دانستنی هاقوانین رانندگی

جالب ترین قوانین کشور ویتنام

سرفصل‌های مقاله

کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا به دلیل برخورداری از شرایط آب و هوایی منحصر به فرد، معمولاً گردشگران بسیاری دارند. همانطور که در مقاله های پیشین فرهنگ رانندگی در آلمان را مورد بررسی قرار دادیم در این مقاله نیز با توجه به این موضوع سعی می‌کنیم که برخی از قوانین کشور ویتنام را مورد بررسی قرار دهیم و نشان دهیم که چه مواردی می‌تواند شما را با پلیس مواجه کند. اگر دوست ندارید که در کشور ویتنام مجبور به پرداخت جریمه به صورت دلار شوید، این ۱۱ قانون ترافیکی را به خاطر داشته باشید.


انواع تجهیزات ایمنی را در فروشگاه آنلاین ایمن ترافیک کالا مشاهده کنید.


قوانین کشور ویتنام برای موتور سیکلت

شاید این قانون در بسیاری از کشورهای دنیا وجود داشته باشد، اما چیزی که آن را در میان بندهای قوانین کشور ویتنام منحصر به فرد کرده، این است که در این کشور آمار موتورسواران بسیار بالاست و اغلب آنها ترجیح می‌دهند که به صورت چند نفری سوار موتور شوند. احتمالاً در طول گردش خود بارها با این صحنه مواجه می‌شوید که کارگران ساختمانی به صورت چهار نفری بر موتور خود سوار شده‌اند و پاهای خود را از کنار به سمت بیرون باز کرده‌اند. این گروه از افراد نه تنها در معرض حوادث مختلف در وسط جاده‌های وحشی هستند، بلکه پلیس نیز در کمین آنها خواهد بود، اگرچه مقدار جریمه آن کم است!

 

قوانین کشور ویتنام برای موتور سیکلت

 

محدودیت سرعت در ویتنام

جالب است بدانید که حد مجاز سرعت برای موتورسیکلت در مناطق شهری ۴۰ کیلومتر و در بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی ۶۰ کیلومتر در ساعت است. علاوه بر ایستگاه‌های بازرسی پلیس در مناطق مختلف دوربین‌های سرعت سنج و رادار های پلیس نیز وجود دارند، که لحظه به لحظه سرعت موتورسواران را کنترل می‌کنند. پس اگر می‌خواهید جریمه نشوید سعی کنید با جمعیت سایر موتورسواران حرکت کنید و به سرعت آنها اعتماد کنید.

 

هیچوقت جک موتور خود را فراموش نکنید

احتمالاً در کشور ما نیز با این صحنه مواجه شده‌اید که جک کناری موتور هنوز باز است و موتورسوار متوجه نمی‌شود. در وهله اول به خاطر داشته باشید که این اشتباه می‌تواند آخرین اشتباه شما باشد و گیر کردن آن باعث کشاندن شما به زیر کامیون‌های سنگین در بزرگراه‌ها شود. جالب است بدانید که در کشور ویتنام، باز بودن جک یک فرآیند غیرقانونی است و حتی در کتاب قانون آنها نیز آورده شده است. این کوتاهی می‌تواند شما را با جریمه‌های قابل توجهی مواجه کند.

 

هیچوقت در حین مستی رانندگی نکنید

رانندگی و مستی به هیچ وجه با همدیگر سازگاری ندارند و نه تنها در ویتنام بلکه در هر کشور دیگری رانندگی در مستی و برخورد دیگر رانندگان با رانندگان مست به عنوان یک مشکل بزرگ شناخته می شود.

به دلیل تمام مشکلاتی که یک راننده ی مست می تواند در خیابان های ویتنام ایجاد کند پلیس این کشور بارها قانون ترافیکی خود را تغییر داده است، تا از رشد چنین پدیده‌ای جلوگیری کند. جالب است بدانید که در قوانین کشور ویتنام حد پایین mg/ L 0.25 برای هوای موجود در خون و حد بالای mg/L 50 برای خون وضع شده است. اگر در بررسی‌های خون شما مشخص شود که مست هستید، انتظار بخشش نداشته باشید!

ترافیک موتورها در ویتنام

 

بوق زدن ممنوع

جالب است بدانید که این محدودیت حتی برای کسانی که سال‌ها در این کشور زندگی کرده‌اند، هنوز هم قابل درک نیست. به نظر می‌رسد که بر طبق این قانون، شما از ساعت ۱۰ شب تا ۵ صبح اجازه استفاده از بوق را ندارید. نکته مهم اینجاست که استفاده از بوق در شب، ممکن است شما را با پلیس در همان نزدیکی مواجه کند.

 

زیگزاگی حرکت نکنید

باید بپذیریم که زیگزاگی رفتن یکی از آزار دهنده‌ترین رفتارهای رانندگان موتورسیکلت است، که اغلب در جاده‌های ویتنام نیز دیده می‌شود. این موضوع به این دلیل است که در این کشور ترافیک وحشتناکی دیده می‌شود و موتور سواران برای فرار از این ترافیک این کار غیرقانونی را انجام می‌دهند. قوانین کشور ویتنام به سادگی می‌گوید که انحراف از مسیر مستقیم ممنوع است. پس برای ایمن بودن و جلوگیری از جریمه شدن، سعی کنید از رانندگی به صورت زیگزاگی در بین ماشین‌ها خودداری کنید.

 

پس از حادثه فرار نکنید

اگر در ویتنام هستید و قصد رانندگی دارید، احتمالاً برخی از افراد بومی به شما توصیه می‌کنند که هنگام حوادث بلافاصله از محل دور شوید، زیرا اعتقاد دارند که حتی اگر گناهکار هم نباشید، اغلب مورد هدف اخاذی قرار می‌گیرید. توجه داشته باشید که این توصیه به هیچ وجه درست نیست و ممکن است شما را در معرض خطر قرار دهد. جریمه‌هایی که به خاطر یک حادثه از شما اخذ می‌شود مبلغشان بسیار ناچیز خواهد بود.

 

قوانین ترافیکی

 

استفاده از تلفن همراه ممنوع

عدم استفاده از تلفن همراه یکی دیگر از قوانین کشور ویتنام است، که هرکس از آن سرپیچی کند با جریمه و مشکل مواجه خواهد شد. به سادگی افراد زیادی هستند که از گوشی‌های تلفن همراه در حین رانندگی استفاده می‌کنند، اما اگر در همان لحظه در معرض دید پلیس قرار گیرند، مطمئن باشید که جریمه خواهند شد.

 

کلاه ایمنی اجباری است

خارجی‌ها در نقاط توریستی ویتنام مانند جزیره Phu Quoc و Nha Trang تمام وقت بدون کلاه ایمنی می‌چرخند. درقوانین کشور ویتنام به طور صریح ذکر شده است، که عدم استفاده از کلاه ایمنی جرم محسوب شده و جریمه عدم استفاده از آن در حدود یک و نیم دلار آمریکا است. البته با توجه به اینکه اکثر این افراد مجوز رانندگی یا بیمه مربوط به این کشور را ندارند، در نهایت این جریمه را پرداخت می‌کنند و از این وضعیت خارج می‌شود.

 

صحبت کردن هنگام موتورسواری ممنوع

اگر شما هم از کسانی هستید که اغلب در حین موتور سواری با دوستان خود یا موتور کناری صحبت می‌کنید، باید بدانید که این کار در کشور ویتنام جرم محسوب می‌شود و پلیس می‌تواند شما را جریمه کند. البته از لحاظ ایمنی و رفتارهای رانندگی نیز این کار درستی نیست.

 

چیزی به اسم بکسل کردن وجود ندارد!

این مورد می‌تواند کمی غم انگیز باشد و معمولاً در مورد کسانی که در جاده می‌ماند، می‌تواند تبعاتی داشته باشد. معمولاً در اثر حوادث مختلف ممکن است بنزین وسیله نقلیه شما تمام شود، یا لاستیک موتور پنچر شود. در بندهایی از قوانین کشور ویتنام به این موضوع اشاره شده است که شما به هیچ وجه نمی‌توانید وسیله نقلیه را بکسل کنید یا هل دهید. در صورت انجام احتمالی این کار، شک نکنید که افسر پلیس با برگه جریمه به سراغ شما خواهد آمد.

اگرچه قوانین ترافیکی ویتنام در همه کشورهای دنیا بسیار به هم شبیه هستند، اما ممکن است در برخی جزئیات با هم متفاوت باشند. امیدواریم این ۱۱ قانون ترافیکی در ویتنام توجه شما را به خود جلب کرده باشد. با ما در ایمن ترافیک همراه باشید تا در سایر مطالب به معرفی کشورهای دیگر بپردازیم.

 

منبع: theculturetrip

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا