دانستنی هاقوانین رانندگی

قوانین راهنمایی و رانندگی در کانادا

سرفصل‌های مقاله

اگر برای سفر به کانادا برنامه ریزی کرده اید و قصد رانندگی در خیابان های این کشور را دارید، بهتر است چیزهایی راجع به قوانین راهنمایی و رانندگی در این کشور پیشرفته بدانید تا با مشکل روبرو نشوید. پس این مقاله را تا پایان بخوانید.

 

گواهینامه رانندگی در کانادا

گواهینامه رانندگی در کانادا

برای رانندگی در کانادا حتما باید گواهینامه رانندگی معتبر داشته باشید. به عبارت دیگر، اتباع دیگر کشورها برای رانندگی در کانادا می بایست گواهینامه بین المللی داشته باشند. البته گواهینامه رانندگان ایالات متحده در کانادا نیز معتبر است. در بیشتر موارد، قوانین راهنمایی و رانندگی در کانادا بسیار شبیه ایالات متحده می باشد، اما برخی تفاوت های کلی وجود دارد. فراموش نکنید بیمه خودرو در کانادا ضروری است و بیمه خودروهای ایالات متحده در صورت پذیرش توریستی در کانادا نیز پذیرفته می شود.

قوانین راهنمایی و رانندگی در شهرهای مختلف کانادا کمی متفاوت است. در ادامه برخی از قوانین اصلی رانندگی در کانادا را بیان می کنیم.

جهت رانندگی در کانادا

در کانادا اتومبیل ها از سمت راست جاده حرکت می کنند و فرمان اتومبیل سمت چپ آن تعبیه شده است.

کمربند ایمنی و محدودیت سرعت

بستن کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان خودرو الزامی است.

محدودیت سرعت در خیابان های شهر ۵۰ کیلومتر بر ساعت و در بزرگراه هایی که دو لاین دارند ۸۰ کیلومتر بر ساعت می باشد. در بزرگراه های اصلی این محدودیت به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

علائم و قوانین راهنمایی و رانندگی

 

علائم و قوانین راهنمایی و رانندگی

در کانادا علائم ترافیکی به دو زبان انگلیسی و فرانسه می باشد. البته ممکن است در بعضی شهرها مثل Quebec فقط به زبان فرانسه باشد.

جالب است بدانید در کانادا برای کاهش بار ترافیکی، اتومبیل ها با بیش از دو سرنشین، لاین های مخصوص خود را دارند. این لاین ها با لوزی هایی علامت گذاری شده اند.

هنگام رانندگی اگر کودکی در اتومبیل باشد، نه تنها راننده موظف است حتما از صندلی مخصوص کودک در اتومبیل استفاده کند، بلکه کشیدن سیگار در حضور کودکان داخل اتومبیل نیز ممنوع می باشد.

یکی از جدی ترین تخلفات رانندگی در کانادا، رانندگی تحت تاثیر الکل است. به طوری که جریمه های سنگین تعلیق گواهینامه رانندگی، توقیف خودرو و حتی دستگیری راننده شامل این تخلف می شود. در واقع این تخلف در هنگام رانندگی، از مدت ها پیش با برخوردهای شدید همراه بوده و اگر اتباع دیگر کشورها این تخلف را انجام دهند، بلافاصله به کشورشان برگشت داده می شوند.

 

محدودیت سرعت در کانادا چقدر است؟

محدودیت سرعت در کانادا مانند اکثر کشور بر حسب کیلومتر بر ساعت مشخص می‌شود، در اکثر مناطق با استفاده از تابلوهای راهنمایی و رانندگی محدودیت سرعت مشخص می‌شود.

در خیابان های شهری محدودیت سرعت 50 کیلومتر بر ساعت است، مگر اینکه با تابلو ترافیکی مشخص شود.

در جاده های روستایی، سرعت مجاز بین 60 الی 80 کیلومتر بر ساعت است.

در نهایت در بزرگراه ها سرعت مجاز بین 80 الی 100 کیلومتر بر ساعت است، حداقل سرعت مجازی که می‌توانید رانندگی کنید نیز 60 کیلومتر بر ساعت است.

 

منبع: tripsavvy

قوانین رانندگی در ژاپن را بدانید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا