شهر و جاده

پایه چراغ خیابانی Embrace، نمادی از آغوش

شرکت Design Systems، مدلی بی نظیر از پایه چراغ خیابانی را تحت عنوان Embrace برای مسیر پیاده روی جلوی تالار اجتماعات کایفونگ در هنگ کنگ طراحی کرده است. انجمن رفاه اجتماعی کایفونگ، به عنوان یک سازمان جامعه محور که بیش از 50 سال از  فعالیتش می گذرد، در نظر دارد زندگی اجتماعی مفرحی را به ویژه برای خردسالان و سالمندان فراهم آورد.

چراغ محوطه مدرن

چراغ محوطه مدرن

 

طرح ساخت پایه چراغ خیابانی Embrace بخشی از پروژه نورپردازی فضاهای شهری و نوسازی راه عبور پیاده از سالن اجتماعات کایفونگ بوده است. در این مسیر بخش هایی از سراشیبی ها به نحوی بازسازی شده اند تا سالمندان و افراد معلول به راحتی بتوانند از آن ها عبور کنند. همچنین مجموعه ای از تجهیزات شهری نیز برای این مسیر طراحی شده است. از جمله آن ها می توان به پایه چراغ خیابانی مدرن و بی نظیر Embrace، نرده های مخصوص دستگیره دار و نیمکت ها اشاره نمود. این تسهیلات سبب می شود تا سالمندان به آسانی بتوانند از این مسیر استفاده نمایند.

پایه چراغ خیابانی انجمن کایفونگ

پایه های چراغ روشنایی

 

پایه چراغ های خیال انگیز Embrace به عنوان یکی از تزئینات خیابانی، روشنایی دلپذیری را برای مسیر پیاده روی و درختان اطراف فراهم می آورند. همچنین این چراغ های محوطه به نمادی برای انجمن کایفونگ تبدیل شده اند، که ماموریت و ماهیت این نهاد برجسته را نمایان می سازند و سبب می شوند که همه بتوانند به طور مساوی از خدمات جامعه استفاده کنند.

پایه چراغ خیابانی نمادی از آغوش

در کل، پنج پایه چراغ خیابانی در این مسیر وجود دارد. سه تا از آن ها به صورت دایره وار، درختانی را که دهه هاست در آن جا قرار دارند، به گرمی در آغوش گرفته اند. این سه چراغ نمادی از هدف انجمن کایفونگ برای خدمت به جوانان و افراد سالخورده است. دو تای دیگر از پایه چراغ ها به دو شاخه تقسیم شده اند. همانند کسی که دست هایش را باز کرده تا ورود شما را به انجمن رفاه خوش آمد گوید. تمامی این چراغ های محوطه از فولاد نرم با رنگ اپوکسی ساخته شده اند.

پایه چراغ خیابانی نمادی از آغوش

یکی دیگر از طرح های منحصر به فرد این مسیر، نورهای تعبیه شده در سازه های آلومینیومی است، که در بالای نرده موجود در امتداد جاده قرار گرفته اند. این کار برای یکپارچه سازی نرده و روشنایی محیط انجام شده است. یک نور ظریف سایه مانند نیز بر روی سطح شیب دار  ایجاد شده که راهنمایی بصری و جذاب برای رهگذران است. این نورپردازی خیابانی کمک می کند تا مردم بتوانند مسیر را به سادگی در شب طی کنند.

منبع: Contemporist

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا