شهر و جاده

پیاده رو چیست؟ | پیاده راه چیست؟ + انواع پیاده رو

سرفصل‌های مقاله

معرفی انواع پیاده رو شهری در مجله ایمن ترافیک کالا: عابرین پیاد از مهم ترین اقشار جامعه هستند.و باید به آنها توجه زیادی شود. یکی از مهم ترین و مسلم ترین حق عابرین، پیاده رو های شهری هستند.که باید به اندازه کافی تجهیز شده باشند.و محل امن و مناسبی برای عابرین پیاده باشند. قوانینی که برای عابرین پیاده در نظر گرفته شده.به طور کامل رعایت می‌شود.ولی قوانینی که برای موتور سوار ها و ماشین ها در برابر عابران و پیاده رو ها در نظر گرفته شده است.به طور کامل رعایت نشده است. پیاده رو های شهری نه تنها مسیری برای عبور بلکه محلی برای استراحت عابرین نیز هستند که با مبلمان شهری مدرن تزئین شده تا در مسیرهای طولانی فضای استراحت را فراهم کنند. با ایمن ترافیک مگ همراه باشید.

 

لیست تجهیزات و مبلمان شهری

انواع پیاده رو های شهری

پیاده رو های شهری انواع گوناکونی دارند.که در ادامه با چند مورد از معروف ترین انواع پیاده رو های شهری آشنا می‌شوید. زیبا سازی پیاده رو ها از عوامل مهمی است.که باید رعایت شود تا چهره شهر به زیبایی دیده شود.

انواع پیاده رو های شهری

پیاده رو چیست؟

در ابتدا قبل از معرفی انواع پیاده رو شهری؛ باید بدانیم پیاده رو ها در اصل چه فلسفه ای دارند.و کاربرد اصلی آنها چیست. پیاده رو ها در اصل راه هایی هستند.که در امتداد خیابان ها قرار دارند.و برای عبور عابرین پیاده در نظر گرفته شده اند. گاهی اوقات پیاده رو های شهری توسط درخت ها، جدول و گاهی اوقات توسط گاردریل از خیابان اصلی جدا می شوند. پیاده رو های شهری لزوما برای.جدا شدن.از خیابان ها نیستند بلکه بعضی اوقات برای عبور عابران از میان پارک و این نوع از موارد کاربرد دارند.

 

رنگ ترافیکی

 

تفاوت پیاده رو و پیاده راه چیست؟

قوانین پیاده رو و پیاده راه با یکدیگر تفاوت دارند، به این صورت که پیاده رو برای عبور و مرور افراد اعم از کودکان، افراد سالمند، خانم ها، آقایان و… است و گاها موتور سوار ها نیز در آنجا دیده می‌شوند، اما پیاده راه به این گونه است که فقط عابرین پیاده اجازه عبور از آنجا را دارند و هیچ موتور و یا وسیله نقلیه دیگری حق ورود را ندارد؛ مانند بازار.

 

وضعیت عمومی انواع پیاده رو های شهری

ساخت و ساز مسیر های پیاده رو های شهری باید به گونه ای باشد.که برای عموم مردم قابل دسترس.و برای همه افراد استفاده کردن از آن راحت و آسان باشد. به عنوان مثال برای افرادی که از ویلچر برای تردد استفاده می‌کنند.باید شرایطی باشد که این افراد هم بتوانند به راحتی از این قسمت ها استفاده کنند. برای این افراد باید ارتفاع جداول کنار پیاده رو ها باید بر اساس.استاندارد های ویژه ای طراحی شوند. ساخت و ساز این قسمت ها باید به گونه ای باشد.که استفاده از آن برای کودکان، کوتاه قامتان و افراد معلول راحت و آسان باشد.تا برای استفاده از آن به مشکل نخورند.

 

بیشتر بخوانید: میز و صندلی بالکنی در چه منطقه مناسب است؟

 

پیاده رو های شهری

استانداردهای پیاده رو

یک پیاده روی استاندارد باید.دارای ویژگی های به خصوصی باشد که استفاده از این پیاده رو ها را.برای همه آسان کند. به عنوان مثال:

  • عرض پیاده رو باید به اندازه ای باشد.که برای دو عابر پیاده که با چتر از کنار یکدیگر عبور می‌کنند.فضای کافی باشد.
  • افراد بتوانند به راحتی ار کنار هم سبقت بگیرند.بدون آن که برای یدیگر مزاحمت ایجاد کنند.
  • ساخت پیاده رو ها باید به گونه ای باشد.که انگار 46 درصد از عابران چمدان به همراه دارند.
  • باید عرض پیاده رو های شهری به گونه ای باشد.که 40 درصد از عابران با گروهی 5 یا 6 نفرهمراه هستند

پیاده روهای شهری بخش جدا نشدنی و مهم شهر هستند.و در تمام کشور های جهان استاندارد های سختی در ساخت این قسمت ها وجود دارد که بعضی را ذکر کردیم. زهکشی پیاده روها در کشور ها و یا شهرهایی که در آنجا باران زیادی می‌بارد باید به گونه ای باشد.که به راحتی بتوان از جمع شدن آب در خیابان ها جلوگیری کرد. شرکت ایمن ترافیک کالا با تولید و فروش تجهیزات مدرن مبلمان شهری سعی در زیباسازی فضای خیابان و پارک ها دارد. برای مشاهده لیست قیمت المان های شهری به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید.

 

پیاده رو های شهری

 

بیشتر بخوانید: جریمه پارک حاشیه ای

 

گسترش پیاده رو های شهری

گسترش پیاده رو ها نباید زیاد باشد.تا برای خودرو ها هم اشکالی به وجود نیاید. همان طور که در ابتدای متن بیان کردیم گاهی اوقات موتور سیکلت ها و یا خودرو ها باعث مزاحمت در پیاده رو می‌شدند.اما امروزه با جدی تر شدن قوانین مربوط به عابرین پیاده در خیابان ها و پیاده رو ها این مزاحمت ها کمتر شده.و مردم بیشتر از گذشته به حقوق عابران دیگر اهمیت می‌دهند. از عوامل مهم دیگری که باید در عبور و مرور از پیاده رو ها رعایت کرد این است که برای عابرین مسیر ها را شفاف سازی کنند و برای کسانی که ممکن است برای اولین بار در این محله ها هستند را از محل ها و مسیر ها مطلع کنند تا بتوانند راحت تر مسیر ها را بیابند. در این متن به بررسی کامل پیاده رو ها پرداختیم و قوانینی که برای ساخت آن باید رعایت شود و استاندارد های آن را مورد بررسی قرار دادیم. پیاده رو ها از مهم ترین قسمت ها هستند و برای ساخت و طراحی آنها باید عوامل مهمی را رعایت کرد.

از مهم ترین محصولات مبلمان شهری ایمن ترافیک کالا می توان به ، نیمکت های پارکی ، گلدان های بتنی و تجهیزات پارکی اشاره نمو.د. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

همچنین اگر درباره مبلمان شهری اطلاعاتی ندارید پیشنهاد میکنیم مقاله مبلمان شهری چیست را مطالعه بفرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا