اطلاعات ایمنی

ایمنی در برابر سیل + راه های پیشگیری از سیل

هر ساله شاهد هستيم كه بلايای طبيعي مانند سیل، خسارات جانی و مالی زیادی به افراد و محل زندگی آن ها وارد می کنند. راهکار های زیادی برای جلوگیری از سیلاب توسط مسئولان ارائه شده است، به طوری که امروزه با ساخت تجهیزات ایمنی مناسب، شهروندان عادی نیز می توانند از خودشان در مقابل سیلاب های ناگهانی محافظت کنند.

راه های جلوگیری از سیل

راه های جلوگیری از سیلاب

برای مقابله و جلوگیری از سیلاب اقدامات زیادی مانند ساخت سد های بتنی و یا زهکشی انجام می شود. یکی از تجهیزات ساده ای که در مواقع بروز این بحران به تازگی ساخته شده و استفاده می شود، مانع هایی به نام NOAQ BOXWALL هستند. NOAQ BOXWALL مانعی موقت است، که برای جلوگیری از سیلاب های ناگهانی، در محیط های شهری و روستایی بسیار کارآمد است.

سازه های کنترل سیل

سازه های کنترل سیل

در گذشته مسئولان شهری و روستایی برای جلوگیری از سیلاب ها، از کیسه های شن و ماسه استفاده می کردند. امروزه با ساخته شدن موانع مدرن، می شود به سرعت هجوم آب را کنترل کرد. NOAQ BOXWALL به آسانی در محل مورد نظر قرار می گیرند و به همان سرعت نیز برداشته شده و جا به جا می شوند. در صورتی که این موانع پلاستیکی از مواد با کیفیتی ساخته شده باشند، یک بار مصرف نبوده و می توان بارها از آن ها در مواقع بحرانی استفاده کرد.

 

بیشتر بخوانید: ماشین های خط کشی معابر

 

مزایای مانع های پلاستیکی

مزایای مانع های پلاستیکی

مانع های پلاستیکی NAOQ از کیسه های شن و ماسه سبک تر بوده و هر قطعه از آن ها بیشتر از 5.5 کیلوگرم وزن ندارند. به دلیل وزن کم این موانع، شهروندان عادی نیز می توانند زمان بروز آب گرفتگی و برای جلوگیری از سیلاب های شهری و روستایی، از این تجهیزات در مقابل خانه و دیگر مکان ها استفاده کنند.
این موانع برای جلوگیری از سیل های ناگهانی و کنترل سریع جریان آب، بسیار کارآمد هستند. با اتصال سریع قطعه های boxwall به یکدیگر، می توان سدی متحرک و موقت، در اندازه ی مورد نیاز ایجاد کرد.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام پارک حاشیه ای

 

این سد ها ارتفاعی حدود نیم متر داشته و قابل حمل نیز هستند. با برخورد آب به بدنه این موانع پلاستیکی، وزن آن ها افزایش پیدا کرده، در جای خود ثابت مانده و مانع از ورود آب به سمت دیگر می شوند. به این ترتیب کمک می کنند که تمام افراد بتوانند از خود، محل زندگی و کارشان در مقابل سیل محافظت کنند. استفاده از این تجهیزات ایمنی باعث می شود که جامعه بتواند با بحران سیل به خوبی مواجه شود و از آسیب های ناشی از این بلای طبیعی بکاهد.

سد پلاستیکی

پس از سیلاب، این موانع به راحتی از یکدیگر جدا شده به قطعه های کوچکتر تقسیم می شوند. به همین دلیل فضای بسیار کمی را اشغال کرده و نگهداری از آن ها آسان خواهد بود.
نصب سریع، طول نامحدود و وزن سبک آن ها باعث می شود، که این نوع از تجهیزات ایمنی قابل استفاده در تمام مکان ها مانند: مناطق مسکونی و تجاری، مدرسه ها و …باشد.
از دیگر مزایای این آب بندها پایداری در مقابل فشار آب و انعطاف پذیر بودن آن است. به طوری که می توان در فضاهای منحنی، گوشه ها و فضاهای کوچک نیز از آن ها استفاده کرد.

منبع: floodcontrolinternationalnoaq

 

بیشتر بخوانید: چند نکته کاربردی برای ایمنی در برابر زلزله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا