بازی و کودکان

لیست ترسناک ترین وسایل شهربازی جهان

سرفصل‌های مقاله

در این متن به بررسی چند مورد از ترسناک ترین وسایل شهربازی جهان می‌پردازیم. بعضی از مردم به سوار شدن این وسیله ها نه می‌گویند و ترجیح می‌دهند هیجان آن را تجربه نکنند ولی بعضی دیگر هر روز به دنبال وسیله های بازی جدید هستند که ترسناک تر و خطرناک تر باشند. شاید هیجانات دسته دوم مهندسان را ترغیب می‌کند تا وسایل شهربازی هیجان انگیز را طراحی کرده و در اختیار عموم قرار دهد.

کارکرد ترسناک ترین وسایل شهربازی

بیش از 90 درصد از این وسیله های بازی محدودیت سنی دارند و افرادی که می‌خواهند از این وسیله ها استفاده کنند نباید سابقه بیماری قلبی داشته باشند. همچنین باید جرات کافی برای استفاده از این وسیله ها را داشته و بدانند با رضایت خودشان سوار آنها شده اند. تفاوت اصلی این وسایل شهربازی با وسایل عادی مانند تاب و سرسره و الاکلنگ در آدرنالین ترشح شده و هیجان آنهاست. در این متن به بررسی ده مورد از هیجان انگیز ترین این وسیله ها می‌پردازیم که در نقاط مختلف جهان وجود دارند و جزء پر طرفدار ترین و ترسناک ترین وسایل بازی جهان هستند.

SKY ROLLER – دانمارک

یکی از هیجان انگیز ترین وسایل بازی جهان این ترن هوایی در دامارک است که خود شما می‌توانید آن را کنترل کنید و تجربه پرواز را داشته باشید. طبق گفته کسانی که از این وسیله بازی استفاده کرده اند، این وسیله می‌تواند تجربه پرواز را به شما بدهد. نکته جالبی درباره این وسیله بازی این است که کنترل کردن هر کابین بر عهده خود سرنشینان است و کسانی که روی صندلی این وسیله نشستند می‌توانند این وسیله را کنترل کنند.

NITRO,SIX FLAGS GREAT ADVENTURE – نیوجرسی

اگر به دنبال هیجان واقعی هستید و واقعا می‌خواهید آندرنالین را در جریان رگ های خود احساس کنید این پارک می‌تواند بهترین جا برای شما باشد. در این پارک یکی از طولانی ترین و ترسناک ترین ترن های هوایی جهان را مشاهده می‌کنید که افراد زیادی را از نقاط گوناگون جهان برای تجربه کردن این ترس به نیو جرسی می‌کشد.

 

وحشتناک ترین وسایل شهربازی جهان

X-SCREAM – لاس وگاس

این وسیله یکی از ترسناک ترین وسیله هایی است که در لیست مشاهده می‌کنید. در آن افراد تا ارتفاع 27 فوت از لبه معروف ترین پرتگاه لاس وگاس بالا می‌روند و تمام شهر را زیر پاهای خود می‌بینند. این وسیله سرعت زیادی ندارد و تقریبا ثابت است ولی ارتفاع زیادی که دارد که موجب چند برابر شدن ترس آن می‌شود.

 THE GRAVITY MAX – تایوان

شاید غلبه کردن به جاذبه زمین برای شما غیر قابل باور باشد ولی مهندسین تایوانی موفق شدند به راحتی وسیله ای طراحی کنند که بتواند با غلبه کردن به جاذبه زمین هیجان سوار شدن به ترسناک ترین وسایل بازی جهان را چند برابر کنند و بسیاری از مردم را فقط برای سوار شدن این وسیله به تایوان بکشد. این وسیله حدود 35 متر بالاتر از سطح زمین به صورت معلق قرار داشته و به جاذبه غلبه می‌کند، پس از آن رها شده و با سرعتی باور نکردنی به سمت زمین می‌رود.

STRATOSPHERE INSANITY THRILL RIDE – لاس وگاس

از ترسناک ترین وسایل بازی جهان می‌توان این وسیله هیجان انگیز را نام برد. این وسیله در ارتفاع 20 متری بلند ترین آسمان خراش لاس وگاس قرار گرفته و کسانی  را که در این آسمان خراش هستند تا جای ممکن بالا برده و از آهسته ترین سرعت شروع به چرخاندن می‌کند و به تدریج سرعت و ارتفاع را افزایش می‌دهد. سرعت و ارتفاع این وسیله شاید برای کسانی که ترس از ارتفاع د ارند چندان جالب نباشد اما دوست داران هیجان عاشق این وسیله بازی می‌شوند.

 

ترسناک ترین وسایل شهر بازی دنیا

GIANT DISCOVERY

این نوع از وسیله در اکثر کشور های جهان و در ایران هم وجود دارد. ارتفاع زیاد این وسیله آن را در لیست ترسناک ترین وسایل بازی قرار می‌دهد. چرخش همزمان این بازی هیجان انگیز همراه با تکان های پی در پی باعث شده این وسیله به نظر ساده جزء هیجان انگیز ترین وسایل بازی جهان باشد.

SHWEEB – نیوزلند

این وسیله بازی در نگاه اول چندان ترسناک نیست، زیرا مسافران می‌توانند با پدال زدن سرعت خود را تغییر داده و از مناظر زیبای نیوزلند لذت ببرند. آن چه که این وسیله را در لیست هیجان انگیز ترین وسایل بازی جهان قرار می‌دهد، محفظه های شیشه ای و سرعت تا 50 کیلومتر بر ساعت است.

 

SHWEEB - نیوزلند

COLOSSUS – انگلستان

انگلستان جزء کشورهایی است که می‌توان بهترین شهربازی ها را در آن پیدا کرد، به عنوان مثال، یکی از نماد های این کشور زیبا یکی از بلند ترین چرخ و چرخ فلک های دنیا است که توریست های بسیاری برای دیدن آن به انگلستان سفر می‌کنند.  اما ترن هوایی COLOSSUS به دلیل مسیر مارپیچ در لیست هیجان انگیز ترین وسایل بازی جهان قرار گرفته است. طبق گفته کسانی که قبلا تجربه سوار شدن به این ترن هوایی را داشته اند تا ساعت ها قبل از سوار شدن نباید چیزی خورده باشید، زیرا بعد از سوار شدن ممکن است احساس بدی به شما دست دهد.

SPINDIZZY – نیوجرسی

این نوع از وسیله بازی جزء عجیب ترین و ترسناک ترین وسایل بازی جهان است که مانند هیچ کدام از وسایل قبلی نیست و طراحی جدید و جالبی دارد. طراحی این نوع وسیله بازی به گونه ای است که به نظر می‌رسد شما در دهانه جرثقیل نشسته اید و راننده ای در حال کنترل کردن حرکت های جرثقیل است. ارتفاع و سرعت بیش از اندازه این وسیله بازی باعث شده است که این وسیله در لیست هیجان انگیز ترین وسایل بازی جهان قرار بگیرد.

 SKYCYCLE – ژاپن

و در نهایت به ترسناک ترین وسیله بازی جهان می‌رسیم. این وسیله جالب در ژاپن قرار دارد و توریست های بسیار زیادی فقط برای تجربه آن به ژاپن می‌روند تا سوار ترسناک ترین ترن هوایی جهان شوند. این وسیله تنها قدرت حمل یک یا دو نفر را داشته، فقط یک کمربند دارد و در ارتفاع 15 متری کنترل این وسیله پدالی تنها به دست مسافران است. کنترل سرعت در آن ارتفاع  SKYCYCLE را در صدر لیست هیجان انگیز ترین وسایل بازی جهان قرار داده است.

 

ترسناک ترین وسایل شهربازی
ترسناک ترین وسایل شهربازی

 

همانطور که در بالا گفته شد، ترسناک ترین وسایل شهربازی جهان دارای محدودیت در سن و بیماری هستند. هیجان ناشی از این وسایل ممکن است برای برخی از افراد مشکل ساز باشد اما تجربه این ترس برذای بسیاری از ما جذاب است.


نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا