شهر و جاده

چراغ روشنایی مدرن به شکل بولارد

سرفصل‌های مقاله

شما بولارد ها را نه تنها موقع رانندگی می بینید، بلکه این روزها در محوطه های باز و خانه ها، بولارد ها به عنوان چراغ روشنایی مدرن در محیط های مختلف استفاده می شوند.

 

چراغ های روشنایی مدرن

 

بولارد ترافیکی برای هدایت مسیر در خیابان ها، جاده ها و پیاده رو ها و … استفاده می شود. علاوه بر هدایت مسیر، برای مشخص کردن مکان های پارک ممنوع نیز مورد استفاده قرار می گیرد. بولارد ها در انواع و جنس های مختلفی مانند: بولارد ترافیکی یا همان استوانه ترافیکی و ایمنی، بولارد متحرک، بولارد فلزی و بولارد پلاستیکی ساخته می شوند.

بولارد های پلاستیکی بسیار منعطف بوده و آسیب کمتری به وسایل نقلیه وارد می کنند. بولارد های ترافیکی برای ایمنی و هدایت رانندگان بسیار مهم تر از یک مخروط ترافیکی بوده و قابل حذف نیستند.

 

چراغ روشنایی مدرن
چراغ روشنایی مدرن

چراغ های روشنایی مدرن

ساخت چراغ های روشنایی مدرن با بولارد این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. این پایه چراغ ها زیبایی خاصی به محوطه های باز می دهند. علاوه بر کاربرد های قدیمی بولارد که بیشتر برای جدا سازی بوده، از این پایه چراغ های روشنایی در محوطه سازی شرکت های بزرگ، خدمات عمومی، پارک ها، پارکینگ ها و … استفاده می شود.

 

ساخت چراغ های روشنایی مدرن

 

چراغ روشنایی مدرن شکلی شبیه به بولارد داشته و از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. قسمت نوردهی این پایه چراغ ها موج نور مناسب و زیبایی را منتشر می کند. ساختار بدنه ی این قسمت، از جنس شیشه ی بادوام در برابر انواع شرایط آب و هوایی ساخته می شود. هنگام تاریکی هوا، این چراغ های روشنایی شروع به کار کرده، روشن می شوند و مسیر عبور را (مخصوصا در پارک ها و باغ ها) مشخص می کنند.

چراغ های روشنایی مدرن

تکنولوژی چراغ های روشنایی

چراغ های روشنایی مدرن یکی از تکنولوژی های نورپردازی در حال توسعه می باشد، که امروزه کم ترین انرژی مصرفی را دارد. چراغ های روشنایی LED از دوام و کیفیت نور بیشتری نسبت به سایر منابع روشنایی برخوردار هستند.

 

مزایای چراغ های روشنایی LED

روشنایی چراغ های LED

مزایای چراغ های روشنایی LED

روشنایی چراغ های LED بسیار متفاوت تر از سایر منابع روشنایی مانند، لامپ های رشته ای و لامپ های کم مصرف است.

در ادامه با چند نکته از مزایای چراغ های روشنایی مدرن LED آشنا می شوید:

 

منبع نور چراغ روشنایی مدرن LED

منبع نور

منبع نور چراغ روشنایی مدرن LED بسیار کوچک است. برای ساخت نور سفید چراغ LED از ترکیب نورهای قرمز، سبز و آبی استفاده می شود.

جهت نور

یکی دیگر از تفاوت های اساسی چراغ های روشنایی مدرن LED با سایر منابع روشنایی جهت تابش نور می باشد. چراغ های LED دارای بازده ای بین ۷۴ تا ۱۲۰ لومن بر وات می باشد و استفاده از بازتابنده های فرعی نور را کاهش می دهد.

 

چراغ های روشنایی مدرن LED

 

این ویژگی باعث می شود که چراغ های LED برای بسیاری از کاربردها مانند روشنایی مکان های شیبدار کارآیی بیشتری داشته باشند. این در حالی است که لامپ های رشته ای دارای بازده ی نور، بین ۱۰ تا ۱۵ لومن بر وات هستند و بازده ی نور لامپ‌ های کم‌ مصرف بین ۴۵ تا ۶۵ لومن بر وات می باشد.

 

لامپ های رشته ای

چراغ های LED

گرما

چراغ های LED حرارت بسیار کمی را منتشر می کنند، ولی لامپ های رشته ای 90 درصد و لامپ های کم مصرف حدود 80 درصد از انرژی خود را به صورت گرما آزاد می کنند.

حرارت چراغ های LED

طول عمر

یکی از مهم ترین مزایای چراغ های روشنایی مدرن LED طول عمر زیاد آن ها نسبت به سایر منابع روشنایی است. این چراغ های روشنایی از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه بوده و طول عمری بین 50 هزار تا 60 هزار ساعت دارند.

 

بیشتر بخوانید: چراغ روشنایی سولار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا