راهنمای خرید

راهنمای خرید بهترین هدلامپ برای کمپینگ

برای خرید بهترین هدلامپ به چه نکاتی باید توجه کرد؟

وقتی بعد از ساعت‌ها پیاده‌روی و کوه‌نوردی بالاخره به مقصد خود رسیده و چادرهایمان را برپا می‌کنیم، یکی از اصلی‌ترین نیازهایمان برای استراحت کردن، داشتن نور کافی و متناسب با فضا است. نوری که هم فضای چادر را روشن کند و هم در اطراف محل کمپ، نور کافی برای دیدن و دیده شدن ایجاد کند.

بهترین وسیله برای ایجاد روشنایی در چادر مسافرتی هد لامپ یا چراغ قوه پیشانی است. اما همین هد لامپ‌ها هم انواع مختلفی دارند. داشتن اطلاعات در مورد آن‌ها می‌تواند شمارا به هنگام خرید، راهنمایی و در جهت انتخاب بهترین هد لامپ هدایت کند.

یکی از بهترین هدلامپ های موجود در بازار، هدلامپ ال ای دی است. LED چراغ‌هایی با نور کافی، کم‌مصرف و بسیار کارآمد هستند. استفاده از آن‌ها بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای لامپ های سربند است.

به‌جز LED بودن چراغ، چه موارد دیگری را به هنگام خرید بهترین هدلامپ باید در نظر گرفت؟

بهترین هدلامپ

پرتوی نور بهترین هدلامپ

وقتی برای خرید بهترین هدلامپ اقدام می‌کنید، یکی از نکاتی که به هنگام تست کردن انواع مختلف آن باید در نظر بگیرید، نوع پرتوی نور آن است.

پرتوی نور بهترین هدلامپ ها سه نوع هستند:

  • سیل وار یا گسترده: این نوع از نورپاشی برای روشن کردن فضای وسیع با مسافت کم مناسب است. مثلاً برای روشن کردن فضای چادر به منظور استراحت یا مطالعه و یا برای انجام کارهای تعمیراتی.
  •  نقطه‌ای یا متمرکز: اگر قصد دارید با هدلامپ خود مسافتی طولانی را روشن کنید، باید از این نوع نورپاشی استفاده کنید.
  •  دوکاره: این نوع از چراغ سفر بهترین هدلامپ است. چراکه با داشتن لامپ LED قابل تنظیم می‌تواند در مواقع لزوم نوری گسترده بتاباند. همچنین در صورت نیاز، نور آن به شکل نقطه‌ای و متمرکز تنظیم می‌شود.

 

چراغ سفر

فاصله‌ی پرتوی نور

 یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در انتخاب یک هدلامپ متراژ پرتاب نور آن است. چراغ قوه های پیشانی با قدرت های مختلفی در پرتاب نور ساخته می‌شوند. باید در هنگام خرید به این مورد نیز دقت کنید.

 

بهترین هد لامپ

وزن بهترین هد لامپ

به‌طور استاندارد وزن یک لامپ سربند نباید از 7 اونس بیشتر باشد. زیرا سر نباید وزنی بیش از این را تحمل کند. به دلیل تنوع در مدل‌های مختلف، بهترین راه برای انتخاب بهترین هدلامپ استاندارد، تست کردن چندین و چند مدل از آن است تا بدانید کدامیک را می‌توانید برای مدت‌زمان طولانی‌تری روی سر خود نگه‌دارید.

نکته‌ی دیگری که در این خصوص وجود دارد این است که در برخی از مدل‌های خیلی حرفه‌ای که طول مدت‌زمان شارژ آن‌ها طولانی‌تر است، چند قطعه به لامپ سربند اضافه می‌شود و بدیهی است که وزن آن‌ها نیز بالاتر است.

منبع: rei

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا