اطلاعات ایمنی

نکات ایمنی پرستاری در بیمارستان

سرفصل‌های مقاله

رعایت نکات ایمنی پرستاری از مهم ترین و حیاتی ترین موضوعات ایمنی است. وقتی از میان میلیون ها شغل موجود در جهان انتخاب می‌ کنید که پرستار باشید، باید این نکته را به‌ خوبی بدانید که این‌ یکی از پر مخاطره‌ ترین و پیچیده‌ ترین مشاغل موجود در جهان است. شما به‌ عنوان یکی از مهم‌ ترین بخش‌ های یک کادر پزشکی، مسئول مراقبت از سلامت بیماران و البته خودتان هستید. پس این موضوع را جدی بگیرید، که اهمیت دادن به نکات ایمنی پرستاری یکی از مهم‌ ترین وظایف شما است.

 

مشاهده لیست قیمت لوازم ایمنی

ایمنی پرستاری چیست؟

ممکن است برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که شغل پرستاری چگونه است ؟ به کارهایی که در جهت حفظ سلامتی پرستار و جلوگیری از بروز خطر برای بیماران هنگام کار پرستار، ایمنی پرستاری می‌گویند؛ به طور مثال سعی شود در مکان های آلوده از ماسک استفاده شود و دست ها به طور مرتبط شسته شوند تا مشکلی به وجود نیاید.

این مقاله را بخوانید، تا با نکاتی در مورد شغل پرستاری در کادر بیمارستان، آشنا شوید.

اطلاعات خود را به‌ روز نگه‌ دارید

ایمنی پرستاری

یکی از نکاتی که می‌ تواند سطح ایمنی و امنیت کاری شما را بالا ببرد، این است که همواره در جهت بالا بردن سطح دانش و اطلاعات پزشکی خود فعال باشید. این یعنی در مواقعی که وقت خالی دارید، در خصوص دارو های مختلف و شیوه‌ های متفاوت رسیدگی به بیماران در شرایط مختلف مقاله بخوانید. به‌ این‌ ترتیب در جریان آخرین اطلاعات موجود در جهان، در خصوص شیوه‌ های مختلف استفاده از داروها، ورود دارو های جدید به دنیای پزشکی و شیوه‌ های خود مراقبتی و مراقبت از بیماران پی خواهید برد. این موضوع می‌ تواند شما را در جهت حفظ ایمنی جان خودتان و بیمارانی که در حال مراقبت از آن‌ ها هستید، کمک کند.

روی شیشه‌ ی دارو ها برچسب‌ گذاری کنید

اصلا قرار نیست تمام شیشه‌ های دارویی را که با آن‌ ها در ارتباط بوده را شناخته یا حفظ باشید. از این‌ که روی دارو ها بر چسب بزنید و به‌ جز نام دارو، اطلاعات کافی در خصوص شیوه‌ های مختلف استفاده از آن‌ ها را بنویسید، نترسید.

به‌ این‌ ترتیب احتمال تجویز و استفاده‌ ی اشتباهی از یک دارو را پائین آورده و امنیت جان بیماران خود را بالاتر می‌برید.

پادزهر ها را در دسترس نگه‌ دارید

نکات مهم ایمنی پرستاری

انواع تجهیزات ایمنی بیمارستانی و آزمایشگاهی در فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا

 

یکی از نکات مهم ایمنی پرستاری این است که از دارو هایی که استفاده از آن برای بیماران به صورت ناگهانی مشکلات مختلفی اعم از مسمومیت را به وجود می‌ آورد، دارو های مخدر ضد درد است. در حقیقت ممکن است نوع واکنش بدن بیماران به این دارو ها آنقدر شدید باشد که نیاز به مصرف پادزهر داشته باشید. برای این‌ که جلوی چنین خطراتی را بگیرید، حتما شیشه‌ ی دارو های پادزهر را در دسترس نگه‌ داشته و در خصوص دوز استفاده از آن‌ ها اطلاعات خود را به‌ روز نگه‌ دارید.

منبع: nurseslabs


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا