کمپ و سفر

چگونه کوله پشتی کمپینگ را آماده کنیم؟

اغلب کوهنوردان تازه‌کار، فهرستی طولانی از تجهیزات سفر که باید با خود به طبیعت ببرند، تهیه می‌کنند. مهم‌تر از آنچه همراه خود می‌بریم، چگونه جمع ‌کردن تجهیزات در کوله پشتی است. تجهیزات باید به‌گونه‌ای جمع‌آوری شوند که در حد امکان در جای خود ثابت، پایدار و به‌راحتی قابل حمل باشند.

آماده کردن کوله پشتی

 

غذاهای مخصوص کمپینگ

  1. سیب زمینی کبابی
  2. ماهی یا جوجه کبابی
  3. لوبیا پخته
  4. نودل
  5. کنسرو
  6. و…

 

پنج گام کارآمد برای آماده کردن کوله پشتی کمپینگ

در این مطلب، چند گام مهم و در عین حال ساده را برایتان شرح می دهیم، تا با یک کوله پشتی مجهز، ایمن و آسوده سفر کنید.

گام اول: اگر از کوله پشتی بدون چهارچوب استفاده می‌کنید، ابتدا کیسه‌خواب خود را به‌صورت استوانه‌ای در آن بگذارید. می‌توانید آن را باز کرده و به‌صورت مسطح در قسمت موازی با ناحیه پشتی کوله قرار دهید. اگر از کوله‌ای با چهارچوب داخلی استفاده می‌کنید، از گام دوم کار خود را شروع کنید. توصیه می کنیم، از کوله‌پشتی‌ هایی که دارای چهارچوب خارجی هستند، به دلیل سنگینی و وزن زیادشان، تا حد امکان استفاده نکنید.

تجهیزات سفر و کوله پشتی

گام دوم: برای ضدآب کردن قسمت داخلی کوله‌پشتی خود، از یک کیسه بزرگ زباله استفاده کنید. این روش ارزان، سبک و بسیار کارآمد است. سعی کنید کیسه را به اندازه‌ای بزرگ انتخاب کنید، که در صورت بارش باران بتوان آن را روی قسمت بالایی تجهیزات آورد. با این کار می توانیم در اسرع وقت، از خیس شدن تجهیزات سفر جلوگیری کنیم.

 

بیشتر بخوانید: پارک حاشیه ای چیست؟

 

گام سوم: لباس‌هایی که در طول روز به آن‌ها نیاز نخواهید داشت را در پایین‌ترین قسمت کوله پشتی قرار دهید. لباس‌ ها وزن چندانی ندارند، اما حجم آن‌ها به ثابت نگه داشتن و محافظت از وسایل سنگین تر کمک می کند.

تجهیزات سفر و کمپینگ

گام چهارم: در قسمت میانی کوله پشتی وسایل سنگین‌تر از قبیل آب، غذا و سایه‌بان را نزدیک به کمر خود قرار دهید. با استفاده از کیسه‌خواب خود، فضای خالی خارجی را پر کنید و مرکز ثقل کوله پشتی را به کمر و پشت خود نزدیک کنید. با این کار، در طول مسیر، فشار و وزن کمتری به کمرتان وارد می شود.

گام پنجم: در قسمت بالایی کوله پشتی میان وعده، نقشه‌ها و وسایلی که فکر می‌کنید باید بصورت مداوم در دسترس باشند را قرار دهید. برای تجهیزات کوچک‌تر می‌توانید از جیب‌های فرعی کوله پشتی استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا