راهنمای خرید

قیمت ماسک تنفسی + راهنمای خرید 7 مدل ماسک تنفسی

سرفصل‌های مقاله

در این مقاله قصد داریم با معرفی لیست قیمت ماسک تنفسی شما را راهنمایی کنیم تا در این شرایط کرونا بهترین انتخاب را در خرید ماسک تنفسی داشته باشید. ماسک تنفسی به دو دسته کلی تمام صورت و نیمه صورت تقسیم می شوند. ماسک های تمام صورت، سر و صورت را پوشش می دهد اما ماسک های نیم صورت تنها جلوی دهان را پوشش می دهد. با توجه به نوع آن قیمت ماسک تنفسی نیز تغییر می کند .در ماسک های ایمنی برای جذب آلودگی از فیلتر استفاده می شود. فیلترها نیز تنوع بسیار زیادی دارند و هین امر تنوع انواع ماسک ایمنی را ایجاد می کند.

به عبارت ساده تر با توجه به نوع فیلتری که در آن به کار رفته است برای مشاغل مختلف انتخاب می شود. اما گزینه دیگری که در ماسک های ایمنی وجود دارد سوپاپ است. سوپاپ تنفس را برای فردی که ماسک را روی دهان خود قرار داده راحت می کند. چرا که از این  طریق بازدم فرد خارج می شود.کارشناسان بسته به نوع کار و حرفه افراد استفاده از انواع ماسک با فیلتراسیون مخصوص را پیشنهاد می کند. اما پرمصرف ترین انواع ماسک ایمنی نیمه صورت شامل موارد زیر می شود.

معرفی انواع ماسک تنفسی نیم صورت

لیست قسمت ماسک تنفسی 1- ماسک n95 فیلتر دار و بدون فیلتر

ماسک N95 یکی از پرطرفدارترین انواع ماسک است. از این ماسک در بسیاری از مشاغل مخصوصا بیمارستان ها استفاده می شود. دلیل این امر فیلتراسیون مناسب آن است. این ماسک با جذب 95 درصد از آلودگی های محیط ریه فرد را از هر آسیبی حفظ می کند. اما در برابر ذرات روغنی مقاومت ندارد. کارشناسان اعلام می نمایند که این ماسک در برابر ذرات بزرگتر از 0.3 میکرون مقاوم است. با استفاده از این ماسک به مقدار بسیار زیادی از شر ویروس، باکتری، آلودگی های محیطی و .. در امان هستید.

با توجه به وزن ویروس کرونا استفاده از ماسک N95 تنها به افرادی توصیه می شود که بیشترین ارتباط را با بیماران دارند. افراد عادی که در شهر رفت و آمد می کنند استفاده از این ماسک ضرورتی ندارد. از آنجایی که این ماسک ضخیم طراحی شده و 6 لایه است استفاده طولانی مدت از آن کمی دشوار است مخصوصا اگر سوپاپ دار نباشد. تاریخ مصرف این ماسک تنها 8 ساعت است و بیشتر از آن باید دور انداخته شود. قیمت ماسک تنفسی N95 در انتهای مقاله قرار دارد.

ماسک تنفسی فیلتر دار

2- ماسک ffp2 فیلتردار و بدون فیلتر

این ماسک از لحاظ ویژگی دقیقا مطابق با ماسک N95 است. با این تفاوت که با استانداردهای اروپایی طراحی شده است. این ماسک نیز در دو مرحله فیلتردار و بدون فیلتر طراحی شده است. این مدل ماسک ایمنی و همچنین ماسک N95 طول عمری 8 ساعت دارند و بعد از این مدت باید دور انداخته شوند. البته دقت نمایید این در صورتی است که در طول 8 ساعت ماسک را از روی صورت برنداشته باشید.

3- ماسک آزمایشگاهی فیلتر دار و بدون فیلتر

کار در آزمایشگاه ها بسیار متنوع است. ماسک آزمایشگاهی فیلتردار و بدون فیلتر از انواع ماسک نیمه صورت است که بسته به سختی کار فیلتر و سوپاپ آن قابل تعویض است. اما اگر کار در آزمایشگاه های تشخیص بیماری باشد حتی استفاده از انواع ماسک N95 نیز کفایت می کند. این ماسک با بندهایی در پشت سر محکم می شوند تا ماسک در طول کار از صورت جدا نشود.

4- ماسک سه لایه پزشکی

اما پرکاربردترین انواع ماسک نیمه صورت ماسک سه لایه پزشکی است. این ماسک یک بار مصرف قیمت بسیار مناسبی دارد و قدرت جذب آلودگی موجود در هوا، ویروس و میکروب را دارد. این ماسک لایه خارجی بسیار لطیفی دارد و حتی در استفاده طولانی مدت نیز صورت را آزار نمی دهد. عمر مفید این ماسک حداکثر 8 ساعت است. فیلتر تعبیه شده در لایه میانی ان از انواع فیلتر ملت بلون با گرماژ استاندارد است.

استفاده از این ماسک در کلینیک، آرایشگاه، باشگاه و … رواج دارد چرا که وزن این ماسک ها کم است و کش های آن پشت گوش را اذیت نمی کند. این ماسک چین هایی دارد که بسته به سایز صورت شما باز شده و تمام قسمت بینی و دهان شما را پوشش می دهد. در لایه میانی این ماسک از یک مفتول نرم استفاده شده است تا بتوانید آن را روی بینی سفت کنید. به این شکل راه های ورود هوای آلوده به دستگاه تنفسی شما بسته می شود. لیست قیمت ماسک تنفسی سه لایه در انتهای مقاله عنوان خواهد شد.

ماسک سه لایه پزشکی
ماسک سه لایه پزشکی برای مصارف بیمارستانی

معرفی انواع ماسک تمام صورت

ماسک های تمام صورت تمام قسمت جلوی صورت شما را پوشش می دهد. این ماسک ها بسته به سختی ار دارای انواع مختلفی از فیلتر و سوپاپ است. در ادامه به پر مصرفترین انواع ماسک تمام صورت اشاره می کنیم. لیست قیمت ماسک تنفس تمام صورت در انتهای مقاله عنوان خواهد شد.

5- ماسک شیمیایی

این ماسک مخصوص افرادی طراحی می شود که روزانه زمان زیادی با مواد شیمیایی فعالیت می کنند. کارشناسان مربوطه با توجه به خطراتی که حین کار افراد را تهدید می کند از فیلترهای مخصوص استفاده کرده اند. امکان تعویض سوپاپ و فیلترها وجود دارد. لیست قیمت ماسک شیمیایی در انتهای مقاله عنوان خواهد شد.

ماسک فیلتر دار
ماسک نیم صورت فیلتر

6- ماسک جوشکاری

جوشکاری کار بسیار خطرناکی است. ماسک جوشکاری برای محافظت از پوست صورت، چشم ها و دستگاه تنفس تجهیز می شود. در قسمت چشم ها از انواع لنز استفاده می شود تا چشم از نور جرقه آسیب نبیند. از طرفی برای محافظت از پوست نیز بدنه ماسک از انواع متریال مخصوص طراحی می شود. اما برای تنفس بهتر جوشکار، از انواع فیلتر استفاده می شود. البته برای جوشکاری های خطرناک از فیلترهای مخصوص استفاده می شود. لیست قیمت ماسک جوشکاری در انتهای مقاله عنوان خواهد شد.

7- ماسک رنگ کاری

رنگ کارانی که با دستگاه های مخصوص کار می کنند روزانه در معرض مقدار زیادی ذرات رنگ نانو هستند. این ذرات به قدری ریز هستند که گاه با چشم غیر مسلح نیز دیده نمی شود. اما با وارد شدن در چشم و بینی مشکلات بسیار زیادی برای افراد ایجاد می کند. ماسک تمام صورت رنگ کاری نیز دارای فیلترهای بسیار قدرتمندی است که از ورود این ذرات به دستگاه گوارش پیشگیری می کند. این ماسک به صورت کلی تمام سر رنگ کار را پوشش می دهد و ذرات به هیچ عنوان وارد این ماسک نخواهد شد. لیست قیمت ماسک رنگ کاری در انتهای مقاله عنوان خوهد شد.

لیست قیمت ماسک تنفسی

ایمن ترافیک کالا فروشگاه اینترنتی فروش تجهیزات ایمنی است. از این رو انواع ماسک ایمنی تمام صورت و نیمه صورت در آن وجود دارد. سعی نمودیم در این مجموعه همه انواع ماسک را پوشش دهیم. اما با گسترش ویروس کرونا فروش انواع ماسک سه لایه پزشکی را بیشتر مورد توجه قرار دادیم تا نیاز عامه مردم برطرف شود. اگر به هر یک از انواع ماسک ایمنی نیاز دارید می توانید آنها را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید. جهت خرید محصول و اطلاع از قیمت ماسک ایمنی کلیک کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا