اطلاعات ایمنی

علت وقوع حوادث معدن در کشور های در حال توسعه چیست؟

سرفصل‌های مقاله

بیشترین آمار حوادث معادن در سال های گذشته در کشور های در حال توسعه اتفاق افتاده است. چه عواملی باعث رخ دادن این حوادث جبران ناپذیر شده است؟ در این مقاله با اصول ایمنی و بهداشت در معادن و استفاده از تجهیزت ایمنی مخصوص معدن، در کشور های توسعه یافته می پردازیم.

 

تجهیزات ایمنی

ایمنی و بهداشت در معادن

علت پایین بودن تعداد حادثه و تلفات معدن در کشور های در حال توسعه، برنامه ‌ریزی و آموزش ایمنی و بهداشت در معادن می باشد. دلیل اصلی وقوع حوادث بزرگ در معادن و ایجاد هزینه‌ های سنگین مالی و جانی، نداشتن برنامه‌ های آموزشی است.

حوادث بزرگ در معادن

اصول ایمنی انواع معدن ها

خطرات در هر معدن، با توجه به نوع و مکان آن متفاوت است، بنابراین آموزش های ایمنی و بهداشت در معادن محدود به آموزش های کلی و عمومی نشده و کارگران معدن احتیاج به آموزش‌ های گسترده‌ و تخصصی در زمینه ی پیشگیری، ایمنی و نحوه ی مقابله با حوادث خاص دارند. تفاوت کشور های توسعه‌ یافته و کشور های در حال توسعه در این زمینه، برگزاری دوره‌ های آموزشی دلخواه و اجباری برای کارشناسان و کارگران معدن است. با توجه به قوانین تصویب شده در کشور های پیشرفته، همواره لازم است یک مربی در هر معدن برای دادن آموزش ایمنی به کارگران حاضر باشد.

همچنین هر کارگر معدن باید قبل از آغاز کار، دوره‌ های آموزشی ایمنی و بهداشت در معادن را گذرانده باشد. همچنین برای یادگیری آموزش های جدید، هر ساله کلاس هایی تخصصی و دقیق برای کارگران معدن برگزار می شود، که حضور در آن ها اجباری می باشد.

برای اطلاع از لیست قیمت و خرید تجهیزات ایمنی فردی با کارشناسان ایمن ترافیک کالا تماس بگیرید.

آمادگی در برابر حوادث معدن

بیشتر بخوانید : بزرگترین حوادث معدن در جهان


آمادگی در برابر حوادث

افرادی که در معدن وظیفه ی استفاده از مواد منفجره را دارند، باید در دوره ی آموزشی مخصوص به حرفه ی خود شرکت نمایند. در کشور های توسعه یافته حادثه را شبیه سازی کرده و شرایط اضطراری را به وجود می آورند، این کار با ابزارهای فناوری بسیار پیشرفته انجام می شود. به این شکل آموزش های عملی لازم به کارگران معدن داده شده و آن ها با قرار گرفتن در موقعیت خطر، سرعت عمل و آمادگی لازم را بدست می آورند.

تکنولوژی در معدن

تکنولوژی در معدن

تکنولوژی و ابزارهای مدرن، نقش مهمی در کاهش تلفات معدنی کشورهای توسعه یافته دارند. به کار بردن تجهیزات شخصی استاندارد برای هر کارگر معدن، مانند دستگاه‌ های رادیویی و یا کلاه های لامپ دار استاندارد، موجب کاهش حوادث در کشور ها شده است.

همچنین به وجود آوردن سیستم تهویه صحیح، مانور و عملیات نجات کارگران، مدیریت مناسب گاز و داشتن سیستم اعلام حریق نیز موجب کاهش تلفات شده است.

نکته ی مهم دیگر این است، که در کشورهای پیشرفته با تکنولوژی های جدید، مواد منفجره‌ی امولسیون که تشکیل شده از آب هستند، ساخته می‌شوند. این مواد از تی ان تی ها و مواد منفجره سنتی بسیار ایمن تر هستند. با به کار بردن دستگاه‌های الکترونیکی، زمان انفجار دقیق مشخص شده و کل سیستم و معدن با یکدیگر هماهنگ می شوند. این فرآیند با استفاده از مواد منفجره ی سنتی امکان پذیر نمی باشد. امروزه ربات ها نیز وظیفه ی انجام بسیاری از عملیات حفاری و انفجار را به جای نیروی انسانی بر عهده دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا