راهنمای خرید

راهنمای خرید تجهیزات روشنایی شهری

سرفصل‌های مقاله

معمولاً پروژه نورپردازی شهری به شرکت‌های پیشرفته و باسابقه واگذار می‌شود، که در ارائه ی تجهیزات روشنایی شهری مانند چراغ خیابانی، پروژکتور LED و … تجربه دارند و به همین دلیل نگرانی خاصی در زمینه خرید تجهیزات نورپردازی شهری وجود ندارد، اما اگر از کسانی هستید که قصد خرید این تجهیزات را دارید و آشنایی چندانی با اصول و قوانین استفاده از آن ها ندارید، این مطلب ما را تا انتها بخوانید، تا بتوانید با اصول اولیه و مقدماتی آن آشنا شوید.

تجهیزات روشنایی شهری می‌تواند بسیار متنوع باشد، از یک چراغ دفنی ساده در یک استخر بگیریم، تا فواره‌های موزیکال و همچنین نورپردازی‌ های بسیار پیچیده، همگی مدل‌ هایی از نورپردازی شهری هستند، که هر کدام از آن ها با استفاده از تجهیزات خاصی انجام می‌شوند. هنگامی که وارد فرآیند خرید تجهیزات نورپردازی شهری می‌شوید، لازم است که به ۵ پرسش پاسخ دهید، تا بتوانید تجهیزات را با توجه به این پاسخ‌ها انتخاب کنید.

 

خرید تجهیزات روشنایی شهری

اولین سوالی که در این مسیر باید از خود بپرسید این است که هدف ما از خرید تجهیزات روشنایی شهری چیست؟

شاید شما صرفاً بخواهید که در کنار یک استخر یا درون یک بخش از پارک یک نور رنگی ایجاد کنید. شاید قصد شما ایجاد طرح‌ ها و الگو های پیچیده نورپردازی در یک فضای عمومی باشد، یا شاید هم مسئولیت نورپردازی یک نمایشگاه بین المللی به شما واگذار شده است. در هر کدام از این حالت‌ ها، تجهیزاتی که به کار می‌برید متفاوت هستند. در حالت بسیار معمولی شما به چند چراغ دفنی ساده یا چند مورد از تجهیزات روشنایی معمولی نیاز خواهید داشت، اما اگر این نورپردازی به صورت پیچیده انجام شود (مانند نمایشگاه‌ های سالانه بسیاری از کشور های بزرگ دنیا) در این حالت تجهیزات روشنایی و نورپردازی مورد استفاده شما متفاوت خواهند بود و حتی باید سرمایه بزرگتری برای خرید آن ها اختصاص دهید.


بیشتر بخوانید: جدیدترین چراغ های روشنایی مدرن


انواع سیستم های روشنایی

نکته دومی که در خرید تجهیزات روشنایی و نورپردازی شهری باید به خاطر داشته باشید، این است که نورپردازی در یک شهر بندری با نورپردازی در یک شهر صنعتی و یا نورپردازی در یک شهر کویری متفاوت است. پس باید بپذیریم که انتخاب تجهیزات به محل استفاده نیز بستگی دارد.

اگر به شما نورپردازی معمولی یک پارک پیشنهاد شده باشد، به راحتی چند چراغ ایستاده ساده را در فضای آن به کار می‌برید و از چند چراغ دفنی در نزدیک استخر یا سایر فضاهای عمومی استفاده می‌کنید. اما اگر بخواهید این نورپردازی را در کنار ساحل انجام دهید باید از چراغ‌ های دفنی ضد آب استفاده کنید و نورپردازی شما با حرکت آب و شکل ساحل همخوانی داشته باشد. همین وضعیت در مورد شهر های بیابانی و حتی شهر های کوهستانی نیز صدق می‌کند.

 

نورپردازی فضاهای شهری

نورپردازی در یک فضای شاد با نورپردازی در یک مراسم رسمی بسیار متفاوت است. رنگ بندی نمایشگاه‌های سالانه که معمولاً در کشورهای بزرگ دنیا مانند سیدنی استرالیا برگزار می‌شود، بسیار شاد هستند. این در حالی است که رنگبندی مراسم‌ رسمی مانند اسکار و یا سایر گردهمایی‌های بزرگ جهانی، بسیار رسمی‌تر بوده و ممکن است از سبک‌های نورپردازی ساده‌تری استفاده شود. پس شما نیز باید از خود بپرسید که سبک و طرح تجهیزات روشنایی و نورپردازی شهری باید به چه شکلی باشد؟

 

پاسخ دادن به این سؤال می‌تواند بخش مهمی از مسیر خرید تجهیزات روشنایی شهری را برای شما هموار کند. اگر احساس می‌کنید که این نورپردازی صرفاً برای یک خیابان یا یک پارک است، اگر شما از همان پایه چراغ‌ های ایستاده معمولی استفاده کنید کفایت می‌کند، اما اگر از شما خواسته شده است که طرح‌ های متنوعی بر روی دیوار یا سایر عناصر موجود در محیط به وجود بیاورید، در اینجا دست شما بازتر است و به راحتی می‌توانید خلاقیت خود را نشان دهید، پس تجهیزات روشنایی شهری و تجهیزات نورپردازی متنوع‌تری را انتخاب کنید و سعی کنید که جذابیت پروژه خود را تا حد امکان بالا ببرید.

 

هزینه‌ خرید تجهیزات نورپردازی شهری

اگر نتوانسته باشید به پرسش فوق به شکل کامل و بدون ابهام پاسخ دهید، یعنی شما دقیقاً نمی‌دانید که در کار خود به دنبال چه هدفی می‌گردید و در انتها به چه چیزی خواهید رسید. این مسئله در خرید تجهیزات نورپردازی شهری بسیار مهم است و حتی بر مدیریت هزینه پروژه نیز کمک می‌کند. از این مرحله به بعد وارد دو گام نهایی می‌شوید، که گام اول آن تأمین سرمایه برای خرید این تجهیزات است.

مسلما هر کدام از این  به مواد اولیه به کار رفته و همچنین توانایی آنها در نورپردازی شهری بستگی دارد. مثلاً ممکن است یک چراغ دفنی ضد آب از یک چراغ دفنی ساده گرانتر باشد، پس سعی کنید قبل از خرید لیست قیمت که به صورت حضوری به فروشگاه‌های نزدیک خود بروید یا از فروشگاه‌های اینترنتی، مانند ایمن ترافیک کالا، قیمت هر کدام از محصولات مورد نیاز خود را در بیاورید و آنها را به مانند یک فهرست آماده کنید.

 

تجهیزات روشنایی شهری

 

محل خرید تجهیزات نور پردازی

در اینجا به آخرین پرسش و آخرین گام از خرید تجهیزات روشنایی شهری می‌رسید و در جریان آن باید مشخص کنید که برای خرید این انواع سیستم های روشنایی به سراغ چه فروشگاه‌ هایی بروید. قبل از هر چیزی به خاطر داشته باشید که امکان خرید حضوری و خرید اینترنتی تجهیزات روشنایی شهری فراهم است و این شما هستید که با توجه به وضعیت خود می‌توانید یکی از این دو مسیر را انتخاب کنید.

اگر به تجهیزاتی مانند اینترنت و روش های سفارش اینترنتی آشنایی دارید خرید اینترنتی تجهیزات نورپردازی شهری ساده‌تر و با دردسر کمتر است. در این حالت شما به سراغ یک فروشگاه اینترنتی مانند فروشگاه ایمن ترافیک می‌روید، تجهیزات روشنایی شهری مختلف را می‌بینید و با هم مقایسه می‌کنید. در نهایت با خرید و پرداخت مبلغ، این تجهیزات را درب منزل خود تحویل می‌گیرید. در روش حضوری نیز شما به یک فروشگاه در منطقه و محله خود مراجعه می‌کنید و سعی می‌کنید که بهترین تجهیزات از لحاظ کیفیت و از لحاظ قیمت برای خود انتخاب کنید.

خرید تجهیزات نورپردازی شهری در عین حال که بسیار پیچیده است، با کمی آشنایی و کسب اطلاعات در مورد آن ها، بسیار ساده می‌شود. پس با کارشناسان فنی ما در ایمن ترافیک در تماس باشید تا در مورد هرکدام از این تجهیزات شما را راهنمایی کنند.

ایمن ترافیک ارائه کننده انواع راهبند، جهت اطلاع از قیمت راهبند پارکینگ کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا