اطلاعات ایمنی

توصیه های ایمنی در سفر

سرفصل‌های مقاله

با کودکان به سفر رفتن جذاب و شیرین است.و اوقات خوشی را برای شما فراهم می‌کند. اما پر از مسئولیت‌های متعددی است که آن را کمی سخت و پیچیده می کند. اگر به نکات ایمنی کودکان در سفر آشنا باشید و آن‌ها را به کار بگیرید،.بدون شک سفر با آن ها برایتان بی ‌دردسر تر و مطمئن‌تر خواهد بود.

 

از کودکان محافظت کنید

یکی از ساده ‌ترین و کاربردی ‌ترین نکاتی.که در مورد ایمنی کودکان در سفر باید به آن دقت و توجه کنید،.این است که در هر شرایطی، مانند وقتی‌ که در خیابان یا مراکز خرید راه می‌روید،.وقتی در رستوران روی صندلی می‌نشینید، یا وقتی در وسیله‌ی نقلیه ‌ی عمومی هستید،.کودکان را مابین خود قرار دهید. بدین صورت امکان بروز خطر و آسیب‌های.احتمالی به ‌شدت پائین می‌آید. مثلاً وقتی در رستوران کودکان میان بزرگ‌ ترها می‌نشینند،.احتمال آن‌ که سینی غذا یا قهوه روی آن‌ها سقوط کند بسیار پائین می‌آید. بنابراین جایی که برای قرار گرفتن کودکان در نظر می‌گیرید.اهمیت زیادی دارد و باید به آن توجه کرد.

از کودکان محافظت کنید

 

بررسی شرایط ایمنی محل اقامت

به‌ محض آن‌که به هتل یا محل اقامت خود رسیدید باید همه‌ ی موارد ازجمله پنجره‌ ها، تخت خواب، سیم‌ های برق و کابل ‌ها، وسایل الکترونیکی و سایر موارد موجود در اتاقتان را بررسی و میزان ریسک و خطرپذیری آن‌ها برای کودکان همراهتان را بسنجید. اگر لازم است، برای ایمنی کودکان وسایل را جا به ‌جا کنید تا خطری برای بچه ‌ها نداشته باشد. در این کار تعلل نکنید و اگر نیاز به ابزاری دارید که ایمنی اتاق را بالاتر ببرد، این موضوع را با مسئولین هتل در میان بگذارید تا وسایل مورد نیاز مثل مهارکننده‌های پریز های برق و لوازم این ‌چنینی را در اختیار شما قرار دهند.

همچنین می‌توانید به هتل هایی مراجعه کنید که مکان هایی را برای کودکان مجهز کزده اند و از نظر ایمنی این قسمت را تامین کرده اند.

 

ایمنی کودک در هتل

 

بیشتر بخوانید: شماره پلاک ماشین شهرهای مختلف

 

جعبه کمک های اولیه

همراه داشتن جعبه کمک های اولیه برای ایمنی کودکان در سفر بسیار ضروری است. این جعبه به‌ جز آنچه همیشه در آن قرار دارد مثل باند استریل، چسب زخم و بتادین، باید شامل کرم‌ های ضد آفتاب، کرم‌ های ضد خارش، محلول ‌های ضد نیش حشرات، قرص‌ های ضد تهوع مخصوص کودکان و یک تب ‌سنج باشد تا در صورت مشاهده هر گونه اخلال در سلامت کودکان بتوان از ان پیش گیری کرد و به سرعت به پزشک معالج مراجعه کنید.

 

جعبه کمک های اولیه

 

واکسن بزنید

در برخی از کشورها بیماری‌های خاصی شایع است که بهتر است قبل از رفتن به آن‌ مناطق حتماً در خصوص نیاز کودکان به واکسیناسیون اطلاعات کسب کنید. برای ایمنی کودکان شاید لازم باشد چندین هفته پیش از روز پرواز کودک را واکسینه کنید. بهتر است به هر کشوری که می‌خواهید بروید این موضوع را از مسئول فروش بلیت سؤال کنید تا از این موضوع اطمینان پیدا کنید به دلیل آن که بیماری های ناشناخته افایش پیدا کرده است بهترین کار پیشگیری است.

واکسن بزنید


خرید تاب و سرسره پارکی در فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا


محل بازی

ممکن است در حین سفر کودک خود را به زمین های بازی و یا شهربازی هایی ببرید.اما قبل از آن باید از امن بودن آن مکان برای کودکتان اطمینان حاصل پیدا کنید. به عنوان مثال باید به این نکته توجه کنید که محلی که برای بازی کودک خود در نظر می‌گیرید.دارای وسیله های بازی مطمئن و امن باشد و تمام مدتی که کودک شما در حال بازی است.با او همراه باشید و از او فاصله نگیرید.

سفر کردن یک نیاز عمومی است و برای خانواده هایی که با کودکان خود سفر می‌کنند.توجه به آسیب پذیر تر بودن کودکان الزامی است و رعایت کردن نکات ایمنی کودکان در سفر اهمیت زیادی دارد.و با رعایت نکات ذکر شده می‌توانید سفر خود را از هر لحاظ ایمن کنید.و از آن لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا