اطلاعات ایمنی

ایمنی و سلامت شغلی پرستاران در بیمارستان

آموزش صحیح در مورد نکات ایمنی و سلامت شغلی پرستار در محیط بیمارستان، آسیب ها و بیماری های شغلی را محدود تر می کند. فعالیت در کادر درمانی یک بیمارستان یکی از مفید ترین شغل‌ ها در تمام دنیا است. این فعالیت علاوه بر دشوار و پر مسئولیت بودن، در برخی موارد بسیار هم خطرزا است. البته پرستاران و پزشکان در خصوص نکات ایمنی و سلامت شغلی در بیمارستان در حین تحصیل خود مطالب گسترده‌ ای را آموزش می‌ بینند، اما اگر شما پزشک یا پرستار هستید، بد نیست که با خواندن این مطلب مروری بر این نکات داشته باشید، تا سطح دانش خود را در خصوص رعایت نکات ایمنی و سلامت شغلی در هنگام حضور و کار کردن در بیمارستان بالا ببرید.

مشاوره خرید تجهیزات ایمنی

پرهیز از حواس پرتی و تمرکز روی کار

یکی از نکات مهم ایمنی و سلامت شغلی در مورد پزشکان و پرستاران که بسیار به چشم می‌ خورد، این است که عوامل متعددی از جمله خستگی ساعات طولانی کار در محیط پر استرس بیمارستان، صدای زنگ و بلند گویی که مدام یک نفر را پیج می‌ کند، صدای آلارم رسیدن بیماران اورژانسی، کم‌ خوابی، کم‌ آبی بدن و بسیاری دیگر از این موارد به‌ شدت موجب حواس‌ پرتی در مورد کادر درمانی بیمارستان می‌ شود. همین حواس‌ پرتی می‌ تواند، خطرات مختلفی از جمله تداخلات دارویی یا اشتباه در تجویز و تزریق داروی بیماران با یکدیگر را به همراه داشته باشد.

شاید هیچ راه روشنی برای این‌ که کادر پزشکی تمام تمرکز خود را روی کار بگذارد، وجود نداشته باشد. اما لازم است هر روز که به سرکار می‌ روید، این نکته را با خودتان مرور کنید، که باید در ساعات حضور در بیمارستان، همه‌ ی حواستان را به کارتان داده و توضیحات پزشک و پرستاران شیفت قبلی را به هنگام تحویل گرفتن شیفت، به‌ خوبی و با دقت گوش دهید.

بیشتر بخوانید: اصول ایمنی در آزمایشگاه

زمان برای آموزش همکاران جدید

نکات ایمنی و سلامت شغلی پرستاری

یکی از دلایل استرس و دل‌ شوره‌ ی بیش‌ از حد در محیط بیمارستان که منجر به اشتباهات مختلفی در مورد بیماران و به خطر افتادن سلامت و امنیت آن‌ ها می‌ شود، این است که پرستاران تازه‌ وارد چندان به امور اشراف نداشته و کسی هم چندان برای آموزش عملی و واقعی آن‌ ها وقت نمی‌ گذارد. همین مسئله موجب عدم توانمندی پرستاران به دلیل کمی اطلاعات و در نهایت بروز مشکلات مختلف و بالا رفتن احتمال خطر برای بیماران می‌ شود.

اگر شما پرستار ارشد بخش هستید، برای این موضوع وقت بیشتری بگذارید و خودتان یا یکی از همکاران قدیمی و با تجربه را مسئول نظارت بر آموزش همکاران جدید کنید. در حین این آموزش بر میزان دقت و تمرکز افراد هم نظارت داشته باشید، تا بعد از مدتی بدانید به هر پرستار تا چه اندازه می‌ توان اعتماد کرد و او قدرت رسیدگی به چند بیمار را به‌ صورت هم‌ زمان دارد.

 

عرضه ی انواع تجهیزات ایمنی استاندارد در فروشگاه آنلاین ایمنی ترافیک کالا

در صورت عدم توانایی خواندن خط پزشک، از او سوال کنید

اصول ایمنی در آزمایشگاه

نکته ی مهم دیگر درباره ی نکات ایمنی و سلامت شغلی پرستاران در کادر بیمارستان، دقت زیاد به صحبت های پزشک معالج و یادداشت مراحل درمان بیمار می باشد. در صورت داشتن ابهام در مورد روند درمان، مجددا از پزشک مربوطه سوال کنید. از مشکلات عمده‌ ای که در بیمارستان‌ ها رخ می‌ دهد، این است که پرستاران در بسیار از موارد توان خواندن دست خط پزشک را ندارند و بدتر از آن از پرسیدن سؤال از پزشک نیز طفره می‌ روند، یا از انجام این کار می‌ ترسند. به یاد داشته باشید که فریاد زدن یک پزشک عصبانی بسیار بهتر از یک بیمار مرده است. پس اگر در خصوص استفاده از یک دارو ابهامی وجود دارد، بدون فوت وقت و رو دربایستی این موضوع را از پزشک او سؤال کنید و از حدس زدن یا استفاده از دارو های مشابه خودداری کنید.

منبع: nurseslabs

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا