شهر و جادهتجهیزات ترافیکی

جدا کننده ترافیکی انعطاف پذیر چیست؟

جدا کننده ها یا موانع ترافیکی انواع مختلفی دارند. جدا کننده ترافیکی سیمی یکی از آن هاست. مانع ترافیکی سیمی که به عنوان جدا کننده انعطاف پذیر نیز شناخته می شود، از چهار ریسمان، از جنس سیم کششی ساخته شده است که به پایه های محکمی متصل هستند. نحوه عمل این جداکننده ها به این صورت است که با کش آمدن، نیرویی که هنگام برخورد خودرو به آن ایجاد می شود را جذب می کنند. جدا کننده ترافیکی سیمی برای کاهش سرعت و جلوگیری از وارد آمدن نیروی بیش از حد به افراد داخل خودرو با دو مکانیزم عمل می کند. به طوری که هنگام برخورد خودرو به جداکننده، ریسمان ها خم می شوند، تا جایی که پایه های آن مماس بر زمین قرار می گیرند و در نتیجه از خطر تصادف خودرو جلوگیری می کنند. ضمن آن که جدا کننده، خودرو را کمی به عقب می راند و به جاده برگشت می دهد. جالب است بدانید که تحقیقات اخیر نشان می دهد جدا کننده ترافیکی انعطاف پذیر در مقایسه با سایر جدا کننده ها عملکرد بهتری داشته و احتمال زنده ماندن سرنشین ها هنگام برخود با این جدا کننده ترافیکی بیش تر می باشد.

 

لیست قیمت بشکه ترافیکی

طبق تحقیقات انجام شده توسط مرکز پژوهش حوادث دانشگاه Monash، جدا کننده ترافیکی انعطاف پذیر، به طور قابل توجهی خطر مرگ و آسیب های جدی در تصادفات را کاهش می دهد و در مقایسه با جداکننده های بتنی، فولادی و پلاستیکی از برتری و امتیاز بیشتری برخوردار می باشد. زیرا هنگام برخورد انرژی شدیدی را که به سرنشین خودرو وارد می شود، پخش می کند و سیم های کششی آن از برخورد با دیگر اشیاء مثل درخت ها و وسایل نقلیه دیگر و همچنین از خسارت های بیشتر جلوگیری می کند.

 

کرب مهندسی در بزرگراه چیست؟

به حد فاصله یا به اصطلاح مرز بین بزرگراه و پیاده رو و یا مرز بین خیابان های شهری و پیاده رو کرب گفته می‌شود.

کرب ها در انواع مختلف طبقه بندی می‌شوند، که کاربرد آنها در کنترل ترافیک در بین خطوط دیده می‌شود؛ کرب ها به عنوان نیمه مانع در کنار جاده ها و خیابان ها نصب می‌شوند.

 

فروش انواع جدا کننده ها در فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا

 

موارد استفاده از جدا کننده ترافیکی انعطاف پذیر

جدا کننده ترافیکی

یکی از بهترین و موثرترین موارد استفاده از جداکننده انعطاف پذیر در بین دو جاده مخالف می باشد. گاهی اوقات و به علت های مختلف ممکن است خودرویی از خط سفید وسط جاده عبور کند و به سمت جاده مخالف منحرف شود. در چنین مواردی بدون شک با خودروهایی که از جاده روبرو می آیند، تصادف خواهد کرد. این مانع نقش موثری در جلوگیری از این نوع تصادفات خواهد داشت. به علاوه این که وجود این جدا کننده ترافیکی در هنگام تصادف هایی که به علت سرعت زیاد و از دست دادن کنترل خودرو (به خصوص در جاده های بیرون از شهر) اتفاق می افتد، می تواند بسیار موثر واقع شود. در واقع این جداکننده انعطاف پذیر کمک می کند تا زندگی افرادی که خودرو آن ها از جاده منحرف می شود، نجات پیدا کند

برای اطلاع از لیست قیمت و خرید اینترنتی تجهیزات ترافیکی جاده ای شامل موانع و نیوجرسی ترافیکی به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

منبع: towardszero

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا