دانستنی هاقوانین رانندگی

قوانین عجیب رانندگی در جهان

سرفصل‌های مقاله

جریمه برای ماشین های کثیف و پاشیدن آب رو عابران پیاده، برخی از قوانین عجیب رانندگی در دنیا هستند. با ما همراه باشید، تا برخی از این قوانین ترافیکی را با هم مرور کنیم.

قوانین عجیب راهنمایی و رانندگی

یکی از قوانین ترافیکی در لندن

درشکه های اسب سواری باید یک عدل کاه برای تغذیه اسب آن درشکه به همراه داشت باشند. این قانون منسوخ شده و قدیمی، اولین بار در دوره ویکتوریا وضع شد و هنوز هم در کتاب های قوانین رانندگی انگلستان وجود دارد!

 

درشکه های اسب سواری

رانندگی در آلمان

آیا درباره قوانین عجیب رانندگی در اتوبان های آلمان شنیده اید؟ این اتوبان ها به عدم وجود محدودیت سرعت معروف هستند! جالب است بدانید که توقف یا ترمز، مگر در شرایط اضطراری، کاملاً غیرقانونی است. تمام شدن سوخت به عنوان اهمال راننده تلقی می شود. فکر می کنید جریمه آن چیست؟ شش ماه ممنوعیت رانندگی یا حتی پنج سال زندان!

 

قوانین عجیب رانندگی در اتوبان های آلمان

قوانین عجیب رانندگی در قبرس

در قبرس رانندگان اگر به هر دلیلی دست از روی فرمان بردارند، جریمه می شوند! با توجه به شمار تصادفات در این کشور، خوردن و نوشیدن حتی در اوج گرمای طاقت فرسای تابستان در سراسر این جزیره ممنوع است!

 

قوانین عجیب رانندگی در قبرس

قانون عجیب ترافیکی در مسکو

یکی از قوانین عجیب رانندگی در روسیه اعمال می شود. در مسکو اگر ماشینتان کثیف باشد، چه بدنه خارجی و چه فضای داخلی آن، ۵۵ دلار جریمه می شوید! البته دلیل اصلی وضع این قانون، تمیز نگهداشتن و خوانایی پلاک اتومبیل ها در طی ماه های یخبندان در این شهر است. البته این قانون دردسر هایی نیز برای رانندگان به همراه دارد، چرا که در این شهر شستن ماشین در منزل یا در کارواش های ساختگی ممنوع است. همچنین تصمیم درباره اینکه کدام اتومبیل کثیف محسوب می شود، بر عهده پلیس است. پس تمیز نگاه داشتن ماشینتان در این شهر کاملاً ارزشش را دارد!

 

قوانین عجیب رانندگی در روسیه

رانندگی در سنگاپور

عابران پیاده در سنگاپور حق عبور از جاده ها را ندارند. با این وجود برخلاف قانون است که یک راننده تا فاصله ۵۰ متری به عابر پیاده نزدیک شود. راننده ی خاطی مجبور به پرداخت جریمه های سنگین خواهد بود. البته خوشبختانه طراحی فضای شهری سنگاپور به گونه ای است، که رانندگان را از عابران پیاده، دور نگاه می دارد. در واقع سنگاپور یکی از کارآمدترین شبکه های جاده ای را در جهان دارد.

 

عابران پیاده در سنگاپور

رعایت حقوق حیوانات در آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی حیوانات همان حقوقی را در جاده ها دارند که رانندگان. درصورتیکه رانندگان هنگام برخورد با حیوانات در جاده سرعتشان را کم نکرده یا متوقف نشوند، ۵۰۰ دلار جریمه خواهند شد.

 

رعایت حقوق حیوانات در آفریقای جنوبی

رانندگی در دانمارک

قوانین ایمنی جاده در دانمارک رانندگان را ملزم می کند، که قبل از روشن کردن اتومبیل، نگاهی به زیر خودرو بیندازند، که مبادا کودکی در زیر اتومبیل مخفی شده باشد.

قوانین ایمنی جاده در دانمارک

 

چراغ های همیشه روشن در اسکاندیناوی

آیا هیچگاه توجه کرده اید که ولو های قدیمی همواره چراغ هایشان روشن است؟ این امر به دلیل آن است که آن ها نمی توانند چراغ هایشان را خاموش کنند! قوانین عجیب رانندگی در اسکاندیناوی، رانندگان را ملزم می کند که همواره چراغ های جلو را روشن نگاه دارند. البته دلیل این امر شرایط نامساعد آب و هوایی در بخش عمده ای از طول سال در کشورهای اسکاندیناوی است.

 

چراغ های همیشه روشن

فرهنگ رانندگی در ژاپن

در ژاپن پاشیدن گل یا آب در هنگام رانندگی، روی عابران پیاده، غیرقانونی است. جریمه ها در فصول آب و هوای طوفانی که مقادیری زیادی آب در جاده ها و خیابان ها باقی می ماند افزایش می یابد.

 

فرهنگ رانندگی در ژاپن

قوانین عجیب تایلند

اگر شما تاب و تحمل گرما را در حین مسافرت ندارید، بهتر است به هیچ عنوان تیشرتتان را در تایلند در نیاورید! مسافرت در تایلند بدون پیراهن، هم برای مردان و هم برای زنان کاملاً خلاف قانون است. فرقی نمی کند که با اتوبوس، اتومبیل یا توک توک (نوعی وسیله نقلیه سه چرخه) سفر می کنید. در صورت تخطی از این قانون مشمول جریمه خواهید شد.

 

قوانین عجیب تایلند

منبع: carsfromkent

 

در ایمن ترافیک مگ بخوانید: قوانین راهنمایی و رانندگی در کانادا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا