دانستنی هاقوانین رانندگی

قوانین رانندگی در ژاپن

سرفصل‌های مقاله

شاید رانندگی در کشورهای خارجی برای شما هم جذاب و هیجان انگیز باشد، اما هر کشوری قوانین رانندگی و ترافیکی مخصوصی دارد. برای رانندگی باید با قوانین آن کشور آشنا باشید. قوانین رانندگی در ژاپن هم تفاوت هایی با قوانین راهنمایی و رانندگی در کشور ما دارد که در ادامه نمونه هایی را بیان می کنیم.

فرهنگ رانندگی در ژاپن

جهت رانندگی در ژاپن

بر خلاف کشور ما، اتومبیل ها در ژاپن از سمت چپ حرکت می کنند. اگر تا به حال از سمت چپ رانندگی نکرده باشید، ممکن است این فرهنگ رانندگی برای شما عجیب و مشکل باشد. خصوصا هنگامی که چرخش به چپ انجام می دهید. به هر حال این فرهنگ رانندگی در ژاپن یک قانون ترافیکی محسوب می شود و شما ملزم به رعایت آن می باشید.

 

خرید انواع تابلو راهنمایی

قوانین رانندگی برای محدودیت سرعت

حداکثر سرعت مجاز هنگام رانندگی در بزرگراه های ژاپن ۱۰ کیلومتر بر ساعت می باشد. اگر در بزرگراه نبودید، بیشتر از ۶۰ کیلومتر بر ساعت نمی توانید برانید. البته برخی از رانندگان ژاپنی به علت سرعت زیاد متوقف و جریمه می شوند. اگر با ماشین اجاره ای رانندگی کنید و سرعت اتومبیل تان بیشتر از سرعت مجاز باشد، فقط ملزم به پرداخت جریمه نقدی می شوید. میزان این جریمه با توجه به میزان سرعت غیر مجاز شما بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار متغیر است.

نحوه عملکرد دوربین ها چگونه است؟

رانندگی در خیابان های ژاپن همانند حل مسائل ریاضی می‌باشد، در ژاپن دوربین های مخفی ای وجود دارد که به هیچ عنوان نمی‌توانید آنها را ببینید، اگر از دوربین اول، دوم، سوم (دوربین های مخفی) با سرعت بالا عبور کنید و هنگامی که به دوربین بزرگ که قابل مشاهده است برسید سرعتتان را کم کنید، میانگین سرع شما در سه دوربین قبل و دوربین آخر محاسبه می‌گردد و جریمه خواهید شد.

بنابراین هرگز نمی‌توانید با سرعت بالا رانندگی کنید.

قوانین رانندگی

قوانین رانندگی برای پارک خودرو

قوانین پارک در ژاپن کمی پیچیده است. اول از همه، نباید کنار خیابان پارک کنید، مگر اینکه آنجا تابلو پارک پیدا کنید. اگر هیچ تابلو پارکی وجود نداشت، به دنبال سیستم کارت پارک هوشمند باشید. این سیستم ها در شهرهای بزرگ مثل توکیو و اوزاکا بسیار زیادند. دوم اینکه، در محوطه پارکینگ رستوران ها و فروشگاه ها باید اتومبیل تان را به پشت پارک کنید!

 


بیشتر بخوانید: هزینه تعویض پلاک ۱۴۰۱


 

ترافیک در ژاپن

گیر افتادن در ترافیک خیابان های ژاپن بسیار معمولی است. زیرا اساسا خیابان ها در ژاپن یک یا دو لاین و در بزرگراه ها تنها سه لاین برای حرکت اتومبیل ها دارند. بنابراین اگر می خواهید در ژاپن رانندگی کنید، خودتان را برای ترافیک آماده کنید.

معرفی تابلوهای ترافیکی

تابلوهای ترافیکی در ژاپن

ممکن است این بخش سخت ترین بخش قوانین رانندگی در ژاپن باشد. مثلا تابلوی “ایست” در ژاپن به شکل مثلث است و این تفاوت در علائم ترافیکی ممکن است گردشگران خارجی را دچار مشکل کند. پس برای رانندگی در خیابان ها می بایست تعداد زیادی از علائم رانندگی را به یاد داشته باشید. حداقل باید علایم توقف و سرعت را بدانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا