شهر و جادهتجهیزات ترافیکی

علائم رانندگی: لیست انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی +عکس

سرفصل‌های مقاله

انواع علائم راهنمایی و رانندگی در خیابان ها جزء مهم ترین مواردی هستند که همه ی رانندگان باید آنها را جدی بگیرند و طبق آنها عمل کنند تا نظم شهر رعایت شود و تصادفات شهری کاهش یابد. این علائم ترافیکی انواع تابلو ترافیکی گوناگونی دارند که معنی تابلوهای راهنمایی و رانندگی متفاوت و خاص همان تابلوست و همچنین و بیش از 90 درصد تابلو راهنمایی و رانندگی در همه کشور های جهان یکسان است.

در ادامه متن به بررسی چند مورد از این علائم ترافیکی راهنمایی رانندگی می‌پردازیم و کاربرد آنها را بیان می‌کنیم. به عنوان مثال بعضی از علائم رانندگی گرد هستند بعضی دیگر از علائم ترفیکی مثلث که این شکل تابلوهای راهنمایی و رانندگی از انواع علائم راهنمایی و رانندگی نشان دهنده یک نوع از اخطار های رانندگی می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید اینترنتی تجهیزات ترافیکی و انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی و ترافیکی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تابلوهای بازدارنده یا انتظامی راهنمایی و رانندگی

تابلوهای بازدارنده یا انتظامی راهنمایی و رانندگی، عناصر مهمی در از انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی در ساماندهی ترافیک و حفظ امنیت جاده ها هستند. انواع تابلو ترافیکی و تابلو راهنمایی و رانندگی با استفاده از نمادها، علائم و متون کوتاه، رانندگان را در جهت صحیح حرکت و رفتار قرار می دهند. تابلوهای بازدارنده نشان می دهند کجا باید توقف کرده یا سرعت خودرو را کم کرده و …

رعایت حق تقدم

رعایت فاصله کمتر از 50 متر ممنوع

سبقت برای کامیون ممنوع

سبقت ممنوه

سرعت بیش از 30 کیلومتربرساعت ممنوع

ایست بازرسی گمرک

ایست

ایستادن ممنوع

بوق زدن ممنوع

پایان تمام محدودیت ها

پایان حداقل سرعت 30 کیلومتربرساعت

پایان خیابان اصلی

پایان سبقت ممنوع برای کامیون

پایان سبقت ممنوع

پایان محدودیت سرعت 80 کیلومتر

پایان منطقه توقف ممنوع

توقف در روز زوج ممنوع

توقف در روز فرد ممنوع

توقف ممنوع

جهت عبور در میدان

حداقل سرعت 30 کیلومتر

حداقل سرعت در خطهای عبور

حداکثر سرعت در خطهای عبور

حق تقدم عبور با شما

حق تقدم با نقلیه روبرو

خط ویژه عبور

خیابان اصلی

خیابان یک طرفه

دور زدن ممنوع

راه یک طرفه

فقط عبور مستقیم مجاز

عبور از سمت چپ مجاز

عبور از سمت راست مجاز

عبور از هر دو سمت مجاز

عبور بیش از 2.9 متر ممنوع

عبور با بار بیش از 2.4 تن ممنوع

عبور با عرض بیش از 2 متر ممنوع

عبور چرخ دستی ممنوع

عبور خودرو با یدک ممنوع

عبور دوچرخه ممنوع

عبور سواری ممنوع

عبور عابرپیاده ممنوع

عبور فقط با زنجیرچرخ

عبور کامیون با طول بیش از 2متر ممنوع

عبور کامیون ممنوع

عبور کامیون یدک دار ممنوع

عبور کلیه وسایل نقلیه ممنوع

عبور گاری ممنوع

عبور مستقیم و گردش به چپ مجاز

عبور مستقیم و گردش به راست مجاز

عبور موتور سیکلت ممنوع

عبور وسایط با محموله خطرناک ممنوع

عبور وسایط با وزن بیش از 5.5 تن ممنوع

عبور وسایط نقلیه موتوری ممنوع

فقط عبور اسب سوار

فقط عبور به چپ مجاز

فقط عبور دوچرخه و پیاده

فقط عبور دوچرخه

فقط عبور راست مجاز

فقط عبور عابر پیاده

فقط گردش به چپ مجاز

فقط گردش به راست مجاز

گردش به چپ ممنوع

گردش به راست ممنوع

مسیر کامیون حامل کالای خطرناک

منطقه توقف ممنوع

ورود از هر دوطرف ممنوع

ورود ممنوع

تابلوهای اخطاری یا هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی

تابلوهای اخطاری یا هشدار دهنده از دیگر انواع علائم راهنمایی و رانندگی و تابلو راهنمایی و رانندگی هستند که شامل تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوهای هشداردهنده در مورد خطرات موجود در فضای باز و تابلوهای اطلاع‌رسانی مربوط به اماکن و خدمات موجود در پارک‌ها می‌شوند.

اولین پیچ به چپ

اولین پیچ به راست

برآمدگی

به تابلو رعایت حق تقدم نزدیک می شوید

پرتاب سنگ

پرواز هواپیما در ارتفاع کم

پرواز هواپیما در ارتفاع کم

پل متحرک

پیچ به چپ

پیچ به راست

تراکم ترافیک

تقاطع

تقاطع

تقاطع

تقاطع

تقاطع

تقاطع

تقاطع

تقاطع

تقاطع با راه آهن دو خطه

تقاطه با راه آهن

تقاطع جاده و راهن 

عبور حیوانات اهلی

عبور حیوانات اهلی

تقاطع جاده و راه آهن بدون راهبند نصب در 300متری

تقاطع جاده و راه آهن در 100 متری

تقاطع جاده و راه آهن در 200 متری

تقاطع جاده و راه آهن در 300 متری

تقاطع راه آهن با راهبند

تقاطع را آهن بدون راهبند

تقاطع فرعی و اصلی

تقاطع مسیر قطار شهری

تقاطع

جاده دوطرفه

جهت وزش باد شدید از چپ

چاله

چراغ راهنما

خطر سقوط در آب

خطر

دست انداز

راه از چپ باریک می شود

راه از راست باریک می شود

راه از چپ و راست باریک می شود

راه لغزنده

ریزش سنگ

سرازیری خطرناک

سربالایی خطرناک

شانه خطرناک

شیب سربالایی

شیب سرپائینی

عبور اطفال

عبور اطفال

علائم قانونی

انواع علائم راهنمایی و رانندگی در همه کشور ها یکسان است و اگر شخصی از یک کشوری به کشور دیگری برود می‌تواند به راحتی متوجه علائم ترافیکی راهنمایی رانندگی شود؛ به عنوان مثال علایم ترافیکی که نشان دهنده جای پارکینگ است و یا علائ ترافیکی که نشان دهنده اتوبوس یا مترو است.

علائم هشداری

شاید مهمترین علائم ترافیکی راهنمایی رانندگی که جان شما را نجات می‌دهد علامت های هشداری باشد که اهمیت زیادی هم دارند و رعایت کردن آنها بسیار مهم است و اگر مهمترین علائم راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنید تخلف به حساب می‌آید و شامل جریمه های زیادی خواهد شد. این قانون نه تنها در ایران بلکه در همه کشور ها پیگرد قانونی دارد.

انواع تابلو ترافیکی و علائم هشدار عبارتند از هشدارهای پیچ و منحنی، علایم تقاطع، تلفیق و هشدارهای انتقال مسیر، فاصله پل، هشدارهای مربوط به بزرگراه، هشدارهای تپه، و اخطارهای عابر پیاده در میان دیگران تقریبا هر علامت هشداری یک نماد بدون متن است که تصویر آن واضح است.

لیست قیمت انواع تابلو ترافیکی

علائم راهنمایی

انواع علائم راهنمایی و رانندگی در یک مسیر جدید و به خصوص در مسیرهای بین ایالتی کمک زیادی به رانندگان می‌کنند. هشدارهای مربوط به تقاطق ها، پل ها و جاده های فرعی همگی مثالی از انواع علائم راهنمایی و رانندگی هستند. امروزه بیشتر مردم دنیا از ابزارهای هوشمند برای مسیریابی استفاده می‌کنند که ممکن است موجب حواس پرتی آنها گردد. شاید به همین دلیل پلیس بزرگراه بیشتر بر علائم راهنمایی و نصب تابلو راهنمایی و رانندگی تمرکز می‌کند.


بیشتر بخوانید : تابلو ترافیکی استاندارد


انواع علائم راهنمایی و رانندگی رنگی چه معنی می‌دهد؟

رنگ ها در علائم رانندگی تاثیر فراوانی دارند معنی تابلوهای راهنمایی و رانندگی نشان دهنده مورد مخصوصی هستند و رانندگان قبل از دریافت گواهی نامه باید آشنایی کافی با همه علامت ها ، علایم ترافیکی ، انواع تابلو ترافیکی و مفهوم رنگ ها در تابلوهای راهنمایی و رانندگی را داشته باشند.

 

انواع علائم راهنمایی و رانندگی

علائم قرمز و سفید

مفهوم رنگ ها در تابلوهای راهنمایی و رانندگی که به رنگ های قرمز و سفید هستند نشان دهنده قوانینی هستند که حتما باید رعایت شوند. اگر علائم ترافیکی راهنمایی رانندگی به رنگ های قرمز و سفید مشاهده کردید به این معنی است که آن کار را انجام ندهید و یا خیلی دقت کنید. دلیل انتخاب رنگ قرمز در تابلو راهنمایی و رانندگی جلب توجه مناسب آن در مسیرهای شهری و جاده ای است. برای خرید اینترنتی تابلو ترافیکی به فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا مراجعه فرمایید.

علائم زرد

علائم رانندگی که در تابلو راهنمایی و رانندگی به رنگ زرد دیده می‌شود نشان دهنده افزایش توجه و مراقبت در آن زمینه است. این علایم ترافیکی اهمیت زیادی دارند ولی  بعضی از راننده ها توجه زیادی به این علائم رانندگی نمی‌کنند و آنها را جدی نمی‌گیرند و همین این موضوع می‌تواند دلیل بسیاری از تصادفات جاده ای باشد.

علائم آبی

این علائم در تابلو راهنمایی و رانندگی نشان دهنده لوازم تحت تعمیر و نشان دهنده الزامات است؛ یعنی اگر علامتی به رنگ آبی در علائم ترافیکی راهنمایی رانندگی مشاهده کردید نشان دهنده این است که عملی که روی علائم ترافیکی راهنمایی رانندگی مشخص شده است باید انجام شود و سرپیچی از آن تخلف در قوانین راهنمایی رانندگی است.

علائم نارنجی

مهم ترین وظیفه ای که علائم ترافیکی راهنمایی رانندگی در تابلو راهنمایی و رانندگی دارند این است که شما را هوشیار نگه دارند. از مهم ترین کار هایی که باید هنگام رانندگی به آن توجه کرد این است که هوشیار باشید و به تمام علامت ها و هشدار های علائم ترافیکی راهنمایی رانندگی توجه کافی کرده و آنها را جدی بگیرید. به دلیل آن که هر کدام از آنها ضرورتی داشته اند و نشان دهنده نکته مهمی در هنگام رانندگی است.

 

علائم سبز

بیشتر مردم تصور می‌کنند که رنگ سبز در تابلو راهنمایی و رانندگی نشان دهنده حرکت آزاد است. به عنوان مثال رنگ سبز در بعضی جاها نشان دهنده این است که تا مقصد مورد نظر شما چه مسافتی را باید طی کنید و یا این که اسم اتوبان و یا خیابانی که در آن هستید چیست. انواع علائم راهنمایی و رانندگی بیشتر با اشکال هندسی مربع یا مستطیل خود را نشان می‌دهد و به شکل دایره و یا مثلث دیده نشده است.

علائم رانندگی قهوه ای

علائم قهوه ای رنگ برای اماکن تفریحی استفاده می‌شود و بیشتر اوقات نشان دهنده مکانی برای استراحت یا اماکن تفریحی در جاده هستند. این رنگ در سال 1975 علنی و در سازمان رسمی کشور ثبت شد.  انواع علائم راهنمایی و رانندگی دارای اهمیت ترافیکی زیادی نیستند ولی برای اطلاع رسانی مهم بوده و رانندگان به آنها توجه زیادی می‌کنند.

اشکال هندسی علائم رانندگی

همان طور که در ابتدای متن اشاره کردیم اشکال هندسی انواع علائم راهنمایی و رانندگی دارای اهمیت فراوانی هستند و هر کدام نشان دهنده علامت مشخصی می‌باشند که معنی اشکال هندسی در تابلوهای راهنمایی و رانندگی با هم فرق دارند. در ادامه با جزئیات بیشتری با اشاره های ترافیکی با علایم ترافیکی و تابلو راهنمایی و رانندگی آشنا می‌شوید.

انواع تابلو ترافیکی و تابلوهای راهنمایی و رانندگی براساس اشکال هندسی طراحی و ساخته می شوند که هر کدام از تابلو راهنمایی و رانندگی براساس شکال هندسی و رنگی که دارند معنا و مفهم خاص خود را دارند.

 

اشکال هندسی علائم رانندگی

علائم رانندگی هشت ضلعی

از این انواع علائم راهنمایی و رانندگی برای علامت توقف مطلق به کار می‌رود دیده نشده است که کاربرد دیگری نیز داشت باشد.

علائم رانندگی مثلث

انواع علائم راهنمایی و رانندگی که به شکل مثلث دیده می‌شوند نشان دهنده احتیاط فراوان و کم کردن حرکت یا توقف کامل است.

علائم رانندگی دایره ای

این تابلو ها و علایم ترافیکی که بیشتر به شکل دایره هستند همان تابلو های انتظامی یا بازدارنده هستند که به رنگ های گوناگونی دیده می‌شوند ولی بیشتر علایم ترافیکی به رنگ سفید با نوار های حاشیه ای قرمز دیده می‌شوند.

علائم رانندگی لوزی

این علائم راهنمایی رانندگی که به شکل لوزی هستند و بیشتر اوقات با رنگ زرد یا نارنجی دیده می‌شوند نشان دهنده خطرات فصلی یا عبور حیوانات در جاده ها هستند و رانندگان را از خطرات احتمالی که باید به آنها توجه کرد، مطلع می‌کنند.

علائم رانندگی مستطیل شکل تنظیمی

معنی تابلوهای راهنمایی و رانندگی مستطیل شکل تنظیمی برای اطلاع رانندگان از وضعیت جاده هستند. این علایم ترافیکی بسته به رنگی که دارند دارای معنی به خصوصی هستند.

علائم رانندگی مستطیل شکل اطلاعی

این علائم رانندگی که دوباره به شکل مستطیل دیده می‌شوند نشان دهنده علائم ترافیکی و اطلاعاتی است که رانندگان حین رانندگی در جاده ها به دانستن آنها احتیاج دارند. مواردی چون مسافت تا شهر بعدی و یا مکان های تفریحی با این نوع تابلو نشان داده می‌شوند.

همانطور که در متن گفته شد انواع علائم راهنمایی و رانندگی بسیار متنوع بوده و در شکل ها و رنگ های مختلفی تولید و نصب می‌شوند. برای تمامی رانندگان لازم است تا با مهمترین علائم راهنمایی و رانندگی و مفهوم رنگ ها در تابلوهای راهنمایی و رانندگی آشنایی کامل داشته و به قوانین علائم ترافیکی راهنمایی رانندگی احترام بگذارند.

اگر قصد خرید تابلو راهنمایی و رانندگی و علائم ترافیکی را دارید می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را در مورد علایم ترافیکی کسب نمایید. هم چنین با مراجعه به سایت ایمن ترافیک کالا می توانید مشخصات فنی محصولات و لیست قیمت علایم ترافیکی را مشاهده کنید.

ایمن ترافیک ارائه کننده انواع تابلو راهنمایی و رانندگی و علائم ترافیکی راهنمایی رانندگی می‌باشد، جهت اطلاع از قیمت تابلو راهنمای طبقات کلیک کنید.

به جرات می توان گفت انواع تابلو ترافیکی و تابلو راهنمایی و رانندگی از مهم ترین علائم هشداری در جاده ها هستند. قدمت استفاده از این تابلوهای راهنمایی و رانندگی بسیار بیشتر از سایر تجهیزات ترافیکی شهری و جاده ای است. در جاده ها، در مسیرهای پر پیچ و خم وجود تابلو ترافیکی برای نشان دادن راه از ضروریات است.

از مهم ترین علائم هشداری در.جاده ها تابلوهای ترافیکی هستند. بسیار اتفاق می افتد که رانندگان در اثر نبود علائم هشدار دهنده و علایم ترافیکی، دچار سوانح و خسارت می شوند. با خرید تابلو های ترافیکی و تابلو راهنمایی و رانندگی ایمن می توان خسارات موجود را به حداقل رسانده و ایمنی جاده ها را ارتقا داد.

 

ضرورت استفاده از تابلو ترافیکی

اکثر تصادفات، خسارت های جاده ای، گم کردن مسیر و مواردی از این دست در خیابان هایی اتفاق می افتد که تابلو ترافیکی وجود نداشته یا با نواقصی همراه بوده است. مجموعه تابلو های ترافیکی و تابلو راهنمایی و رانندگی از جمله موثر ترین تجهیزات ترافیکی هستند که می توانند خسارات جاری را به حداقل رسانده و راننده را در پیدا کردن مسیر راهنمایی کنند.

با نصب انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تابلوهای ترافیکی در خیابان های شهری و برون شهری، جاده، اتوبان، معابر و … می توان جاده را استاندارد سازی کرده و راننده را در مسیر با علایم ترافیکی همراهی نمود. قابلیت دیده شدن، خوانده شدن و جلب توجه راننده، مقاومت در برابر شرایط جوی و سازگاری با محیط زیست از جمله مهم ترین ویژگی های شاخص تابلو های استاندارد ترافیکی و تابلو راهنمایی و رانندگی می باشند. از دیگر مزایای وجود این تابلوهای ترافیکی شهری و جاده ای و علایم ترافیکی می توان به موارد مهم زیر اشاره نمود:

  • انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی به راننده در انتخاب بهترین مسیر کمک می رسانند.
  • علایم ترافیکی سرعت مجاز را به راننده گوشزد کرده و به عنوان تابلو خطر محل عبور کودکان، حیوانات، خودرو های سنگین و… را به او هشدار می دهند.
  • نام خیابان ها، معابر، مکان های عمومی و مقدار مسافت رسیدن به مقصد را عنوان می کنند.
  • تابلو علائم ترافیکی هشدار های ترافیکی، اطلاعاتی و وجود خطر را در هنگام شب امکان پذیر می سازند.
  • علایم ترافیکی اختلال، گم شدن و زمان رسیدن به مسیر را به حداقل می رسانند.

ضرورت استفاده از تابلو ترافیکی

نقص در تابلو ترافیکی

مزایای بی شمار علائم ترافیکی موجب می گردد تا مسئولین و شهرداری ها نسب به خرید انواع تابلو های ترافیکی ایمن اقدام نمایند. عدم توجه به رفع نواقص تابلو ها حوادث جبران ناپذیری را برای خودرو و سرنشینان ایجاد نموده و موجب بروز مشکلات فراوان می گردد. از جمله رایج ترین مشکلات تابلو های ترافیکی ناقص و معیوب، می توان به موارد مهم زیر اشاره نمود:

 

لیست قیمت انواع تابلو ترافیکی

  • تناقض و کج فهمی ایجاد می کند؛
  • موجب سر در گمی راننده شده و ترافیک شهری را مختل می نماید؛
  • مدت زمان رسیدن به مقصد را طولانی تر می کنند؛
  • نصب در نقاط کور یا میان شاخ و برگ درختان توجه راننده به وجود خطر را جلب نمی نماید؛
  • نداشتن انسجام، تناسب با محیط، کوچک بودن و در معرض دید نبودن؛
  • افزایش بروز خطر در تاریکی؛
  • سلب توانایی عکس العمل سریع رانندگان در مواجهه با خطرات؛
  • افزایش تصادفات جاده ای، تصادف خودرو و برخورد با موانع؛
  • نا زیبایی در سطح شهر.

با خرید تابلو های ترافیکی استاندارد در ابعاد و رنگ مناسب  و هم چنین انواع علائم راهنمایی و رانندگی از فروشگاه های معتبر می توان ترافیک را مدیریت نمود، خسارات را به حداقل رساند و چهره شهر را زیبا تر کرد. در این مقاله به معرفی تابلو های ترافیکی، تابلو راهنمایی و رانندگی و مزیت و ویژگی های هر یک از علایم ترافیکی خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: نحوه خط کشی خیابان و خط کشی معابر

تابلو های ترافیکی استاندارد

انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی استاندارد از مواد مقاوم به شرایط محیطی ساخته شده اند، مقرون به صرفه هستند و علائم راهنمایی و رانندگی را به خوبی نمایش می دهند. این تابلو های ترافیکی با محیط زیست سازگار بوده و به راحتی نصب می شوند. ابعاد استاندارد تابلوهای راهنمایی و رانندگی بستگی به شکل تابلو راهنمایی و رانندگی دارد.

به عنوان مثال تابلویی به شکل دایره دارای قطر ۷۵  سانت است است و یا تابلویی به شکل مربع تشکیل شده از اضلاع ۶۰×۶۰ است. با خرید تابلو های ترافیکی  استاندارد نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی و معتبر از فروشگاه ها و مراکز معتبر، خریدی بصرفه و با کیفیت داشته باشید و خسارت های جاده ای را کاهش دهید.

مشخصات فنی و ویژگی های یک تابلو ترافیکی استاندارد شامل موارد زیر می باشد:

  • رنگ علائم ترافیکی راهنمایی رانندگی در برابر تابش آفتاب و نفوذ رطوبت از بین نمی رود و دچار پوسیدگی یا زنگ زدگی نمی شود؛
  • علائم ترافیکی راهنمایی رانندگی سازگار با محیط زیست و شرایط جوی است؛
  • علائم ترافیکی در ابعاد و اندازه های مشخص و استاندارد ساخته شده اند؛
  • علایم ترافیکی از زبان بین المللی برخوردار بوده و چند زبانه هستند، تا امکان استفاده از آن برای فارسی زبانان و انگلیسی زبانان میسر باشد؛
  • علائم ترافیکی راهنمایی رانندگی خوانا و قابل فهم هستند، کلمات از بین نمی روند و کم رنگ نمی شوند؛
  • آلودگی های جاده نظیر گرد و غبار و دوده را به خود جذب نمی کنند؛
  • زنگ نمی زند، فرسوده نمی گردد و هزینه نگهداری را کاهش می دهند؛
  • مسیر را مشخص کرده و نام اصلی خیابان ها را ذکر می کند؛
  • شبرنگ هستند و قابلیت دید در شب دارند.

تابلو ترافیکی

انواع تابلو های ترافیکی

انواع تابلو ترافیکی یا به اصطلاح تابلو جاده با توجه به نوع کاربرد، ابعاد تابلوهای راهنمایی و رانندگی و مشخصات فنی به موارد مهم زیر دسته بندی می شوند:

  • تابلو های انتظامی و بازدارنده همچون تابلو های ایست، توقف ممنوع و.. که عموما از رنگ های هشدار دهنده و شبرنگ قرمز تشکیل شده اند و ابعاد دایره ای دارند.
  • تابلو های خطر برای هشدار جاده های در دست تعمیر یا آسیب دیده و یا وجود موانع. این تابلو راهنمایی و رانندگی عموما مثلثی شکل و با حاشیه نوار قرمز هستند.
  • رنگ تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تابلوهای ترافیکی خبر دهنده و آگاهی بخش عموما به رنگ های زرد، آبی، سبز و سفید هستند و با اشکال هندسی دایره، مثلث، مربع و مستطیل در جاده ها دیده می شوند.

این تابلو ها و علائم ترافیکی به منظور کنترل سرعت، محافظت از عابران پیاده، توقف خودرو، اعلام میدان ها و دور برگردان ها، اعلام جهت های جغرافیایی و مسیر، حفظ کارگران شهرداری، تعیین محل پارک، تردد مجاز ماشین ها و اطلاع از مسیر به کار می روند و بسیاری از خطر های مربوط را به حداقل می رسانند.

با خرید تابلو ترافیکی جاده ها را ایمن سازی کرده و به اعتبار و ارزش تردد آن بیافزایید. بدین صورت برای خرید تابلو ترافیکی جاده ای از شرکت تجهیزات ترافیکی ایمن ترافیک کالا ، می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از مشاوره های لازم در این خصوص بهره مند شوید.

تابلو های ترافیکی اطلاع دهنده یا انتظامی

انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی انتظامی آن دسته از تابلو ها هستند که با هدف آگاهی بخشیدن به رانندگان ایجاد شده اند. از جمله این علایم ترافیکی می توان به مواردی همچون بوق زدن ممنوع، توقف ممنوع، پارک ممنوع، سبقت ممنوع و … اشاره کرد. عموم این تابلوهای راهنمایی و رانندگی به شکل دایره و با نوار حاشیه قرمز می باشند و به صورت کاشت در زمین و استفاده از میلگرد صلیبی نصب می شوند.

استفاده از این تابلوهای راهنمایی و رانندگی در مناطق شهری و برون شهری میزان خطرات و تخلف را به حداقل رسانده و از وقوع حادثه جلوگیری می نمایند. تابلو های ترافیکی انتظامی باید در معرض دید باشند، حروف خوانا داشته و رنگ و متن آن ها متناسب باشد. تنها محل مناسب برای نصب این تابلو های راهنمایی و رانندگی در حاشیه جاده است و قرار گرفتن تابلو راهنمایی و رانندگی در هر مسیر دیگری موجب سد معبر و بروز حوادث می گردد.


بیشتر بخوانید : خلاقیت در ساخت تابلوهای راهنمایی رانندگی


تابلو راهنمایی و رانندگی

تابلو راهنمایی و رانندگی با هدف اعلام حد مجاز سرعت، وضعیت جاده، علائم راهنمایی و رانندگی، گردش به چپ و راست، نمایش دور برگردان، تونل و … می باشد. ابعاد تابلو راهنمایی و رانندگی و شکل ظاهری این تابلو ها عموما دایره شکل و چند ضلعی می باشد و در کلیه معابر قابلیت استفاده دارند.

پوشش تشکیل دهنده آن ها از رنگ مقاوم به شرایط محیطی و ورق های گالوانیزه گرم و سرد می باشد. استفاده از تابلو های علائم راهنمایی و رانندگی جزئی جدا نشدنی از تمام مسیر ها به حساب می آیند و وجود آن ها برای یافتن راه و رانندگی ایمن ضروری می باشد.

با خرید درست و اصولی این تابلو ها از مراکز و فروشگاه های معتبر هزینه نصب و نگهداری پس از آن را به حداقل رسانده و با استفاده از با کیفیت ترین محصولات، شدت خطر های جاده ای و ترافیکی را کاهش دهید.

تابلو های راهنمایی و رانندگی

نصب انواع تابلو ترافیکی

تابلو راهنمایی و رانندگی باید در معرض دید قرار بگیرند ولی موجب سد معبر نشده و ایمنی جاده را افزایش دهند. با خرید تابلو راهنمایی و رانندگی و نصب آن ها در معابر پر تردد می توان از مزیت های زیر بهره مند شد:

  • پیدا کردن بهترین مسیر در کمترین زمان؛
  • کاهش شدت خطر در جاده و خیابان؛
  • کاهش میزان تداخل و برخورد ماشین ها؛
  • کنترل ترافیک؛
  • کاهش خطر در جاده و عبور روان خودرو.

نصب انواع تابلو راهنمایی و رانندگی عموما به صورت جوشکاری، اتصالات پیچ و مهره و کاشت در زمین می باشد. محصولات با کیفیت میزان خطر را کم می کنند و جاده ای ایمن را به وجود خواهد آورد.

تابلو های راهنمای مسیر

به منظور پیدا نمودن سریع اماکن، نام خیابان های مورد نظر، مسیر شهری و مواردی از این دست، استفاده از تابلو های راهنمای مسیر یا تابلو خیابان و به کارگیری آن در مسیر های شهری و برون شهری بسیار موثر و مفید است. خرید تابلوی اعلام مسیر، راننده را از سردرگمی و گم شدن نجات می دهد و راننده مسیر مورد خود را برای رسیدن به یک مکان خاص، خیابان و یا شهر دیگر خواهد یافت.

تابلو خیابان عموما دارای اطلاعاتی نظیر مقدار مسافت تا مقصد، اعلام مکان هایی همچون فرودگاه، مسجد، بیمارستان و رستوران در جاده، نام شهر، نام خیابان، نام کوچه و … می باشند.با وجود این نوع از تابلو راهنمایی و رانندگی در حاشیه خیابان های شهری و برون شهری، راننده می تواند بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کرده، سرعت خود را کنترل کند و از میزان مسافت مانده آگاه شود.

این تابلو راهنمایی و رانندگی معمولا در ابعاد کوچک و بزرگ وجود دارند، به رنگ های سبز و ملایم دیده می شوند و از حروف خوانا فارسی و انگلیسی تشکیل شده اند. برای اطلاع از لیست قیمت تابلو مسیرنما به فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

تابلو های راهنمای مسیر

انواع تابلو راهنمای مسیر، فرایند نصب و مزیت های آن

 با خرید انواع تابلو ترافیکی و تابلو راهنمایی و رانندگی همچون تابلو راهنمای مسیر بسیاری از تداخلات راهنمایی و رانندگی کاسته می شود و رانندگان در کمترین زمان به آدرس مورد نظر خود می رسند. عموما نصب متداول این تابلو های ترافیکی به صورت اتصال به دیوار می باشد.

از رنگ تابلو راهنمایی و رانندگی، رنگ سبز برای مسجد و پارک، از رنگ قهوه ای برای اسامی مکان های عمومی و از رنگ آبی برای نام کوچه یا معبر استفاده می شود. این تابلو ها در ابتدای معابر نصب می شوند. از جمله مزیت های نصب این تابلو راهنمایی و رانندگی را می توان موارد زیر عنوان نمود:

  • پیدا کردن آدرس مورد نظر در کمترین زمان
  • زیبا تر شدن چهره شهر و افزودن ارزش و اعتبار به آن
  • دسته بندی خیابان ها و معابر
  • معرفی جاذبه های گردشگری و جذب گردشگر
  • جلوگیری از حجم بالای عبور از یک مسیر
  • نمایش باز یا بن بست بودن یک مسیر

بیشتر بخوانید: ماشین های پلیس ایران

تابلو اسامی معابر

معابر و کوچه ها را با اسم مشخص می شناسند تا آدرس دهی و یافتن مسیر به سهولت انجام پذیرد. تعداد بالای کوچه ها و معابر در مناطق شهری موجب گشته تا خرید تابلو های ترافیکی اسامی معابر بتواند بسیاری از مشکلات یافتن مقصد و رانندگی را کاهش دهد. این تابلو ها معمولا بر دیوار نصب می گردند و یا با ستون به زمین کاشته می شوند.

سایز استاندارد برای ساخت تابلو اسامی معابر عموما 33*80، 35 *90 و 26*60 سانتی متر می باشد. علائم ترافیکی راهنمایی رانندگی در رنگ های سبز، آبی و قهوه ای موجود می باشند و رنگ زمینه آن ها دارای خاصیت شبرنگ است. نام مسجد، پارک، خیابان، کوچه، ساختمان تاریخی و … از متداول ترین اسامی مربوط به تابلو ها می باشد. این علائم  ترافیکی باید در معرض دید قرار بگیرند تا هر فردی بتواند آن را ببیند.

تابلو جاده ای

شاید افراد به اهمیت ساخت تابلو جاده ای پی نبرده باشند. تابلو های جاده ای عموما در جاده ها و مسیر های برون شهری قرار می گیرند و اعلام کننده مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی، اطلاعات جاده ای از قبیل وجود رستوران، مسجد و اداره پلیس یا پمپ بنزین هستند. نبود تابلوهای جاده ای باعث به وجود آمدن سردرگمی و هرج و مرج در جاده های کشور می شود.

عموم تابلو های اطلاعاتی، علائم راهنمایی و رانندگی و انتظامی در این دسته از تابلو راهنمایی و رانندگی جای دارند و به نوعی زیر شاخه تابلو های جاده ای محسوب می شوند. استفاده از حروف شبرنگ و استاندارد نصب تابلو راهنمایی و رانندگی در این تابلو ها به ایمنی جاده می افزاید و قوانین جاده ای را به یاد رانندگان می آورد. به علت قرار گیری در هوای آزاد و مجاورت همیشه با شرایط جوی این تابلو راهنمایی و رانندگی باید دوام و مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی داشته باشند و تخریب نگردند.

استفاده از مصالح مناسب و رنگ تثبیت شده بسیاری از هزینه های نگهداری و تعمیرات را کاهش می دهد. جهت های جغرافیایی، مسافت، نام مقصد و نوع مسیر ذکر می گردد تا راننده کاملا با جاده آشنا شده و بتواند از دور هم علائم را بخواند.

مزیت های تابلو های جاده ای

با ساخت تابلو جاده ای و به کارگیری مناسب این تابلوها از میزان خسارات و آسیب ها کاسته شده و راننده با قوانین موجود در مسیر آشنا می گردد، تخطی و تخلف های رایج کم می شوند و راننده بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب می کند. با نصب تابلو های جاده ای میزان تصادفات در شب و تاریکی نیز کاهش یافته و راننده می تواند از وجود اماکن ضروری بین راهی همچون اماکن رفاهی و کاربردی اطلاع حاصل نماید.

تابلو های جاده ای

پایه تابلو ترافیکی

پایه علایم ترافیکی به منظور نصب علائم و تابلو راهنمایی رانندگی و اعلام مسیر به کار می رود،.که سه نوع مختلف از آن وجود دارد. انواع صلیبی، گاباری و کنسول نمونه های رایج پایه تابلو های ترافیکی می باشند.

با خرید پایه تابلو میزان ماندگاری، دوام و استحکام تابلو راهنمایی و رانندگی بالا تر رفته و با توجه به نوع تابلو راهنمایی و رانندگی مورد نظر بهترین ابعاد و مصالح برای ساخت پایه انتخاب می شوند. وجود پایه تابلو راهنمایی و رانندگی، نمایش اطلاعات ضروری را به رانندگان می افزاید، امکان آسیب را کم کرده و راننده می توان از فواصل دور نیز تابلو را خوانده و پیش از وقوع خطر عکس العمل مناسب را انجام دهد.


بیشتر بخوانید : آشنایی با انواع رنگ ترافیکی


نصب انواع پایه تابلو ترافیکی

انواع پایه برای تابلو های ترافیکی و راهنمایی و رانندگی.به دو دسته کلی تابلو های اطلاعاتی و تابلو های انتظامی تقسیم بندی می گردند. پایه تابلو های اطلاعاتی معمولا با.توجه به شرایط جاده ای طراحی و ساخته می شوند.و دارای ابعاد مربعی شکل می باشند. دوام و عمر این پایه تابلو ها بسیار بالا بوده.و می تواند شرایط آب و هوایی مختلف را تحمل کنند.

از پایه تابلو علائم ترافیکی راهنمایی رانندگی عموما در ارتفاع برای نمایش بیشتر تابلو علائم ترافیکی راهنمایی رانندگی استفاده می شود، تا راننده بتواند علائم ترافیکی مورد نظر را به راحتی بخواند. نحوه نصب این پایه ها می تواند به صورت دائمی و موقتی باشد. از دیگر مزایای استفاده از پایه تابلو می توان.به موارد مهم زیر اشاره نمود. نحوه نصب این پایه ها می تواند.به صورت دائمی و موقتی باشد. از دیگر مزایای استفاده از پایه تابلو می توان.به موارد مهم زیر اشاره نمود:

  • نصب دوربین کنترل سرعت و محافظت از آن؛
  • نصب تابلو های مسیر در جاده، خیابان و معابر پر تردد؛
  • نصب تابلو راهنمایی و رانندگی و نمایش بهتر آن ها؛

قیمت خرید پایه تابلو های ترافیکی بسته به ضخامت،.کیفیت مواد سازه و ابعاد تابلوهای راهنمایی و رانندگی آن متفاوت است. شما می توانید با مراجعه به مراکز و فروشگاه های معتبر مانند ایمن ترافیک پایه های استاندارد.و مقاومی خریداری نمایید.

خرید تابلو LED ترافیکی

تابلو های LED از دیگر انواع تابلو های.راهنمایی و رانندگی می باشند. این تابلو ها وضوح علائم و هشدار های ایمنی را افزایش می دهند.و می توانند کارایی بیشتری برای ایمنی.جاده ها در تاریکی داشته باشند. وجود ابزار جدید و متفاوت توجه رانندگان را جلب نموده.و از میزان خسارت های وارده می کاهد.

متداول ترین تابلو های روشنایی را.می توان نوع LED و سولار آن عنوان نمود. نصب این تابلو ها برای نقاط حادثه خیز و پر خطر،.تونل ها و مسیر های تاریک می تواند بسیار موثر و کارآمد باشند. این مدل تابلو های مدرن محبوب تر از دیگر تابلو های کلاسیک می باشند.و با نصب آن ها بسیاری از هزینه های موجود کاهش می یابد.

شما می توانید بهترین و مناسب ترین تابلو ها را با توجه به نوع نیاز جاده.و مسیر خریداری کرده و به راحتی آن را نصب و از آن استفاده کنید. برای خرید مستقیم و بدون واسطه تابلوهای ترافیکی LED به سایت فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: شرایط گرفتن گواهینامه موتور

انواع تابلو LED و مزیت های آن

انواع تابلو ترافیکی و تابلو های روشنایی جدید و پر طرفدار در.دو نوع LED و سولار آن وجود دارند،.این تابلو های ترافیکی دوام و عمر بالایی داشته،.به زیبایی جاده و مسیر می افزایند.و تاثیر بیشتری برای جلب توجه رانندگان دارند. از جمله مزیت های تابلو LED.و سولار موارد زیر می باشند:

  • تابلو سولار نیاز به نیروی برق و سیم کشی نداشته و با نیروی خورشید شارژ می شوند.
  • به جهت دید و ایمنی بیشتر در جاده ها قرار می گیرند.
  • می توانند در شرایط مختلف محیطی کار کنند و با محیط سازگار هستند.
  • شبرنگ هستند و به راحتی اطلاعات راهنمایی و رانندگی را در تاریکی به نمایش می گذارند.
  • تنوع رنگ زرد، قرمز و سفید برای کارایی بیشتر را دارند.
  • علائم راهنمایی و رانندگی و هشدار دهنده را مکرراً نمایان می سازند.5
  • قابل تنظیم هستند.

انواع تابلو LED

قیمت تابلو راهنمایی و رانندگی

با خرید تابلو های ترافیکی از مراکز معتبر و فروشگاه های تحت نظارت راهنمایی و رانندگی.می توان با طرح ها و مدل های زیبا و با کیفیت تابلو های ترافیکی آشنا شد.و بهترین آن ها را با توجه به ابعاد تابلوهای راهنمایی و رانندگی ، کیفیت و قیمت خریداری نمود. قیمت خرید تابلو های ترافیکی با توجه به نوع کاربردی آن بسیار مناسب و مطلوب است.و بر اساس ویژگی ها و مشخصات فنی تابلو های ترافیکی معین می گردند.

با خرید بهترین محصولات ایمنی و تابلو های ترافیکی از ایمن ترافیک کالا بسیاری از هزینه های جانبی همچون هزینه نگهداری،.تعمیرات، کارگران و … کاهش یافته و می توان برای مدت بیشتری از آن ها استفاده نمود. خرید آنلاین تابلو ترافیکی از جمله مهم ترین.ملزومات جاده ای و کنترل ترافیک محسوب می شود. با خرید تابلو های ترافیکی و انواع تابلو ترافیکی خسارات ناشی از تصادفات،.اختلال در نظم، برخورد خودرو به موانع و … کاهش یافته.و ایمنی مسیر ها افزایش می یابد.

این تابلو ها باید متناسب با جاده و.نوع کاربرد آن خریداری گشته و در محل مناسب نصب شوند.تا علاوه بر علاوه بر قرار داشتن در معرض دید راننده، مانعی در مسیر نباشند. مراکز معتبر فروش تابلو های ترافیکی تحت نظر مشاوران.و مهندسان ساخت تجهیزات استاندارد عمل کرده.و از این رو تمامی محصولات عرضه شده.دارای استاندارد های بین المللی و شرایط اقلیمی ایران ساخته می شوند. با خرید انواع تابلو ترافیکی چهره شهر را زیبا ساخته.و به میزان اعتبار و ارزش آن بیافزایید.

برای نصب و راه اندازی تجهیزات ترافیکی و انواع تابلو ترافیکی در سطح شهر با کارشناسان ایمن ترافیک کالا تماس بگیرید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا