کمپ و سفر

رعایت نکات ایمنی در سفر را جدی بگیرید

سرفصل‌های مقاله

در این مقاله در نظر داریم با معرفی نکات ایمنی سفر ؛ شما را یاری کنیم تا سفری بی خطر را تجربه نمایید. هنگام سفر به طبیعت، به جز همراه داشتن تجهیزات سفر و کمپینگ استاندارد، چه باید کرد؟ رعایت نکات ایمنی سفر موضوع مهمی است که در این مطلب به آن می پردازیم. رفتن به دل طبیعت یکی از تفریحات محبوب مردم ایران است. چهارفصل بودن این سرزمین و امکان برگزاری سفرهای این‌چنینی در هر زمانی از سال، یکی مهم‌ ترین دلایل توجه روز افزون دوستداران سفرهای هیجان‌انگیز به کمپ زدن است.

تجهیزات سفر و کمپینگ

رعایت نکات ایمنی سفر

مهم‌ ترین نکته‌ای که باید در کمپ زدن.به آن دقت داشت،.توجه به نکات ایمنی است. این مطلب حاوی چند نکته‌ی مهم در خصوص رعایت نکات ایمنی سفر برای حفظ امنیت جانی،.در هنگام سفرهای اکتشافی و لذت بردن از طبیعت است.

 

بیشتر بخوانید: اطلاعات ایمنی در برابر زمین‌لرزه

 

نکات ایمنی در طبیعت

طبیعت می‌تواند بهترین مکان برای گذراندن وقت با خانواده باشد. ولی حین سفر باید به نکات ایمنی مربوط به سفر در طبیعت.توجه ویژه ای داشته باشید.

صاعقه را جدی بگیرید

یکی از مهم‌ترین نکات ایمنی در سفر به طبیعت این است.که حتماً مراقب وضعیت جوی و بخصوص صاعقه باشید. اگر هوا به سمت ابری و بارانی شدن پیش رفت.و صدای صاعقه به گوشتان رسید، به‌سرعت چادر خود را ترک کنید. چراکه میله‌های آلومینیومی نگه‌دارنده‌ی چادر مسافرتی.برای انتقال انرژی برق صاعقه، به‌ شدت مستعد هستند.

اگر در چنین لحظاتی در حال شنا کردن در آب هستید.بدون شک باید از آن بیرون بیایید. چراکه آب نیز یکی از بهترین رساناها است. همچنین باید از درخت‌های بلند نیز فاصله بگیرید. بهترین مکان برای ماندن در زمان صاعقه درون خودرو است. بدنه‌ی خودرو انرژی الکتریسیته صاعقه را به‌سرعت جذب.و آن را به زمین منتقل می‌کند. فقط درون ماشین‌های خود از هر نظر ایمن خواهید بود.


مطلب مرتبط: نکات مهم جهت آماده کردن کوله پشتی برای کمپینگ


ایمنی در صاعقه

 

بیشتر بخوانید: نکات ایمنی در ورزش

 

مراقب حشرات آلرژی ‌زا باشید

زنبور یکی از حشراتی است.که به‌وفور در طبیعت یافت می‌شود. هنگام کمپینگ و گردشگری در طبیعت،.به درخت‌های اطراف دقت کنید تا حوالی لانه‌ی زنبورها نباشد. اگر خودتان به زنبور حساسیت دارید و این نکته را می دانید.حتماً داروهای مخصوص را همراه خود ببرید. قبل از سفر این موضوع را به دوستان.و همراهان خود نیز یادآوری کنید.

نکته‌ی مهم دیگر این است که امکان دارد تا به امروز در.خصوص آلرژی خود یا اطرافیانتان به نیش زنبور چیزی ندانید. بنابراین بهتر است.علائم بروز حساسیت را بشناسید. اگر کسی از دوستان شما بعد از اصابت نیش زنبور دچار گرفتگی نفس،.خارش، سوزش شدید یا اختناق شد، باید هرچه سریع‌تر او را به مرکز درمانی برسانید. توجه داشته باشید که حساسیت.به نیش زنبور یک مورد کشنده است.

مارهای سمی و نکات ایمنی

حواستان به مارها باشد

به‌طورکلی مارها علاقه‌ی چندانی به انسان ندارند.و اغلب در پی آسیب رساندن به آن‌ها نیستند. مارها معمولاً زمانی به انسان نیش می‌زنند که به قلمرو آن‌ها واردشده باشید.یا به هر دلیلی از حضور شما احساس خطر کنند. نکته‌ی دیگر این است که آن‌ها علاقه‌ی زیادی به پنهان شدن.در فضاهای تاریک و لابه‌لای سنگ‌ها و الوارها دارند. بنابراین بهترین راه برای محافظت از جانتان در برابر نیش زدن مارها این است.که به هنگام کمپ زدن مراقب محیط اطراف باشید. در فضاهایی که احتمال می‌رود لانه‌ی مارها.یا محل اختفای آن‌ها باشد کمپ نزنید. همچنین اگر برای جمع‌کردن هیزم می‌روید.به‌خوبی زیر الوارها را ببینید و حتماً از دستکش و چکمه استفاده کنید.

 

دستکش ایمنی

 

خرید بهترین تجهیزات ایمنی سفر

برای خرید بهترین تجهیزات ایمنی سفر و کمپینگ می توانید از شنبه تا چهارشنبه 9 صبح تا 5 بعد از ظهر – پنجشنبه 9 صبح تا 1 بعد از ظهر با شماره های 91090944 – 021 | 66759673 – 021 | 09212252150 به صورت کاملا رایگان با مشاوران سایت ایمن ترافیک کالا در تماس باشید تا در خرید تجهیزات ایمنی سفر بهترین خرید را تجربه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا