دانستنی هاتکنولوژی

فناوری پهباد در جاده ها برای کنترل هوشمند ترافیک

کارلو راتی، معماری ایتالیایی، سیستمی را جهت هوشمند کردن جاده ها طراحی کرده است. در این سیستم، گروهی از پهپادها برای تشخیص حوادث، کنترل هوشمند ترافیک و کمک رسانی در جاده ها به کار گرفته می شوند.

کنترل هوشمند ترافیک

کنترل هوشمند ترافیک

این گونه پهپادها تنها برای سرگرمی طراحی شده بودند، اما بسیاری از طراحان و ایده پردازان مانند راتی به این فکر افتادند که از این سیستم، جهت افزایش ایمنی، نظارت بر جاده ها و کنترل هوشمند ترافیک استفاده کنند.

طرح پهپادهای پرنده توسط شرکت ANAS راه اندازی و در پایان دسامبر 2017 ارائه گردید. هدف آن نیز ارائه زیرساخت های هوشمند در جاده های ایتالیا، جهت امدادرسانی به وسایل نقلیه است.

این طرح بیش از 2500 کیلومتر از جاده ها و بزرگراه های ایتالیا را پوشش می دهد؛ که شامل پهپادهایی است که می توانند بر فراز این جاده ها گردش کرده و اطلاعات مفیدی را از شرایط جاده به وسیله نقلیه ارسال کنند. همچنین برای پشتیبانی و امدادرسانی اولیه نیز به کار گرفته می شوند.

 

پهبادهای هوشمند

 

از طریق اين پروژه، اطلاعات بروزتری توسط اینترنت برای وسایل نقلیه در جاده ها ارسال می گردد. بی شک این تکنولوژی، ایمنی و وضعیت سفرهای جاده ای را در آینده متحول خواهد کرد. این پهپادها که به اصطلاح “قطب های پرنده” نامیده می شوند، دارای سنسورهایی هستند که تغییرات زیست محیطی، از آلودگی هوا گرفته تا سرعت باد و رطوبت را تشخیص می دهند. پس از جمع آوری، این اطلاعات از طریق وای فای به وسایل نقلیه ارسال می شوند.

جاده های هوشمند

جاده های ایمن و هوشمند

 

طرح جاده هوشمند توسط گروهی از پهپادهای پرنده پشتیبانی می شود، که می توانند خدماتی از جمله، کمک های ایمنی، نظارت بر تونل ها و پل ها و کنترل هوشمند ترافیک را ارائه دهند. علاوه بر این، می توان آن ها را برای تشخیص حوادثی مانند آتش سوزی و سیل و ارائه کمک های اولیه به رانندگان در هنگام تصادف نیز به کار گرفت.

به گفته راتی، در عصری که استفاده از خودروهای خودران و بی سرنشین، در تمامی کشورها روز به روز در حال افزایش است، این تکنولوژی تحولی عظیم را بوجود خواهد آورد. کاربرد این پهپادها و یا قطب های پرنده، بی حد و حصر است و شاید به زودی شاهد این باشیم که این تجهیزات فوق مدرن، مردم را در میان شهرها جابه جا کنند. شاید روزی فرا رسد که وقتی در حال صرف صبحانه در حیاط خانه یا رستوران هستید، تاکسی های پرنده ای را در آسمان ببینید که در حال جابه جایی مسافر هستند.

منبع: dezeen

 



 

انواع تجهیزات ترافیکی در فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا