شهر و جادهمبلمان شهری

زیباترین تصاویر المان های نوروزی

سرفصل‌های مقاله

در این مقاله از مجله ایمن ترافیک کالا قصد داریم زیباترین المان های نوروزی شهری را معرفی نماییم. المان در واقع ترکیبی از چهره ها، اشکال هندسی، پرتره ها، قاب ها و به طور کلی هر چیزی است که زیبایی خاصی به شهر می بخشد. المان ها در گروه مبلمان و وسایل ثابت شهری قرار دارند و بعد از جلب توجه ناظران، ذهن آنها را نیز درگیر می کنند. اگر المان ها برای معرفی شهر با نماد اصلی محصولات یا صنایع دستی شهر طراحی شده باشند، قطعا مدت زمان زیادی از آن یاد می شود و ممکن است هرگز به خاطر نماد خاصی که دارند، از یاد نروند. دلیل اصلی استفاده از المان ها، زیبایی و جذابیت های بصری شهری است.

در عین حال، این عناصر شهری می توانند پیام های متفاوتی را نیز به بیننده انتقال دهند. به عنوان مثال، استفاده از مجسمه هایی که شبیه به صنایع کشاورزی یا صنایع دستی خاص یک شهر است، روش خوبی برای اطلاع رسانی به افرادی است که در آن شهر زندگی می کنند و یا از آنجا عبور می کنند. یکی دیگر از جذابیت های استفاده از المان ها، احیا و اهمیت دادن به نوستالژی نسل های گوناگون است که المان های نوروزی یکی از این عناصر مهم هستند. در ادامه با المان های نوروزی و نحوه سفارش المان نوروزی بیشتر آشنا خواهید شد.

المان های نوروزی

المان های نوروزی 

سال نو و المان های نوروزی

در عید نوروز آداب و رسوم خاصی برای برگزاری سال نو در میان مردم رایج است. از چیدن سفره ی هفت سین تا خرید لباس نو، دید و بازدید های هر روزه و طراحی، ساخت و نصب المان های نوروزی در سرتاسر شهر. حاجی فیروز ها با لباس های قرمز و صورت های سیاه در خیابان ها می خوانند و می رقصند. دانه های گندم در ظرف ها سبز می شوند، بالا می آیند و با روبان قرمز تزئین می شوند.

شهر نیز رنگ و بوی بهاری به خود می گیرد. هوا پاک تر و درختان سبز تر از همیشه، در شهر خودنمایی می کنند. المان ها و ماکت های سفره هفت سین با ابعادی بزرگ به میادین و خیابان ها می آیند و مجسمه های نوروزی در شهرها نصب می شوند. این مجسمه های بهاری در اشکال و ابعاد مختلفی مانند سفره هفت سین، ننه سرما، حاجی فیروز، ماهی های قرمز غول پیکر و … در خیابان ها ظاهر می شوند.کوچک و بزرگ، مرد و زن، لبخند زنان کنار این المان های نوروزی عکس یادگاری می گیرند.

 

المان های نوروزی

 

طراحی و ساخت المان های نوروزی

این تزئینات شهری هر ساله حال و هوای محله و خیابان ها را دگرگون می کنند. شهرداری ها و مسئولان زیباسازی شهری، با طراحی و ساخت المان های نوروزی و نصب آن ها در مکان های مختلف ایران، سیمای تازه ای به شهر ها می بخشند. ایمن ترافیک مگ نیز با قدردانی از هنر و تلاش فعالان زیباسازی شهری، به پیشواز بهار رفته و تصاویری از زیباترین المان های نوروزی ایران را به ارمغان آورده است.

ساخت المان های نوروزی

المان نوروزی رنگین کمان

 

المان نوروزی چیست؟

در بهار و عید باستانی ما نوروز، زیباسازی شهرها تنها به تمیز کردن و نوسازی محدود نمی‌شود و مبحث زیباسازی شهر هابسیار گسترده تر از این حرف ها است. به عنوان مثال، شهرها می توانند از نمادهای مختلف محوطه سازی شهری برای عید نوروز استفاده کنند و المان های نوروزی همچون:  ماکت ننه سرما، المان تنگ ماهی و عکس های نوروزی مختلف می توانند ایده های خاص و ویژه ای برای زیباسازی شهرها در عید نوروز باشند.

از این رو المان های نوروزی می توانند بهترین گزینه برای زیباسازی شهرها باشند، البته بسته به تنوع مناسبت ها و تغییر فصل، می توان از المانهای مدرن شهری دیگری نیز برای تغییر چهره شهرها استفاده کرد، برای مثال المان انار می تواند به مناسبت شب یلدا برای زیباسازی محوطه شهری استفاده شود. از همه اینها گذشته، زیباسازی شهرها و ایده المان نوروزی یا هر المان دیگری که در شهر چشمگیر باشد، در جذب گردشگر بسیار حائز اهمیت است و شهرهایی وجود دارند که فقط مردم به دلیل داشتن مجسمه های خلاقانه و مدرن شهری برای بازدید به آن شهرها می روند.

فقط کافی است یک روز را در هوای خوب در محوطه شهرها بگذرانید تا انواع عناصر شهری مدرن، خلاق و متنوع را با چشمان خودتان ببنید و شگفت زده شوید. در اکثر مکان های شلوغ به خصوص در میادین اصلی شهر، جلوی مغازه های بزرگ، پارک ها و فضای سبز، مدل های مختلفی از مجسمه های شهری یا المان های مختلف را مشاهده می کنید که باعث زیبایی هرچه بیشتر شهر می شوند.

المان نوروز هفت سین 98

المان نوروز هفت سین 97

المان نوروز هفت سین 99

 

کاربرد المان های نوروزی

انواع مختلفی از مجسمه ها و نمادها در طراحی شهری و محوطه سازی استفاده می شود. عناصری که برای زیباسازی شهر به کار می روند می توانند نمایانگر یک شخص یا موضوع خاص باشند. نوروز برای اب و هوایی سازگار استفاده می شود، اما در شهرهایی که نور مستقیم خورشید وجود دارد، از عناصر شهری استفاده می شود که دیرانیان یک مناسبت بزرگ است. در همین راستا و با مضمون نوروز، عناصر شهری نوروز تولید می شوند. این عناصر برای استفاده در فضای باز و در برابر انواع شرایط آب و هوایی باید مقاوم باشند.

آنها باید از بهترین مواد اولیه ساخته شده و از مقاومت عالی برخوردار باشند.عناصر نوروزی مانند سایر انواع عناصر شهری انواع مختلفی دارند، کاربرد انواع مختلف المان ها بر اساس رنگ، جنس، نوع ساخت و … می تواند بسیار متفاوت باشد. بنابراین در این مقاله انواع مختلفی از المان های نوروزی را بررسی می کنیم. انواع عناصر نوروزی شامل عنصر سنتی شهری بابا نوروز، عنصر استقبال از بهار ، عنصر نوروزی ساعت و … است. به عنوان مثال، در شهرهای معتدل یا در شهرهای بارانی از عناصری با جنس و نوع ساخت و ساز مختلف بسته به شرایط آر برابر نور خورشید مقاوم باشد.

برای اطلاع از لیست قیمت و سفارش طراحی المان ویژه نوروز به فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

 


بیشتر بخوانید : ایمنی در سفر های نوروزی


 

المان نوروز 98

المان نوروز سال نو مبارک

مجسمه بهاری در میدان شهر

المان نوروز همدان

المان های بهاری زیبا و مدرن

 

طراحی المان نوروزی

استفاده از انواع المان ها در سالهای اخیر به بهانه های مختلف افزایش یافته است. به عنوان مثال، در آستانه عید نوروز در بسیاری از کلان شهرها و حتی شهرهای کوچکتر در مسیر رسیدن به میدان اصلی شهر، بیشتر این مجسمه ها و عناصر شهری را می بینیم. المان های نوروزی یکی از زیباترین و محبوب ترین انواع عناصر شهری مدرن هستند که در ایام عید در نقاط مختلف شهرهای کشور دیده می شوند. به عنوان مثال، این عناصر می توانند در میادین شلوغ شهری یا پارک ها و حتی در مراکز خرید شلوغ مورد استفاده قرار گیرند تا منظره شهر در این روزها زیباتر شود.

برخی از این المان ها ساده اند و با یک رنگ آمیزی جذاب باعث زیبایی شهر می شوند، اما انواع دیگر این عناصر توسط گیاهان و گلهای مختلف تزئین شده اند که می توانند بهترین گزینه برای عناصر بهار یا المانهای نوروزی باشد. در کشور ما ایران، تولید کنندگان المان های شهری برای طراحی انواع مدل های جدید المان های نوروزی با یک اعلامیه عمومی از کلیه علاقه مندان، هنرمندان و طراحان فعال در این زمینه خواستار ارائه طرح ها و پیشنهادات جدید به شرکت ها هستند. در آخر از میان طرح های موجود، مواردی را انتخاب می کنند که جذاب ترین باشد، قادر به انتقال اطلاعات سازنده فرهنگی باشد و سپس آنها را در سطح شهر ساخته و نصب می کنند.

المان هایی که در ایام نوروز یا به مناسبت های دیگری در شهرهای بزرگی مانند تبریز، تهران و… به کار می روند باید از اصول و استانداردهای بین المللی پیروی کنند، زیرا اندازه المان های شهری یا حتی جنسیت ترکیبات آنها بسیار حائز اهمیت است و نباید سبب آسیب رساندن به محیط زیست شود.

المان نوروز 1399

المان نوروز درخت

 

نحوه ساخت المان نوروزی

این تزئینات شهری هر ساله حال و هوای محله و خیابان ها را دگرگون می کنند. شهرداری ها و مسئولان زیباسازی شهری، با طراحی و ساخت المان های نوروزی و نصب آن ها در مکان های مختلف ایران، سیمای تازه ای به شهر ها می بخشند. ایمن ترافیک مگ نیز با قدردانی از هنر و تلاش فعالان زیباسازی شهری، به پیشواز بهار رفته و تصاویری از زیباترین المان های نوروزی ایران را به ارمغان آورده است.

 


بیشتر بخوانید : طراحی المان شهری

زیباسازی شهر با المان شهری

المان های نوروزی دوچرخه گل

المان سفره هفت سین سال بز

المان نوروز آدم برفی

 

انواع المان نوروزی

در نوروز، سازمان های زیبایی سازی شهری برای زیباسازی شهر از عناصر متنوعی استفاده می کنند. عناصری که منعکس کننده سنت های ایرانیان در دوره عید نوروز است، مانند سفره هفت سین و المان تنگ ماهی و مانند اینها، که ما برخی از این المان های نوروزی زیبا را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

المان نوروزی ساعت

المان ساعت در نوروز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از سین های سفره هفت سین محسوب می شود. این عناصر دارای دو نوع هستند که برخی از آنها دارای عقربه های دستی متحرک هستند و نوع دوم که دارای عقربه های تزئینی هستند و فقط برای زیباسازی شهرها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

المان ساعت

 


بیشتر بخوانید : تصاویری از المان های نوروزی


المان نوروزی بابا نوروز

این عنصر شهری از سبک سنتی برخوردار است و متناسب با فضای سبز بین بزرگراه ها است. عنصر شهری سنتی بابا نوروز می تواند از بدنه ای تمام فلزی برخوردار باشد. سازه ای بادوام که در برابر صدمات مختلف مقاوم است و از این رو به عنوان یک عنصر مستحکم نوروزی شهری شناخته می شود.

 

المان نوروز پیرمرد

 

المان نوروز استقبال از بهار

عناصر استقبال از بهار مطابق با فرهنگ ایرانی و با موضوع پایان یافتن زمستان و آغاز جشن نوروز طراحی و تولید می شود. رنگ های موجود در این عنصر بسیار پر جنب و جوش است و نویدبخش تغییر بزرگی در طبیعت و آغاز سرسبزی و سرزندگی است.

 

المان های نوروزی قایق

 


بیشتر بخوانید: سنت و خاطره در المان های شهری نوروزی


 

عناصر شهری و نوروزی تنها محدود به این مدل ها نیستند و در انواع طرح های مختلف موجود هستند. شهرداری ها و سازمان های زیباسازی می توانند با خرید المان نوروزی، زندگی جدیدی را در فضای شهری ایجاد و آن را زیباتر کنند. بهتر است عناصر نوروزی طبق سنت و فرهنگ هر شهر انتخاب شود. ما در ایمن ترافیک مگ به طراحی و فروش المان نوروزی جهت زیباسازی شهری می پردازیم.

 

المان نوروز حروف

المان قلک عید نوروز

المان تنگ ماهی

المان سبره عید در میدان شهر

المان ماهی نوروز

المان مرغ و توپ های رنگی در شهر

المان شب یلدا به شکل انار

المان انار و ماهی

ماکت عید نوروز 96

المان شهری ویژه نوروز

 

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. سلام هر طرحی از المان های نوروزی که مد نظرمون باشه شما انجام میدید؟؟

    1. با سلام؛ فروش ماکت تبلیغاتی از خدمات شرکت ایمن ترافیک کالا می باشد. اما قیمت آن بعد از تعیین اندازه و طرح کار محاسبه می شود. بهتر است با شماره های داخل سایت تماس گرفته و مشاوره کارشناسان کمک بگیرید.

    1. با سلام؛ قیمت المان نورروزی 1400 بسته به نوع متریال و طرحی که انتخاب می کنید متفاون خواهد بود، برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه ودیدن نمونه کارهای بهتر است به لندینگ ماکت و المان شهری مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا