مبلمان شهری

آلاچیق مدرن و انواع آن +50 عکس طرح آلاچیق مدرن [جدید 2023]

سرفصل‌های مقاله

آلاچیق ها با نام های دیگری مانند، سایبان، کپر و کومه سازه هایی هستند که در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند. این سازه ها معمولا چهار طرفشان باز است و از متریال های مختلفی مانند چوب، فلز، سنگ و … ساخته می شوند. زیبایی و طراحی آلاچیق مدرن می تواند فضا را به جایی منحصر به فرد تبدیل کند. این سایبان ها انواع مختلفی دارند که در این مطلب به آن ها می پردازیم.

انواع آلاچیق بر اساس سبک طراحی

  • آلاچیق مدرن: آلاچیق مدرن در دهه ی امروزی دارای طرح ساده و مینیمال است. در طراحی آلاچیق‌های مدرن باید از خطوط مستقیم و اشکال هندسی مختلفی بصورت حرفه ای استفاده می‌کنند.
  • آلاچیق سنتی: آلاچیق سنتی برخلاف آلاچیق مدرن، دارای طراحی کلاسیک و سنتی است. آلاچیق‌های سنتی معمولاً از چوب یا سنگ ساخته می‌شوند و دارای تزئینات مختلفی هستند . معمولا در ایران نقش و نگارهای سنتی در این آلاچیق ها دیده می شود.
  • آلاچیق پرگولا: آلاچیق پرگولا یک ساختمان کوچک و زیبا است که به عنوان آلاچیق مدرن باغی باغ‌ها و فضاهای باز استفاده می‌شود. این ساختمان معمولاً از چوب، فلز و یا سنگ ساخته می‌شود و اکثر اوقات بدون سقف ساخته می شود.
  • آلاچیق چادری: آلاچیق چادری یکی از نوع‌های آلاچیق است که شامل یک سقف چادری با پایه‌هایی از فلز، چوب و یا پلاستیک است. این نوع آلاچیق به دلیل طراحی ساده و قابل حمل بودن، در فضاهای باز مانند پارک‌ها، ساحل‌ها و گردشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع آلاچیق بر اساس جنس مواد سازنده

  • آلاچیق چوبی: آلاچیق چوبی یکی از محبوب‌ترین انواع آلاچیق است. این نوع آلاچیق ها با چوب درختان ساخته میشوند و به عنوان آلاچیق مدرن باغی برای استفاده در فضاهای باز مانند باغ ، استخر و حیاط ها مورد استفاده قرار می گیرند . در ساخت آلاچیق چوبی به شرایط جوی توجه داشته باشید.
  • آلاچیق فلزی:آلاچیق‌های فلزی دوام بالایی دارند و می‌توانند در برابر شرایط مختلف جوی مقاومت کنند. آلاچیق‌های فلزی را می‌توان با رنگ‌های مختلف رنگ کرد تا با دکوراسیون محیط هماهنگ شوند.
  • آلاچیق سنگی: آلاچیق سنگی گزینه مناسبی برای ایجاد یک محیط دنج و صمیمی و البته خاص است. ایده طراحی آلاچیق سنگی می تواند با تلفیقی از طراحی های مدرن بسیار کاربردی باشد.
  • آلاچیق شیشه‌ای: اگر میخواهید محیط آلاچیق شما نور خوبی داشته باشد و فضای دلبازی را داشته باشید، آلاچیق شیشه ای توصیه ماست. آلاچیق‌های شیشه‌ای معمولاً از آلومینیوم یا فولاد ساخته می‌شوند و می‌توانند در برابر شرایط مختلف آب و هوایی دوام بیاورند.
  • آلاچیق حصیری: آلاچیق حصیری گزینه مناسبی برای ایجاد یک فضای طبیعی و خنک است.  آلاچیق‌های حصیری معمولا از نی یا بامبو ساخته می‌شوند و در مناطق با آب و هوای گرم و خشک کاربردی تر است.

آلاچیق سنتی ایرانی

همانطور که در مقاله آشنایی با انواع آلاچیق ها و راهنمای خرید آلاچیق گفته شد، یکی از سازه های آلاچیق مدرن باغی و پر طرفدار در باغ های عمومی، خصوصی و حیاط ها آلاچیق های سنتی هستند. معمولا طراحان سازه هایی را که با تزئینات طبیعی و چوب های تراش خورده و منبت کاری شده ساخته شده اند را جزو آلاچیق های سنتی حساب می کنند.

اما آلاچیق سنتی با متریال های مختلفی مثل چوب ترمووود یا بامبو، شاخ و برگ های نخل، سفال و یا گاها کاهگل نیز درست می شود. انتخاب طرح آلاچیقی که با محیط همخوانی داشته باشد و کیفیت مصالح ساخت، از موارد مهمی هستند که قبل از ساخت آلاچیق سنتی باید به آن توجه کرد. نکته ی دیگر مکانی است که این سازه در آن نصب می شود. انتخاب نوع متریال باید با شرایط جوی و محیطی و عوامل زیبایی شناختی فضا هماهنگ باشد.

 

ساخت آلاچیق چوبی سنتی

آلاچیق های سنتی معمولا نمایی چوبی و شکل هندسی منظمی دارند. سقف این نوع، می تواند سفالی، چوبی، بامبو و الیاف طبیعی و یا سازه های گنبدی شکل از جنس بتن و یا آجر باشند.

اگر از کفپوش های چوبی برای ساخت آلاچیق سنتی چوبی استفاده می کنید لازم است دقت کنید که نوع کفپوش باید در مقابل میزان تردد، فشار و سایش مقاوم باشد. اگر آلاچق در فضای باز نصب می شود، استفاده از چوب هایی مانند ام دی اف به هیچ عنوان توصیه نمی شود، زیرا این نوع متریال در برابر شرایط جوی و محیطی عمر کوتاهی خواهند داشت.

ساخت آلاچیق سنتی در فضاهای عمومی مانند رستوران های سنتی و قهوه خانه ها عمومیت بیشتری دارد، اما با توجه به سلیقه ی افراد و دکوراسیون مورد نظر از انواع طرح آلاچیق سنتی می توان در حیاط منزل و ویلاهای خصوصی نیز استفاده کرد.

 


برای اطلاع از قیمت و خرید آنلاین انواع آلاچیق با ایمن ترافیک کالا در تماس باشید.

خرید آلاچیق و وسایل ویلایی

آلاچیق مدرن فلزی

برای ساخت آلاچیق فلزی در ابتدا لازم است که تجهیزات و مواد اولیه را فراهم کنید. می توانید از آلاچیق های پیش ساخته استفاده کرده، به راحتی قطعات را به هم مونتاژ کنید و اوقات دلنشینی را بدون درد سر در آن سپری کنید. اما اگر قصد دارید خودتان دست به کار شوید و آلاچیق فلزی ساده ای را بسازید، لازم است تجهیزاتی مانند لوله های فولادی، تجهیزات جوشکاری و انواع بست و قلاب های مناسب را تهیه کنید.

آلاچیق های گنبدی

این نوع از آلاچیق ها با طرح آلاچیق مدرن امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است ولی در گذشته این نوع از آلاچیق فقط در املاک افراد ثروتمند وجود داشت که اکثر اوقات از جنس فلز بوده و توسط هنرمندان گذشته نیز طراحی می‌شد. ولی امروزه اسکلت این نوع از انواع آلاچیق به عنوان اسکلت پایه در انواع حیاط خانه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و طرفداران زیادی دارد چون ظاهر خانه را مجلل تر و زیبا تر نشان می‌دهد.

 

 


بیشتر خوانید : معرفی انواع سقف آلاچیق های ویلایی


آلاچیق های گرد

آلاچیق های گرد از نوع طرح آلاچیق مدرن از انواع آلاچیق ها هم ریشه در گذشته دارد و از آلاچیق های قدیمی است که در خانه های سلطنتی قدیمی بوده و به طور فصلی مورد استفاده قرار می‌گرفت. به عنوان مثال این نوع از آلاچیق در فصل  بهار بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفت و کسانی که از این آلاچیق در خانه خود داشتند بیشتر در فصل بهار از آن استفاده میکردند.

آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی و نیمکت حیاط که از سنت های چینی هم برگرفته شده است ولی امروزه در حیاط خانه های معمولی در نقاط گوناگون شهر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و طرفداران به نسبت زیادی هم دارد و افراد زیادی از این آلاچیق های چوبی در خانه خود استفاده می کنند. نکته مهم دیگری که برای طراحی آلاچیق ها مورد استفاده قرار میگیرد این است که همان طور که در متن های گذشته ذکر شده  بود این سبک از آلاچی ها بیستر برای خانه هایی که مقداری سبک سنتی دارند مناسب تر است و بری خانه هایی که مدرن هستند نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

آلاچیق های سنگی

این آلاچیق ها در گذشته به عنوان مکان هایی برای استراحت و گذراندن اوقات بوده ولی امروزه آنها به عنوان یکی از بخش های مهم خانه هستند که اهمیت فراوانی هم دارند. امروزه مردم زیادی به این بخش اهمیت فراوان می‌دهند و طراحان هم برای این بخش از خانه طرح های ویژه ای را در نظر گرفته اند.

آلاچیق های سیمانی

آلاچیق های سیمانی

در پارک ها یا فضاهای سبز حتما با مکان هایی رو به رو شده اید که برای مردم تعبیه شده که آنها میتوانند در آنها استراحت کنند یا زمانی را با خانواده خود بگذرانید. این آلاچیق ها تنوع زیادی ندارند ولی به دلیل مقاومت زیاد و استحکام زیادشان در فضاهای عمومی مورد استفاده قرار میگیرند. البته می‌توان از  آلاچیق های سیمانی در فضا های خصوصی و خانه های خود استفاده کنیم.

 


بیشتر بخوانید : راهنمای خرید آلاچیق ویلایی


عکس انواع آلاچیق

ایمن ترافیک مگ به معرفی انواع آلاچیق ها پرداخته و آرشیوی از زیباترین آلاچیق های جهان را برای شما بصورت عکس الاچیق ساده و مدرن و … جمع آوری کرده است؛ در ادامه شما را با انواع آلاچیق مدرن فلزی، آلاچیق چوبی مدرن، الاچیق مدرن ویلایی و… آشنا خواهیم کرد.

آلاچیق مدرن

انواع آلاچیق

 

آلاچیق‌ چوبی
طرح آلاچیق ساده

خرید آلاچیق‌ چوبی

نصب آلاچیق چوبی
طرح آلاچیق ساده

آلاچیق سنتی ایرانی‌

آلاچیق‌ فلزی
عکس الاچیق در حیاط
خرید آلاچیق فلزی
عکس الاچیق در حیاط

آلاچیق‌ چوبی مدرن

آلاچیق چوبی سنتی

آلاچیق‌ چوبی

ساخت آلاچیق سنتی

آلاچیق‌ چوبی مدرن زیبا

آلاچیق‌ کنار استخر

آلاچیق‌ خلاقانه

عکس الاچیق سنتی

آلاچیق آهنی

آلاچیق‌ روی آب

عکس الاچیق در حیاط

آلاچیق‌ های چوبی مدرن

میز و صندلی آلاچیق‌

نورپردازی آلاچیق‌

آلاچیق‌جنگلی

آلاچیق‌ باغ ویلا

آلاچیق فلزی ساده‌

لیست قیمت آلاچیق

آلاچیق‌ چوبی در باغ ویلا

آلاچیق‌ ساحلی

آلاچیق‌ جنگلی

آلاچیق‌ پیش ساخته

آلاچیق‌ مدرن در تهران

مرکز فروش آلاچیق در تهران‌

قیمت آلاچیق‌

قیمت الاچیق ارزان
الاچیق سنتی در باغ

جدیدترین مدل های آلاچیق

قیمت آلاچیق شیشه ای

آلاچیق باغی ویلایی

طرح آلاچیق سنتی

انواع آلاچیق ویلایی

قیمت آلاچیق فلزی

قیمت آلاچیق آماده سیمانی

قیمت ساخت آلاچیق چوبی

طراحی الاچیق ارزان

مراحل ساخت آلاچیق مدرن فلزی

برای ساخت یک آلاچیق مدرن فلزی نه چندان بزرگ به حدود 400 متر لوله ی فولادی نیاز دارید. هر چه طرح مورد نظر شما پیچیده تر باشد، متراژ لوله ای که نیاز خواهید داشت بیشتر خواهد بود.

بهتر است به این نکته دقت کنید که اولین و شاید مهم ترین قسمت در مراحل ساخت آلاچیق فلزی انتخاب طرح آن است، زیرا اگر طرح مورد نظر شما با فضا همخوانی نداشته باشد، تاثیر نامطلوبی بر محیط خواهد گذاشت و تمام زحمات و هزینه های شما بر باد خواهد رفت.

پس انواع مدل های آلاچیق های فلزی را در اینترنت و یا ژورنال ها جستجو کنید و یا کار را به یک طراح باتجربه و خلاق بسپارید. پس از آن با توجه به متراژ فضا، شرایط جوی محیط و هزینه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، بهترین طرح را انتخاب کنید.

سایبان ها به طور معمول چهار، پنج، شش و یا هشت ضلعی هستند، البته که مدل های دایره ای هم طرفداران خودش را دارد، اما به دلیل اشغال کردن فضای بیشتری نسبت به آلاچق های زاویه دار، ممکن است افراد تمایل کمتری به ساخت آنها داشته باشند.

پس از انتخاب طرح و مشخص کردن ابعاد آلاچق، لازم است که برای استحکام این سازه صفحه ستون ها کد گذاری شوند و بعد از آن چهار چوب فلزی ساخته می شود. برای ساخت چهار چوب یک آلاچق هشت ضلعی، به شانزده لوله ی فولادی نیاز است. این لوله های فولادی را باید با زاویه ای مناسب به یکدیگر وصل کرده و جوش دهید. برای خرید انواع آلاچیق ویلایی در جنس و مدل های متنوع با کارشناسان ایمن ترافیک کالا تماس بگیرید.

لیست قیمت تجهیزات ویلایی

ساخت سقف آلاچیق مدرن

برای ساخت سقف می توانید متریال های متنوعی را استفاده کنید. معمولا سقف سایبان های فلزی را از سفال و یا چوب می سازند، اما شما می توانید با توجه به بودجه و سلیقه تان از سنگ و یا ورق کامپوزیت نیز استفاده کنید. به این نکته دقت کنید که وزن سقف نباید طوری باشد که برای سازه ی شما مشکل ایجاد کند. پس از نصب طاق و تیرک های تکیه گاه می توانید برای تزئین چهارچوب از کتیبه کاری استفاده کنید.

پس از ساخت قسمت های مختلف آلاچیق فلزی، نوبت به جوش دادن پایانی می رسد. همه نکات لازم را بررسی کنید و در پایان جوشکاری نهایی را انجام دهید. مسلما بدون تجربه در ساخت انواع آلاچیق فلزی به راحتی نمی توانید این پروژه را به اتمام برسانید، پس شاید بهتر باشد قبل از آستین بالا زدن آموزش ساخت آلاچیق فلزی را به طور حرفه ای بگذرانید.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. ببخشید از چه رنگی برای آلاچیق فلزی استفاده میشه؟ یعنی ممکنه فلز به کار رفته تو ساختشون به مرور زمان بعد از بارندگی برف و بارون زنگ بزنه؟

    1. در بیشتر موارد از رنگ کوره ای استفاده میشه. طول عمر رنگ بستگی به آب و هوای منطقه دارد. مثلا در مناطق شمالی به دلیل رطوبت زیاد هر چند سال نیاز به رنگ امیزی مجدد هست ولی در اب و هوای معمولی طول عمر رنگ بیشتر می باشد. ولی از انجایی که الاچیق از دسته مبلمان فضای باز است بهتر برای زیبایی بعداز چند سال رنگ آن بازسازی شود

  2. سلام آیا امکان طراحی آلاچیقی هست که شرایط اسکان شبانه را داشته باشد

    1. سلام وقت شما بخیر. بله مدل هایی هست که به عنوان الاچیق چهارفصل استفاده میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا