دانستنی ها

وحشتناک ترین ترافیک های دنیا (قسمت دوم)

در تاریخ 21 سپتامبر سال 2004 میلادی، زمانی که 205 میلیون خودرو به یکباره قصد خروج از شهر را داشتند، شاید هرگز فکر نمی کردند که قرار است بزرگ ترین ترافیک تاریخ آمریکا را رقم بزنند. این ترافیک مسیری 161 کیلیومتری را مسدود نمود! برای روان ساختن این ترافیک به 2 روز زمان نیاز بود. نکته جالب توجه در این بین، این بود که اتومبیل ها در طول مسیر به دلیل ترافیک ایجاد شده بنزین تمام کرده و باک آن ها خالی شده بود. همین امر سبب افزایش بیش از پیش ترافیک گردید و ماموران پلیس با گالن هایی از بنزین، مجبور به سوخت رسانی به خودروها شدند.

 

هیوستون

 

وحشتناک ترین ترافیک های دنیا

فرانسه را همگان با پاریس و موسیقی و هنرش می شناسند؛ اما بهتر است ذکر کنیم که این کشور هم یکی از وحشتناک ترین ترافیک های تاریخ را به خود دیده است. این ترافیک حتی در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت شده است و از آن به عنوان یکی از سنگین ترین ترافیک های تاریخ یاد می شود. این شهر، صفی از ماشین، به طول 176 کیلومتر را به خود دید و روزهایی بسیار جهت روان شدن این ترافیک سپری شد. دلیل ایجاد این فاجعه، بازگشت مسافران از تعطیلات زمستانی به شهر بود که با بدی آب و هوا همراه شده بود. تغییرات ناگهانی آب و هوا سبب گردید این مشکل بزرگ برای یکی از زیباترین شهرهای جهان اتفاق بیافتد.

 

پاریس

 

اتوبان غرب به  شرق آلمان 1999

آلمان صنعتی، همواره احترام خاصی نزد ایرانیان داشته و الگوی بسیاری از راه حل ها در کشورهای در حال توسعه بوده است. این کشور نیز در لیست کشورهایی قرار دارد که ترافیک های وحشتناک و سختی را تجربه کرده اند. در 12 آوریل سال 1999، زمانی که رانندگان به گشت و گذار مشغول بودند، فکر نمی کردند که قرار است در چه جهنمی ساعات بعدی عمر خود را سپری کنند!
در وحشتناک بودن این ترافیک، همین بس که 18 میلیون اتومبیل در این راهبندان محبوس شدند. در شلوغ ترین زمان های سال، تنها 50 هزار خودرو در این مسیر تردد می کردند!

 

آلمان

 

مانند ترافیک سائوپائولو، دلیل ایجاد این راهبندان نیز هیچ گاه اعلام نگردید و این موضوع سر بسته باقی ماند. عده ای آن را بسته شدن جاده برای عبور مقام های دولتی می دانستند. عده ای دیگر دلیل این فاجعه را تصادفات سنگینی قلمداد می کردند که از قبل به رانندگان اطلاع داده نشده بود. نکته ی جالب توجه اینجاست، که اگرچه ترافیک ها همیشه موضوعی ناراحت کننده به شمار می آیند اما این رویداد سبب اتحاد هرچه بیشتر مردم شرق و غرب آلمان گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا