اطلاعات ایمنی

رعایت نکات ایمنی در سفر

سرفصل‌های مقاله

لذت سفرهای اکتشافی در دل طبیعت، کسب تجربه‌های تازه‌ای است که به‌ هیچ‌ عنوان در هتل‌های پنج ستاره‌ رخ نخواهد داد. اما بدون شک ایمنی در سفر یکی از مهم‌ترین نکاتی است.که در چنین سفرهایی باید به آن‌ توجه داشت. برای داشتن امنیت جانی نیازمند دانستن.نکات ایمنی در سفر هستیم که ما در ادامه این متن به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم.و نکاتی را که برای داشتن یک سفر خوب باید بدانید.را به شما معرفی می‌کنیم. تجهیزات لازم برای سفر شامل تجهیزات سفر و کمپینگ، وسایل کوهنوردی، وسایل شکار و دیگر ابزارات مربوط به کمپ و سفر است.

 

ایمنی در سفر

ایمنی در سفر _ مواجه شدن با حیوانات وحشی

برای کسانی که به سفر کردن در طبیعت و کمپ علاقه مندند.و زمان زیادی را در سفر در طبیعت هستند.احتمال اینکه با حیوانات وحشی مانند خرس و حتی گرگ در سفر رو به رو شوند، بسیار زیاد است.و ممکن است با مشکلات جدی نیز رو به رو شوند.اما اگر با تجهیزات سفر کامل و آموزش های لازم سفر را شروع کنید.با این مشکلات مواجه نخواهید شد. در ادامه با بعضی از حیواناتی که ممکن است.در طبیعت گردی با آنها مواجه شوید را معرفی خواهیم کرد.

سگ

سگ ها از گذشته در خدمت انسان ها بودند.و به انسان ها وفاداری زیادی داشتند.ولی در بعضی از مواقع که این حیوانات از سمت انسان ها احساس خطر کنند.ممکن است طبق رفتار غریزی خود واکنش نشان دهند. بنابراین هر رفتار تهدید آمیزی در برابر این حیوانات ممکن است.باعث شود این حیوانات به انسان ها حمله کنند. عکس العمل معمول همه انسان ها دربرابر این حیوانات فرار کردن است.که این رفتار باعث می‌شود که این حیوانات بیشتر جلب شود.

 

ایمنی در سفر

خرس سیاه

بیشترین قربانیان حمله خرس سیاه دوچرخه سواران هستند. به عنوان مثالی خرسی را فرض کنید.که در حال استراحت و خوردن میوه های وحشی لا به لای بوته ها است.و انعکاس نور آفتاب از دوچرخه باغث آزار او می‌شود.و وجود بوته ها مانع از فرار کردن سریع خرس می‌شوند.در این حال با حیوان وحشی رو به رو هستید که نمی‌تواند از مهاجم فرضی فرار کند.و تصمیم به مقابله با او را دارد و این خطرناک ترین حالت است.

در این مواقع بهترین واکنش این است که اجازه دهیم حیوان راه فرار خود را پیدا کند.و به راحتی از شما دور شود البته واکنش طبیعی هرکس فرار یا مبارزه است.که در هر دو حالت خرس غالب خواهد شد. اگر حمله این خرس ها جدی بود با استفاده از تجهیزات ایمنی در سفر.می‌توانید از جان خود محافظت کنید.

 

ایمنی در سفر

غاز و قو

امکان مواجه شدن با پرندگان مهاجم مانند غاز و قو در پارک های بعضی شهر ها زیاد است.و این پرندگان می‌توانند لذت تفریح در یک پارک را به طور کامل از بین ببرند. قدرت منقار این پرندگان به قدری زیاد است.که ممکن است با حمله آنها استخوان های انسان هم در هم بشکنند. این حیوانات فقط با احساس کردن تهدیدی از سمت انسان ها در برابر تخم های خود.و یا بچه های خود تحریک می‌شوند.و ممکن است رفتار تهاجمی نشان دهند.

مهم است که نکات ایمنی در سفر برای محافظت از جان خود در برابر حمله‌های احتمالی حیوانات وحشی را بدانید. اصلی‌ترین دلیل جذب حیوانات وحشی بوی غذاهای پس‌مانده است. بنابراین بعد از اتمام غذا، پس‌مانده‌های آن را دفن کنید. اگر موادی همچون گوشت به همراه دارید، بهتر است آن‌ها را در بسته بندی‌های محکم درون ماشین‌ نگه‌داری کنید. روشن نگه‌داشتن آتش را نیز به‌ هیچ‌ عنوان فراموش نکنید، البته مطمئن شوید که به‌ هیچ‌ عنوان شعله به گیاهان و درخت‌های اطراف سرایت نخواهد کرد.

 

ایمنی در سفر

لوازم مهم سفر

اگر قصد دارید برای پیاده‌روی به محیط اطراف کمپ بروید، بهترین کار این است.که تجهیزات سفر را در کیف و کوله پشتی خود، همراه داشته باشید. لوازم اصلی شامل یک آینه برای نور انداختن، قطب‌نما و نقشه است. به‌ جز این موارد باید جهت حرکت باد.و البته جهت جاری شدن رودخانه‌های محل اقامت خود را نیز بدانید. به‌ این‌ ترتیب اگر در جنگل گم شوید، می‌توانید دوباره به مسیر خود برگردید و راه خود را بازیابید.

علاوه بر وسیله هایی که ذکر شد در هنگاه سفر به وسیله های دیگری مانند انواع لباس ها و وسایل شکار نیازمندید.تا ایمنی در سفر را رعایت کرده و سفری ایمن داشته باشید.

لوازم سفر مناسب دارای ویژگی های فراوانی هستند.و اهمیت زیادی نیز در کیفیت سفر دارند.هر چه از تجهیزات بهتری در سفر استفاده کنید، کیفیت سفر بهتر خواهد بود.و احتمال بروز خطرات جانی کمتر خواهد شد.و در مواجه شدن با این خطرات شما می‌توانید راحت تر نجات پیدا کنید و با روش های بهتری از خود در برابر خطرات دفاع کنید.

لوازم مهم سفر

نکات بهداشتی در سفر

رعایت نکات بهداشتی در سفر اهمیت ویژه ای دارد.و برای داشتن یک سفر ایمن باید به این نکات توجه ویژه ای داشت. یکی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با ایمنی در سفر اهمیت دارد.رعایت نکات بهداشتی است. در سفر هایی که به صورت دسته جمعی انجام می‌شود.رعایت نکات مربوط به بهداشت فردی اهمیت ویژه ای دارد و الزامی است.

به عنوان مثال هنگام سفر به مناطق استوایی و یا در جنگل ها پاهای خود را مرتب بشویید.زیرا بسیاری از حشرات خطرناک به بوی بد پا حساس هستند و به سمت آن جذب می‌شوند. در قسمت هایی که حشرات زیاد هستند.از مواد شیمیایی که باعث دفع حشرات می‌شوند استفاده کنید.تا حشرات کمتری به سمت شما جذب شوند. هنگام پوشیدن یک کفش دقت کنید تا خالی از هرگونه حشره و یا نیش حیوانات باشد

نوشیدن آب در هنگام سفر را فراموش نکنید. گشت‌وگذار به‌ هیچ‌ عنوان نباید حواس شما را از مراقبت فیزیکی بدنتان پرت کند. علاوه بر همراه داشتن تجهیزات ضروری.یکی از مهم‌ترین نکات ایمنی در سفر برای حفظ سلامتی، نوشیدن آب کافی است. ادرار تیره، سردرد، احساس تشنگی شدید، سرگیجه و درد چشم‌ها یعنی شما به‌اندازه‌ی کافی آب نمی‌نوشید. این نشانه‌ها را جدی بگیرید و در طول سفر نیز به‌ اندازه‌ی کافی آب بنوشید. در زمان سفر شما فعالیت فیزیکی بیشتری داشته.و قطعاً نیاز به نوشیدن آب زیادتری دارید.

 

ایمنی در سفر

ایمنی در سفر به ارتفاعات

کوهنوردان و کسانی که در ارتفاعات سفر می‌کنند.باید به نکاتی مانند سردرد،سوختگی، سرگیجه و دیگر عوامل مشابه توجه زیادی کنند.و آنها را جدی بگیرند. برای سفر به ارتفاعات باید از مدتی قبل از سفر مسیر و دیگر عوامل را بررسی کنید.و با خطرات احتمالی که ممکن است با آن مواجه شوید آشنا باشید.و بدانید در برابر هر کدام چگونه عمل کنید.

در ارتفاعات ممکن از با مشکلاتی از قبیل گرفتگی گوش.و یا اختلال در شنوایی رو به رو شوید.که در سطوح کم طبیعی است.و مشکلی به وجود نخواهد آورد اما اگر مشکلات بیشتر شود.و باعث کلافگی شما در طولانی مدت شود باید پیگیری های لازم را انجام دهید تا مشکل جدی تر نشود.

 

ایمنی در سفر به ارتفاعات

سر گیجه در ارتفاعات

یکی از نکات ایمنی در سفر توجه به موقعیت مکانی است. اگر مکانی که در آن کمپ می‌زنید ارتفاع زیادی از سطح زمین دارد، احتمالاً باید منتظر بروز سرگیجه‌های احتمالی باشید. اگر چنین حالتی در شما رخ داد، باید هرچه سریع‌تر محل کمپ خود را تغییر داده.و به سطح زمین نزدیک تر شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا