اطلاعات ایمنی

نکات ایمنی در سفر با کودکان

سرفصل‌های مقاله

مسافرت رفتن یکی از نیازهای روحی انسان‌ است که انواع مختلفی دارد. لازم است نکات ایمنی سفر را در شرایط مختلف بدانیم و آن ها را رعایت کنیم. مثلاً ممکن است شما دوست داشته باشید همواره مکان‌های جدید و ناشناخته را با افراد راه ‌بلد و تیم‌های خبره کشف کنید و عاشق کمپ زدن در فضاهای باز و طبیعت باشید. اما برای عده‌ای سفر کردن با خانواده و تنها به شهر یا کشورهای شناخته‌شده با تمام امکانات بهداشتی و رفاهی لذت بخش است. در غیر این صورت تمایلی برای کسب تجربه‌های خیلی خاص و متفاوت ندارند. اما همین مدل سفر کردن نیز ممکن است کاملاً ایمن و بدون خطر نباشد. مخصوصاً اگر شما همراه خود کودکی داشته باشید و قرار باشد به‌ جز آسایش و راحتی، امنیت و سلامت او را نیز تأمین کنید.

سفر با کودکان

آنچه در این مقاله می‌خوانید اشاره‌ای نکته وار به نکات ایمنی سفر با کودکان است. هنگام سفر کردن به همراه کودکان به هر مقصدی باید این نکات را در نظر داشته باشید.

نکات ایمنی سفر

نکات ایمنی سفر

حواستان به توانایی‌های کودکی که به همراه دارید باشد

مثلاً اگر به شهر یا کشوری رفته‌اید که یکی از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه‌های توریستی آن طبیعت و پیاده‌روی است، باید حواستان به میزان توانایی‌های کودکی که به همراه دارید باشد. آیا او هم می‌تواند در یک روز 10 کیلومتر راه را با شما طی کند؟ اگر در میان راه خسته شود و دیگر نتواند با شما همراهی کند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ آیا می‌توانید این مسیر آمده را برگردید؟ امکان استفاده از وسیله‌ی نقلیه‌ای هست که شما را به‌ جای امنی برساند؟

این‌ها یکی از نکات ایمنی سفر است، که باید قبل از رفتن به این مکان‌ها به‌طور کامل در مورد آن‌ها تحقیق کنید.

 


بیشتر بخوانید: اطلاعات ایمنی در برابر زمین‌لرزه


 

میزان ریسک هر تفریح را بشناسید

ایمنی در سفر با کودک

ممکن است در مقصد سفر شما تفریحات بسیاری اعم از تفریحات دریایی یا هوایی مثل پرواز با پاراگلایدر یا هواپیماهای تک‌سرنشین یا مواردی از این‌ دست وجود داشته باشد. شما به‌عنوان والدین مسئول، باید میزان خطر هر مورد را بسنجید و بعد به فرزند خود اجازه‌ی استفاده‌ی از هرکدام از وسیله‌ها را بدهید. این خیلی خوب است که شما بخواهید آن‌ها در سفر به تجربیات تازه‌ای دست یابند، اما باهوش باشید و اجازه ندهید این تجربیات به آن‌ها صدمه ای وارد کند. اگر احساس می‌کنید موردی برای آن‌ها خوب نیست سر حرف خود بایستید و نگذارید یک ‌لحظه هیجان استفاده از یک وسیله‌ی تفریحی، شما و او را پشیمان کند.

  • به موضوع بیمه‌ی سفر جدی نگاه کنید

بیمه‌ی سفر

اغلب ما با این موضوع خیلی ساده و سرسری برخورد می‌کنیم، اما داشتن بیمه یکی از مهم ترین نکات ایمنی سفر است. این موضوع وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شما قصد سفر به خارج از کشور را دارید. وقتی می‌خواهید در آژانس مسافرتی بلیت تهیه کنید حتماً موضوع بیمه‌ی سفر را با مسئول فروش بلیت مطرح کنید. از او بخواهید یکی از بهترین و مطمئن‌ترین موارد را که پوشش بیمه‌ای بالاتری دارد و متناسب با مقصد سفر شما است، پیشنهاد بدهد.

هرچند ترسیدن اصلاً خوب نیست، اما بدون شک هوشیار و آگاه بودن به آنچه ممکن است رخ دهد و رعایت نکات ایمنی سفر بسیار لازم و ضروری است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا