بازی و کودکان

وسایل بازی برای افزایش هوش و تمرکز کودکان چیست؟

وسایل بازی کودک نقش مهمی در افزایش هوش ذهنی کودکان دارد. بازی های کودکانه سبب می شود که تمرکز و توجه در کودکان افزایش پیدا کند و موجب کارایی بیشتر آن ها در دوران مدرسه می شود. البته انتخاب نوع وسایل بازی و نوع بازی نیز بسیار مهم است. وسایل بازی و پارکی کودکان باید مناسب با سن کودک باشد.

طبق تحقیقات انجام شده، هوشیاري، موقعیت یابی و توجه اجرایی، سه شبکه عصبی مهم هستند. بازی ها و نوع وسایل بازی کودک و وسایل کمک آموزشی، تاثیر بسیار زیادی در این شبکه ها دارند.

بازی کودک در تمرکز و هوش ذهنی

تاثیر وسایل بازی کودکان در تمرکز و هوش ذهنی

رشد و تغییر شبکه های عصبی، نه تنها تابع عوامل ژنتیکی هستند، بلکه عوامل محیطی مانند خانواده، مدرسه و نوع آموزش نیز در تحول آن ها نقش دارند. طبق آمار، نداشتن تمرکز، توجه و بیش فعالی در کودکان، پیش از ورود به مدرسه بالا است. به همین دلیل نوع وسایل بازی کودک و همچنین وسایل کمک آموزشی نقش اساسی در این زمینه دارند. کودکان به دلیل داشتن دامنه ی توجه کمتر، بیشتر به حواس پرتی دچار می شوند. هر چیزی به راحتی تمرکز آن ها را بهم می زند.

 

بیشتر بخوانید: نقش بازی برای کودکان

 

دانشمندان معتقدند که مشکل حواس پرتی برای خود کودک نیز قابل درک است و آن ها سعی می کنند این مشکل را با بازی های کودکانه حل کنند.

تاثیر وسایل بازی کودک

وسایل بازی کودک و تاثیر آن بر رشد شخصیتی

کودکان با بازی کردن، تماس با وسایل بازی و پارکی، با محیط خود ارتباط برقرار می کنند. آن ها با این کار حقایق را شخصا کشف و تجربه می کنند. این رویارویی با واقعیت آن ها را به فکر انداخته و باعث می شود که وسعت تفکر و توانایی دقت و تمرکز در کودک بالا رود.

پژوهشگران اعلام کرده اند که مشکل بیش فعالی در کودکان با بازی کاهش پیدا می کند. همچنین بازی، با کاهش مشکلات اخلاقی و رفتاری در کودک، ویژگی های شخصیتی مناسبی در او بوجود می آورد.

لازم است به وسایل کمک آموزشی کودکان، وسایل بازی و پارکی و به خصوص انتخاب مناسب تاب و سرسره پارکی توجه ویژه ای داشت. زیرا این عوامل باعث رشد شخصیتی افراد در بزرگسالی می شود و رکن اساسی در مسائل تربیتی و رفتاری کودک هستند.

 

بیشتر بخوانید: بازی های مناسب کودک یک ساله

 

لوازم بازی مهد کودک

 

وسایل بازی کودکان برای رشد هنر و خلاقیت

بازی هایی مانند خمیر بازی که به وسیله آنها کودکان ترغیب به فکر کردن و ساختن می‌افتند، نقش بسزایی در رشد خلاقیت و هنر کودکان دارد. یکی دیگر از کارهایی که می‌تواند باعث رشد خلاقیت شود کمک کردن در انجام کارهای بزرگتر ها می‌باشد. به طور مثال می‌توانند در آشپزی به مادرها و یا تعمیرات به پدرها کمک کنند و همراه آنها باشند.

 

بیشتر بخوانید: قیمت معاینه فنی ۱۴۰۱

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. وسایل بازی مهد کودک تو سایت شما موجود هست؟ امکانش هست لیست قیمت ارسال کنید به ایمیلم

    1. با سلام، تجهیزات مهد کودک موجود در سایت ایمن ترافیک کالا تنوع بسیار گسترده ای دارد و از این رو امکان ارسال لیست قیمت موجود نیست. با کلیک روی لینک میتوانید محصولات را بررسی نموده و انتخاب کنید کارشناسان ما در زمینه قیمت به صورت کامل مشاوره خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا