دانستنی هاتکنولوژی

تکنولوژی های جدید در لوازم جانبی دوچرخه سواران

سرفصل‌های مقاله

امروزه دوچرخه برای اهداف مختلفی استفاده می شود. خوب است بدانید که داشتن یک دوچرخه مناسب می تواند تفاوت بزرگی در کیفیت دوچرخه سواری ایجاد کند. افراد باهوش به جای خرید دوچرخه جدید و صرف هزینه بالا، از لوازم جانبی مختلف کمک می گیرند. برای مثال یکی از این لوازم جانبی دوچرخه می تواند یک کیف مجهز به تمام ابزار لازم برای تعمیر دوچرخه باشد، یا یک کلاه ایمنی با تجهیزات ایمنی پیشرفته ای که در آن به کار رفته، یا یک سیستم روشنایی مخصوص دوچرخه برای افزایش دید در ترافیک های شبانه. حتی دور از ذهن نیست که یک جلیقه هوشمند که به شبکه جهانی اینترنت هم متصل می شود، برای دوچرخه سواران تولید گردد!

با توجه به تراکم ترافیک در شهرهای بزرگ جهان یکی از مهم ترین وسایل نقلیه ارزان قیمت دوچرخه ها هستند. بنابراین برخی دوچرخه را به عنوان یک وسیله به کار می گیرند. برخی هم برای جا به جایی های روزانه از آن استفاده می کنند، عده ای هم برای ورزش حرفه ای و ثبت رکوردها در رشته های مختلف دوچرخه سواری می کنند.

جدیدترین لوازم جانبی دوچرخه سواری

تا به امروز لوازم جانبی دوچرخه و ابزارهای نوآورانه زیادی در این زمینه طراحی شده اند، تا ضمن پاسخ به نیازهای مختلف یک دوچرخه سوار در جاده، ایمنی آن را نیز افزایش دهند و تجربه یک دوچرخه سواری لذت بخش را فراهم کنند. در این مطلب قصد داریم تعدادی از لوازم جانبی دوچرخه پر کاربرد را که به تازگی تولید شده اند، معرفی کنیم.

لوازم جانبی دوچرخه سواری

چراغ پیشرفته لیزری  Blaze Laserlight

با هدف ایجاد محیط امن تر در طول شبانه روز و در سطح شهرهای شلوغ، وسیله ای به نام  Blaze Laserlight طراحی شده است. این وسیله جانبی یک چراغ LED می باشد که توسط یک لیزر سبز رنگ، نمادی از شکل دوچرخه را شش متر جلوتر از دوچرخه روی سطح خیابان ایجاد می کند، تا به سایر خودروها و عابران پیاده هشدار دهد که مراقب عبور دوچرخه باشند. جالب است بدانید که این وسیله یکی از محبوت ترین لوازم جانبی دوچرخه است که علی رغم کوچکی بسیار کارآمد و بادوام است. علاوه بر آن ضد آب بوده، هنگام باران آسیب نمی بیند و بسیار آسان نصب می شود.

چراغ پیشرفته لیزری

کیف چرم دست ساز مخصوص دوچرخه سواران

برای سهولت و رفع نیاز دوچرخه سوارانی که به طور مداوم در مسیر های طولانی رفت و آمد می کنند و اکثرا مدارک و لوازمی را به همراه دارند، یک کیف تمام چرم طراحی شده است. شکل ظاهری این کیف تقریبا مانند سایر کیف های اداری می باشد؛ با این تفاوت که به راحتی می توان آن را بر روی قاب دوچرخه نصب کرد و قابل تنظیم در اندازه ۳۲×۲۵×۵.۵ سانتی متر می باشد. ضمن آن که محافظ خوبی برای مدارک و لوازم مهم محسوب می شود، در ظاهر دوچرخه نیز بسیار شیک جلوه می کند.

کیف چرم دست ساز مخصوص دوچرخه سواران

پیراهن هوشمند Levi’s

جالب است بدانید که برای افزایش دقت دوچرخه سواران و جلوگیری از تصادف هنگام استفاده از گوشی همراه در حال دوچرخه سواری، برند پوشاک Levi’s در همکاری با شرکت Google با به کارگیری تکنولوژی پیراهن هوشمند، Levi’s Smart Jacket را طراحی و تولید نموده است. در واقع دوچرخه سوار می تواند با نصب برنامه Jacquard بر روی گوشی هوشمند خود، پیراهن هوشمند را مدیریت کند و به راحتی و در حالی که رکاب می زند و به مسیر خود ادامه می دهد، بدون توقف فعالیت های ضروری نظیر پیام های دریافتی، ارسال تماس به پست صوتی، انتخاب موسیقی و یا راهنمایی گرفتن درمورد مسیر را فقط با ضربه زدن و یا کشیدن دست به لبه آستین چپ خود کنترل و مدیریت کند.

پیراهن هوشمند Levi's

کلاه ایمنی هوشمند

کلاه ایمنی Lumos اولین کلاه ایمنی هوشمند جهان است که برای افزایش ایمنی دوچرخه سواران طراحی شده است. در واقع چراغ های LED زیادی بر روی آن تعبیه شده است، که نه تنها باعث رویت دوچرخه سوار در جاده های تاریک شبانه می شود، بلکه این چراغ های LED وظیفه هشدار به دوچرخه سوار در مواقع احتمال برخورد با سایر وسایل نقلیه را نیز بر عهده دارند؛ به طوری که در پیچ خیابان ها و هنگامی که دوچرخه سوار نسبت به خیابان بعدی دید ندارد، به او هشدار می دهد.

کلاه ایمنی Lumos که یکی از پیشرفته ترین لوازم جانبی دوچرخه سواران است، توسط دکمه ای که روی فرمان دوچرخه نصب شده، از طریق وایرلس با آن در ارتباط بوده و کنترل می شود. 10 عدد LED سفید رنگ در قسمت جلو و 38 عدد LED قرمز رنگ در قسمت پشت و 11 عدد LED در طرفین کلاه نصب شده است. شکل مثلثی پشت کلاه کمک می کند تا سایر وسایل نقلیه بهتر فاصله خود را با دوچرخه سوار تخمین بزنند. جالب است بدانید که حتی در هوای آفتابی و داغ و بارانی و سرد هم می توان با کلاه ایمنی Lumos دوچرخه سواری کرد و یک تجربه ایمن و لذت بخش داشت.

 

بیشتر بخوانید : بررسی تخصصی کلاه ایمنی و نحوه خرید کلاه ایمنی مناسب

چراغ عقب مجهز به دوربین HD

چراغ عقب مجهز به دوربین HD

Cycliq fly6 V یک چراغ با قابلیت روشنایی ۳۰ لومن است، که در قسمت عقب دوچرخه نصب شده و باعث می شود که دوچرخه سوار در تاریکی شب قابل مشاهده باشد و ایمنی آن را به چند برابر افزایش می دهد. بهتر است بدانید که Cycliq Fly6 V به یک دوربین نیز مجهز می باشد، که با رزولوشن ۱۲۸۰×۷۲۰ و با ۳۰ فریم در ثاینه هر اتفاقی که پشت سر شما رخ می دهد را ضبط می کند. با توجه به قابلیت تکنولوژی جعبه سیاه به کار رفته در آن، همیشه فیلم های قبل و بعد از حادثه به صورت خودکار ثبت می شوند و این امر یک دلیل ارزشمند برای آرامش خاطر دوچرخه سواران و استفاده از این نوع لوازم جانبی دوچرخه سواری به حساب می آید.

منبع: travelaway


عرضه انواع کلاه های ایمنی در فروشگاه آنلاین ایمن ترافیک کالا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا