راهنمای خرید

معرفی و راهنمای خرید انواع آلاچیق

سرفصل‌های مقاله

در این متن به بررسی انواع آلاچیق که شما می‌توانید در قسمت های گوناگون خانه استفاده کنید، می‌پردازیم و همه جزئیات را درباره انواع آلاچیق ها برای شما می‌آوریم. آلاچیق ها در خانه هایی که دارای حیاط های بزرگ و یا دارای بالکن  هستند بسیار مناسب خواهد بوده و باعث می‌شود از فضای باز در همه فصل ها استفاده درست شود و در فصل های سرد هم بتوان در این آلاچیق ها که بعضی از آنها سرپوشیده هستند زمانی را سپری کرد.

انواع آلاچیق فضای باز و بسته

معمولاً آلاچیق ها مخصوص فضای باز هستند که اگر دمای هوا پایین باشد و یا در فصل زمستان باشیم نمی‌توان زمان زیادی را در آن سپری کرد؛ بنابراین ایده سرپوشیده کردن و بستن فضای اطراف آلاچیق بسیار کارآمد بوده و قدیمی ترین آلاچیق هایی که در خانه ها بدون استفاده بودند دوباره مورد استفاده قرار گرفتند.

در ادامه انواع آلاچیق هایی که جزء پر طرفدار ترین ها هستند را مورد بررسی قرار می‌دهیم و درباره کاربرد درست آنها بحث می‌کنیم. سبکی که برای خانه خود استفاده کرده اید، تاثیر مستقیم روی انواع الاچیق های انتخابی شما می‌گذارد.

آلاچیق های گنبدی

این نوع از آلاچیق ها امروه طرفداران زیادی پیدا کرده است ولی در گذشته این نوع از آلاچیق فقط در املاک افراد ثروتمند وجود داشت که اکثر اوقات از جنس فلز بوده و توسط هنرمندان گذشته نیز طراحی می‌شد. ولی امروزه اسکلت این نوع از انواع آلاچیق به عنوان اسکلت پایه در انواع حیاط خانه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و طرفداران زیادی دارد چون ظاهر خانه را مجلل تر و زیبا تر نشان می‌دهد

 

انواع آلاچیق حیاط

آلاچیق های گرد

از نوع از انواع آلاچیق ها هم ریشه در گذشته دارد و از آلاچیق های قدیمی است که در خانه های سلطنتی قدیمی بوده و به طور فصلی مورد استفاده قرار می‌گرفت. به عنوان مثال این نوع از آلاچیق در فصل  بهار بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفت و کسانی که از این آلاچیق در خانه خود داشتند بیشتر در فصل بهار از آن استفاده میکردند.

آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی که از سنت های چینی هم برگرفته شده است ولی امروزه در حیاط خانه های معمولی در نقاط گوناگون شهر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و طرفداران به نسبت زیادی هم دارد و افراد زیادی از این آلاچیق های چوبی در خانه خود استفاده می کنند. نکته مهم دیگری که برای طراحی آلاچیق ها مورد استفاده قرار میگیرد این است که همان طور که در متن های گذشته ذکر شده  بود این سبک از آلاچی ها بیستر برای خانه هایی که مقداری سبک سنتی دارند مناسب تر است و بری خانه هایی که مدرن هستند نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

آلاچیق های سنگی

این آلاچیق ها در گذشته به عنوان مکان هایی برای استراحت و گذراندن اوقات بوده ولی امروزه آنها به عنوان یکی از بخش های مهم خانه هستند که اهمیت فراوانی هم دارند. امروزه مردم زیادی به این بخش اهمیت فراوان می‌دهند و طراحان هم برای این بخش از خانه طرح های ویژه ای را در نظر گرفته اند.

 

آلاچیق های سنگی

آلاچیق های مجلل و تزئینی

این نوع آلاچیق ها پر طرفدارترین انواع آلاچیق ها هستند که هم برای خانه های مجلل هم خانه های سنتی و هم خانه های مدرن مورد استفاده قرار میگیرند. این آلاچیق ها اگر به زیبایی تزیین شوند می‌توانند کاربرد های بسیار زیادی داشته باشند. به عنوان مثال می‌توانند دکور زیبایی برای جشن های عروسی و تولد باشند.

این چند مدل از انواع آلاچیق که در بالا معرفی شد تنها بخشی از مدل های متنوع آن است که هر روزه طراحان خلاق به بازار ارائه می‌کنند. گستردگی مدل ها و طراحی آلاچیق خریداران را با گزینه های زیادی مواجه کرده و گاها انتخاب را سخت می‌کند. برای خرید بهترین آلاچیق های مدرن با کارشناسان سایت ایمن ترافیک کالا در تماس باشید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا