اطلاعات ایمنی

مهم ترین نکاتی که برای ایمنی کودک در ماشین باید رعایت کرد

هنگامی که صندلی ایمنی کودک در ماشین به درستی نصب و استفاده بشود، خطر مرگ را 70 درصد برای نوزادان و 55 درصد برای کودکان کاهش می دهد. بزرگسالان باید با بستن کمربند ایمنی کودکان، از آن ها محافظت کنند. تحقیقات نشان می دهد، زمانی که راننده کمربند خود را می بندد، 94 درصد کودکان نیز این کار را می کنند، اما زمانی که راننده این کار را نمی کند، این عدد تا 40 درصد کاهش می یابد. استفاده از تجهیزات ایمنی برای کودکان، آن ها از خطرات احتمالی دور نگه می دارد.

 ایمنی کودک در ماشین

 ایمنی کودک در ماشین

زمانی که کودکان به حدی رشد می کنند، که صندلی ماشین کودک دیگر برای آن ها مناسب نیست، برخی والدین این اشتباه را مرتکب می شوند که از کمربند بزرگسالان برای آن ها استفاده می کنند. به همین دلیل این کمربند ها به اندازه کافی کودک را محدود نمی کنند و آن ها در هنگام تصادف هنوز در معرض آسیب در نواحی سر و شکم هستند.

برای اطلاع از لیست قیمت به روز تجهیزات و لوازم ایمنی به سایت اینترنتی ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

ماشین کودک

اگرچه امروزه بیشتر اتومبیل ها مجهز به کیسه هوا هستند، اما نیاز است تا والدین نکات ایمنی کودک در ماشین را در مورد فرزندان خود بدانند و رعایت کنند.

 ایمنی کودکان در خودرو

 ایمنی کودکان در خودرو

  • از قفل کودک برای درهای اتومبیل استفاده کنید.
  • هرگز فرزندان خود را در ماشین تنها نگذارید، حتی برای یک دقیقه!
  • فرزندان خود را از خطرات احتمالی مانند پرت شدن حواس راننده آگاه کنید.
  • از مناسب بودن کمربند ماشین برای کودکان بالای 8 سال خود مطمئن شوید.
  • تا 8 سالگی فرزند خود، از صندلی کودک مناسب سن فرزندتان استفاده کنید.
  • هرگز نباید نوزادان را در صندلی جلوی اتومبیلی که دارای کیسه هواست، قرار داد.

 ایمنی کودکان در خودرو

امن ترین صندلی برای ایمنی کودک

  • امن ترین صندلی برای ایمنی کودک در ماشین، وسط صندلی عقب ماشین است.
  • بهتر است تا زمان دو سالگی، صندلی نوزادان را رو به عقب ماشین نصب کنید. این حالت از امنیت بیشتری برخوردار است.
  • به خاطر داشته باشید که والدین مهم ترین الگو برای کودکان هستند و رعایت نکات ایمنی از جانب والدین بهترین آموزش برای آن هاست.
  • کودکان زیر 12 سال نباید روی صندلی جلوِ اتومبیلِ دارای کیسه هوا بنشینند. برای حفظ ایمنی کودک در ماشین اگر فرزندتان باید روی صندلی جلو سوار شود، صندلی را تا جای امکان به عقب ببرید.

 

مشاوره خرید تجهیزات ایمنی خودرو

بستن کمربند ایمنی کودک

  •  فرزندان خود را تشویق به بستن کمربند ایمنی کنید. به طور مثال، می توانید از عکس شخصیت مورد علاقه آن ها در حالی که از کمربند ایمنی استفاده کرده است، بهره ببرید.
  • هر شخصی که سوار اتومبیل دارای کیسه هوا می شود، باید حتما کمربند ایمنی خود را ببندد. عدم انجام این کار، می تواند باعث ایجاد آسیب های جدی در زمان باز شدن کیسه هوا، شود.

کمربند ایمنی کودکان

روش نصب صندلی ماشین کودک

  • مطالعات نشان می دهند، که حدود 70 درصد از صندلی ماشین کودک به درستی استفاده نمی کنند. صندلی کودک باید مناسب او و اتومبیل باشد و به درستی بر روی صندلی عقب نصب شود. لازم است پیش از هر بار استفاده، از محکم بودن آن اطمینان حاصل شود. یکی از رایج ترین مشکلات محکم نشدن صندلی کودک به صندلی اتومبیل محکم نبستن کمربند آن است.

روش نصب صندلی ماشین کودک

ما باید با آگاهی از نکات ایمنی و رعایت آن ها، در تضمین هر چه بیشتر سلامت کودکان کوشا باشیم. همواره به خاطر داشته باشید، که عدم رعایت نکات ساده ایمنی می تواند باعث آسیب های جبران ناپذیری شود، پس بهتر است آن ها را جدی بگیریم. بهترین روش ایمنی کودک در ماشین استفاده ی صحیح از صندلی ماشین کودک در خودرو می باشد.

نکات ایمنی سفر با کودکان

منبع: stanfordchildrens


نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا