کمپ و سفر

تیزترین چاقو شکاری دنیا

سرفصل‌های مقاله

آیا می دانید چاقو شکاری چیست و چه کاربردی در سفر دارد؟ اگر از جمله افرادی هستید که به طبیعت گردی علاقه دارید حتما باید تجهیزات مهمی و کاربردی برای طبیعت گردی را تهیه نمایید. هر کار نیاز به تجهیزات دارد و بدون آنها نه تنها نمی توانید اوقات خوبی داشته باشید؛ بلکه ممکن است که جان خود را به خطر بیاندازید. خوشبختانه با توجه به افزایش طبیعت گردان امروزه تجهیزاتی طراحی شده است که چندکاربره هستند و می توانید با یک تیر چند نشان را بزنید.

از جمله تجهیزاتی که در طبیعت گردی حتما باید به همراه داشته باشید چاقوی شکاری است. جالب است بدانید از چاقوی شکاری اصلا برای شکار استفاده نمی شود؛ از این چاقو برای بریدن گوشت و پوست شکار استفاده می شود. این چاقو توانایی بریدن هر آنچه نیاز دارید را نیز دارد. برای هر طبیعت گرد با توجه به سلیقه و نوع طبیعت گردی بهترین نوع چاقو شکاری متفاوت است. در این صفحه از سایت ایمن ترافیک کالا قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره انواع چاقو شکاری در اختیارتان قرار دهیم. امیدوارم ما را همراهی کنید.

 

قیمت چاقوی شکاری

 

انواع چاقوهای شکاری

 

چاقو شکاری از لحاظ نوع تیغه و دسته به مدل های مختلفی تقسیم می‌ شود. هر شرکت و برند با تولید محصولی خاص سعی نموده آن را به عنوان بهترین چاقوی شکاری دنیا معرفی کند. اما بهترین جنس چاقو شکاری را مصرف کننده تعیین می کند. مصرف کننده با توجه به نوع کاربری که از چاقوی شکاری انتظار دارد نوع تیغه، جنس تیغه، فرم تیغه و جنس دسته را انتخاب می کند و ممکن است برای هر نفر بهترین چاقوی تعاریف مختلفی داشته باشد.

 

نوع تیغه در چاقوی شکاری

 

چاقوها بر اساس نوع تیغه به چاقوهای تیغه ثابت و تاشو تقسیم می شوند. چاقوهای تیغه ثابت را با تیغه های بزرگ و کوچک دیده می شوند. چاقوی تیغه ثابت شکاری بزرگ را از تیزترین چاقوی جهان می دانند. این چقو برای بریدن شاخه های درخت و بریدن سخت ترین اشیا کاربردی است اما متاسفانه وزن زیادی دارد. از این رو زمانی این چاقو را به همراه داشته باشید که قرار است در منطقه‌ای بکر طبیعت گردی کنید. در این مناطق امکان گیر افتادن طبیعت گرد بیشتر از دیگر مناطق است و داشتن تجهیزات حرفه‌ای برای او لازم است. اما چاقوهای تیغه ثابت کوچک به اندازه‌ی هم نوع بزرگ خود تیز نیستند اما استحکام بیشتری دارد و دسته‌ی آنها برای بریدن شاخه های کوچک درخت و بریدن اجسام کارایی بیشتری دارد.

برای نگهداری این مدل حتما نیاز به قلاف و کاور وجود دارد. اما چاقوی شکاری تا شو را می توان تا کرد و در جیب نیز نگهداری کرد. این چاقوهای شکاری اغلب از توان کمتری برخوردارند و برای طبیعت گردی در مناطق که خطر کمتری گردشگر را تهدید می کند مناسب تر است. چاقوی شکاری تاشو خود به مدل های مختلفی تقسیم می شود. این چاقو ها را در شکل چاقوهای شکاری چند کاربره می بینیم. چاقوی شکاری تاشوی قفل دار، چاقوی تاشو ای است که در زمان باز شدن تیغه آن را قفل می کنند تا کاربری بهتری داشته باشد و با فشار زیاد تیغه تا نشود. چاقوهای شکاری که با یک دست باز می شوند نیز از دیگر انواع چاقوی تاشو هستند.

این چاقو ها به کمک ضامنی که دارند با یک دست باز می شوند و کار با آن سرعت بیشتری دارد. نوع دیگری از چاقوی تاشو در بازار وجود دارد که دارای قفل ایمنی هستند. این قفل از باز و بسته شدن تصادفی چاقو جلوگیری می کند. بهتر است برای خرید چاقوی شکاری ابتدا نوع فعالیت خود را مورد نظر قرار دهید سپس به خرید بهترین نوع چاقوی شکاری اقدام کنید.

 

جنس تیغه در انواع چاقوی شکاری

 

چاقوی شکاری تیغه ثابت اصولا از آلیاژ کربن و استیل ساخته می شود تا بتواند مدت زیادی تیز باقی بماند. فراموش نکنیم این چاقو ها برای سفرهای سخت مناسب بود. اما چاقوی تیغه تاشو را اصولا از استیل ضد زنگ می سازند. درباره‌ی تیغه چاقوها بد نیست بدانید به هر میزان که کربن در آلیاژ تیغه بیشتر باشد چاقوی شما دیرتر کند می شود. سه نوع آلیاژ کربنی وجود دارد که تیز ترین چاقو های جهان را از این سه آلیاژ می سازند. آلیاژ 420HC از انواع فولاد ضد زنگ است که از لحاظ قیمت مقرون به صرفه می باشد. آلیاژ 154CM که کربن بیشتری دارد و برای چاقوهای شکاری با لبه تیز استفاده می شود و در انتها آلیاژ S370V  که در ساختار خود وانادیوم نیز دارد.

وانادیوم در برابر زنگ زدگی و ساییدگی مقاومت بالایی دارد و برای چاقوهای شکاری با لبه مخلوطی مورد استفاده قرار می گیرد. اما برای جلوگیری از زنگ زدن تیغه چاقو بهتر است بعد از هر بار مصرف ابتدا آن را به خوبی تمیز کنید و سپس در قلاف خود قرار دهید و یا آن تا کنید.

انواع چاقوی شکاری

 

شکل تیغه چاقوی شکاری

 

تیغه بر اساس نوع کاربرد دارای اشکال مختلفی است. اگر قصد دارید طبیعت گردی را  شروع کنید بهتر است کاربرد اشکال مختلف چاقوی شکاری را بدانید تا در زمان خرید تجهیزات شکاری بهترین را انتخاب کنید. تیغه های حلالی شکل لبه‌هایی نازک و برنده دارند. از این چاقوهای شکاری برای سوراخ کردن و ظریفکاری استفاده می شود. البته به دلیل کم بودن سطح تیز چاقوی حلالی قدرت این چاقو کم است. از دیگر انواع تیغه، تیغه سرسوزنی می باشد. این مدل قدرت فوق‌العاده ای دارد. این چاقوها دارای دو تیغه متقارن است که در قسمت نوک به شکل سوزنی به هم رسیده اند. برای کار در شرایط سخت، بریدن اشیای سخت و پرتاب کردن مناسب است. تیغه tanto به میزان زیادی شبیه به تیغه سر سوزنی است با این تفاوت که قدرت این چاقوی بسیار بیشتر از انواع دیگر است و وزن بیشتری نیز دارد. تیغه‌ی Sheepsfoot که شبیه به ساتور آشپزی است با این تفاوت که از آن بسیار کوچکتر است.

این تیغه ها از بالا تا پایین به یک اندازه تیز هستند و برای خردکردن و ریز کردن مواد غذایی در سفر کاربرد دارند. بیشتر تیغه ها علاوه بر قسمت صاف قسمت دندانه داری نیز دارند. از قسمت دندانه دار برای یریدن شاخه درخت و اشایی که پوسته‌ی سفت و محتوای نرم دارد استفاده می شود.

 

بیشتر بخوانید :  چگونه کوله پشتی خود را برای کمپینگ آماده کنیم؟

 

جنس دسته چاقوی شکاری

 

دسته در چاقوی شکاری اهمیت زیادی دارد. تیزترین چاقوی دنیا دسته راحت و با کیفیتی نیز دارد. در زمان خرید چاقوی شکاری آن را در دست بگیرید اگر با آن احساس راحتی کردید باید ببنید که جنس آن با کاری که شما انجام می دهید تطابق دارد. به هر میزان تیغه قوی و برنده باشد چاقو اگر دسته مقاومی نداشته باشد شما نمی توانید نیازتان را با آن برطرف نمایید. چاقوهای شکاری اصولا دارای دسته های از متریال متفاوت هستند. دسته های چوبی می تواند چاقوی شما را زیبا و خاص نماید اما دقت داشته باشید چوب در برابر رطوبت مقاومت چندانی ندارد و بعد از مدتی ممکن است کیفیت خود را از دست دهد. دسته پلاستیکی نیز با تمام مقاومتی که در برابر عوامل محیطی دارند اما اگر از پلاستیک درجه یک نباشد ممکن است برای کارهای سخت مناسب نباشد. دسته های لاستیکی نیز خوش دست هستند اما دوام قابل توجهی نمی توان از آنها انتظار داشت.

دسته های فلزی که عمدتا از استیل و آلومنیوم ساخته می شوند دوام بسیار زیادی دارند اما در اثر تغییرات دمایی واکنش نشان داده خیلی گرم و یا سرد می شوند. همانطور که مشاهده کردید دسته از هر متریالی ساخته شود ممکن است ایرادات و مزایای داشته باشد پس این به مصرف کننده و نوع استفاده آن بستگی دارد که دسته چاقوی شکاری خود را از چه متریالی انتخاب کند.

چاقوهای شکاری

 

بهترین مارک چاقو شکاری سال 2021

 

اصولا بهترین چاقوهای شکاری توسط 10 شرکت معروف دنیا ساخته می شود. این شرکت ها هر کدام نوع خاصی از چاقو را روانه بازار می کنند که علاوه بر برش می توان از چاقوی آنها انتظار کارهای دیگری نیز داشت.

  1. چاقوی شکاری Gerber Bear Grylls Ultimate Serrated

این چاقو حدود 11.2 اونس وزن دارد و تیغه‌ی آن از نوع حلالی است. در قسمت انتهایی تیغه را از نوع اره ای طراحی نموده اند. این چاقو دسته‌ی لاستیکی دارد. به همراه این چاقو یک الماس برای تیز کرده، جرقه آتش زن و یک سوت ارائه می شود.

  1. چاقوی شکاری Ka-Bar Becker BK2

این چاقوی شکاری متعلق به شرکت بکر است. این شرکت بزرگترین تولید کننده انواع چاقو به شمار می آید. آقای بکر نوه‌ی خانم ایرما استارکلف تدوین کننده کتاب لذت آشپزی است. طراحی چاقو شکاری با تمام سادگی به شکلی است که بتوانید با آن هر آنچه در نظر دارید از یک پیاز تا چوب درختان را ببرید. این چاقو دارای تیغه ضخیمی است که از جنس استیل A 1095 cro-van ساخته شده است. تیغه یک چهارم اینچی این چاقو به شکل قطره ای طراحی شده است. تیغه به خوبی به  دسته پانچ شده است.

  1. چاقوی شکاری Buck Knives 119

این چاقوی شکاری ساخت کشور ایالات متحده آمریکا می باشد. چاقویی دسته ثابت است که تیغه 6 اینچی بزرگ آن از آلیاژ 420HC ساخته شده است. طول چاقو 10.5 اینچ می باشد و وزن آن 1.5 اونس است. این چاقو را می توانید به کمربند خود متصل نمایید. روکش چرمی و زیبای آن توجه افراد را به خود جلب می کند. دسته آن از آلومینیوم ساخته شده است.

  1. چاقوی شکاری Benchmade – Hidden Canyon Hunter

ای چاقوی ساده اما فوق‌العاده زیبا را می توانید همیشه همراه داشته باشید تیغه این مدل عریض است و دسته چوبی آن زیبایی آن را چندین برابر کرده است. برای این چاقوی شکاری تیغه ثابت قلاف چرمی بسیار زیبایی طراحی شده است که می توان آن را به کیف و یا کمربندتان وصل کنید. این مدل شاید بتوان بهترین مارک چاقو جیبی دانست.

  1. چاقوی شکاری ESEE ESLSP-BRK Laser Strike

در صورتی که این چاقو را انتخاب کنید در واقع 10 اینچ از فولاد کربن تانگ 1095 را خریداری نموده اید. 4.5 اینچ از تیغه این چاقو تیزتر است. وزن این چاقو نسبتا زیاد است و فولادی که در آن استفاده شده است نیاز به مراقبت بیشتری نیاز دارد اما تیزی این تیغه را جنس آن تضمین می کند.

  1. چاقوی شکاری Gerber Strongarm Fixed Blade Coyote

این چاقو شکاری متعلق به کشور آمریکا است. تیغه این گزینه از آلیاژ 420HC ساخته شده است که این اطمینان را به فرد می دهد که همیشه تیز خواهد بود. برای این چاقو دسته ای از پلاستیک طراحی شده است که زیبایی زیادی نیز دارد. تیغه این مدل مات است و نور را برگشت نخواهد داد.

  1. چاقوی شکاری ESEE Knives 5P Fixed Blade Knife

این چاقو به شکلی با استحکام طراحی شده است که دارندگان آن مطمئن هستند تا سه نسل می تواند از این چاقو استفاده کنند. این چاقو تیغه ای حلالی و کوتاه دارد. تیغه ثابت آن را می توانید در غلاف چرمی آن قرار دهید و مطمئن باشید آسیبی به شما نخواهد زد.

  1. چاقوی شکاری Buck Knives 124 Frontiersman  

این چاقوی شکاری در بین هم رده های خود وزن سبکی دارد و تیغه‌ی بلند آن امکان انجام کارهای زیادی را برای شما فراهم می آورد. اما نقطه ی ضعف این چاقو در دسته‌ی آن است. در زمان کار با این چاقو باید مواظبت بیشتری داشته باشید تا دسته از تیغه جدا نشود. در ضمن برای این مدل نیز غلاف طراحی شده است.

  1. چاقوی شکاری Buck Knives 390 Omni Hunter

این چاقوی شکاری جزء یکی از خوش ساخت ترین چاقوهای شکاری مطرح است. دسته ضد آب آن از پلاستیک ساخته شده است. تیغه آن حلالی است و بسیار تیز طراحی شده است. اندازه این چاقو نیز کاربر پسند است، زیرا نه کوچک است و نه خیلی بزرگ.

  1. چاقوی شکاری Havalon Piranta Edge Blaze

این چاقوی شکاری از نوع تاشو است. دارای 12 تیغه جایگزین است که می توانید آنها را با هم جایگزین کنید. این چاقوی شکاری چیزی شبیه به چاقوی جراحی است و دسته آن از پلاستیک ABS ساخته شده است. از این رو مقاومت زیادی دارد.

چاقوهای شکاری از جمله تجیزات بسیار کاربردی در طبیعت گردی به شمار می آید. اما لزوما گرانترین چاقوی جهان بهترین چاقوی شکاری نیست. چاقوهای شکاری انواع مختلفی دارند و هر کدام بسته به شرایطی که قرار است در آن قرار بگیرید انتخاب می شود. بهتر است یک بار برای همیشه چاقوی شکاری خود را انتخاب نمایید و با خیالی آسوده سفر کنید. در انتخاب به نیازهایتان توجه کنید و در وهله دوم بهترین کیفیت را در نظر بگیرید. بهتر است در انتخاب این ابزار سفر از لحاظ مادی سخت نگیرید. می توانید برای خرید چاقو شکاری در تهران و شهرستان ها و همچنین تجهیزات دیگر کوهنوردی و طبیعت گردی از فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا