کمپ و سفر

رعایت نکات ایمنی سفر در مکان های خطرناک

سرفصل‌های مقاله

بسیاری از افراد ماجراجو از کشف خطرناک ترین مکان های جهان لذت می برند. این مناطق در سراسر جهان وجود دارند و شناخته شده ترین آن ها در زمره پر گردشگر ترین جاذبه های گردشگری برای افراد خاص هستند. در ادامه ترسناک ترین نقاط جهان و مکان های خطرناک دنیا را بررسی خواهیم کرد.

تفریح در خطرناک ترین مکان های جهان

خیلی از مردم به دنبال تفریحات پر هیجانی هستند، تا بتوانند لحظات هیجان انگیز و تکرار نشدنی را در طول عمر خود تجربه کنند. این تفریحات معمولا هیچ گونه تضمینی برای سلامتی و ایمنی افراد نخواهند داشت. مرگ و زندگی در دستان افراد ماجراجو قرار می گیرد و آن ها باید از مسیر های باریکی بگذرند، که هر لحظه امکان سقوطشان فراهم است.

سفر به خطرناک ترین مکان های جهان را با بستن یک کوله پشتی و البته تجهیزات سفر آغاز کنید. اگر علاقه مند به دانستن نام خطرناک ترین نقاط جهان می باشید، با خواندن این مقاله با آن آشنا خواهید شد و به عمق مفهوم خطر و هیجان واقعی پی خواهید برد.

 

خطرناک ترین نقاط جهان

سفر به خطرناک ترین نقاط جهان

چرا خطرناک ترین مکان های جهان محبوب اند؟

با وجود اینکه هر ساله بیش از هزار نفر جان خود را در این تفریحات پر خطر از دست می دهند، باز هم از شدت گردشگران و ماجراجویان علاقه مند به خطر کاسته نمی شود. شاید فکر کنید که اکثر این افراد دیگر تمایلی به ادامه زندگی ندارند و یا به دنبال راهی برای سر به نیست کردن خودشان می گردند. نه! اینطور نیست. در واقع این دسته از افراد ماجراجو نه دیوانه شده اند، نه عقل از سرشان پریده، آن ها تنها عاشق خطر کردن هستند.

 

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای گواهینامه موتور

 

اگر حتی از خودشان بپرسید که چرا به تفریحات مرگ آور در مکان های خطرناک جهان دست می زنند، پاسخ می دهند که مردن در یک زندگی بدون هیجان و کسل کننده برایشان جذاب نیست و دوست دارند هیچ محدودیتی بر سر راه پیاده روی های بی پایانشان وجود نداشته باشد. خطرناک ترین مکان های جهان در لیست پر بازدیدترین و زیباترین مناظر زیبای جهان قرار دارند، اما آواز دُهل شنیدن از دور خوش است! در پشت این زیبایی حیرت انگیز، کوهی از حوادث ناگوار وجود دارد، که بزرگ ترینش پرت شدن به دره های واقعا عمیق است و کمترینش مردن در اثر یک زخم ساده.

 

ترسناک ترین گذرگاه های دنیا

ترسناک ترین گذرگاه های دنیا

این مناطق در سرتاسر جهان وجود دارند، ورود به بسیاری از آن ها ممنوع است و بسیاری از آن ها در شمار پربازدیدترین ها هستند. کوه های آتشفشانی، مسیر های پیاده روی، کوهستان های یخ زده، آبشار ها و بیابان ها در شمار این مناطق هیجان انگیز می باشند. خطرناک ترین مکان های دنیا اکثرا بدون دخالت انسان ایجاد گشته اند و عبور از آن ها تنها از طریق یک مسیر باریک که به اندازه یک قدم زدن جای دارد از بالاترین ارتفاعات امکان پذیر است.

 

در رابطه با راه های پیشگیری از سیل بیشتر بخوانید.

 

کوه Huayna Picchu – پرو

کوهی زیبا اما بسیار خطرناک در پرو که در گذشته به عنوان کوهی مذهبی مورد استقبال زائران بوده است. در حال حاضر سالانه 400000 گردشگر را جذب خود می کند.

 

کوه Huashan – چین

خطرناک ترین گذرگاه کوهستانی در استان هوآیین کشور چین که بسیار زیبا و جذاب است و خیلی ها آن را هم رده با کوه اورست می دانند. این کوه که در رده خطرناک ترین مکان های جهان قرار دارد، دارای 5 قله می باشد که برای رسیدن به آن ها باید از مسیر بسیار خطرناکی که عرضی حدود 30 سانت دارد عبور کرد. زنجیر های فرسوده و غیر قابل اعتماد تنها دست آویز موجود برای جلوگیری از سقوط است.

 

کوه Washington – نیوهمپشایر آمریکا

سرد، سرد و سردتر! کوه واشنگتن در جهان در زمره سرد ترین و یخ زده ترین کوه های جهان قرار دارد. بلند تر از اورست بوده و خطراتی همچون سقوط از ارتفاع، سرمای بیش از حد و استخوان سوز، خطر گرفتار شدن در طوفان های تمام نشدنی شما را تهدید خواهد کرد. گفتنی است شدت وزش باد آن قدر شدید است که اگر حواستان نباشد، همچون یک بادبادک در هوا به پرواز در می آیید. البته این پایان یک ماجرای شیرین نخواهد بود، چرا که مسلما سقوط و پرت شدن به دره های عمیق با صخره های تیز حتما کشنده است.

 

کوه آلپاین-ایتالیا-اتریش

یک مسیر فوق العاده خطرناک و هیجان انگیز که در شمار مکان های خطرناک جهان قرار دارد، کوه آلپاین واقع در ایتالیا می باشد و وجود مسیر آهن کوبی شده به اسم فراتا که برای عبور سریع سربازان در جنگ جهانی اول ساخته شد، امروزه یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات پر خطر در جهان محسوب می شود.

 

کوه آلپاین-ایتالیا-اتریش

 همچنین بخوانید: نکات ایمنی در سفر به مکان های ناشناخته

کوه Longs Peak- کلرادو

این کوه زیبا از دور زیبایی منحصر به فردی از یک کوه افسانه ای را به نمایش می گذارد. در شمار خطرناک ترین نقاط جهان قرار داشته و مسیر های موجود برای کوه نوردی آن قدر بد است که حتی کوه نوردان بسیار حرفه ای نیز دچار مشکل می شوند.

 

کوه Half Dome Cable Route – کالیفرنیا

کوهی گنبدی شکل و زیبا که در پارک ملی یوسیمیت کالیفرنیا قرار داشته و هر ساله گردشگران ماجراجویی را از سرتاسر جهان به خود جذب می نماید. مسیر های صعب العبور، سقوط از ارتفاع و طبیعتی وحشی که هر لحظه با شما سر ناسازگاری خواهد گذاشت، می تواند کار را دشوار و دشوار تر کند. با وجود مرگ و میر بالای سالیانه در این منطقه، باز هم کوه گنبدی و مه آلود کالیفرنیا در لیست تفریحات ماجراجویان برای گردش در خطرناک ترین مکان های جهان قرار دارد.

از دیگر خطرناک ترین مکان های جهان می توان به مواردی همچون کوه هکلبری در مونتانا، کوهستان راینیه در ایالت واشنگتن، کوهستان مارون بلز در کلرادو اشاره کرد. هرکدام از موارد نام برده شده دارای خطراتی همچون تغییرات آب و هوایی سهمگین، تعقیب حیوانات وحشی، سقوط، یخ زدن در سرمای سخت و یا مردن در اثر یک زخم سطحی ساده می باشد.

خطرناک ترین مسیر های پیاده روی در دنیا

خطرناک ترین مسیر های پیاده روی در دنیا

مسیر های پیاده روی فقط مختص آب کردن چربی های دور شکمی نیست، بلکه نقاطی در این دنیا وجود دارند که علاوه بر قرار گرفتن در لیست بلند بالای خطرناک ترین مکان های جهان بسیار هیجان انگیز، سهل الوصول و پایان ناپذیر است. بیشتر افراد ماجراجو از محدود شدن در یک مسیر پیاده روی تعیین شده گریزان هستند، بنابراین کوله هایشان را می بندند و برای سفر های بی بازگشت اقدام می کنند.

 

مارپیچ Canyonlands-یوتا

یوتا از جمله خطرناک ترین مکان های جهان است که پیچ در پیچ بوده و سرسام آور است. خطرات موجود به صخره های یک شکل، خفاش ها و گم شدن در مسیر های مشابه خلاصه شده و اگر نتوانید جان خود را از این هزار توی قرمز رنگ نجات دهید، جان خود را از دست می دهید.

 

بیشتر بخوانید: اطلاعات ایمنی در برابر زمین لرزه

 

راه آبی فرشته-آریزونا

شدت گرما آن قدر بالاست که اگر ذخیره آب موجود همراتان را گم کنید یا به اتمام برسانید، جان خود را از دست می دهید. گرم، گرم و گرمتر، که برای علاقه مندان به مسیر های پیاده روی طاقت فرسا یک گزینه عالی و جذاب است.

 

گذرگاه Drakensberg Traverse-آفریقای جنوبی

مسیر صعب العبور موجود در این منطقه آنقدر بد است که هر قدم اشتباه و نادرستی خطر مرگ را در پی خواهد داشت و بدین ترتیب هیچ کس حق اشتباه کردن را نخواهد داشت. وجود موانع، صخره های شیب دار و ارتفاع 2000 متری و همچنین یک منظره غم انگیز در افق، می تواند پایان دهنده یک تراژدی کامل باشد.

گذرگاه Drakensberg Traverse-آفریقای جنوبی

 

همچنین بخوانید: کوله گردی یا بک پکینگ

 

Kalalau Trail-هاوایی

گول ظاهر زیبا و گل های رنگارنگش را نخورید، وجود شیب های خطرناک، مسیر های صعب العبور، برخورد با صخره های تیز و سقوط می تواند به سرعت مرگ یک انسان را رقم بزند.

 

آبشار آبرامز فالز-تنسی

سنگ های لغزنده که زیر پایتان را خالی می کنند، آب های خروشان و قابل اعتماد نبودن هیچ دست آویزی برای نجات، می تواند در صورت وقوع هر اشتباه کوچکی زندگی را به پایان برساند.

 

Kokoda Trail-پاپوا گینه نو

گینه نو پایتخت کشوری کوچک و فقیر در شرق اندونزی است. این منطقه با داشتن بکر ترین مناظر طبیعی، اعم از جنگل ها، آبشار ها و رودخانه هایی که نامشان در هیچ کتابی به ثبت نرسیده، می تواند یکی از جذاب ترین مکان های خطرناک دنیا باشد، که توسط ماجراجویان کشف خواهد شد. البته اگر قبل از آن از مالاریا، گرمازدگی یا گرسنگی نمرده باشند!

 

مسیر پیاده روی رور-آلاسکا

این راه می تواند مسیر پیاده روی هیجان انگیز و لذت بخشی باشد. تصورش را بکنید، به دنبال یافتن مسیری برای گذر از یک منطقه صعب العبور باشید و از طرفی گروهی از خرس های قهوه ای گرسنه شما را برای شامشان دستچین کنند. فوق العاده است! اگر زنده ماندید، چشم انداز بی نظیری از رویایی ترین مناظری که کسی آن را ندیده به استقبالتان خواهد آمد.

 

کیپ شمالی-نروژ

این منطقه که در خطرناک ترین مکان های جهان قرار دارد، به علت نزدیکی به قطب شمال خالی از سکنه بوده و بسیار سرد می باشد. با وجود این گردشگران بسیاری با پذیرفتن تمامی خطرات برای گردش در آن علاقه نشان می دهند.

از دیگر مسیر های پیاده روی خطرناک در جهان را می توان مناطقی همچون El Caminito del Rey در اسپانیا، Aonach Eagach Ridge در اسکاتلند، سواحل غرب ونکوور، Peek-a-boo Gulch در یوتا، آبشار نیوزیلند، سقوط فرشته در یوتا و کورسیا در فرانسه اشاره کرد.

کیپ شمالی-نروژ

هیجان و استرس سفر به خطرناک ترین مکان های جهان

در خطرناک ترین نقاط جهان هیجان و ترس را تجربه کنید. علاقه مندان به سفر های ماجراجویانه با کشف مکان های خطرناک جهان به استقبال خطر می روند و از گرو گذارده شدن زندگیشان هراسی ندارند. ترس و هیجان را برای مشاهده مناظر زیبا و کسب لذت شیرین پیروزی به جان می خرند و هیچ چیزی در برابر اراده شان مانع نخواهد بود. هیجاناتی که برای آنان مثل قرار گرفتن در دنیای بازی بوده و برای تماشا گرانی همچون ما حتی قابل تصور نیست.

 

بیشتر بخوانید: لیست لوازم کمپینگ

 

خطر مرگ در سفری بی بازگشت

خطر مرگ در خطرناک ترین مکان های جهان در هر لحظه وجود دارد. با یک انتخاب اشتباه، قدم نادرست یا برخورد به صخره های محکم، می تواند یک تراژدی خلق شود. هر فرد علاقه مند با در نظر داشتن این مسائل به کشف دنیا و رام کردن طبیعت وحشی دست زده و خطر مرگ را می پذیرد. اکثرشان می دانند که ممکن است سفر بی بازگشتی داشته باشند، اما این برایشان ذره ای اهمیت ندارد. آنچه مهم است یک زندگی هیجان انگیز و واقعی است.

خطر مرگ در سفری بی بازگشت

چه افرادی به گردشگری در مکان های خطرناک جهان می پردازند

گردشگری در خطرناک ترین مکان های جهان در زمره پر بازدید ترین های صنعت گردشگری جهان قرار دارد. افرادی جسور و شجاع با کسب مهارت های لازم به سمت مکان های خطرناک جهان گام برداشته و سعی در به دست آوردن تجربیات جدید از مدرسه حیات وحش می باشند. از جمله مهم ترین کسانی که به خطرناک ترین مکان های جهان سر می زنند، افراد ماجراجو، ماهر در ورزش های کوه نوردی و سنگ نوردی، دارای توان بالا برای مقابله با شرایط سخت، دارای مهارت های امداد و نجات، چابک و تیز هوش، سالم و تندرست و … می باشند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی دستگاه خط کشی معابر

 

مهارت های لازم برای انجام تفریحات خطرناک دنیا

از مهارت هایی که یک فرد ماجراجو قبل از سفر به خطرناک ترین مکان های جهان باید کسب کند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • توانایی تحمل شرایط سخت
  • آشنایی با درمان های امداد و نجات
  • علاقه مند به کار تیمی و مشارکت در امور
  • مسئولیت پذیر در به عهده گرفتن وظایف خطیر
  • مهارت در ورزش های صخره نوردی، پیاده روی های طولانی، کوه نوردی و سنگ نوردی

گردش در مکان های خطرناک جهان

گردش در مکان های خطرناک جهان چه مزیتی دارد

سفر به خطرناک ترین نقاط جهان می تواند برای افراد مزیت هایی نیز داشته باشد، که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صبور و مقاوم می شوند
  • دارای روح و جسمی سالم می گردند
  • می توانند شرایط سخت را تحمل کنند
  • توانایی روبرو شدن با مشکلات را خواهند داشت
  • قدرت تصمیم گیری در بحران های زندگی را پیدا می کنند

 


 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا