تجهیزات ترافیکی

تجهیزات ترافیکی چیست؟

سرفصل‌های مقاله

با افزایش جمعیت و استفاده بیشتر مردم از خودروها، شاهد افزایش ترافیک معابر شهری، افزایش تصادفات و مشکلاتی از این قبیل هستیم. یکی از راه حل‌هایی که برای جلوگیری از بروز این اتفاقات و حوادث تلخ و حتی کنترل ترافیک در نظر گرفته شده است، استفاده از تجهیزات ترافیکی می‌باشد.

این تجهیزات، ابزارها و علایم ترافیکی هم در سطح شهر هم در جاده‌ها به چشم می‌خورند و هر کدام از آنها کاربرد خاص خودشان را دارند؛ یعنی به منظور خاصی از آنها استفاده می‌شود. در حالت کلی این ابزار برای کنترل و کاهش ترافیک، برقراری نظم، رعایت قوانین و مقررات رانندگی، حفظ امنیت عابرین و خودروها و… به کار می‌روند.

در حالت کلی تجهیزات ترافیکی گاهی به عنوان یک بازدارنده عمل خواهند کرد و گاهی نقش یک هشدار‌دهنده را در سطح شهر یا جاده ایفا می‌کنند. مجموعه ایمن ترافیک در ادامه برخی از آنها را به شما معرفی می‌کند تا آگاهی بیشتری نسبت به آنها کسب نمایید.

لوازم تجهیزات ترافیکی

کاربرد تجهیزات ترافیکی

اگر بخواهید در مورد کاربرد تجهیزات ترافیکی بدانید، باید بگوییم به افزایش نظم در سطح خیابان‌ها و جاده‌ها کمک می‌کند. علاوه بر آن موجب کاهش ترافیک و البته کاهش تصادفات نیز می‌شود و در همین راستا افزایش امنیت عابران و رانندگان در معابر شهری و جاده‌ها را در پی دارد.

به همین منظور است که همواره به شهروندان توصیه می‌شود که با تجهیزات کنترل ترافیک آشنا باشند تا بتوانند سهم مهمی در محقق شدن اهداف این وسایل یعنی ایجاد نظم و کاهش ترافیک و تصادف در سطح شهر و جاده‌ها داشته باشند.

انواع تجهیزات ترافیکی چیست؟

تجهیزات ترافیکی که آنها را با نام تجهیزات کنترل ترافیک نیز می‌شناسند، شامل چند مورد می‌شود. چراغ راهنمایی رانندگی، تابلوهای رانندگی و سرعت‌گیر ترافیکی از وسایلی هستند که شما آنها را به خوبی می‌شناسید؛ اما به جز این موارد، استوانه ترافیکی، کله قندی، رنگ ترافیکی، چشم گربه‌ای ترافیکی، بشکه ایمنی، نیوجرسی ترافیکی ، نیوجرسی 2 متری و چراغ پلیسی از دیگر تجهیزات ترافیکی محسوب می‌شوند.

کله قندی ترافیکی

کله قندی یکی از تجهیزاتی محسوب می‌شود که دارای انواع مختلف ژله‌ای و کف لاستیکی است. به این محصول مخروط ترافیکی نیز می‌گویند. ظاهر آن شبیه به کله قند است و معمولاً از جنس پلاستیک خواهد بود. این محصول که در مسیر رانندگان و عابرین به کار می‌رود، غالباً برای نشان دادن تغییر مسیر موقتی راه‌ها و هدایت خودروها استفاده می‌شود.

کله قندی می‌تواند ثابت و یا تاشو باشد. یکی از ویژگی‌های این محصول انعطاف‌پذیری بالای آن است. برای اینکه دید رانندگان در شب بهتر باشد، روی این کالا از شبرنگ نیز استفاده می‌شود. ویژگی دیگری که می‌توانیم از آن نام ببریم وزن بسیار سبک آن است.

قبل از خرید این محصول از ایمن ترافیک باید بدانید که در ارتفاع‌های مختلفی مانند ۷۵ سانتی‌متر و یک متری ساخته می‌شود. یکی از مزیت‌های کله قندی این است که از جنسی تولید و به گونه‌ای طراحی می‌شود که آب و هوایی مختلف مقاومت بالایی دارد؛ البته زیر فشارهایی مانند لاستیک ماشین نیز از خود مقاومت نشان می‌دهد و له نمی‌شود.

خرید آنلاین کله قندی ترافیکی از تجهیزات ترافیکی

استوانه ترافیکی

از این محصول معمولاً برای جدا سازی دو فضا از یکدیگر استفاده می‌شود. استوانه ترافیکی برای مشخص کردن محل کار در جاده، جداسازی فضای پارکینگ خصوصی و عمومی و در عملیات عمرانی به کار می‌رود. نام دیگر این کالا استوانه ایمنی است. ظاهر آن به شکل استوانه‌ای باریک است. این کالا که بسیار سبک است، در ابعاد و ارتفاع‌های متفاوتی تولید می‌شود.

روی این استوانه نوارهای شبرنگ می‌تواند در شب به دید رانندگان کمک کند تا مسیر حرکت خود را بدانند. استوانه ایمنی باید از جنسی تهیه شود که در مقابل بارش برف یا باران و البته تابش شدید خورشید مقاومت بالایی داشته باشد. به همین دلیل از جنس پلاستیک برای ساختن آن استفاده می‌شود. در بسیاری از مکان‌های پر رفت و آمد مانند مجتمع‌های تجاری، فرودگاه‌ها، انبارها و بیمارستان‌ها از استوانه ترافیکی استفاده می‌شود.

بشکه ترافیکی

بشکه یکی دیگر از تجهیزات ترافیکی می‌باشد که معمولاً با مواد پلی اتیلن تولید می‌شود تا هم در برابر ضربه از خود مقاومت نشان دهد و هم در شرایط آب و هوایی مختلف از بین نرود و یا دچار پوسیدگی نشود. بشکه ترافیکی 7 کیلویی از نامش مشخص است معمولاً به صورت ۷ کیلویی تولید می‌شود؛ البته قابلیت پر شدن با آب و شن را برای مقاومت بیشتر و سنگین‌تر شدن خواهد داشت.

روی بشکه ترافیکی 7 کیلویی برای دید بهتر راننده و نشان دادن مسیر درست، شبرنگ‌هایی نصب می‌شود. از این محصول یعنی بشکه ترافیکی در پروژه‌های ساختمانی، راه‌سازی، دوراهی‌های اتوبان، پیچ شدید جاده‌ها، کارخانه‌ها، پروژه‌های عمرانی، کارگاه‌ها، جاده‌های در حال تعمیر و… استفاده می‌شود. در حقیقت بشکه ایمنی یک راهنمای خوب برای رانندگان در سطح شهر یا جاده‌ خواهد بود.

خرید آنلاین بشکه ترافیکی از تجهیزات ترافیکی

نیوجرسی ترافیکی

نیوجرسی ترافیکی برای جلوگیری از تصادفات جاده‌ای و البته مدیریت عبور و مرور در جاده‌ها استفاده می‌شود. نقش نیوجرسی آنقدر مهم است که می‌تواند از جان عابران در پروژه‌های ساختمانی و حفاظت کند. این محصول در واقع یک مانع امنیتی و موقتی می‌باشد که مختلفی مانند پلاستیک و یا حتی سیمان نیز ساخته خواهد شد.

جدا کننده لاستیکی 1 متری و نیوجرسی 2 متری نوعی از تجهیزات ترافیکی است که برای کنترل ترافیک و عبور و مرور خودروها در جاده استفاده می شود و همانند نیوجرسی ترافیکی از خانواده جدا کننده های پلاستکی می باشد.

از نیوجرسی در جاده‌سازی نیز استفاده می‌شود. نام دیگر آن جدا کننده، بلوک نیوجرسی و دیوار نیوجرسی می‌باشد. این محصول در ظاهر شبیه به دیواری نیمه است که در قسمت پایینی پهن می‌باشد. این بلوک‌ها معمولاً از جنس پلی اتیلن ساخته می‌شود تا در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم باشد. از کاربردهای آن می‌توان به مسدود کردن جاده‌ها و معابر‌ و جداسازی مسیرهای رفت و آمد اشاره کرد.

برای خرید نیوجرسی از تجهیزات ترافیکی می توانید از فروشگاه ایمن ترافیک کالا انواع نیوجرسی ها را با قیمت مناسب مشاهده و خریداری کنید.

سرعت‌گیر ترافیکی

گاهی سرعت بالای رانندگان باعث اتفاقاتی تلخ مانند تصادف می‌شود. به همین منظور تجهیزات ترافیکی مانند سرعت‌گیر تولید و عرضه می‌شوند که بتوانند سرعت زیاد رانندگان را کنترل کنند و تا حدی از خسارات و تلفات جلوگیری نمایند. این کالا برای کاهش سرعت اتومبیل‌ها بسیار کاربردی می‌باشد و نصب آن در تمام شهرها و مسیرها لازم است.

از این محصول در پارکینگ‌ها نیز استفاده خواهد شد. سرعت‌گیر ترافیکی که در امتداد عرض خیابان نصب خواهد شد، دارای انواع پلاستیکی، لاستیکی و آسفالتی می‌باشد. امکان نصب موقتِ این محصول نیز وجود دارد.

سرعت گیر ترافیکی از تجهیزات ترافیکی

تابلوهای راهنمایی

قطعاً تابلوهای ترافیکی از مهم‌ترین علائم هشدار در جاده‌ها محسوب می‌شوند. در واقع همین تابلوها هستند که شرایط راه را به راننده نشان می‌دهند و عدم وجود آنها باعث تصادفات و سوانح زیادی خواهد شد. یادگیری علائمی که روی این تابلوهای ترافیکی درج می‌شوند ضروری است و شما هنگام دریافت گواهینامه باید آنها را آموخته باشید.

این محصولات می‌توانند یک خطر احتمالی را به راننده هشدار دهند یا راننده را از جاده‌ای که در انتظار او هست، مطلع کند. حداکثر سرعت، دو طرفه بودن جاده، نزدیک شدن به تونل، لغزنده بودن جاده، ریزش کوه و بسیاری از علایم ترافیکی دیگر، روی تابلوهای راهنمایی مثلثی، گرد و یا مستطیل درج شده‌اند.

رنگ ترافیکی

رنگ ترافیکی که در انواع رنگ سرد، گرم و چند جزئی تولید می‌شود، یکی از پرمصرف‌ترین تجهیزات ترافیکی به شمار می‌آید. از این محصول برای خط کشی خیابان‌ها، جدول‌ها و علائم مختلف در کوچه‌ها خیابان‌ها و جاده‌ها با استفاده از دستگاه رنگ پاش ترافیکی می‌شود. رنگ ترافیکی دارای ساختاری است که باعث می‌شود این محصول در برابر شرایط آب و هوایی مختلف بسیار مقاوم باشد.

در واقع این رنگ در اثر عبور و مرور زیاد اتومبیل‌ها و تابش شدید نور خورشید از بین نمی‌رود و به راحتی کمرنگ نیز نمی‌شود. از مزایای دیگر این محصول می‌توان به قابل شستشو بودن، مقاومت در برابر سایش، طول عمر زیاد، پوشانندگی مناسب، خشک شدن سریع و چسبندگی بالا اشاره کرد. لازم به ذکر است که گاهی همراه این محصول از تینر ترافیکی نیز استفاده می‌شود.

چراغ راهنمایی رانندگی

قطعاً یکی از مهم‌ترین تجهیزات ترافیکی چراغ راهنمایی رانندگی محسوب می‌شود. از این چراغ‌ها معمولاً در تقاطع جاده‌ها، ورودی و خروجی خیابان‌ها، پیاده‌روها استفاده خواهد شد. متداول‌ترین چراغ‌های راهنمایی همان چراغ‌های سه خانه و سه رنگ هستند که نشان دهنده حق عبور ماشین‌ها خواهند بود. چراغ راهنمایی رانندگی انواع مختلفی دارد.

این محصول می‌تواند سه خانه، دو خانه و یا تک خانه باشد. برخی از آنها چشمک زن هستند. برخی از آنها ثانیه شمار هستند. برخی دیگر بر اساس وضعیت ترافیک زمان‌بندی خاصی دارند. بسیاری از آنها نیز برای عابر پیاده طراحی شده‌اند. در واقع کاربرد چراغ راهنمایی رانندگی بسیار زیاد است و بدون وجود آنها نمی‌توان نظم را در سطح شهر برقرار کرد. این محصولات به صورت لامپی، سولار و LED تولید می‌شوند.

چراغ راهنمایی رانندگی از تجهیزات ترافیکی

چراغ پلیسی

چراغ پلیسی یکی از مهمترین تجهیزات پلیسی و ترافیکی است که روی ماشین‌هایی مانند ماشین پلیس، نجات و خودرو امداد نصب می‌شود. در واقع این محصول نوعی هشدار دهنده نوری می‌باشد و انواع مختلفی مانند فلاشر پلیس، چراغ گردان، چراغ چشمک زن پلیسی، چراغ آژیر پلیس دارد.

چشم گربه‌ای ترافیکی

از این محصول برای مشخص کردن مسیر استفاده می‌شود. گاهی هنگام رانندگی متوجه چراغ‌های نصب شده روی کف جاده شده‌اید که در نگاه اول شما را به یاد چشمان گربه می‌اندازند.

چشم گربه‌ای ترافیکی باعث افزایش دید رانندگان در شرایط نامناسب خواهد شد و سطح ایمنی جاده و خیابان را بالاتر می‌برد. گل میخ نیز از تجهیزاتی است که برای علامت گذاری خطوط جاده، تفکیک بعضی مسیرها و کنترل سرعت وسایل نقلیه به کار می‌رود.

چشم گربه ای ترافیکی از تجهیزات ترافیکی

نتیجه‌گیری

در مقاله‌ای که خواندیم با انواع تجهیزات ترافیکی آشنا شدیم و تا حدی به کاربرد برخی از آنها در شهر، جاده، کارگاه‌ها، پروژه‌های عمرانی و… آگاه هستیم. حالا می‌دانیم که وجود استوانه ترافیکی، کله قندی، رنگ ترافیکی، چشم گربه‌ای ترافیکی، بشکه ایمنی، نیوجرسی ترافیکی و… چه تأثیر بسزایی روی رانندگی و حفاظت از عابران خواهند داشت و چگونه می‌توانند از بروز تصادفات و سوانح رانندگی جلوگیری کنند.

به وب‌سایت فروشگاه ایمن ترافیک مراجعه نمایید و از انواع این تجهیزات دیدن کنید. قبل از تهیه هر کدام از محصولات این فروشگاه می‌توانید با کارشناسان ایمن ترافیک تماس بگیرید و با آنها مشاوره رایگان داشته باشید تا در نهایت از مزایای بی‌نظیر خرید از این فروشگاه بهره‌مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا