بازی و کودکان

نقش بازی در رشد کودکان

سرفصل‌های مقاله

والدین باید به نقش بازی در کودکان آگاه باشند. بازی تاثیر مستقیمی در رشد ذهنی، عاطفی، جسمی و خلاقیت کودکان دارد. وسایل بازی کودک باید با توجه به رده ی سنی مناسب خودش انتخاب شود؛ در ادامه به نقش بازی در رشد کودک خواهیم پرداخت.

 

نقش بازی در کودکان

 

وسایل بازی کودک ایمن ترافیک کالا

مهارت های آموزشی در بازی

 

بچه ها از طریق بازی مهارت های مهم را آموزش می بینند.

مهارت های آموزشی مانند:

  • مهارت های ادراکی، مانند: ریاضی و حل مسئله
  • مهارت های جسمانی، مانند: دویدن در زمین بازی
  • یادگیری لغات جدید، مانند: لغات جدید و ناشناخته ای که کودکان هنگام بازی با اسباب بازی های جدید مثل دایناسور، نیاز دارند به کار ببرند.
  • مهارت های اجتماعی، مانند: بازی های گروهی در کلبه بازی کودک
  • مهارت خواندن و نوشتن، مانند: درست کردن منو برای یک رستوران خیالی

کلیه لوازم بازی کودک

 

تاثیر بازی در سلامت کودکان

بازی ها کمک می کنند بچه ها قوی و سالم رشد کنند. بازی کردن همچنین می تواند خطر چاقی مفرط  را از کودکان دور کند. یکی دیگر از نکات نقش بازی در کودکان این است که از لحاظ هیجانی رشد پیدا کنند. بازی در کنار لذت بخش بودن، باعث کاهش اضطراب و استرس می شود. بازی کردن با اهمیت تر از آن چیزی ست که در ظاهر به نظر می رسد.

 

اثرات بازی در سلامت روان کودک

 

محققان درباره ی جنبه های دیگر بازی تحقیق کردند، که چطور کودکان از طریق بازی آموزش می بینند؟ و یا چطور بازی ها روی سلامت کودک اثر می گذارد؟ در آخر دریافتند که بازی ها انواع مختلفی مانند: رمزی، نمایشی، اجتماعی و … دارند.

 

بازی والدین با کودک

وقت گذاشتن برای بازی کودک

نقش بازی در کودکان موضوع مهمی در رشد ذهنی و جسمانی کودک است. لازم است والدین زمانی را برای بازی کردن با کودکان اختصاص دهند و تا جاى ممكن فرصت کافی براى بازى كردن کودکان فراهم كنند. والدين مهم ترين و اصلى ترين پشتيبانان آموزش كودك خود هستند.

 

بازی با کودک

 

لازم است به عنوان والدین، اطمينان حاصل كنيد كه کودک در طول روز، زمان کافی براى بازى را داشته باشد، تا به درك، زبان، فيزيك بدن، مراودات اجتماعى و همچنين تكامل عاطفى کودک خود کمک کرده باشید.

 

مراقبت از کودن حین بازی

 

نقش بازی در رشد خلاقیت کودکان

با توجه به افزایش ساختمان ها و آپارتمان ها نقش بازی کودکان کمتر شده است و خلاقیت آنها کم رنگ شده است؛ به طور کلی بازی در رشد خلاقیت کودکان نقش بسازیی دارد به این دلیل کودکان با هیجان و اشتیاق کامل بازی می‌کنند و در طول بازی کردن یاد می‌گیرند و خلاقیت آنها ارتقا پیدا می‌کند؛ و در این لحظه نقش بازی در رشد ذهنی کودکان نیز شکل پیدا می‌کند.

 

بازی و یادگیری

نقش بازی در کودکان و یادگیری آن ها، فعالیت های مجزایی نیستند و بر روی یکدیگر مستقیما تاثیر می گذارند. بازی را به عنوان یک علم و یا یک آزمایشگاه برای کودکان در نظر بگیرید. تجربیات بازی هایی را که در فضای خارج از خانه داشتید را به خاطر بیاورید. بازی کردن در ساحل، سرسره بازی در زمستان یا بازی با کودکان همسایه، قطعا برای شما لذت بخش بوده است.

 

بازی های آموزشی کودک ایمن ترافیک

 

سعی کنید کودک شما خاطرات خوشی از بازی در فضای خارج از خانه داشته باشد. مطالب و مقالات متعددی در مورد بازی کودکان موجود است؛ آن ها را مطالعه کنید. غریزه ی سرزنده و بازیگوش بودنتان را به یاد بیاورید، که به عنوان یک کودک چگونه فقط از روی غریزه بازی می کردید.

 

بازی های کودکانه

به کودکان اعتماد کنید

به کودکانتان فرصتی برای بازی کردن بدهید. در آن صورت مشاهده خواهید کرد، وقتی کودک فرصت کافی برای بازی کردن را داشته باشد، چگونه با مهارت و بی آموزش آن بازی را انجام می دهد.

 

بازی جمعی کودک

 

کودکان در قسمت های مختلف بازی، مهارت های یادگیری شان را تقویت می کنند. بازی به کودکان یک فرصت برای یادگیری می دهد. برای مثال: در رستوران بازی، بچه ها یک منو درست می کنند، قیمت ها را می نویسند و چک ها را تنظیم می کنند.

 

افزایش مهارت یادگیری با بازی کودکانه

 

توجه داشته باشید که بازی ها فرصت هایی طلایی برای یادگیری و آموزش کودکان هستند، که منجر به موفقیت و عزت نفس آن ها می شوند. تاب سرسره پلاستیکی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا