شهر و جادهمبلمان شهری

زیباترین آبنمای شهری جهان

آبنما ها در میادین و شهرها نمادی از رودخانه، آبشار و طبیعت هستند. این جزء قدیمی معماری، در بسیاری از شهرهای جهان در اندازه و فرم های مختلف دیده می شود. در ابتدا آبنمای شهری فقط در میدان ها، پارک ها و باغ ها دیده می شد. امروزه این عنصر از مبلمان شهری مدرن به خانه ها، ادارات، رستوران ها و بسیاری از مکان های عمومی و خصوصی راه پیدا کرده است. معمولا آب نماها با تجهیزات روشنایی و نورپردازی تزئین می شوند، تا فواره هایی نورانی از دل آن ها بیرون آید. امروزه آب نماها به اثری هنری در شهر تبدیل شده اند و طراحان و مجسمه سازان به خلق فرم های انتزاعی روی آورده اند. ایمن ترافیک مگ به معرفی تعدادی از زیباترین آبنماهای شهری پرداخته است.

 

زیباترین آبنماهای دنیا

زیباترین آبنماهای جهان

این آبنمای شهری چهره ای آینه ای و غیر عادی دارد! توسط هنرمندی از چک طراحی شده و شبیه به غولی عظیم است که آب از دهانش سرازیر شده!

 

مشاوره خرید تجهیزات شهری

نورپردازی در آبنمای شهری

نورپردازی آبنما

نورپردازی در آبنمای شهری

این آبنمای خیره کننده در مرکز خریدی در سنگاپور نصب شده است. اطراف این آبنمای شهری چندین رستوران وجود دارد و افراد هنگام غذا خوردن می توانند از تماشای نورپردازی آن لذت ببرند.

 

 

آبنمای خیره کننده

آبنمای شهری در سیدنی

طراحی و اجرای آبنما شهری

این آبنمای شهری در سیدنی نصب شده و شبیه به قاصدکی غول پیکر است. این اثر در سال 1961 به عنوان یادبودی از سربازان کشته شده در مصر، در سال های جنگ جهانی دوم، طراحی و اجرا شده است.

طراحی و اجرا آبنما

شیر آب شناور

این شیر آب شناور در نقاط مختلفی از جهان مانند بلژیک، کانادا و چند شهر در اسپانیا نصب شده است.

 

آب نما نمایشگر نیرویی

آب نما نمایشگر نیرویی شهری

این آب نما نمایشگر نیرویی است که اسیر شده و دائما تکرار می شود!

آب نمای شهری و خانگی

هنرمندانه ترین آبنماها

این آب نمای شهری و خانگی یکی از هنرمندانه ترین آبنماهایی است که تا به حال دیده اید! سازنده ی این اثر، هنرمندی از لهستان به نام Malgorzata Chodakowska است. او با ترکیب آب و برنز، چشمه هایی دیدنی خلق کرده است.

آبنمای خانگی مجسمه ای

آبنمای شهری مجسمه ای

آبنماهای شهری

آبنمای مجسمه ای

هنگامی که جریان آب به مجسمه ها راه پیدا می کند، فرشته ای برنزی ناگهان بال خود را می گشاید، دخترکی دامن باله به پا می کند و زنی از دستانش آب جاری می شود!

در این آبنماها، آب فقط یک عنصر تزئینی نیست، بلکه قسمتی از بدنه ی اصلی اثر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا