اطلاعات ایمنی

نکات ایمنی در بیمارستان

سرفصل‌های مقاله

بیمارستان فضای بسیار بزرگ و پر از بیمار، همراه، پرستار، پزشک، خدمه و پرسنل است. این‌که شما با وجود بیماری و نیاز به بستری شدن نکات ایمنی در بیمارستان را بدانید و به آن عمل کنید، امری بسیار بدیهی و مهم است. در حقیقت در چنین فضای شلوغ و پر رفت‌ و آمدی انتظار داشتن از پرستاران و دیگر مراقبان که همه‌ چیز را در مورد شما بدانند و هر لحظه و تحت هر شرایطی تنها به نیاز شما پاسخ دهند، کمی دور از انتظار است.

شما با بالا بردن سطح دانش و اطلاعات خود و دانستن نکات ایمنی در بیمارستان می‌توانید در این زمینه یاری‌رسان خودتان و پرسنل بیمارستان باشید.

 

نکات ایمنی در بیمارستان برای بیمار

(بخش دوم)

نکات ایمنی در بیمارستان برای بیمار

  • اعضای بخشی را که در آن بستری هستید را بشناسید

این موضوع می‌تواند به آرامش خاطر شما کمک کند و جلوی مشکلات مختلف را بگیرد. این‌که شما در صورتی‌ که خیلی بد حال و بیمار نیستید، پرستاران و پرسنل بخشی را که در آن بستری‌ شده‌اید را بشناسید، کمک می‌کند تا هرکسی نتواند وارد اتاق شما شده و با اقدامی جان شما را به خطر بیندازد.

حتی اگر کسی همراه شماست و در تمام مدت پیش شما حضور دارد، خودتان نیز باید کسانی را که در مدت بستری بودن در بیمارستان با آن‌ها ارتباط خواهید داشت را به‌ خوبی بشناسید.

  • ارتباط با بخش حراست، پزشک روز و شب و ایستگاه پرستاری

یکی از نکات ایمنی در بیمارستان دانستن راه های ارتباط با بخش های مختلف است، زیرا یکی از مخاطراتی که در بیمارستان ممکن است رخ دهد، آسیب‌هایی است که سایر بیماران یا همراهان آن‌ها به شما وارد می‌کنند. بنابراین هم شما و هم کسی که همراه شما در بیمارستان می‌ماند، باید نحوه‌ی برقراری ارتباط سریع با ایستگاه پرستاری، حراست بیمارستان و بخش پزشکان را بداند.

  • از پزشک و پرستاران سؤال کنید

چرا هرروز صبح خون شما آزمایش می‌شود؟ چرا اکنون نیاز به سی‌تی‌اسکن دارید؟ آیا درمان یا شیوه‌ی جایگزینی برای آنچه اکنون در تصمیم پزشک است وجود نداد؟

همه‌ی این‌ها سؤالاتی است که باید در مورد آزمایش‌هایی که روی شما انجام می‌شود، از پزشک و پرستار خود بپرسید. بدانید که پزشک و پرستار نیز موظف به پاسخگویی به شما هستند.

منبع: kevinmd


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا