دانستنی هاقوانین رانندگی

کشورهایی با سخت ترین آزمون رانندگی در جهان

سرفصل‌های مقاله

شاید به نظر برسد روند اخذ گواهینامه رانندگی در ایران امری دشوار باشد، ولی جالب است بدانید این روند در ایران، به نسبت سخت ترین آزمون رانندگی در جهان، یک روند بسیار عادی و آسان تلقی می‌شود. پس بد نیست از اینکه قرار نیست در این کشورها امتحان رانندگی بدهید و سخت ترین آزمون رانندگی در جهان را پشت سر بگذارید خوشحال باشید. در ادامه به معرفی کشورهایی که سخت ترین آزمون رانندگی در جهان را دارند، می‌پردازیم و روند اخذ گواهینامه رانندگی در این کشورها را بررسی می‌کنیم.

سخت ترین آزمون رانندگی در جهان در انگلستان

هنگامی که صحبت از سخت ترین امتحان رانندگی در جهان باشد، نام اولین کشوری که به ذهن می‌رسد انگلستان است. اخذ گواهینامه رانندگی در انگلستان شامل سه مرحله اصلی است. این مراحل شامل اخذ گواهینامه رانندگی مشروط، قبول شدن در امتحان کتبی و قبول شدن در امتحان عملی می‌شود. گواهینامه مشروط به افرادی که سن آنها از 15 سال و 9 بیشتر است تعلق می‌گیرد و به آنها این اجازه را می‌دهد که به همراهی شخصی با سن بیشتر از 21 سال که حداقل 3 سال دارای گواهینامه رانندگی باشد، رانندگی کنند.

البته برای رانندگی به تنهایی، افراد باید تا 17 سالگی صبر کنند. در این مرحله، بعد از تکمیل مدارک و پرداخت هزینه 50 پوند، متقاضیان باید در دو مرحله امتحان کتبی نمره قبولی را کسب کنند. این دو مرحله شامل یک امتحان در مورد قوانین رانندگی با 45 سوال و یک امتحان تستی در مورد تابلوهای ترافیکی با 75 سوال می‌شود. نمره قبولی برای سوالات کتبی 43 از 45 و برای سوال‌های تستی 44 از 75 سوال است. مرحله بعدی، امتحان عملی رانندگی است در آن توانایی و مهارت‌های رانندگی متقاضی آزمایش می‌شود. از این رو می‌توان گفت انگلستان یکی از کشورهایی است که سخت ترین آزمون رانندگی در جهان را دارند.

فنلاند

فنلاند یکی دیگر از کشورهایی است که سخت ترین امتحان رانندگی در جهان را دارند. در حالی که در اکثر کشور‌های جهان برای اخذ گواهینامه رانندگی کافی است دو مرحله امتحان را پشت سر بگذارید، در فنلاند باید 4 امتحان تئوری را پشت سر بگذارید. در ضمن متقاضیان موظفند یک دوره 18 ساعته آموزش عملی رانندگی را به همراه مربی رانندگی بگذرانند. طبق قوانین فنلاند، متقاضیان قبل از دریافت گواهینامه دائمی، باید اجازه جداگانه‌ای برای رانندگی در این کشور کسب کنند. متقاضیان می‌توانند این اجازه را در 16 سالگی کسب کنند و در 17 سالگی برای دوره عملی و آزمون تئوری اقدام کنند. این مرحله از روند دریافت گواهینامه خود دارای 3 بخش اصلی است.

بخش پایه، بخش تمرینی و بخش پیشرفته. بخش پایه، شامل 19 ساعت کلاس تئوری و 18 ساعت آموزش عملی رانندگی است. بخش تمرینی بعد از اتمام بخش پایه آغاز می‌شود، که شامل 4 ساعت آموزش تئوری و 4 ساعت آموزش عملی است. بعد از اتمام موفقیت آمیز بخش تمرینی، یک بازی زمانی 3 ماهه قبل از شروع بخش پیشرفته لازم است. بخش پیشرفته نیز شامل 4 ساعت آموزش تئوری و 4 ساعت آموزش عملی است. گذراندن این این مراحل، فنلاند را تبدیل به یکی از کشورهایی می‌کند که سخت ترین آزمون رانندگی در جهان را دارند. بهد از اتمام بخش پایه، متقاضیان باید از سد یک امتحان تئوری و یک امتحان عملی عبور کنند. با اینکه فنلاند یکی از کشورهایی است که سخت ترین آزمون رانندگی در جهان را دارند، گواهینامه‌های رانندگی این کشور 15 سال اعتبار دارند و در این بازه زمانی نیازی به گذراندن امتحانات بیشتری نیست.

سخت ترین آزمون رانندگی در جهان

سنگاپور

سنگاپور یکی دیگر از کشورهایی است که سخت ترین امتحان رانندگی در جهان را دارند. طبق قوانین سنگاپور، اخذ گواهینامه شامل چندین مرحله است. مرحله اول پذیرفته شدن در امتحان تئوری پایه است. مرحله بعد دریافت گواهینامه مشروط می‌شود که با وجود آن می ‌تونید در کلاس‌های عملی شرکت کنید. بعد از این مرحله باید در امتحان توری آخر پذیرفته شوید تا بتوانید در امتحان عملی آخر شرکت کنید. برای اخذ گواهینامه در سنگاپور، باید حداقل 18 سال سن داشته باشید. برای پذیرفته شدن در مرحله تئوری باید حداقل به 90 درصد از سوالات پاسخ صحیح بدهید. داشتن مراحل زیاد و نمره قبولی بالا، سنگاپور را تبدیل به یکی از کشورهایی می‌کند که سخت ترین آزمن رانندگی در جهان را دارند.

آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی یکی دیگر از کشورهایی است که سخت ترین آزمون رانندگی در جهان را دارند. مراحل کسب گواهینامه در این کشور چندان زیاد و پیچیده نیست، ولی پذیرفته شدن در امتحان رانندگی شهری به حدی سخت است که این کشور را تبدیل به یکی از کشورهایی می‌کند که سخت ترین امتحان رانندگی در جهان را دارند. در طول امتحان عملی رانندگی در این کشور، کوچکترین حرکت اضافه خودرو به سمت جلو و یا عقب، رد شدن از روی خطوط خیابان و کوچکترین برخورد با هر جسمی، موجب مردود شدن شما در امتحان خواهد شد. به همین دلیل است که نام آفریقای جنوبی در میان لیست کشورهایی قرار می‌گیرد که سخت ترین آزمون رانندگی در جهان را دارند.

آلمان

جایگاه بعدی در لیست کشورهایی که سخت ترین آزمون رانندگی در جهان را دارند به آلمان تعلق می‌گیرد. به گفته مسئولین این کشور، تعداد زیادی از متقاضیان در امنحان رانندگی این کشور مردود می‌شوند و موفق به اخذ گواهینامه نمی‌شوند. برای گرفتن گواهیامه در آلمان، متقاضیان ملزم به گذراندن 14 کلاس تئوری و 12 کلاس عملی رانندگی هستند و در صورتی که با 3 بار امتحان دادن موفق به قبول شدن نشوند، باید تمامی این کلاس‌ها را دوباره پشت سر بگذرانند. هزینه کلاس و امتحان رانندگی در آلمان بین 1000 تا 2000 یورو است که می‌توان گفت آلمان علاوه بر این که سخت ترین آزمون رانندگی در جهان را دارد، یکی از گران‌ترین آزمون‌ها را نیز دارد.

سخت ترین آزمون رانندگی در جهان

عربستان سعودی

عربستان سعودی بیشتر از آنکه در بین کشورهایی قرار بگیرد که سخت ترین امتحان رانندگی در جهان را دارند، باید در لیست کشورهایی قرار بگیرد که امتحان رانندگی در آنها بسیار گران است. هزینه دریافت گواهینامه در عربستان سعودی  590 ریال عربستان، برابر با 2200 دلار آمریکا است. عربستان به تازگی اجازه رانندگی برای زنان را صادر کرده و تا پیش از این تنها مردان مجاز به رانندگی در این کشور بودند.

با مقایسه کشورهایی که سخت ترین آزمون رانندگی در جهان را دارند، به این نتیجه می‌رسیم که دریافت گواهینامه در ایران و حتی سایر کشورهایی که در این لیست قرار ندارند چندان کار دشواری نیست. ساعات آموزش اجباری کوتاه و امتحان عملی نه چندان سخت، اخذ گواهینامه را به امری بسیار ساده تبدیل می‌کند که در پاره‌ای از مواقع چندان نکته مثبتی نخواهد بود و موجب به خطر انداختن جان مردم کشور می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا