بدون دسته بندی

مفهوم رنگ ها در تابلوهای راهنمایی و رانندگی

سرفصل‌های مقاله

حتما در جاده ها و خیابان و بزرگراه ها تابلوهای راهنمایی رانندگی بسیاری را با علائم و رنگ های مختلف دیده اید هر کدام از این رنگ ها در تابلو مفهوم خاصی دارند . مفهوم رنگ ها در تابلوهای راهنمایی و رانندگی به صورت خاص است که برای راهنمایی رانندگی و پلیس راهور بسیار اهمیت دارد.

اگر آزمون راهنمایی رانندگی برای گواهینامه داده باشید قطعا مفهوم رنگ ها در تابلوهای راهنمایی و رانندگی را در کتاب خوانده اید هر کدام از این رنگ ها در علائم تابلو مفهوم خاصی دارند که در ادامه بیشتر به بررسی مفهوم رنگ ها در تابلوهای راهنمایی و رانندگی می پردازیم.

مفهوم رنگ ها در تابلوهای راهنمایی و رانندگی

تابلوهای راهنمایی و رانندگی رنگ های مختلفی دارند که مفهوم رنگ ها در تابلوهای راهنمایی و رانندگی معنای متفاوتی دارند.

مفهوم رنگ ها در تابلوهای راهنمایی و رانندگی به شما کمک می کنند تا به خوبی تابلو های راهنمایی و رانندگی را یاد بگیرید و با مفهوم رنگ ها در تابلوهای راهنمایی و رانندگی آشنا شوید. با اطمینان به شما می گوییم اگر شما بتوانید مفهوم رنگ ها در تابلوهای راهنمایی و رانندگی را یاد بگیرید به راحتی تابلوهای راهنمایی و رانندگی در خاطرتان می ماند.

حتما بعد دیدن توضیحی که راجع به مفهوم رنگ ها در تابلوهای راهنمایی و رانندگی به راحتی می توانید با رنگ تابلوها متوجه عبور و مرور خودرو و عابر شوید. در کنار مفهوم رنگ ها در تابلوهای راهنمایی و رانندگی اشکال تابلوهای راهنمایی رانندگی در معنای آن تاثیر دارند که در مقاله های بعدی بیشتر به توضیح آن می پردازیم.

مفهوم رنگ ها در تابلوهای راهنمایی و رانندگی به رانندگان پیامی را انتقال می دهند تا از بروز حوادث جدی و خطرناک جلوگیری کنند و هر رنگ معنا و مفهوم خاصی دارد که در ادامه مفهوم رنگ ها در تابلوهای راهنمایی و رانندگی را برای شما مطرح می کنیم.

مفهوم رنگ قرمز در تابلوهای راهنمایی و رانندگی

رنگ قرمز در علائم ترافیکی راهنمایی رانندگی به نشانه ممنوعیت و خطر است و راننده باید در ادامه مسیر بسیار مراقب باشد؛ چرا که ممکن است نشانه باریک شدن جاده یا پیچ خطرناکی باشد در برخی مواقع هم نشانه از این است که دور زدن یا توقف خطرناک و ممنوع می باشد.

مفهوم رنگ آبی در تابلوهای راهنمایی و رانندگی

رنگ آبی علائم ترافیکی راهنمایی رانندگی برای اطلاعات و خدمات ، حرکت های مجاز ، راهنمای مسیر در آزادراه ها و علائم اخباری می باشد.

مفهوم رنگ سبز در تابلوهای راهنمایی و رانندگی

رنگ سبز به معنای حرکت مجاز یا اجازه داشتن است تابلو با این رنگ به راننده ها نشان می دهد راننده می تواند از این مسیر عبور کند یا وارد خیابان و جاده شوند. تابلو با رنگ سبز همچنین برای مکان مذهبی نیز استفاده می شود.

مفهوم رنگ زرد در تابلوهای راهنمایی و رانندگی

رنگ زرد در تابلو علائم ترافیکی راهنمایی رانندگی نشان از هشدار احتمالی به راننده می دهد . راننده در ادامه مسیر باید مراقب باشد شاید هشدار تعمیرات یا خرابی جاده یا بروز اتفاقی باشد.

مفهوم رنگ نارنجی در تابلوهای راهنمایی و رانندگی

رنگ نارنجی در تابلو راهنمایی رانندگی برای نشان دادن منطقه های آموزی ، خدماتی و اداری می باشد. و نزدیک شدن به مدرسه مرکز اداری یا پارکینگ را به شما هشدار می دهد.

مفهوم رنگ قهوه ای در تابلوهای راهنمایی و رانندگی

رنگ قهوه ای علائم ترافیکی راهنمایی رانندگی برای منطقه گردشگری قابل استفاده است با رنگ این تابلو شما متوجه می شود به یک جاذبه گردشگری یا مرکز استراحت ، فروشگاه یا رستورانی نزدیک می شوید.

کلام آخر

یاد گرفتن مفهوم رنگ ها در تابلوهای راهنمایی و رانندگی یک کار کاربردی برای همه افراد جامعه به خصوص رانندگان می باشد. مفهوم رنگ ها در تابلوهای راهنمایی و رانندگی به شما کمک می کند تا به خوبی وقایع پیش رو را حدس بزنید و در صورت برزو خطر از آن دوری کنید. برای خرید تابلو راهنمایی رانندگی می توانید از فروشگاه ایمن ترافیک کالا اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا