دانستنی هااولین های تاریخ

تاریخچه علائم راهنمایی و رانندگی

در این مقاله از ایمن ترافیک کالا قصد داریم تاریخچه علائم راهنمایی و رانندگی را به طور کامل شرح دهیم.گفته شده، اولین افرادی که در کشور خود از علائم راهنمایی و رانندگی استفاده کردند، رومیان بودند.

رومیان، جاده ها را با سنگ هایی که به آن مایلیار می گفتند نشانه گذاری می کردند. میزان مسافت با آن سنگ ها مشخص می شده است. (کلمه ی مایل، که مقیاسی برای تشخص مسافت است از نام سنگ های مایلیار گرفته شده).

علائم راهنمایی رانندگی

تاریخچه علائم راهنمایی و رانندگی

در سال 1773، اولین قانون مربوط به تابلوهای عبور و مرور و علائم راهنمایی و رانندگی، تصویب شد. مسئولین محلی، که وظیفه ی حفظ و نگهداری جاده ها را بر عهده داشتند، موظف شدند علائم جهت نما و تابلوهای ترافیکی را در معابر نصب کنند تا شهروندان بدین طریق راهنمایی شوند.

لیست قیمت انواع تابلو ترافیکی

در قرن نوزدهم، با اختراع دوچرخه، احتمال بروز خطرهای جدیدی برای شهروندان مطرح شد. این احتمالات، باعث بوجود آمدن تابلو های جدیدی توسط مسئولان مربوطه شد. برای جلوگیری از بروز حوادث در تپه ها و پیچ های تند، تابلوهای خطر و تابلو احتیاط در نقاطی از جاده ها نصب شد.

در سال 1896، در عصر ورود موتورها، پرچم های قرمزی در خیابان ها ظاهر شد. برخی از شرکت های خودروسازی، شروع به تولید علائم اخطاری و تابلوهای ” تقاطع ، شیب تند و پیچ خطرناک ” کردند.

تاریخچه علائم راهنمایی و رانندگی

مثلث وارونه که محیط آن قرمز و درون آن سفید باشد، به معنی احتیاط و یک دایره قرمز رنگ که درونش سفید باشد به معنی ممنوعیت در نظر گرفته شد. در سی سال اول پس از تصویب قانون ذکر شده، ساخت و نصب تابلوهای ترافیکی بر عهده سازمان های مسئول امور خودروها بود. در سال ۱۹۳۱ معلوم شد که سیستم علامت گذاری، به میزان توسعه ی خودروها رشد نکرده و عقب مانده است؛ به همین علت کمیته ای برای بررسی تشکیل شد. نتیجه ی این بررسی، ابداع تعدادی علائم راهنمایی و رانندگی جدید در سال ۱۹۳۳ بود. گزارش تهیه شده توسط کمیته، اساس سیستم علائم ترافیکی در نظر گرفته شد و تا سال ۱۹۶۰ میلادی مورد استفاده قرار گرفت.

اولین خط کشی عابر پیاده در جهان

تاریخ درستی درباره اولین خط کشی عابر پیاده در خیابان ها وجود ندارد اما طبق نوشته های کتابی در سال ۱۸۴۳ میلادی از سنگ های سفیدی در وسط خیابان استفاده می شده است و چراغ راهنمایی و رانندگی صحبت شده است. اما به صورت کاملا موثق می توان گفت که اولین خط کشی عابر پیاده بعد از جنگ جهانی اول و در سال 1920 در بریتانیا کشیده شده است.

خط کشی عابر پیاده در جهان

در سال ۱۹۲۶ میلادی، اولین نشریه ی درباره علائم راهنمایی و رانندگی توسط وزارت حمل نقل و به صورت عمومی منتشر شد. به رسمیت شناخته شدن خطوط سفید در سال ۱۹۳۰ بود. این خطوط سفید در تقاطع ها و در پیچ کشیده شد و پلیس خودروهای را مجبور به ایستادن در پشت آن نمود.  با بهتر شدن اوضاع خیابان ها به کمک خطوط سفید برای تفکیک مسیر در سال ۱۹۴۴، خط سفید استفاده شد. جالب است بدانید که خطوط سفید دوبله، برای مشخص کردن محل های مجاز سبقت در سال ۱۹۵۷ در خیابان ها رسم شدند. استفاده از خطوط سفید رنگ طرحی مناسب بود که نتایج مناسبی به همراه داشت و از این در سال ۱۹۵۹ میلادی مقرراتی برای تکمیل این طرح تصویب شد.

تاریخچه استفاده از تجهیزات ترافیکی در جهان

اولین استفاد از چشم گربه ای ترافیکی به سال 1934 باز می گردد. این کار برای ایجاد دید بهتر در مسیرها و منعکس کردن نور جهت مشخص شدن مسیر اسفالته از شوسه انجام شد. امروزه بیشتر از هفت میلیون چشم گربه ای در جاده های بریتانیا استفاده شده است.

تاریخچه استفاده از تجهیزات ترافیکی در جهان

یکسان سازی علائم ترافیکی در دنیا بعد از جنگ جهانی دوم انجام شد. سازمان ملل بعضی قوانین را تصویب نمود و آن را در اختیار مردم دنیا قرار داد تا به صورت یکپارچه در تمام کشورهای اجرا شوند. بعضی قوانین جدید نیز به این لیست اضافه شد مانند معنای رنگ ها و اخطاری بودن رنگ زرد در چراغ های راهنمایی و رانندگی. برای خرید و سفارش انواع تجهیزات ترافیکی و خط کشی در خیابان های ایمن ترافیک آماده خدمت رسانی می باشد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا