بازی و کودکان

معرفی وحشتناک ترین ترن هوایی جهان | ترسناک ترین ترن های هوایی

سرفصل‌های مقاله

مطمئناً درس‌های فیزیک دبیرستان در مورد انرژی جنبشی و انرژی پتانسیل را به یاد دارید که به کمک مثال‌هایی در مورد ترن‌های هوایی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شد. با کمک همین قوانین امروزه شاهد ترسناک ترین ترن هوایی در سراسر جهان هستیم. در طول 20 سال گذشته شاهد پیشرفت قابل توجهی در زمینه طراحی و ساخت هیجان انگیزترین ترن هوایی ها در شهر بازی‌های معروف دنیا بوده‌ایم، البته می‌توان گفت بعضی از این ترن‌های هوایی خود باعث معروفیت این شهربازی‌ها بوده‌اند. ترن های هوایی علاوه بر هیجان انگیز بودن گاهی جزء ترسناک ترین وسایل بازی جهان هم محسوب می‌شوند.

 

ترن هوایی چیست ؟

ترن هوایی با قطار ترس یک ریل آهن مارپیچ از که اغلب در شهر بازی ها قرار دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از پر طرفدارترین وسایل تفریح شهر بازی است. در ادامه با ترسناک ترین ترن هوایی جهان آشنا خواهیم شد.

 

ترسناک ترین ترن هوایی دنیا

ممکن است برای شما هم این سوال پیش آمده یاشد که وحشتناک ترین ترن هوایی جهان کدام است؟ می‌توان ترن های هوایی وحشتناک جهان را به دسته‌های مختلفی دسته‌بندی کرد، چرا که انواع مختلفی از ترن‌های هوایی بر اساس سلیقه افراد مختلف وجود دارد. افراد مختلف انواع مختلفی از ترن‌های هوایی را می‌پسندند. بعضی از افراد ترن هوایی چوبی را ترجیح می‌دهند و بعضی دیگر ترن‌های هوایی با مسیر طولانی‌تر را می‌پسندند.

در همین حین بعضی از مردم ترن‌های هوایی را ترجیح می‌دهند که دارای حرکات دایره‌وار زیادی باشد و بعضی دیگر مسیر ساده را ترجیح می‌دهند. به هر حال جزء هر کدام از این دسته ها که باشید، مشخص است که از طرفداران آدرنالین و هیجان هستید. در ادامه به معرفی ترسناک ترین ترن های هوایی در جهان می‌پردازیم. مطمئنا آشنایی با هیجان انگیزترین ترن هوایی ها برای همه مردم، حتی کسانی که علاقه‌ای به این وسیله بازی ندارند، جالب توجه است. البته توجه به علائم ایمنی و محدودیت های سنی در سوار شدن به این ترن ها بسیار حائز اهمیت است.

ترن هوایی کینگ دا کا

ترن هوایی کینگ دا کا، یکی از ترسناک ترین ترن های هوایی جهان است که با ارتفاع 456 فوت و یک سقوط 416 فوتی، یکی از هیجان اگیز ترین ترن هوایی ها در جهان به حساب می‌آید. این ترن هوایی در شهر بازی شهر نیوجرسی در ایالات متحده واقع شده است و تجربه یکی از طولانی‌ترین سقوط‌ها را برای دوست‌داران این وسیله به ارمغان می‌آورد. چرخش‌های ناگهانی این ترن، آن را به یکی از ترسناک ترین ترن های هوایی جهان تبدیل می‌کند.

وحشتناک ترین ترن های هوایی

ترن هوایی ال تورو

ترن هوایی ال تورو یکی دیگر از ترسناک ترین ترن های هوایی دنیا به شمار می‌رود که در شهر بازی شهر نیوجرسی واقع شده است. این ترن هوایی به عنوان دومین سریع‌ترین ترن هوایی چوبی در جهان شناخته می‌شود. بیشینه سرعت این ترن هوایی به 70 مایل بر ساعت می‌رسد. ترن‌های هوایی چوبی به اندازه فلز مقاومت ندارند و در نتیجه در این ترن‌ها شاهد چرخش‌های زیادی نیستیم. با این حال، این ترن یکی از هیجان انگیزترین ترن هوایی ها در جهان به شمار می‌آید و چرخش‌های 360 درجه آن به اضافه حرکت روی سطح چوب و ناهمواری‌های آن تجربه بی‌نظیری از ترس و هیجان را برای بازدید کنندگان به ارمغان می‌آورد.

ترن اینتیمیدیتور 305

یکی دیگر از ترسناک ترین ترن های هوایی جهان، ترن اینتیمیدیتور 305 نام دارد که در شهر بازی ویرجینیا واقع شده است. بیشینه سرعت این ترن هوایی به 90 مایل بر ساعت می‌رسد که یکی از سریع‌ترین سرعت‌ها برای ترن هوایی به شمار می رود. هیچ چیز مانند سقوط 300 فوتی این ترن هوایی باعث ترشح آدرنالین در بدن انسان نمی‌شود و به همین دلیل این ترن یکی از هیجان انگیزترین ترن هوایی های دنیا به شمار می‌آید.

ترن هوایی اسکای اسکریم

ترن هوایی اسکای اسکریم یکی دیگر از ترسناک ترین ترن های هوایی جهان است که در شهر بازی هالیدی پارک آلمان واقع شده است. شروع حرکت این ترن هوایی بسیار جالب و منحصر به فرد است و در ادامه ترکیب حرکات ناگهانی و دورانی این ترن هوایی به طرز خارق‌العاده‌ای هیجان‌انگیز است. در طول مسیر این ترن هوایی چندین حرکت عمودی رو به بالا و پایین را تجربه خواهید کرد. ترکیب تمامی این حرکات در طول مسیر، این ترن هوایی را به یکی از ترسناک ترین ترن های هوایی جهان تبدیل می‌کند.

ترسناک ترین ترن هوایی های دنیا

ترن هوایی گولیات

جایگاه بعدی در لیست ترسناک ترین ترن های هوایی جهان متعلق به ترن هوایی گولیات است که در شهر بازی ایلینویز ایالات متحده واقع شده است. این ترن هوایی چوبی دارای بیشینه سرعت 72 مایل بر ساعت است و طرفداران زیادی در میان بازدیدکنندگان این شهر بازی دارد. با توجه به بیشینه سرعت این ترن هوایی، می‌توان آن را سریع‌ترین ترن هوایی چوبی جهان نامید. سقوط 86 درجه‌ای به طول 180 متر نیز بلندترین سقوط ثبت شده برای یک ترن هوایی چوبی در جهان است. در مجموع با در نظر گرفتن تمامی این مشخصه‌ها، می‌توان این ترن هوایی را یکی از هیجان انگیزترین ترن هوایی های جهان دانست.

ترن فورمولا روسا

رکورددار سریع‌ترین ترن هوایی جهان، ترن فورمولا روسا است، که در شهر بازی فراری ابوذبی واقع شده است. به جرات می‌توان گفت این ترن یکی از ترسناک ترین ترن های هوایی جهان است، چرا که بر خلاف بقیه ترن‌های هوایی، شما تنها به کمک یک ورقه پلاستیکی که روی پاها قرار می‌گیرد در جای خود قرار گرفته و هیچ حفاظ دیگری برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته نشده است. در این ترن هوایی از چرخش‌های عجیب خبری نیست و تنها سرعت بالای این ترن است که تجربه هیجان خالص را برای شما فراهم می‌آورد. بیشینه سرعت این ترن هوایی 149 مایل بر ساعت است و بازدیدکنندگان شتاب جاذبه‌ای دقیقا مشابه آنچه که رانندگان مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول 1 تجربه می‌کنند را تجربه خواهند کرد.

ترن هوایی کلوسو

ترن هوایی کلوسو در هاید پارک آلمان یکی از ترسناک ترین ترن های هوایی جهان است که می‌توان آن را مرتفع‌ترین ترن هوایی چوبی جهان، با ارتفاع 197 فوت، دانست. ایت ترن یکی از هیجان انگیزترین ترن هوایی ها از نظر شروع حرکت است. چندین صعود و سقوط ابتدایی این ترن هوایی تجربه هیجان‌انگیز بی نظیری را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد.

ترن اژدهای فلزی

یکی دیگر از ترسناک ترن های هوایی جهان در شهر بازی اسپالاند ژاپن واقع شده است و اژدهای فلزی نام دارد. این ترن هوایی از سال 2000 به عنوان بلندترین ترن هوایی جهان از لحاظ طول مسیر شناخته می شود. سواری این ترن هوایی تقریباً دو برابر بیشتر از ترن‌های هوایی معمولی طول می‌کشد.

ترن هوایی بانشی

یکی از هیجان انگیزترین ترن هوایی ها در شهر بازی کینگز ایلند در ایلت اوهایو آمریکا واقع شده و بانشی نام دارد. در این ترن هوایی بر خلاف باقی ترن‌ها شما روی ریل حرکت نخواهید کرد، بلکه از آن آویزان خواهید بود. این ترن هوایی هم یکی از ترسناک ترین ترن هوایی های جهان به حساب می‌آید و سواری آن تجربه خاطره‌انگیزی را به همراه خواهد داشت.

ترسناک ترین ترن هوایی های جهان

در این مقاله به معرفی ترسناک ترین و هیجان اگیزترین ترن هوایی ها در سراسر جهان پرداختیم. این ترن‌های هوایی دارای بهترین طراحی‌ها هستند و با جدیدترین متدهای مهندسی دنیا طراحی شده‌اند. ایت ترن‌ها به تنهایی باعث معروفیت شهر بازی‌هایی می شوند که در آنها قرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا