راهنمای خرید

اداره بهداشت و ایمنی آمریکا بهترین گوشی صدا گیر را انتخاب کرد

سرفصل‌های مقاله

اداره بهداشت و ایمنی ایالت متحده آمریکا برای اولین بار مسابقه ای با موضوع بهترین گوشی صداگیر (قوی ترین گوشی صداگیر) برگزار کرده است.

در اوایل ماه نوامبر، از میان 28 شرکت کننده و پروژه ی ارائه شده، 3 نفر برنده اعلام شدند. شرکت کنندگان در این چالش سعی کردند که پروژه های خود را در قالب انواع گوشی ایمنی برای حل مشکلات شنوایی ناشی از سر و صدای زیاد در محل کار ارائه دهند.

توجه به ایمنی فردی در حین کار موضوع بسیار مهمی است که کارگر و کارفرما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند. یکی از موارد ایمنی فردی توجه به مشکلات شنوایی است. کاهش شنوایی و آسیب رسیدن به گوش ناشی از سر و صدای زیاد در حین کار، یکی از رایج ترین خطرات شغلی محسوب می شود. سرو صدا هم باعث کاهش شنوایی فرد شده و هم با وارد کردن استرس زیاد، تمام بدن را تحت تاثیر قرار می دهد، که منجر به مشکلاتی از قبیل: فشار خون، اختلال در تمرکز، مشکلات گوارشی و حتی افزایش احتمال حمله ی قلبی می شود.

خرید گوشی ایمنی صداگیر

در این مسابقه انواع گوشی های صداگیر معرفی شده و سه تا از بهترین های آن ها انتخاب شدند. در ادامه با جدیدترین گوشی های صداگیر آشنا می شوید.


همچنین بخوانید: نکات مهم در رابطه با کار در معرض نور خورشید


تو گوشی صداگیر Elvex

این توگوشی صداگیر، یکی از بهترین نوع گوشی صداگیر محصول کشور تایوان است که جهت کاهش آلودگی صوتی به میزان بسیار بالا کاربرد دارد. از این گوش گیر برای کاهش صدا هنگام مطالعه نیز می توان استفاده نمود.
از مزایای این گوش گیر مطالعه، کوچک بودن است که توجه کسی را جلب نکرده و به راحتی قابل استفاده است. همچنین در صداگیر گوش برای خواب کاربرد دارد.

گوشی ایمنی ایرپلاگ تل دار

دومین گوشی از لیست قوی ترین گوشی صداگیر ، برای استفاده در محیط‌هایی مانند فرودگاه‌ها، کارخانه‌ها و محیط‌های صنعتی و ساختمانی مناسب است. وزن آن 11 گرم است و رنگ گوشی آن سبز است. اسفنجی بودن حالت گوشی آن باعث میشود تا گوش شما آسیب نبیند و به خوبی صدا و نویز را کاهش دهد.
این گوشی صداگیر قوی است و دارای استاندارد EN 352-2:1993 می باشد. تولید آن نیز تحت برند مولدکس – MOLDEX از کشور آلمان می باشد. قابلیت تل دار بودن آن باعث میشود به راحت روی گوش قرار بگیرد و در مواقعی که نیاز ندارید به روی گردن آویزان کنید.

گوشی ایمنی صداگیر jsp

مدل  JSP، بهترین نوع گوشی صداگیر کمتر برای مطالعه و یا خواب استفاده می شود و کاربرد اصلی آن برای کارگران در مناطق پر سر و صدا مثل کارخانه ها و مراکز صنعتی می باشد. وزن آن 226 گرم است و از جنس پلاستیک ساخته شده است . در رنگ های مشکی و آبی موجود است .
کشور تولید کننده این گوشی صداگیر ، انگلیس و برند آن JSP یکی از تولید کننده های قوی ترین گوشی گیر صداها می باشد.

گوشی ایمنی 3m

مدل گوشی ایمنی 3M با وزن 270 گرم یکی از قوی ترین گوشی صداگیر است که ما در این لیست بهترین نوع گوشی صداگیر معرفی می کنیم. این محصول با رنگ مشکی و جنس پلاستیک در ایمن ترافیک به فروش می رسد . برند آن پلتور PELTOR از کشور آمریکا می باشد که کیفیت خوبی را برای حنثی کردن صدا و حفاظت از گوش افراد ارائه می دهد.

گوشی صداگیر ایمنی Moldex

این گوشی صداگیر ایمنی هم برای مطالعه، هم برای خواب و هم برای کارگران صنعتی جهت کاهش صدا کاربرد دارد. این محصول از کشور تایوان است و در سایت ایمن ترافیم کالا جهت سفارش آنلاین موجود است. به عقیده برخی از کاربران بعد از مدل Elvex  این مدل به عنوان بهترین گوشی صداگیر برای خواب می باشد.

گوشی صداگیر ایمنی ایرانی EP107

گوشی صداگیر EP107 محصول کشور خودمان است که در کاهش آلودگی صوتی در صنایع معماری,عمران,راهسازی ،معدن ، خودرویی و آهنگری کاربرد دارد. همچنین از آن به عنوان هدفون صداگیر برای مطالعه نیز استفاده میشود.

گوشی صداگیر ایمنی تایوانی EP107

آخرین مورد از لیست بهترین گوشی صدا گیر ها میخواهیم گوشی صداگیر ایمنی تایوانی EP107 را معرفی کنیم که محصول کشور تایوان است. در بالاتر نمونه مشابه ایرانی همین مدل EP107 را معرفی کرده ایم که قوی ترین گوش گیر ضد صدا است و شما می توانید از سایت ایمن ترافیک کالا سفارش دهید.

 بهترین گوشی صداگیر

 بهترین گوشی صداگیر

“جرمی وُیکس” و “نیک لاپرل” که هر دو از کارکنان شرکت ارس Eers بودند، جایگاه اول را در مسابقه بهترین گوشی صداگیر کسب کردند. پروژه ی آن ها یک قطعه کوچک برای داخل گوش بود که علاوه بر محافظت در برابر صدا، امکان برقراری ارتباط با سایر همکاران را نیز فراهم می کرد. این دو نابغه توانستند بهترین گوشی ایمنی صداگیر را بسازند.

جایگاه دوم بهترین گوشی صداگیر در این مسابقه، “برندن دُوررنده” بود که قطعه ای را طراحی کرده بود که میزان سر و صدا را گزارش می دهد. در واقع این قطعه قابل پوشش که احتمالا در گوش استفاده می شود، با سایر اجزای حفاظت کننده مثل عینک در ارتباط است و میزان بالای سر و صدا را گزارش می دهد.

خرید گوشی ایمنی صداگیر

“مادلین بنت” بنیان گذار و مدیر عامل شرکت اتوگییر نیز برنده جایگاه سوم بود، که یک وسیله قابل تعویض با گوش گیر های سیلیکونی را توسعه داد. با توجه به سایت اتوگییر، این محصول علاوه بر ظاهر شیک، استاندارد های اوشا (OSHA) را نیز داراست.

دکتر دیوید مایکلز، معاون وزیر کار اوشا (OSHA) در بیانیه ای این ابتکار را ستود. او گفت: این راه یک رویداد نوآورانه برای دولت است که به کمک مخترعان، به حفاظت هر چه بیشتر مسائل شنوایی کارکنان در محیط هایی با صدای بالا بپردازد.

عوامل موثر بر بهره وری کارکنان

اوشا می گوید: صدا های بلند در طولانی مدت باعث آسیب جدی به شنوایی کارکنان می شود. این صدا های بلند در ابتدا به صورت کوتاه مدت آثارشان را نشان می دهند. به این صورت که کارکنان حس گرفتگی گوش یا ویز ویز می کنند، اما بعد از چند ساعت این آثار از بین می رود و در دراز مدت آثار بیشتری نشان می دهند، که به وضوح سطح شنوایی آن ها به شدت کاهش پیدا می کند.

کاهش شنوایی تنها آثار مخرب صدای بلند نیست، بلکه در گذر زمان می تواند باعث آسیب های روحی و فیزیکی دیگری هم شود. علاوه بر کاهش شنوایی باعث کاهش تمرکز، کاهش خلاقیت و دشواری در برقراری ارتباط با دیگران در فرد نیز می شود؛ به دنبال این آثار ممکن است، حوادثی در محل کار روی دهد و همچنین بهره وری افراد کاهش پیدا کند.

 

بیشتر بخوانید: استعلام برگ سبز خودرو صفر

 

انواع محافظ گوش

 آمار تلفات شنوایی

طبق آمار وزارت کار ایالت متحده، سالانه 2/22 میلیون نفر از افراد شاغل در معرض صدای بسیار بلند در محیط کار هستند. از این تعداد حدود 10 میلیون نفر، افت شنوایی را در اثر صدای بلند تجربه می کنند.

کارفرمایان اغلب برای اینکه در مسائل مالی صرفه جویی کنند، از خرید تجهیزات ایمنی مانند محافظ شنوایی کارکنان خودداری می کنند. حزب کارگر اعلام کرده است، که در سال 2015 کارفرمایان 5/1 میلیون دلار برای خسارت و 242 میلیون دلار برای جبران آسیب به شنوایی کارگران پرداخت کرده اند.

خرید محافظ گوش

همچنین بخوانید: توصیه هایی در باب استاندارد عینک ایمنی


نقش گوشی های ایمنی در كاهش سر و صدا

کارفرمایان موظفند برای کارگرانی که در معرض صدایی با فرکانس 85 دسی بل و بیشتر از آن هستند، برنامه هایی تدوین کنند، تا از آسیب به آن ها جلوگیری شود.

خبر خوب این است که مشکلات شنوایی قابل پیش گیری هستند. کارفرماها می توانند از وسایل کم صدا تر استفاده کنند. منبع نویز ها را شناسایی کنند، آن ها را ایزوله کنند یا  آن ها را به حداقل برسانند. همچنین با چالش اخیر اوشا، امکان ورود بهترین گوشی صداگیر به دنیای کار وجود دارد.

منبع: totalsafety

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا