شهر و جادهمبلمان شهری

طراحی خلاقانه چراغ محوطه مدرن Philippe Malouin

فیلیپ مالوین ( Philippe Malouin) چراغ محوطه ای مدرن شبیه به یک ترن نورانی، به مناسبت کریسمس، در منطقه جدید میامی ساخته است. در این چراغ محوطه ال ای دی گوی مانندی در درون مسیری 5 متری که برای آن تعبیه شده، گردش می کند. این طراح لندنی توسط کریگ رابینز، یکی از بنیانگذاران منطقه جدید میامی، مامور شد تا تجهیزات روشنایی خلاقانه و جدیدی را برای کریسمس در این منطقه طراحی کند. فیلیپ مالوین هم در پاسخ به این خواسته ی رابینز، این چراغ محوطه مدرن را طراحی کرد.

خلاقیت در طراحی چراغ محوطه ای

 

ایده های جالب چراغ محوطه ای

بنا بر گفته ی طراح: “سرعت نور، در این چراغ محوطه مدرن، سرعت تردد و مشغله مردم را در شهرهای پرجمعیت به تصویر می کشد. این گوی های شناور LED یک مسیر نورانی 5 متری را طی کرده و بازدید کنندگانی را که از این مسیرها می گذرند همراهی می کنند.

تمامی طرح منطقه جدید میامی، محصول خلاقیت و افکار بی نظیر رابینز است. رابینز منطقه ای را که پیشتر کاملا نادیده گرفته شده بود، به یک محوطه مملو از سالن های مد، طراحی، معماری و رستوران بدل نموده است.

 

فیلیپ مالوین

 

فیلیپ مالوین، طراح این چراغ های خیابانی، که در سال 2009 پس از کار برای معمار بریتانیایی، تام دیکسون، دفتر شخصی خود را تاسیس نمود، این چراغ محوطه مدرن را سرعت نور نامیده است. او می گوید: این مسیرهای نورانی، علاوه بر جذابیت خیره کننده، هیجان وصف نشدنی را در بازدیدکنندگان این مناطق به وجود می آورند.

بازتاب زندگی شهری در تجهیزات روشنایی

تجهیزات روشنایی شهری زیبا و مدرن

 

فیلیپ مالون می گوید، به این دلیل این چراغ محوطه مدرن را سرعت نور نامیده، که آن ها ثابت نیستند و دائما در حال نوسان و رفت و آمد هستند. در واقع هدف کلی ساخت این تجهیزات روشنایی شهری، طراحی چراغ های محوطه ای بود که هرج و مرج و شلوغی شهرهای بزرگ را به زیبایی به تصویر بکشد.

 

 

بیشتر بخوانید: پایه چراغ خیابانی Embrace، نمادی از آغوش

 


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا