دانستنی هاقوانین رانندگی

فرهنگ رانندگی در فرانسه

سرفصل‌های مقاله

در مطلب قبل به قوانین رانندگی در استرالیا پرداختیم. اگر برای اولین بار است که می خواهید در جاده های فرانسه رانندگی کنید، بهتر است کمی درباره فرهنگ رانندگی در این کشور نیز بدانید. قصد داریم در این مطلب تعدادی از قوانین رانندگی در فرانسه را بیان کنیم.

قوانین رانندگی در فرانسه

جالب است بدانید که چراغ های راهنمایی توقف در بالای تقاطع ها تعبیه نشده اند، بلکه در گوشه های خیابان قرار دارند.

پلیس راهنمایی و رانندگی در فرانسه

پلیس راهنمایی و رانندگی در فرانسه

در فرانسه پلیس راهنمایی هر زمان که بخواهد می تواند شما را متوقف کند و مدارک شناسایی شما را چک کند. نکته این است که مهم نیست شما مرتکب خلافی شده باشید یا نه، در واقع ایست پلیس راهنمایی فرانسه به خصوص در شهر پر ترافیک پاریس، قانونی و اتفاقی انجام می شود. بنابراین گواهینامه بین المللی معتبر یا گواهینامه ترجمه شده خود را هنگام رانندگی حتما به همراه داشته باشید. علاوه بر آن از وجود لوازم مورد نیاز در خودرو اطمینان حاصل کنید، تا هنگام ایست پلیس راهنمایی با مشکل مواجه نشوید.

 

لیست قیمت و خرید آنلاین تجهیزات ترافیکی

رعایت فرهنگ رانندگی در فرانسه

در فرانسه علاوه بر بسته لوازم ایمنی، دستگاه تست تنفس هم باید همیشه در خودرو وجود داشته باشد. در واقع در فرانسه قانونی تنظیم شده است که طبق این قانون هر راننده موظف است که کیت لوازم ایمنی، مثلث هشدار، جلیقه ایمنی و یک دستگاه یک بار مصرف تست تنفس که برای تست مصرف الکل به کار می رود را داخل خودرو خود داشته باشد. در صورت اجاره خودرو این لوازم باید در خودرو وجود داشته باشد.

 


بیشتر بخوانید : نکات مهم رانندگی در برف سنگین


رعایت فرهنگ رانندگی در فرانسه

از سمت راست برانید

فرهنگ رانندگی در فرانسه به شما امر می کند که فقط در سمت راست جاده برانید و لاین چپ فقط برای عبور موقت است. جالب است بدانید که فرانسوی ها درمورد رانندگی از سمت راست بسیار دقیق هستند و هرگز بیش از چند صد متر در لاین عبور سمت چپ رانندگی نمی کنند.

اگر راننده ای برای شما فلاشر زد، در واقع از شما می خواهد که از سمت راست جاده حرکت کنید و به فرهنگ رانندگی در آن کشور احترام بگذارید. چنانچه سعی کنید در لاین چپ رانندگی کنید همه راننده ها از شما آزرده می شوند و برای ابراز این ناراحتی به سمت شما فلاشر می زنند و از شما می خواهند درست رانندگی کنید.

منبع: Parisunraveled

تولید و فروش انواع تجهیزات ترافیکی در فروشگاه آنلاین ایمن ترافیک کالا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا