توصیه می‌شود که از آینه مخصوص رانندگی تک چشم یا آینه مخصوص کد 17 استفاده کنند.

طبق قانون، افرادی که در یک چشم خود دارای محدودیت بینایی یا نابینایی کامل هستند، لازم است که از تجهیزات اضافی در داخل کابین خودرو خود استفاده کنند تا بتوانند میدان دید خود را در هنگام رانندگی با یک چشم نابینا تقویت کنند. در اینجا به این افراد توصیه می‌شود که از آینه مخصوص رانندگی افراد تک چشم استفاده کنند که در ادامه این مطلب به معرفی برخی از ویژگی‌های این آینه‌ها خواهیم پرداخت.

آینه مخصوص رانندگی تک چشم چیست؟

در مطالب قبلی به معرفی آینه سرپیچ جاده و انواع آینه محدب ترافیکی پرداختیم و برخی از ویژگیهای آن‌ها را معرفی کردیم. این آینه‌ها از نوع آینه محدب یا کوژ هستند که فضای نسبتاً بزرگ‌تری نسبت به آینه‌های مقعر پوشش می‌دهند و به منظور تسلط بیشتر فضا به کار گرفته می‌شوند. به همین دلیل به آن ها آینه محدب مخصوص رانندگی تک چشم نیز می گویند .

حال سوال این است که  آینه مخصوص رانندگی یعنی چه ؟ آینه مخصوص رانندگی افراد تک چشم نیز به همین صورت است، با این تفاوت که محل نصب آن بر قسمت خارجی بدنه خودرو یا در داخل کابین آن است. این آینه‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که فضای بیشتری از جاده و مسیر را پوشش می‌دهند؛ پس می‌توان با کمک آنها، کمبود دید در چشم خود را جبران کرد.

آینه مخصوص رانندگی تک چشم

 

در قوانین ترافیکی، به طور ویژه به رانندگان تک چشمی یا رانندگانی که مشکل بینایی در یک چشم دارند توصیه می‌شود که از آینه مخصوص رانندگی تک چشم استفاده کنند و جالب است بدانید که این موضوع اجباری بودن آینه مخصوص تک چشمی در گواهینامه آنها نیز ذکر می‌شود.

نکته دیگر اینکه افراد سالم و به طور ویژه خودروهای عمومی اجازه استفاده از چنین آینه‌هایی، یا هر آینه اضافه را در داخل خودرو ندارند؛ زیرا باعث پرت شدن حواس آن‌ها می‌شود.

 

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا عرضه کننده آینه محدب تک چشم

سفارش آنلاین آینه محدب تک چشم

طریقه نصب آینه مخصوص رانندگی

طریقه نصب آینه مخصوص کد 17 و یا نحوه نصب اینه مخصوص تک چشم بدین صورت است که محل نصب آن بر روی قسمت بیرونی خودرو می باشد البته می توان آینه مخصوص رانندگی را در قسمت داخلی خودرو نیز نصب نمود. در هنگام تحویل آینه ، دو آینه مخصوص به مشتری تحویل داده می شود. یکی از آینه ها در قسمت شیشه جلو و دیگری روی شیشه عقب خودرو نصب می‌شود.

در ویدیو بالا بصورت کامل محل نصب آینه مخصوص رانندگی و نحوه نصب آینه مخصوص تک چشم را توضیح دادیم و نیز نکات مهمی را اشاره کرده ایم که می تواند برای شما فواید آینه مخصوص کد ۱۷ را نمایان تر کند . پیشنهاد می کنیم ویدیو بالا را بصورت کامل مشاهده کنید .

به طور کلی طراحی آینه محدب تک چشم به گونه ای است که می تواند فضای بیشتری از جاده را پوشش دهد و نقاط کور جاده را به راحتی نمایش دهد و به همین دلیل می توان دید بهتری نسبت به جاده و قسمت هایی که با چشم مسلح دیده نمی شود را مشاهده نمود. اینه محدب شیشه ای همانند این اینه ها برای نشان دادن نقاط کور در جاده ها مناسب هستند تا از بروز حوادث خطرناک در جاده ها جلوگیری شود.

حال که توضیحات مختصری را درباره طریقه نصب آینه مخصوص رانندگی برای شما ارائه نمودیم لازم است این نکته را متذکر شویم که نحوه نصب اینه مخصوص تک چشم برای استفاده رانندگانی که دچار مشکل بینایی می باشند قابل استفاده است و رانندگانی که دچار مشکل کم بینایی نیستند در هنگام استفاده از این آینه ممکن است حواسشان پرت شود و دچار صانحه شوند.

خرید آینه محدب خودرو از جمله موارد ضروری ماشین ها می باشد و می توان خرید آن را از طریق راه های مختلفی انجام داد. یکی از جمله راه های بسیار مفید و مطمئن می توان خرید از سایت های مطمئن را نام برد. برای اطلاع از لیست قیمت انواع آینه محدب و اینه محدب پلی کربنات به سایت زیر مراجعه کنید.

https://imentraffic.ir/

 

 

نکاتی در مورد خرید آینه مخصوص رانندگی تک چشم

یکی از مواردی که در رابطه با آینه‌های مخصوص رانندگی تک چشم وجود دارد این است که دسترسی به آنها نسبت به سایر تجهیزات ترافیکی کمتر است و ممکن است خریدار آنها دردسرهای بیشتری را تحمل کند. یکی از بهترین راهکارها برای خرید آینه مخصوص رانندگی، استفاده از گزینه خرید اینترنتی آینه مخصوص رانندگی است که بسیار راحت‌تر بوده و محدودیت‌های کمتری دارد.

در این روش خریدار می‌تواند به فروشگاه‌های اینترنتی مختلف، مانند فروشگاه ایمن ترافیک کالا ، مراجعه کرده و با انواع مختلف آینه‌های مخصوص رانندگی آشنا شود. بنابراین، این فرصت برای آنها فراهم است که انواع مختلف آینه‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین گزینه ممکن را برای خود انتخاب کند.

آیا با یک چشم میتوان رانندگی کرد؟

اگر شما نیز مشکل بینایی داشته باشید شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه می توان با یک چشم رانندگی کرد و یا اینکه اصلا آیا با یک چشم میتوان رانندگی کرد؟

برای پاسخگویی به سوالات شما در مورد رانندگی با یک چشم باید این نکته بسیار مهم را عرض نماییم که امروزه آینه مخصوص افراد تک چشم به بازار ارائه شده است که نام دیگر آن آینه محدب تک چشم می باشد. آینه محدب تک چشم مخصوص استفاده افرادی می باشد که دارای مشکل کم بینایی هستند و می توان به راحتی و با نصب آینه مخصوص رانندگی که پیش تر نحوه نصب این گونه آینه ها را بر روی ماشین ها خدمت شما ارائه نمودیم به راحتی با مشکل کم بینایی خود در هنگام رانندگی غلبه نمایید.

امروزه خرید اینترنتی آینه مخصوص رانندگی را می توان با کمک سایت های معتبر و مطمئنی که وجود دارند انجام داد. سایت ایمن ترافیک کالا از جمله سایت هایی می باشد که فروش آینه مخصوص رانندگی تک چشم و خرید اینترنتی آینه مخصوص رانندگی با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت را برای شما فراهم می نماید.

به طور کلی می توان گفت که خرید آینه مخصوص رانندگی کد 17 که مخصوص استفاده افرادی می باشد که دچار کم بینایی هستند از طریق این سایت امکان پذیر است.

آینه ماشین

 


همه چیز درباره آینه محدب ترافیکی و کاربرد آن در جاده ها


فروش آینه مخصوص رانندگی تک چشم

اما در مسئله فروش این نوع آینه ها ابهاماتی مطرح هست و شاید برخی از فروشندگان نسبت به قوانین آنها اطلاع نداشته باشند. در بند اول اشاره کردیم که استفاده از آینه‌های اضافی و آینه‌های مخصوص در خودروهای افراد سالم ممنوع است.

اما آیا این ممنوعیت برای فروش آینه مخصوص تک چشم نیز وجود دارد؟ پاسخ منفی است! فروشگاه‌های اینترنتی و فروشگاه‌های واقعی می‌توانند در زمینه خرید و فروش آینه‌های مخصوص رانندگی فعالیت داشته باشد، اما استفاده از آنها در داخل خودرو با محدودیت همراه است.

قیمت آینه مخصوص رانندگی تک چشم

قیمت آینه مخصوص رانندگی تک چشم

بسیاری از کاربران اینترنتی و کسانی که به دنبال آینه‌های مخصوص رانندگی هستند تلاش می‌کنند که اطلاعاتی در رابطه با قیمت آنها و همچنین نحوه دسترسی به آینه‌ها را به دست بیاورند. قیمت آینه مخصوص تک چشم تحت تأثیر عوامل مختلفی تغییر می‌کند. فاکتورهایی مانند روش فروش آینه ها، برندهای تولید کننده آینه‌ها، کیفیت آینه و مواد به کار رفته در آنها و همچنین اندازه آنها در قیمت‌گذاری نهایی آینه‌ها تاثیرگذار است.

بنابراین احتمال دارد که در بررسی‌های خود متوجه شوید که قیمت آینه مخصوص رانندگی در برخی از فروشگاه‌ها متفاوت است که این تفاوت قیمت، ریشه در مسائل مختلفی دارد.

قیمت آینه مخصوص رانندگی تک چشم

 


معرفی انواع آینه سر پیچ جاده و کاربرد هر کدام

چرا آینه محدب رانندگی؟

آخرین سوالی که در این بخش می‌خواهیم پاسخ دهیم این است که چرا از آینه محدب خودرو استفاده می‌شود؟ یکی از بزرگترین ویژگی‌های آینه‌های محدب یا همان آینه‌های کوژ، پوشش دادن فضای بزرگتر نسبت به آینه‌های تخت و آینه‌های مقعر است. در واقع این آینه‌ها می‌توانند حجم وسیعی از تصاویر انعکاس یافته را دریافت کنند و آنها را در جهت‌های مختلف منعکس کنند.

به همین دلیل، تصویر نشان داده شده در این آینه‌ها بسیار وسیع‌تر و دورتر نسبت به آینه‌های تخت است. در واقع، تصاویر نشان داده شده در آینه محدب رانندگی واقعی نیست، اما چون فضای بزرگتری را پوشش می‌دهند، می‌توانند به عنوان آیینه مخصوص رانندگی تک چشم به کار گرفته شوند.

برای خرید آینه محدب خودرو و مشاوره رایگان با کارشناسان ایمن ترافیک کالا تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را در خصوص انتخاب مناسب ترین آینه محدب تک چشم را به شما ارائه دهند.

خرید آینه محدب مخصوص رانندگی تک چشم

جریمه نصب نکردن آینه مخصوص

افراد کم بینا و افرادی که در گواهینامه آنها کد 17 ثبت شده است مجبور به نصب آینه مخصوص رانندگی می باشند و در هنگامی که آینه مخصوص را نصب نکرده باشند و دچار تصادف شوند با جریمه نصب نکردن آینه مخصوص کد 17 مواجه خواهند شد و علاوه بر جریمه عدم نصب آینه محدب تک چشم در هنگام تصادف از طرف بیمه نیز با مشکل مواجه خواهند شد.

بنابراین به جهت جلوگیری از جریمه نصب نکردن آینه مخصوص لازم است که افراد کم بینا خرید آینه مخصوص رانندگی کد17  را از سایت ها و مکان های ایمن انجام دهند تا با نصب آن بر روی ماشین بتوانند ایمنی خود را در درجه اول فراهم نمایند و در صورت بروز هرگونه مشکلی از جریمه نصب نکردن آینه مخصوص نیز در امان باشند!

آینه مخصوص تک چشم

برای اطلاع از مشخصات انواع آینه های مخصوص رانندگی تک چشم یا کد 17، قیمت و خرید به لینک زیر مراجعه کنید.

خرید آینه محدب مخصوص رانندگی

 

امروزه به دلیل تنوع خرید و فروشی که وجود دارد می توان کسب و کارهای بسیاری را پیدا نمود که به صورت حضوری و غیرحضوری فعالیت می نمایند. به عنوان مثال خرید آینه محدب تک چشم یکی از جمله محصولاتی می باشد که توسط سایت های مطمئنی در حوزه ایمنی قابل خریداری می باشد. سایت ایمن ترافیک کالا از جمله سایت های معتبری است که می تواند شما را در جهت خریدی راحت و مطمئن راهنمایی نماید.

محل فروش آینه ویژه رانندگی علاوه بر فروشگاه هایی که به صورت حضوری فعالیت می نمایند سایت های مطمئنی نیز می باشد که از جمله امن ترین محل فروش آینه مخصوص رانندگی سایت ایمن ترافیک کالا است که علاوه بر ایمنی کالای مورد نظر محصولی با کیفیت را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

نوشته های مشابه

‫78 دیدگاه ها

  1. عرض سلام و ادب. بنده چشم چپم مشکل داره و تو رانندگی هیچ مشکلی ندارم،چون روبرو و سمت راستم که کامل با چشم راستم پوشش داده میشه، میمونه عقب سمت چپ که اینه بغل سمت راننده کاملا پوشش میده. حالا باید چیکار کنم. اینه مخصوص بیشتر برای اونایی نیست که چشم راست مشکل دارن؟؟

    1. با عرض سلام دوست عزیز. بسیار خوشحالیم که شما مشکلی در رانندگی نداشته و نیازی به آینه مخصوص رانندگی تک چشم هم ندارید. با توجه به سوال شما لازم به ذکر است که این آینه برای هر سمت از ماشین که دید راننده کمتر باشد به کار می‌رود. اما از آنجایی که نقطه کور در سمت راست بیشتر است به آن تاکید بیشتری نیز شده است. در صورتی که راننده ای در چشم چپ یا هر دو چشم مشکل بینایی داشته باشد می‌تواند این آینه را در هر دو طرف یا یکی از سمت های ماشین نصب کند. در صورت سوالات بیشتر تیم تخصصی ما پاسخگو خواهندبود.

      1. سلام ببخشید من چشم چبم مشکل داره فقط چشم راستم کاملا سالمه باید اینه مخصوص نصب کنم؟

      2. سلام خسته نباشید اگه چشم فردی که میخاد گواهینامه بگیره تنبلی داشته باشی با این آینه ها باید رانندگی کنه؟

  2. با سلام من آینه های محدب را در هر دو آینه بغل نصب کردم ولی بیمه موقع پرداخت خسارت قبول نکرد و گفت ایه مخصوص در داخل لتومبیل باید نصب شود من موفق به تماس با شما نشدم اگر موجود دارید لطفا بفرمایید

    1. سلام ، بنده چشم چپم دید نداره و نابینا هستم بسیار دوس دارم رانندگی کنم، هنوز گواهینامه نگرفتم آیا به من گواهینامه میدهند؟ وآیا با این آینه ی مخصوص من تو رانندگی مشکلم رفع میشه؟

  3. با سلام طبق قانون کسانی که مشکل بینای دارند گواهینامه با اینه مخصوص صادر میکنند اما برای تهیه این اینه ها که طبق قانون واجب است از هزار جا سوال کردم و هنوز موفق نشدم تهیه کنم لطفا راهنمای کنید با تشکر فراوان

    1. سلام خسته نباشید
      میخواستم بدونم الان من چشم چپم مشکل داره آیا یک عدد اینه مخصوص باید نصب کرد یا دوتا و اینکه کجا باید نصب بشود من تماس گرفتم ولی اصلا راهنمایی دور ستی انجام نشد از کارشناس هاتون
      ممنون میشم که رهنمایی بفرمایید

  4. سلام ببخشید میخواستم ببینم که ایا اینه مخصوص برای کسی چشم راست دید نداره در سمت شاگرد روی اینه نصب میشه یا داخل ماشین هم باید گذاشته بشه خیلی ممنون میشم جواب سوال منو بدید با تشکر

    1. سلام دوست عزیز. این نوع آینه هم داخل کابین و هم در خارج کابین قابل استفاده است و کاملا بستگی به میزان دید فرد دارد. بهتر است آینه را تهیه کرده و در داخل و خارج خودرو نصب کنید تا متوجه شوید کدام یک برای شما مناسب تر است. می توانید هر دو مدل آن را نصب کنید تا از میدان دید کافی مطمئن شوید.

  5. سلام ببخشید برای رانندگی کسی که چشم چپش نمیبینه چه لوازمی در ماشین ضروریه؟میشه لطف کنید توضیح بدین وبفرمایید از کجا باید تهیه کنم.برای پسرم میخوام.متشکرم

    1. سلام وقتتون به خیر. برای افرادی که در چشم چپ مشکل بینایی دارند باید از این آینه هم در داخل ماشین و هم در بیرون روی آینه سمت چپ استفاده شود. برای تهیه هم به فروشگاه های اینترنتی مثل ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

  6. سلام خسته نباشید من تازه گواهی نامه گرفتم محدودید کد 17رو دارم این اینه مخصوص رو باید حتما نصب کنم و اینکه اگرنصب نکنم چه مشکلاتی در پی داره و ایا با این محدودیت میتونم سوار ماشین وانت هم بشم یا نه?

    1. سلام دوست عزیز. کد 17 به معنای الزام استفاده از آینه رانندگی تک چشم است. در صورتی که افسر پلیس ماشین و مدارک شما رو چک کنه و آینه در ماشین نصب نشده باشه جریمه و در مواردی انتقال ماشین به پارکینگ رو در پی داره. در هر صورت با هر ماشینی که رانندگی می‌کنید آینه مخصوص رانندگی تک چشم رو در سمتی که لازمه نصب کنید. علاوه بر موارد گفته شده، نبود آینه دید رو محدود کرده و احتمال تصادف و خطر رو بالا میبره.

  7. سلام من چشم راستم نابینا است آیا با آینه ها مخصوص میشه رانندگی کرد ممنون میشم بگید کدوم یکی از چشم ها بیشتر در رانندگی ب کار میاد راست یا چپ سپاسگزارم منتظر جواب تون هستم

    1. سلام دوست عزیز. اگر محدودیت در بینایی دارید بهتره این آینه رو در سمت راست نصب کنید.

    2. سلام عرض ادب واحترام خدمت شما دوستان عزیز من چشم چپم کم بینا هستش و میخوام اینه مخصوص برای رانندگی بخرم راهنمایی خرید میخوام واینکه کدام سمت ماشین باید نصب کنم مرسی

  8. سلام
    اول اینکه قیمت آینه مخصوص(محدودیت کد 17) چقدره؟
    دوم اینکه این آینه در کجای خودرو نصب میشه؟روی شیشه جلو یا خارج کابین؟

    1. سلام من کد17 خورده تو گواهینامه حتما باید آینه عقب ماشین نصب بشه نمیشه فقط جلو وصل بشه چشم سمت راستم نابینا ممنون میشم جواب بدید

      1. هم باید ایینه روی شیشه جلو نصب بشه و هم روی شیشه عقب و در غیر اینصورت اگر خدای نکرده اتفاقی بیوفته هم مقصر میباشید و هم بیمه خسارتی نمیده

        1. سلام
          ببخشید من چشم چپم انحراف داره دید چشم چپ خیلی کمه آیا به من گواهینامه میدن؟ و چه آینه ایی به دردم میخوره؟

  9. سلام من چشم چپم استرابیسم یا همون انحرافو داره ولی جابجا میشه ینی چشم چپم وقتی بستس چشم رایتم صافه و چشم راستم ک بستس چشم چپم صافه تو حالته بازم میشه جابجاشون کنم.بعد رفتم واسه گواهینامه فرستادنم کمیسیون اونا هم زدن اینه مخصوص ایا واقعا لازمه واسه من چون من دیدم کامله ها الانشم رانندگی میکنم هیچ مشکلی هم نیست ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام دوست عزیز. فرقی نداره کدوم یک از چشم شما دچار استرابیسم شده و شما باید نسبت به خرید آینه مخصوص رانندگی کد 17 اقدام کنید. زیرا در صورت تصادف از سمت راهنمایی رانندگی جریمه می شوید و تصادف شما شامل بیمه نخواهد شد.
      در صورت نیاز به مشاوره رایگان به کارشناسان ما تماس بگیرید.

  10. سلام و خسته نباشید من برای گواهینامه چشم پزشکی رفتم چون تنبلی چشم چپ دارم و با توجه به نمره چشم چپم رانندگی با اینه مخصوص را برام نوشت ولی بعد از این که گواهینامه گرفتم حدود دوسال بعدش رفتم دکتر چشم پزشک گفت چشمت نمرش خوبست با این شرایط ایا امکان اعتراض و اصلاح گواهینامه برای من وجود دارد یا خیر اگر وجود دارد از کجا باید اقدام کنم لطفا راهنمایی کنید تشکر

    1. سلام دوست عزیز ممنون. بهتر است چشم شما دوباره توسط متخصص بررسی شود و در صورتی که تشخصی پزشک شما مبنی بر استفاده از آینه محدب مخصوص بود ، باید نسبت به خرید آینه مخصوص رانندگی اقدام کنید. زیرا عدم توجه به این موضوع در صورت تصادف احتمالی ، باعث جریمه شما می شود. و هم چنین بیمه خسارتی را به شما پرداخت نخواهد کرد.
      برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از لیست قیمت آینه مخصوص با کارشناسان ایمن ترافیک کالا تماس بگیرید.

  11. سلام
    اگه آیینه هوشمند استفاده کنم ، دیگه نیازی به این آیینه محدب ها نیست ؟ بیمه ایرادی نمیگیره ؟

    1. سلام وقت بخیر. تنها استفاده از آینه محدب مخصوص برای افرادی که دچار مشکلات بینایی هستند توصیه می شود. در صورت عدم استفاده از آینه مخصوص ، از طرف راهنمایی رانندگی جریمه خواهید شد. بیمه نسبت به این مورد ایراد می گیرد.

  12. سلام خسته نباشید
    من چشم راستم مشکل داره برام زدن نصب آینه مخصوص
    خیلی مهم درگیره این چند وقت من ک چشم راستم مشکل داره از بیرون خوردو اینه رو باید کجا نصب کنم و آیا داخل ماشین هم باید نصب بشه
    من ماشین رو با پدرم باهم استفاده میکنم اون مشکلی ندارع بهم میگین این وسط چی میشه ممنونم جواب بدین از این مشغله بیرون بیام

    1. ایینه ها فقط داخل خودرو نصب میشه یکی روی شیشه جلو و زیر ایینه خودرو و دیگری روی شیشه عقب پشت شاگرد و ضمنا فرقی نمیکنه که کدوم چشمتون مشکل داره

    2. سلام آیینه مخصوص فقط باید داخل خودو نصب بشه وبهتره از آیینه های آقای نوری استفاده کنید که هروقت پدرتون خواست رانندگی کنه راحت برداره وشما هم راحت نصب کنید بیمه به هیچ وجه به کسانی که کد هفده خورده باشند خسارت نمیده پس حتما داخل کابین باشه بقیه چرت میگن

  13. با سلام و وقت بخیر بنده در چشم چپم دید تا 2 متر را دارم و چشم سمت راستم مشکلی ندارد، اما به من گفتن باید رانندگی با اینه مخصوص انجام بدی، میخواستم بدونم اندازه های دقیق این اینه چندسانت میباشد و کجای ماشین باید نصب شود، ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام وقت شما بخیر. اندازه آینه 17 در 8 سانت هست. در مورد نحوه نصب این آینه ، لازم هست بگم 2 آینه برای نصب به مشتری تحویل داده میشود که یکی زیر آینه اصلی و یکی شیشه عقب ماشین نصب می شود. برای مشاهده قیمت و خرید آنلاین آینه محدب رانندگی تک چشم کلیک کنید

      1. سلام
        من چشم راستم مشکل داره و گواهی نامه رانندگی با آینه محدب دارم.
        خواستم بدونم آینه رو چطور باید تهیه کنم.
        در ضمن من چون ماشین شخصی ندارم و از ماشین همسرم و دخترم استفاده میکنم از کجا میتونم آینه ای تهیه کنم که قابل جابجایی باشه و با چسبونک نصب بشه و برای من قابل حمل باشه و به راحتی بتونم در هر دو خودرو نصبش کنم.
        ممنونم

        1. سلام وقت شما بخیر. برای خرید آینه مخصوص رانندگی به دو صورت حضوری و غیر حضوری ( خرید آنلاین ) می توانید اقدام کنید. در خصوص نحوه نصب ، تنها با چسب باید آینه نصب شود و این امکان که بتوانید نصب و دوباره آن را جدا کنید وجود ندارد. در صورتی که به مشاوره و راهنمایی بیشتری نیاز دارید با کارشناسان ایمن ترافیک تماس بگیرید.

          1. سلام از اون اینه های کوچیک میخام ک رو خود اینه میچسبه

          2. سلام لطفا با کارشناسان ایمن ترافیک تماس بگیرید تا در این زمینه راهنمایی های لازم را ارائه دهند. 88523601

  14. با سلام و خسته نباشید ، سوالی داشتم من چشم چپم ۱/۱۰ هستم از ۱۰/۱۰ و چشم راستم ۵/۱۰ از ۱۰/۱۰ و دچار لرزش چشم هستم ، بنظرتون میتونم با کد ۱۷ گواهینامه بگیرم ؟ ممنومم از پاسختون

    1. سلام دوست عزیز. در این مورد باید با پزشک خود و از راهنمایی رانندگی کمک بگیرید. در صورتی که نیاز بود از آینه مخصوص برای رانندگی استفاده کنید و نیاز به راهنمایی بیشتر در این خصوص داشتید با مشاورین ما تماس بگیرید.

  15. سلام من حدود ١٧ سال هستش كه گواهينامه با كد ١٧ رو دارم متاسفانه اين اينه اصلا براى كسانى كه ديد سمت چپ رو ندارن به درد نميخوره چون كسى كه اين قانون رو گذاشته اصلا همچين مشكلى رو نتونسته تجربه كنه اينه محدب بيشتر ديد رو دور ميكنه من ٢ بار نصب كردم به همون شكل قانونى يكى در شيشه جلو و يكى در شيشه عقب اما عين ٢ بار باعث تصادفم شد، علتش هم ديد جلو رو ميگيره چون زير اينه جلو نصب ميشه علت بعديش هم فاصله هست دقيقا عين يك نفر با ديد ٢ چشم همونطورى كه باعث حواس پرتى توى ديد ميشه براى تك چشمى هم همينطوره، ما كه زورمون به قانونمدار نميرسه ولى اميدوارم يه مقدار تفكر پشت اين قانون مزخرف باشه كه هيچكس متاسفانه به فكر ما نيست

  16. با سلام و خسته نباشید
    من چشم چپم تنبلی داره و گواهینامه ام هم محدودیت کد ۱۷ داره،اما راهنمایی رانندگی اینجا هیچ اطلاعاتی از نحوه و نصب آینه لازم را ندادن،من از شما میخام بنده را راهنمایی کنید ک چه نوع اینه ای باید تهیه کنم که از نظر بیمه هم مشکلی نداشته باشه
    با تشکر

  17. سلام اگر در گواهینامه کد۱۷ زده باشدمیتوان با وانت رانندگی کرد؟
    اگر تصادف کنیم چه میشود؟ حتما ما مقصر میشویم؟ آیا بیمه خسارت میدهد؟ ممنون.

    1. سلام وقت بخیر، افرادی که گواهینامه آنها کد ۱۷ داشته باشد فقط می توانند خودروی شخصی داشته باشند و رانندگی با هر نوع خودرو سازمانی،دولتی،نظامی و عمومی ازقبیل مینی بوس و خودروهای نیمه سنگین باری ممنوع است. در ماشین شخصی آنها حتما باید آیینه مخصوص رانندگی تک چشم نصب شود و اگر نصب نکنید در زمان تصادف بسته به نوع تصادف ممکن است مقصر شناخته بشوید. البته این بسته به نوع تصادف دارد اما نداشتن آینه مخصوص جریمه مجزا خواهد داشت. در مورد خسارت بیمه هم باید ببنید مقصر چه فردی است.

  18. با سلام وقت به خیر
    من میخوام برای گواهی نامه اقدام کنم چشم چپم آب مروارید داره ویک سال دیگه باید عمل کنم دکتر راهنمایی ورانندگی تشخیص تک چشم برام داده وکمسیون پزشکی نوشته حالا سوالم اینه اگه گواهی نامه برای تک چشم بگیرم وماشین شخصی ندارم وهمسرم هم از ماشین استفاده میکنن با آینه مخصوص تک چشم همسرم مشکل پیدا میکنن واینکه بعد از عمل که دیدچشمم خوب میشه آیا تغییر گواهی نامه از تک چشم مراحل پیچیده ای داره وهزینه بر هست یا خیر؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

  19. سلام
    افرادی که تشخیص تک چشم برای آنها داده شده ولی با عینک دید وبا دو چشم تقریبا دید خوبی دارن آیا نیاز هست که این موضوع به کمسیون پزشکی گفته بشه وآیا در نتیجه تاثیری داره؟

  20. با سلام دوست عزیز من الان حدود ۱۷ ساله که گواهینامه دارم و رانندگی می کنم چشم چپم خیلی کم بیناست آینه مخصوص کد ۱۷ هستش متاسفانه وقتی نصبش می کنم باعث دید دور میشه و نمیشه فاصله رو تشخیص داد و همین باعث تصادف می شه من نمیتونم فاصله تشخیص بدم وقتی نصبش میکنم به خاطر همین نصبش نمی کنم امیدوارم که راهنمایی رانندگی یه ذره توی این مورد تصمیم درست تری رو بگیره این آینه برای کسانی که چشم راستشون هست فکر کنم بهتر باشه و یه نکته دیگه هم قابل اهمیته که جای بسیار بدی رو انتخاب کردن برای اینه مخصوص ،پایین اینه وسط و وسط شیشه عقب واقعا مسخره هستش که همین هم دوباره مشکل دید رو برای راننده داره به نظرم با کسانی که باهاش درگیرن مشورت بگیرند خیلی بهتره تا اینکه از نظر یک آدمی که دید دو چشم رو داره و تصمیم میگیره در کل این آینه بیشتر باعث تصادف میشه تا کمک به دید بیشتر ،قصدم کمک به همه عزیزانی هستش که باهاش درگیرن شاید صدای اعتراض ما بتونه تغییری توی تصمیم گیری های نادرست داشته باشه ممنونم از سایتتون🙏🙏🙏

    1. سلام
      بنده هم متاسفانه مشکل شما رو دارم و نصب این اینه فقط باعث حواسپرتی و گیج شدن بیشتر در رانندگی داره، امیدوارم در این خصوص تجدید نظر کنند

  21. سلام یه سوال دارم من تنبلی چشم چپ دارم آینه مخصوص من یه آینه کوچک روی آینه خودرو سمت چپ هست مشکلی نداره جریمه اینا نمیشه

  22. سلام.خسته نباشید من گواهی نامم ایینه مخصوص خورده و چشم راستم مشکل داره ایینه مخصوص که رو ایینه بغل میخوره نصب کنم کافی هست از لحاظ اجباری بودن ایینه مخصوص یا اونی که بغل ایینه عقب هم میخوره اونم باید نصب بشه

  23. سلام چشم راستم خوبه اما چشم چپم فقط نور میبینم و اشیا بزرگ اگر اما بخوره میتونم تشخیص بدم کد ۱۷ برام نوشتن آینه مخصوص چه نوع آینه ای بگیرم

  24. سلام من چشم چپم تنبلی داره واسه ویژه ثبت نام کردم فرستادن کمیسیون اونم قبول نکردن چیکار کنم خیلی نیازمه

  25. سلام
    چشم چپ من بینایی ندارد…میخواستم بدونم آیینه مخصوص در کدام قسمت خودرو باید نصب بشه؟ممنون میشم راهنمایی کنید چه نوع آیینه ای برای شرایط من مناسبه؟

  26. سلام وقتون بخیر لطفا کمکم کنید چشم راستم تنبلی داره آینه رو تهیه کردم الان نمیدونم باید کدوم قسمت از آینه جلد وعقب نصب کنم یعنی جایی خاص داره برای نصب یا اینکه هرجاییکه خودم بیتونی درست ببینم لطفا جواب بدین ممنون

  27. سلام وقتون بخیر لطفا کمکم کنید چشم راستم تنبلی داره آینه رو تهیه کردم الان نمیدونم باید کدوم قسمت از شیشه جلو وعقب نصب کنم یعنی جایی خاص داره برای نصب یا اینکه هرجاییکه خودم بیتونی درست ببینم لطفا جواب بدین ممنون

  28. سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من چشم چپم مشکل داره ولی میگن که گواهی نامه صادر میشه ولی باید تک سرنشین باشم و اگر کسی کنارم باشه جریمه میشم
    من فکر میکردم که فقط باید آینه نصب کنم ولی مثل اینکه کلا فرق داره
    میشه لطفا کمکم کنید

  29. سلام چرا حاضرنیستید محل نصب آینه مخصوص افراد تک چشم را باعکس نشان دهید؟ هرچه مطالب شما را میخوانم توضیحی یاعکسی برای محل دقیق نصب آینه روی شیشه عقب نمی بینم. خواهشمندم این محل را دقیقتر مشخص بفرمایید. باتشکر

  30. سلام من چشم چپم ضربه خورده دید نداره اینه هم نصب کردم ولی گواهی نامه باید تعویض بشه کد بخوره روش یا تا زمانی که تمدید داره نیاز نیست تعویض بشه؟لطفا مرا راهنمایی بفرمایید

  31. با سلام
    من گواهینامه تک چشم صادر شده اما به دستم نرسیده.
    شما اطلاع دارید گواهینامه تک چشم چند ساله صادر میشه؟

  32. سلام بنده با تجربه ۲۰ سال رانندگی میگم اونی که ۲ تا چشم سالم داره حواسش پرت باشه بی دقت باشه بیشتر فاجعه به بار میاره تا فردی که با یک چشم و با دقت رانندگی کنه الان شما آمار تصادف‌های جاده ایی منجر به فوت را نگاه کنید چه کسانی توی پروندشون تصادف‌های سنگین که خودشان مقصر هستن دارن و در ضمن الان توی عصر تکنولوژی ماشین خودران هستیم که با دوربین و حسگر کار میکنن حالا نمیشه برای کسانی که یکی از چشمهاشون دید موثری ندارند در ماشین از دوربین و مانیتور استفاده کرد و یا خودرو سازها ماشین وانت مخصوص تک چشمی بسازد ممنونم که وقت گذاشتید به امید روزهای خوب برای همه افراد دنیا در کل دنیا

  33. سلام وقتتون بخیر من باید آیینه تک چشم سمت چپ تهیه کنم ولی تو توضیحات آیینه ننوشته مخصوص سمت راست هست یا چپ می شه توضیحاتی در این خصوص بدید و این که طریقه نصبش هم در سایتتون نگذاشتید لطفا فیلم نصب آیینه مخصوص هم بگذارید

  34. سلام آینه محدب بر روی آینه بزنیم کافیه من از راهنمایی و بیمه پرسیم گفتند کافیه

  35. سلام خسته نباشید من گواهینامه رو تمدید کردم و کد ۱۷ خورده و چشم راستم دیدش کمه باید کجاها اینه بزارم ممنونم

  36. بنده هم چشم راستم مشگل داره و کد ۱۷ هستم باید بگم نصب آینه مخصوص بیشتر هواس راننده رو پرت میکنه همین غیر واقعی نشون داده فاصله یکی از معایب بزرگ آینه مخصوصه واینکه از خودرو فقط باید بصورت کاملا شخصی استفاده کرد اگر شخص دیگری که هر دو چشمش سالمه بااین خودرو رانندگی کنه امکان دید خطا یا پرت کردن هواس راننده رو به دنبال داره در کل باید بگم اونطوری که گفته میشه آینه مخصوص خیلی کاربردی نیست من ۲۵ ساله دارم رانندگی میکنم وبدون آینه مخصوص هیچ تصادفی نداشتم به نظرم نصب آینه مخصوص بصورت درست کارشناسی نشده ومعایبی هم داره که به اون معایب اصلا پرداخته نشده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا